گوگل لنز چیست؟ Google Lens چه تاثیری در فروش آنلاین دارد؟

میزان پیشرفت خواندن شما

گوگل لنز چیست؟ Google Lens چه تاثیری در فروش آنلاین دارد؟

گوگل لنز چیست؟ Google Lens چه تاثیری در فروش آنلاین دارد؟ گوگل لنز یکی از بزرگ ترین نوآوری های گوگل در سال ۲۰۱۷ است و یک فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی می باشد.

این فناوری با استفاده از دوربین گوشی هوشمند و تکنولوژی یادگیری ماشین، اشیاء و ماهیت شیء را تشخیص می دهد. همچنین قابلیت ارائه اقداماتی مانند اسکن، ترجمه، خرید و … را دارد. در ادامه به گوگل لنز چیست؟ Google Lens چه تاثیری در فروش آنلاین دارد؟ می پردازیم. برای آشنایی با تکنولوژی روز دنیا با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات در مورد سئو سایت کلیک کنید.

گوگل لنز چیست؟

گوگل لنز (Google Lens) یک برنامه قدرتمند پیچیده برای جستجوی تصویری است که به فرد کمک‌ می کند تا در دنیای واقعی زندگی راحت تری داشته باشد. این برنامه دنیای واقعی و ماهیت تمام اشیاء را تشخیص داده و درباره ی آن ها اطلاعات مفید می دهد.

گوگل لنز چیست؟ Google Lens چه تاثیری در فروش آنلاین دارد؟

نحوه ی استفاده از گوگل لنز

اساس کار گوگل لنز، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می باشد. ابتدا برنامه گوگل لنز را از فروشگاه Google Play نصب کنید. این برنامه برای گوشی های اندروید در دسترس است. در صورتی که سیستم عامل گوشی شما اندروید نیست برنامه Google Photos را نصب کنید. بعد از نصب برای دسترسی به گوگل لنز باید به دستیار موتور جستجو گوگل یا Google Assistant متصل شوید. دکمه home را کمی طولانی فشار دهید تا Google Assistant باز شود. از طرف دیگر، اگر هنوز Google Assistant را در تلفن خود فعال نکرده اید یا به آن دسترسی ندارید می توانید از طریق برنامه Google Photos نیز به گوگل لنز دسترسی داشته باشید. حال گوگل تصویر مورد نظر شما را بر روی سرورها آپلود می کند. در ادامه از طریق شبکه های مصنوعی، تصویر برای تشخیص محتویات تحلیل می ‌شود. بعد از درک محتویات، اطلاعات مرتبط و مفید در آن زمینه به کاربر ارائه می‌ گردد.

قابلیت‌ های گوگل لنز

گوگل لنز قابلیت و امکانات زیادی دارد که به جستجوی تصویری بر می گردد. برای دریافت اطلاعات با گوگل لنز کافی است تا دوربین گوشی خود را به سمت شیء مورد نظر بگیرید تا اطلاعات مفید آن را دریافت نمایید. برخی از مهم ترین قابلیت های گوگل لنز عبارتند از:

•    تبدیل عکس متن دار به متن واقعی

یکی از جذاب ترین قابلیت های گوگل لنز، تبدیل عکس به متن است. به این منظور باید دوربین گوشی را روی متن عکس مورد نظر بگیرید. گوگل لنز این عکس متنی را تبدیل به متن قابل ویرایش می کند. سپس می توانید بخشی یا تمام این متن را کپی، برجسته (هایلایت) یا ذخیره نمایید. این قابلیت برای درک متن‌ زبان‌ های خارجی نیز کمک می کند. بنابراین متن خارجی را اسکن نموده و آن را با Google Translate ترجمه کنید.

•    تکمیل دکوراسیون خانه

گاهی اوقات از وسیله ای خوشتان می آید اما نمی توانید فروشگاهی برای خرید آن پیدا کنید. در این مواقع با استفاده از گوگل لنز می توانید عکس آن وسیله را اسکن نمایید. با این کار شما به اطلاعات محصول و فروشگاه هایی که آن را دارند دسترسی پیدا می کنید.

•    کسب اطلاعات درباره ی گونه های طبیعت

آیا از گیاه آپارتمانی خوشتان آمده است یا یک سگ بامزه در پارک دیده اید؟ کافی است تا به برنامه گوگل لنز رفته و دوربین گوشی خود را به سمت آن ها بگیرید تا تصویرشان را اسکن کند. گوگل لنز اطلاعات مفیدی به شما می دهد که شامل گونه گیاه و خصوصیات آن، نژاد سگ و … است.

گوگل لنز چیست؟ Google Lens چه تاثیری در فروش آنلاین دارد؟

•    تور لیدر خود در سفر

گوگل لنز در زمینه گردشگری نیز به شما کمک می کند. اگر در سفر ساختمان جدیدی مشاهده کردید، برای کسب اطلاعات مفید کافی است تا آن را در گوگل لنز اسکن کنید. با اسکن جاذبه‌ های گردشگری می ‌توانید اطلاعات بلیط، ساعت ورود و خروج و … را دریافت نمایید.

