چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم ؟

میزان پیشرفت خواندن شما

چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم ؟

چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم ؟، قبل از بررسی اینکه چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم ، باید ابتدا بدانیم سئو چیست و سپس با راه های افزایش سئو سایت آشنا شویم. در ادامه با ما همراه باشید تا به اتفاق هم به این سوالات پاسخ دهیم.

سئو چیست؟

سئو چیست ؟، شما بعد از اینکه سایت خود را طراحی می‌کنید، نیاز دارید که به کار کردن روی سئوی آن بپردازید. همانطور که می‌دانید بیشتر کاربران از موتور های جستجو معروف مثل گوگل، بینگ، یاهو و… استفاده می‌کنند و معمولا از اولین نتایج جستجوی ارائه شده توسط این موتور های جستجو بازدید می‌کنند. پس اگر سایت شما رتبه خوبی در زمینه سئو داشته باشد، قطعا بازدید کاربران بیشتری را نیز با خود به همراه خواهد داشت.

سئو سایت یا همان SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی موتور جستجوی است. به طور کلی سئو به دو دسته درون سایت (سئو داخلی) یا On-Page SEO و خارج از سایت (سئو خارجی) یا Off-Page SEO تقسیم می‌شوند.

در اصل سئو روشی برای کمک کردن به موتور جستجو برای بهتر کردن روند بازدید کاربر از سایت است. سئو داخلی سئو ای است که تنها در داخل خود سایت و بهینه سازی های آن در اجزای آن صورت می‌گیرد مثل استفاده کردن از کلمات کلیدی، بهینه سازی عکس های داخل سایت و… .

سئو خارجی به کار هایی گفته می‌شود که در فضای اینترنت برای بالا بردن رتبه و معرفی سایت انجام می‌شود. برای مثال از این موارد می‌توانیم به بازاریابی دیجیتال و لینک سازی اشاره کرد. پیاده کردن سئو بر روی سایت یک فرایند نسبتا مشکل است که نیازمند دانش و تخصص می‌باشد به دلیل اینکه موتور های جستجو دائما در حال ارتقا و تغییرات در ساختار و عملکرد خود در جستجو ها هستند. برای مثال موتور جستجوی گوگل که می‌توان گفت مهم ترین آن ها است، دارای بیش از ۲۰۰ معیار برای رتبه بندی سایت ها است و برای اینکه سئو سایت را افزایش دهیم به یک فرد متخصص به این کار نیاز داریم.

چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم

راه های افزایش سئو سایت

در کل برای اینکه بدانیم چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم ، باید بدانیم که دو روش کلی برای این کار موجود است که عبارت اند از روشی که موتور جستجو آن را تایید نمی‌کند که به سئو کلاه سیاه معروف است و روش سئو کلاه سفید.

در صورتی که از روش اول استفاده کنید، موتور های جستجو سایت مورد نظر را جریمه و از لیست نتایج جستجوی خودشان حذف می‌کنند و اگر از روش دوم که روشی قانونی است استفاده کنید، قطعا با هیچ مشکلی رو به رو نخواهید بود. باید این را بگوییم که این روش زمان‌بر و نیازمند صبر و حوصله زیادی است. با این حال برای روش کلاه سفید در افزایش سئو راه های زیادی وجود دارد که اگر از تعدادی یا همه آن ها در سایت خود استفاده کنید، حتما در رنکینگ سایت شما تاثیرگذار خواهند بود.

راه های بالا بردن سئو سایت

در ادامه به توضیح در رابطه با برخی از راه های افزایش سئو می‌ پردازیم :

۱- استفاده کردن از کلمات کلیدی: در صورت امکان سعی کنید که در مطالب سایت خود از کلمات کلیدی استفاده کنید و حتما به این موضوع توجه داشته باشید که کلمات کلیدی مورد استفاده حتما باید در مورد مطلب نوشته شده باشد. بهتر است که از کلمات معادل انگلیسی نیز در کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

۲- نوشتن توصیف کافی و مناسب در تگ متا: تگ متا در سئو سایت دارای اهمیت ویژه ای است و در این قسمت شما باید یک توضیح مختصر در رابطه با هر صفحه از سایت خود بنویسید. البته این نکته را هم بگوییم که توضیحات این بخش باید حداکثر ۱۶۰ کاراکتر باشد.

۳- توجه داشتن به تگ : Title بعد از متا مهم ترین بخشی که شما باید برای افزایش سئو سایت خود به کار ببرید، تگ Title یا همان عنوان درج شده بالای سایت است. عنوان سایت شما بهتر است که متنی کوتاه و مخصر، مرتبط و با معنی باشد.

۴- استفاده کردن از لینک در سایت: سعی کنید برای بالا بردن سئو سایت خودتان از لینک ها استفاده کنید. بهتر است که تمام محتوا و مطالب سایت را در کنار هم در یک صفحه قرار ندهید و آن ها را با استفاده از لینک به یکدیگر مرتبط کنید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که هر چقدر صفحه اصلی سایت تان سبک تر باشد، برای سئو سایت شما نیز بهتر خواهد بود.

