سئوکار

میزان پیشرفت خواندن شما

سئوکار

سئو و سئوکار دو عنوانی هستند که با یکدیگر به شدت مرتبط اند و در صورتی که شما معنی و مفهوم یکی از آن ها را ندانید، معنی دیگری را نیز خواهید فهمید. در این مقاله قصد داریم در رابطه با مفهوم سئوکار توضیح دهیم اما همان طور که گفتیم باید در ابتدا بگوییم که سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

سئوکار کیست ؟

سئوکار کسی است که در کار سئو و رتبه بندی سایت ها تخصص زیادی دارد و با استفاده از دانش و تجربه خود در زمینه سئو، رتبه سایت های مورد نظر خود را بالا می آورد. سئوکار ، کار سئو را به صورت رعایت کردن نکاتی ریز و مهم انجام می دهد که این نکات باعث می شوند تا زمان زیادی برای انجام کار سئو صورت بگیرد و کار به صورت کامل انجام شود. یک سئوکار خوب از ویژگی هایی برخوردار است که در ادامه مقاله به توضیح در رابطه با آن خواهیم پرداخت ولی یک سئوکار حرفه ای باید یک سری قوائد و قوانین و همچنین یک سری وظایف را انجام دهد تا بتوان به آن لقب یک سئوکار حرفه ای را داد. او باید به فعالیت هایی مثل افزایش رتبه سایت، آنالین سئو، ایجاد استراتژی برای سئو و… بپردازد و برای سئو یک سایت برنامه ریزی کند.
ویژگی هایی که سئوکار باید داشته باشد

بعد از اینکه مفهوم سئو و سئوکار را به شما توضیح دادیم، حالا می خواهیم به توضیح درباره ویژگی های یک سئوکار بپردازیم. این موضوع به این معنا است که یک سئوکار حرفه ای و خوب باید چه کارهایی را انجام دهد و یا چه نکاتی را در کار خود رعایت کند. انجام فعالیت های مفید و تاثیر گذار در زمینه سئو: برای اینکه سئو یک سایت را بالا ببریم، روش های زیادی وجود دارد که می توان گفت درصد کمی از آن ها درست و کارآمد هستند. در کل سه روش اصلی برای افزایش سئو وجود دارد که شامل سفید، خاکستری و سیاه می شود.

بهترین این روش ها سئو سفید است، چرا که در عین طولانی بودن زمان کار آن، تاثیر آن بیشتر و پایدار تر خواهد بود اما دیگر روش ها مثل روش سئو کلاه سیاه روش های ناپایدار هستند که قطعا در کار شما باعث ایجاد اختلال می شوند. برای مثال در روش های سئو کلاه سیاهی روشی وجود دارد که فرد سئوکار در سایت از لینک های اسپم و تقلبی استفاده می کند و قصد دارد با استفاده از آن ها رتبه بندی یک سایت را بالا ببرد. این روش به صورت موقت کارساز است و به آن رتبه دلخواه می رسد ولی خیلی سریع و با گذشت چند وقت الگوریتم های گوگل آن را شناسایی می-کنند و از لیست سایت های نتایج به عنوان جریمه حذف می کنند.

سئوکار

استفاده از توصیه های گوگل: یکی از بهترین منبع ها برای جستجو درباره نکات مهم سئو، خود موتور جستجو و توصیه های گوگل هستند. با توجه به اینکه این طریقه کارکرد سئو و الگوریتم رتبه بندی هر موتور جستجو را سازنده اش از هر کسی بهتر می داند، قطعا توصیه هایی که ارائه می دهد از هر منبع اطلاعاتی بهتر است. در نتیجه توصیه های خود گوگل بهترین راهنمایی ها را می کند و این موضوع باعث شده تا بسیاری از برنامه نویس ها از این نکات و توصیه ها استفاده کنند و از این طریق رتبه سایت خود را بالا بیاورند. یک سئوکار وظیفه دارد تا نکات مهم سئو را به دقت مطالعه کند و آن ها را در سایت مورد نظر پیاده کند.

