نحوه کمک گوگل دیسکاور به سئو سایت

میزان پیشرفت خواندن شما

نحوه کمک گوگل دیسکاور به سئو سایت ، گوگل خدمات مختلفی ارائه می دهد که بر اساس آن کسب و کارها، برند خود را برای مخاطبان به نمایش می گذارند. یکی از این خدمت ها که به سئو سایت کمک می کند و راهی متفاوت برای جستجو به کاربران ارائه می دهد، گوگل دیسکاور نام دارد.

این نوع گوگل ابزار مفیدی است که به افزایش قابل توجه ترافیک وب سایت کمک می کند. گوگل دیسکاور یک قابلیت در موتور جستجوگر گوگل است تا به مخاطبان کمک کند آنچه که می ‌خواهند را بر اساس علایق و ویژگی ‌های مورد نیاز خود مشاهده کنند. ویژگی‌ های گوگل دیسکاور بر اساس سابقه جستجو در مرورگر و فعالیت های افراد در اینترنت تنظیم شده است. این ابزار در مرورگر کروم قابل‌ مشاهده می باشد و مدیریت داده و تحلیل اصلی در علایق مخاطب را در بخش گوگل سرچ انجام می ‌دهد. در ادامه این مقاله به نحوه کمک گوگل دیسکاور به سئو سایت می پردازیم. با ما همراه باشید.

گوگل دیسکاور چیست؟

Google Discover یکی از جدیدترین و به روزترین نسخه ها و یک سرویس موبایلی گوگل است. روش کار این نوع ابزار به شکلی متنوع از روش سنتی می باشد و برای کاربران بسیار جالب توجه بوده است. روش جستجوی سنتی گوگل، کاربران را ملزم می کرد تا درخواست را به صورت دستی وارد کنند. اما Google Discover رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته و رفتار کاربران را پیش بینی می کند و کاملا بر اساس علایق اولیه کاربران می باشد. به عبارت دیگر، گوگل دیسکاور محتوایی را به کاربر توصیه می کند که سیستم های خودکار گوگل معتقد هستند بهترین انطباق را با علایق کاربر دارد. این فرآیند کشف محتوای تازه و جالب که با نیازهای فرد شخصی سازی شده، افراد را به مصرف بیشتر محتوا تشویق می کند.


نحوه عملکرد گوگل دیسکاور

در سرویس دیسکاور، گوگل بر اساس سابقه جستجوهای فرد و جستجوهایی که در گوشی موبایل انجام شده، محتواهایی را پیشنهاد می دهد. این قابلیت گوگل به فعالیت فرد در وب سایت، برنامه ‌ها و اطلاعات موقعیت مکانی توجه می کند. یعنی فرد با دنبال کردن برخی موضوعات مورد علاقه اش، در حال ساخت پروفایل اطلاعات خود در گوگل است. همچنین مشخص می کند که گوگل دیسکاور، محتواهای مربوط به چه موضوع هایی را بیشتر نشان دهد و یا ندهد. در واقع گوگل دیسکاور یک ابزار هوشمند است که متوجه می شود فرد به چه موضوعاتی علاقه دارد و به دنبال چه مسائلی می گردد. سپس از این اطلاعات برای دادن بهترین و موردنیازترین محتواها به کاربر استفاده می نماید. این فرآیند بدون آن که فرد به دنبال این اطلاعات بگردد، رخ می دهد.

ویژگی های گوگل دیسکاور

گوگل دیسکاور مانند هر ابزار دیگری ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. از طریق آن می توان موضوعات مورد نظر خود را دنبال و یا آنفالو نمود‌. گوگل دیسکاور اطلاعات را به روشی بدون پرس و جو دریافت می کند و نیازی نیست که فرد درخواست خود را به صورت دستی وارد نماید. همچنین فرکانس نوع خاصی از محتوا را کنترل می کند.

دلیل اهمیت گوگل دیسکاور برای سئو

سئو یکی از مولفه های تولید محتوا و جنبه های اصلی جستجوی گوگل می باشد. به همین دلیل شرایطی را فراهم می کند تا کاربران سریع تر به موضوعات مورد نظر خود برسند. بنابراین گوگل دیسکاور نیز به دلیل اهمیت به روز بودن محتواها و شناخت بسیار خوب آن از علایق کاربران و تاثیر خود بر سرعت جستجو، برای سئو بسیار اهمیت پیدا می کند. از جهتی نیز اکثریت کسب‌ و کارها آنقدر که باید بر ارزش گوگل دیسکاور در تجارت خود تمرکز نمی‌ کنند. زیرا سئو در توسعه کسب‌ و کارها در گوگل موثر بوده و به این دلیل که گوکل دیسکاور، قابلیت های خود را فقط به نمایش محتوای جدید محدود نمی ‌کند و اجازه می‌ دهد که محتواها بدون توجه به زمان منتشر شوند پس تبدیل به محیطی مناسب برای جولان دادن سئو می گردد. وبسایت و مطالب خود را برای ابزار گوگل دیسکاور بهینه کنید تا به دنبال آن بتوانید بیشتر دیده شوید و اعتبار برند شما سریع تر رشد یابد.

