چگونه فروش وب سایت B2B را بیشتر کنیم؟

میزان پیشرفت خواندن شما

چگونه فروش وب سایت B2B را بیشتر کنیم؟

چگونه فروش وب سایت B2B را بیشتر کنیم؟ به عقیده ی برخی از افراد، سایت های B2B فروش خوبی دارند و لازم نیست تا اقدام خاصی برای افزایش فروش در این سایت ها انجام شود.

در حالی که این طور نیست. حتما می دانید عملیات فروش کار ساده ای نیست و برای اینکه بتوانید کالا یا خدمات خود را به مشاغل دیگر بفروشید باید با استراتژی ها و تکنیک های فروش B2B آشنا باشید. در غیر این صورت نمی توانید در کار خود موفق شوید. بسیاری ازافراد به دلیل پر سود بودن فروش وب سایت B2B به سراغ آن می روند اما باید بدانند که این کار دردسرهای خاص خود را دارد. بنابراین نباید از رویکردهای فروش مستقیم به مصرف کننده استفاده کنند. اگر قصد دارید تا مقدار فروش وب سایت B2B خود را افزایش دهید، با ما همراه باشید تا با روش های آن آشنا شوید.

فروش B2B چیست؟

فروش B2B مخفف شده عبارت Business to Business با معنای بازاریابی تجارت به تجارت یا بنگاه به بنگاه است که نوعی بازاریابی و تعامل تجاری بین کسب و کارها و تجارت های مختلف می باشد. در واقع فروش B2B، معامله کالا یا خدمات از یک تجارت به تجارت دیگر به جای تجارت به مصرف کننده است. در صورتی که به درستی انجام شود، فروش پر سودی می باشد. در این نوع فروش تامین کنندگان خرده فروش ها و تولیدکنندگان و بنگاه های بزرگ خرید و فروش کالا به صورت زنجیره ای به یکدیگر متصل هستند. برای رسیدن یک محصول به دست مشتری نهایی، معاملات و تجارت توسط چندین بنگاه تجاری انجام می شود. هر بنگاهی با توجه به قیمت کالا، ارزش افزوده ‌ای به آن اضافه می کند و به بنگاه دیگر تحویل می دهد. در نهایت با قیمت نهایی به دست مشتری نهایی می رسد که در حجم بالایی معاملات انجام می شود.

چگونه فروش وب سایت B2B را بیشتر کنیم؟

مزایای فروش  B2B

استفاده از فروش وب سایت B2B مزایای زیادی برای تجارت ها دارد. این نوع فروش خدمات رسانی بهتری داشته و در هنگام معاملات از خطای کمتری برخوردار است. در فروش B2B واسطه های خرده فروش و توزیع کننده حذف می شوند. این واسطه ها ارزش کیفی کالا را پایین می آورند و قیمت را افزایش می دهند. سرعت معامله در فروش B2B بالا و استفاده از خدمات آن آسان می باشد. همچنین نرخ هزینه و زمان کاهش یافته است. انعطاف تولید در فروش B2B بالا می باشد و اطلاعات و ارتباط ها در این نوع فروش سایت امنیت دارند.

چگونه فروش وب سایت B2B را بیشتر کنیم؟

برای بیشتر کردن فروش وب سایت B2B کارهای زیر را انجام دهید.

1.    دقت به CTA

CTA مخفف عبارت Call To Action به معنای فراخوان، اقدام یا درخواست بازخورد است که به شکل های مختلفی مانند پیام یک خطی، یک تصویر، لینک یا یک دکمه در سایت، شبکه های اجتماعی و … قرار دارد تا در نهایت مخاطب مجاب شود که مشارکت موردنظر شما صورت گیرد. در سایت b2b، CTA اهمیت زیادی دارد. برای فروش بیشتر بهتر است که در بخش های مهم سایت خود مانند معرفی محصول و خدمات، مقاله ها و … کال تو اکشن مناسبی قرار دهید. دقت کنید که آن را به کارشناس مربوطه وصل نمایید. به دلیل اینکه مشتریان سازمانی حوصله منتظر ماندن طولانی پشت خط تلفن را ندارد، شماره مستقیم را در سایت خود قرار دهید.

2.    بی پاسخ نگذاشتن هیچ پرسشی

با وجود اینکه کسب و کار شما از نوع B2B است اما بعضی مشتری ها سوالاتی دارند که با توجه به افزایش سرعت تغییرات تکنولوژی و خدمات و محصولات جدید و بیشتر، تعداد آن ها افزایش یافته است. برای فروش بیشتر باید به این سوالات پاسخ کامل دهید و آن ها را بی جواب نگذارید. به همین منظور، در سایت خود یک بخش سوالات متداول یا FAQ قرار داده و هر سوال رایجی را پاسخ دهید. در حالت کلی، سوالات باید درباره ی طرز استفاده محصول، قیمت ها، چگونگی سفارش و ارسال و … باشند. همچنین بهتر است یک بخش چت با ربات قرار دهید تا کاربران بتوانند به صورت آنلاین با کارشناسان فروش ارتباط برقرار کنند و پاسخ سوالات خود را بگیرند.

چگونه فروش وب سایت B2B را بیشتر کنیم؟

3.    جدی گرفتن محتوا

مهم ترین بخش برای فروش بیشتر سایت B2B، تولید محتوای باکیفیت است که بیشتر مالکان این سایت به آن توجه نمی کنند. محتوای درست و باکیفیت به سایت ها به خصوص b2b، هویت و اعتبار می بخشد. برای نسل جدید محتوا ارزش زیادی دارد. زیرا به جای تماس و تلف شدن وقت ترجیح می دهند از سایتی خرید کنند که بیشتر به سوال های آن ها پاسخ داده اند.

4.    تهیه کردن یک دموی عالی

تهیه ی دموی محصول بهترین راه برای افزایش شناخت از محصول و ترغیب کاربران برای خرید می باشد. طراحی و ساخت دمو به محصول و خدمت شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر حوزه ی کاری شما طراحی و ساخت میز و صندلی است می توانید یک طرح از محصول خود را در یک اتاق یا مکان دیگر نشان دهید. به طوری که کاربران بتوانند عکس آن را بچرخانند و از زوایای مختلف به دقت بررسی کنند.

5.    نمایش نظرات مثبت مشتریان

مشتری سایت B2B خاص است و برای خرید محصول مورد نیاز خود از دوستان و همکاران خود کمک می گیرد. اگر شخصی را پیدا نکرد به سراغ اینترنت می رود و با بررسی نظرات مشتریان دیگر، محصول خود را انتخاب و خریداری می کند. ثبت نظرات مثبت مشتریان و نمایش آن برای شرکت های خاص اهمیت زیادی دارد. زیرا هزینه فاکتور خرید بالا است و در صورت رضایت از خرید اول، فرد مشتری دائم سایت شما خواهد شد. پس نظرات مثبت مشتریان خود را در سایت یا شبکه های اجتماعی منتشر کنید. هر چه این نظرات بیشتر باشند، اعتبار شما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

سخن پایانی

برای دستیابی به فروش بالای سایت B2B باید یکسری نکات را رعایت کنید. درست است که عملیات فروش در سایت B2B در مقایسه با سایت B2C راحت تر می باشد. اما نباید از چالش های موجود در این مسیر غافل شد. اگر می خواهید میزان فروش وب سایت B2B خود را افزایش دهید، به نکاتی که در مقاله گفته شده است دقت نمایید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است