۵- استفاده کردن از گوگل پلاس: به دلیل اینکه صفحه های گوگل پلاس نیز مثل صفحات سایت های عادی ایندکس یا همان فهرست می‌شوند و رده بندی دارند، شما می-توانید از گوگل پلاس بهره گیری کنید تا سئو سایت خودتان را افزایش دهید. همچنین این را هم باید یگوییم که مقاله های ارسالی شما در گوگل پلاس نیز ایندکس می‌شود و در نتیجه کاربر با استفاده از یک جستجوی ساده سایت شما را پیدا می‌کند.

۶- قرار دادن حداقل یک عکس کم حجم به همراه توضیحات: وجود داشتن یک تصویر در صفحه های سایت شما به عنوان یک عامل مهم در افزایش سئو سایت شما از دید گوگل به حساب می‌آید و در رتبه سایت شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

۷- کپی نکردن: یکی از مهم ترین عواملی که باید برای بالا بردن سئو سایت رعایت شود، عدم کپی برداری مطالب است. این بدین معنا است که شما به هیچ عنوان نباشد مطالب سایت دیگری را کپی و در سایت خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که سایت شما توسط گوگل بی توجه شود در نهایت سایت شما افت رنکینگ خواهد داشت.

علاوه بر این موارد، راه های دیگری نیز برای افزایش سئو سایت وجود دارد که بعضی از آن ها تخصصی تر هستند. به افرادی که به سئو سایت آشنا نیستند و در آن تخصص ندارند پیشنهاد می‌کنیم که به یک متخصص سئو سایت مراجعه کنند.

بهبود سئو سایت

موثر ترین نکات در سئو محتوای سایت

در این بخش به یک سری از نکات مهم در رابطه با محتوای سایت و افزایش سئو در این زمینه می‌پردازیم:

۱-مهم ترین چیز در سایت محتوا است: اصلی ترین چیز در سایت و سئو سایت محتوای آن است. اگر مطلبی که شما در سایت تان قرار داده اید خود باشد، می‌تواند ترافیک سایت و یا حتی وبلاگ شما را افزایش دهد. همچنین این را هم باید بگوییم که شما باید به جای رضایت موتور جستجو، رضایت کاربر خود را با مطالب با کیفیت و خوب به دست بیاورید.

۲- عنوان های مهم و چشم نواز داشته باشید: همان طور که گفتیم شما وظیفه دارید که کاربر خود را راضی نگه دارید و آن ها را به طرف خودتان جذب کنید. پس باید از عناوین جذاب استفاده کنید که این کار در آخر منجر به داشتن بازدید های بالا و افزایش رنکینگ سئو سایت شما می‌شود.

۳- متن کمتر ولی با کیفیت تر بنویسید: کمتر نوشتن به این معنی نیست که هر دو ماه یک مطلب بگذارید بلکه به معنای این است که شما می‌توانید ماهی چهار بار در سایت خودتان مطلب بگذارید ولی باید در آن ها از مطالب با کیفیت و خوب استفاده کنید.

۴- عمق مقاله های خود را زیاد کنید: بیشتر مقاله های طولانی دارای عمق زیادی هستند. این موضوع به معنی این نیست که شما باید همیشه مقاله های طولانی بنویسید بلکه باید عمق آن را بیشتر کنید.

۵- مطالبی با خوانایی بالا بنویسید: مقاله خود را ساده و خوانا بنویسید. این کار باید در حدی باشد که حتی یک فرد ۱۳ یا ۱۴ ساله هم بتواند آن را بخواند و بفهمد چرا که این کار باعث می‌شود کاربران شما افزایش پیدا کنند.

۶- از مقاله های طولانی تر استفاده کنید: اگر شما در رابطه با یک موضوع در گوگل جستجو کنید، می‌بینید که مقاله هایی که طولانی تر هستند، رتبه بالاتری دارند.

۷- از کلمات کلیدی در عنوان فرعی سایت نیز استفاده کنید: علاوه بر اینکه استفاده کردن از کلمات کلیدی در عنوان فرعی سایت باعث چگالی کلمات می‌شود، بازدید و کاربران سایت را نیز افزایش می‌دهد. چرا که در صورتی که شما از کلمات کلیدی در عنوان سایت خودتان استفاده کنید، موتور جستجوی گوگل نیز می-تواند عنوان مورد نظر کاربر را بهتر تشخیص دهد.

با همین نکات ساده شما می‌توانید در افزایش ترافیک خود تاثیر گذار باشید البته این موضوع را هم بگوییم که این نکات و موارد بسیار زیاد هستند و ما فقط چند مورد از آن ها برای شما توضیح دادیم.

جمع بندی

در کل می‌توان گفت که راه های بسیار زیادی برای بالا بردن سئو سایت وجود دارد. با این حال در صورتی که شما در سئو تسلط و تخصص کافی ندارید، بهتر از به یک متخصص سئو مراجعه کنید. همچنین برای این که بدانید چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم ، می‌توانید با کارشناسان باتجربه تیم سئوهاما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان ما نیز بهره‌مند شوید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است