نحوه کمک گوگل دیسکاور به سئو سایت

Google Disvover جدیدترین عضو خانواده گوگل است و سئو محتوا برای آن امری بدیهی می باشد. روش های مختلفی که بازاریابان و ناشران محتوا می توانند برای سئو از آن استفاده کنند، زیاد هستند. در اینجا به نحوه کمک گوگل دیسکاور به سئو سایت می پردازیم که عبارتند از:


1.    وب سایت و محتوا مناسب برای موبایل

گوگل دیسکاور بر روی دستگاه های تلفن (تبلت ها و گوشی های همراه) کار می کند. سال ها است که گوگل بر ترافیک موبایل تاکید کرده که به یک جنبه حیاتی از بازاریابی اینترنتی و ترافیک تبدیل شده و از ترافیک دسکتاپ پیشرفته تر می باشد. برای کمک به سئو سایت و محتوا برای دستگاه های موبایل به نکات زیر توجه نمایید.
•    وب سایت شما باید بدون تبلیغات مزاحم، پاپ آپ و شلوغی باشد. صفحه نمایش تلفن همراه کوچک است. به همین دلیل اغلب رویکرد طراحی مینیمالیستی ترجیح داده می شود.
•    محتوای وب سایت باید به گونه ای باشد که به راحتی در صفحه نمایش های کوچک خوانده شود.
•    هنگام طراحی وب سایت برای موبایل به ناوبری وب سایت توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا می تواند با یک یک چالش همراه باشد.
•    برای دریافت مهم ترین اطلاعات باید ساختار محتوای خود را به گونه ای تنظیم کنید که بازدیدکنندگان مجبور نشوند چندین بار به پایین اسکرول کنند.

2.    انواع محتوا

گوگل دیسکاور به صورت مرتب محتوای متنوعی را ارائه می دهد. بنابراین اگر می خواهید محتوای خود را در این گوگل رتبه بندی کنید، بهتر است نوع محتوایی را که می توان به نمایش گذاشت، بدانید.

3.    فیلم ها و سئو تصاویر

یکی از مهم ترین و بزرگ ترین عوامل در رتبه بندی گوگل دیسکاور و CTR بالا استفاده از تصاویر باکیفیت در محتوا است. طبق توصیه گوگل از تصاویر بزرگ با عرض حداقل 1200 پیکسل استفاده نمایید.

4.    ارتباط محتوا و الگوریتم گوگل دیسکاور

محتوا یکی از حنبه های جدایی ناپذیر گوگل دیسکاور می باشد. با درک اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه نوع محتوایی را می خواهند، شروع کنید.
برای بهبود این درک، با شخصیت خریدار شروع نمایید. همچنین می توانید گزارش های رفتار و مخاطبان Google Analytics خود را مورد بررسی قرار دهید تا درباره ی مخاطبان خود و نحوه تعامل آن ها با محتوا بیشتر مطلع شوید.

مهم ترین شروط برای بهینه سازی گوگل دیسکاور

•    AMP: این مورد یک نیاز اساسی یا سخت برایGoogle Discover  نیست. سایت هایی وجود دارند (حتی سایت های کوچک و ناشناخته) که بدونAMP  هم به خوبی کار می کنند و عملکرد بسیار خوبی دارند. اما شما برای گرفتن نتیجه بهتر باید خیلی سریع باشید. به همین منظور استفاده از AMP توصیه شده است.
•    گراف دانش: آخرین موردی که به سئو گوگل دیسکاور کمک می کند، گراف دانش است. زیرا در اوایل ظهور Google Discover می توانستید سایت ها یا برندهای خاصی را دنبال کنید. همچنین اگر این برندها و سایت ها در گراف دانش نمایش داده می شدند، محتوای بیشتری را از آن سایت مشاهده می کردید. اکنون این قابلیت دیگر امکان پذیر نیست اما سایت هایی وجود دارند که خیلی خیلی خوب کار می کنند. اما نه تنها لینک های بسیار کمی دارند بلکه به عنوان یک برند یا یک سایت یا یک موجودیت در گراف دانش نیستند. بنابراین بهتر است باز هم تلاش کنید تا نام تجاری شما در گراف دانش برجسته شود.


سخن آخر

شاید بتوان گفت که تمام روش هایی که برای تولید ترافیک به کار می روند به یک مبدا نیاز دارند. این مبدا، همان کلمه یا عبارت کلیدی است که کاربر به دنبال آن است. گوگل دیسکاور نیازی به منشا ندارد و در ابتدا یک محتوای جذاب که موردپسند کاربر باشد به او ارائه می دهد. این سرویس هوشمند به شما کمک می کند تا محتوای موردنظر خود را در دسترس مخاطب قرار دهید. شما می توانید با رعایت کلیه نکات مربوط به سئو سایت ، رتبه وب سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو ارتقا دهید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است