•    انتخاب بهترین غذای منو

به رستوران یا هر مکان دیگری رفته اید اما نمی دانید چه غذایی سفارش دهید؟ وارد برنامه گوگل لنز شده و منو را در مقابل دوربین قرار دهید. این برنامه محبوب ترین گزینه های منو را بر اساس امتیاز کاربران مشخص می کند.

•    ذخیره کردن اطلاعات تماس کارت ویزیت و پوسترها

گوگل لنز هر متنی که شامل شماره تماس و ایمیل باشد را تشخیص می ‌دهد. با اسکن کارت ویزیت، اطلاعات کارت روی موبایل شما نمایش داده می ‌شود. شما می‌ توانید گزینه تماس را انتخاب کرده و همان لحظه با شماره روی کارت ویزیت تماس بگیرید. همچنین امکان ذخیره ایمیل و آدرس روی پوسترها وجود دارد.

•    پیدا کردن لباس مورد نظر

با استفاده از گوگل لنز می توانید استایل دلخواه خود را بسازید. اگر جایی لباس یا کیفی دیده ‌اید که خوشتان آمد می ‌توانید اطلاعات آن را از گوگل لنز دریافت کنید. با قرار دادن دوربین موبایل خود به سمت لباس، برند، محصولات مشابه و لینک خرید محصول در اختیار شما قرار می‌ گیرد.

Google Lens چه تاثیری در فروش آنلاین دارد؟

امروزه فروش آنلاین برای انواع محصولات به شدت افزایش یافته است. به همین دلیل گوگل شروع به ایجاد برنامه ای مبتنی بر هوش مصنوعی یعنی گوگل لنز کرد. کاربران در گوگل لنز امکان جستجوی محصولات، اشکال، الگوها یا رنگ هایی که در زندگی روزمره با آن ها مواجه می شوند را دارند. آن ها می توانند حتی از کالاهای مشابه عکس بگیرند تا پیشنهادهای مشابه زیادی به آن ها نشان داده شود. استفاده از گوگل لنز باعث شده تا کاربرانی که به صورت مجازی و آنلاین خرید می کنند در وقت خود صرفه جویی نمایند. همچنین ترافیک بیشتری را به وب سایت های تجارت الکترونیک هدایت کنند. راه های مختلفی وجود دارد که گوگل لنز می تواند به افزایش فروش آنلاین کمک نماید که مهم ترین آن ها عبارتند از:

1.    استفاده هوشمندانه از QR Code

قرار دادن QR Code در آگهی ها، خبرنامه ها و ایمیل های بازاریابی می تواند اطلاعات مربوط به فروشگاه یا محصولات شما را به‌ طور موثرتر به مشتریان احتمالی گوگل لنز برساند. در سایت خود یک CTA واضح (Call To Action) درج کنید تا کاربران مجبور نباشند حدس بزنند QR Code شما برای چیست؟

QR Code

2.    استفاده از تصاویر و توضیحات با کیفیت خوب

عکس های درج شده برای محصولات خود باید کیفیت خوبی داشته باشند و تعداد آن ها کم با زیاد نباشد تا کاربر بتواند از همه لحاظ محصول را بررسی کند.

3.    متن جایگزین و متا تگ های مناسب

جستجوی گوگل لنز بر اساس دوربین گوشی هوشمند و تکنولوژی یادگیری ماشینی است که می تواند از برخی تقویت ها برای کمک به الگوریتم درک محصول شما استفاده کند. بنابراین مطمئن شوید که هنگام افزودن تگ های تصویر جایگزین از کلمات و عبارت های کلیدی به درستی استفاده می کنید. همچنین تگ های عنوان صفحه و توضیحات متا با استانداردهای گوگل مطابقت دارند.

گوگل لنز در گوشی iOS

جهت استفاده از گوگل لنز در آیفون ابتدا باید این برنامه را از اپ استور دانلود نمایید. برای بهره مندی از قابلیت‌ های آن باید پس از باز کردن برنامه برای خود یک اکانت شخصی بسازید. روش دیگر برای استفاده از این برنامه،Google Search  است. ابتدا باید این برنامه را روی گوشی خود نصب کنید. سپس روی آیکون لنز در گوشه کادر کلیک کرده و در صفحه جدید باز شده گزینه Turn on camera to use lens را انتخاب نمایید. دوربین را به سمت هر چیزی که می خواهید بگیرید تا نتیجه جستجوی تصویر را مشاهده کنید.

گوگل لنز در ویندوز

مروگر را باز کرده و واردgoogle.com  شوید. در این قسمت بر روی image کلیک کنید. در قسمت باز شده گوگل، آیکون دوربین را انتخاب نمایید. حال می توانید عکس خود را آپلود یا لینک عکس مورد نطر را قرار دهید و جستجو نمایید‌.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است