همچنین سئوکار باید با این موارد آشنایی کاملی داشته باشد. در صورتی که سایت شما براساس توصیه های ارائه شده توسط گوگل سئو شده باشد، شما دیگر در رابطه با سئو سایت خود نگرانی نخواهید داشت چرا که سئو موتور جستجو توسط سازنده اش ارائه شده و این موضوع باعث اطمینان آن می شود که سایت شما خیلی زود در رتبه های بالا در نتایج جستجو قرار می گیرد.

داشتن آشنایی با کلمات کلیدی مناسب

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی که یک شخص سئوکار باید به آن مسلط باشد و در آن تجربه کافی داشته باشد، آشنایی با کلمات کلیدی مناسب با محتوا مورد نظر جهت افزایش سئو سایت. برای اینکه بهتر و واضح تر توضیح دهیم باید برای شما مثالی بزنیم. گاهی اوقات یک فرد سئوکار برای یک سایت اقدام به طراحی یک محتوا می کند که این محتوا از لحاظ سئو کامل است ولی در آن از کلمات کلیدی مناسب و کلماتی که مخاطبان در جستجوهایشان از آن ها استفاده می کنند، استفاده نکرده است.

در این صورت با وجود اینکه محتوا سئو خوبی دارد ولی سئو سایت به دلیل شناخته نشدن توسط مخاطب سقوط می کند و کار را خراب می کند.در این وضعیت سئوکار باید با استفاده از ابزار های در دسترس قرار گرفته توسط گوگل برای کلمات کلیدی در سئو، از کلمات کلیدی مناسب در محتوا خود استفاده کند تا دچار مشکل نشود. همچنین سئوکار می تواند از لیست کلمات کلیدی ارائه شده توسط گوگل که به صورت پیشنهادی است که به صورت خودکار در موتور جستجو به کاربر نشان داده می شود، استفاده کند که می توان گفت در صورتی که سئوکار تجربه کافی را داشته باشد، می تواند از همین لیست نیز در کلمات کلیدی مناسب برای محتوا سایت نیز استفاده کند.

سئو کار

تولید کردن محتوای مناسب برای سئو

نکته جالب در رابطه با این نکات و ویژگی های لازم برای یک سئوکار حرفه ای این است که کاملا به یکدیگر مربوط هستند و ارتباط آن ها به قدری قوی است که در صورتی که یکی از آن ها را رعایت نکنید، نمی توانید به دیگری برسید و آن را انجام دهید. تولید محتوای مفید برای کاربران به منظور افزایش سئو سایت یکی دیگر از این نکات است. در اینجا سوالی پیش می آید که چگونه یک محتوای مفید می تواند به سئو یک سایت مربوط و تاثیر داشته باشد. مخاطب ها یا همان کاربران در موتور های جستجو به جستجو در رابطه با نیاز های خودشان می پردازند.

حال شما به این موضوع دقت کنید که اگر یک سایت محتوای مفید برای مخاطب را در اختیار نداشته باشد و آن را ارائه نکند، چگونه مخاطب به سایت مورد نظر سر می زند و از آن بازدید می کند؟ بدین ترتیب سئو سایت کاهش پیدا می کند و تمام زحمات شما در عین اینکه تقریبا تمام کار سئو سایت را انجام داده اید، بر باد می رود و کار شما را سخت تر می کند. البته راه هایی برای بازگشت سئو سایت وجود دارد اما باز هم بهتر است که شما از همان ابتدا به فکر سئو درست سایت باشید.

با توجه این که کمی پیش گفتیم که تمام این نکات و ویژگی های مربوط به سئو و سئوکار با یکدیگر ارتباط دارند، سئوکار باید از توصیه هایی که گوگل ارائه می کند نیز در تولید محتوای سایت نیز استفاده کند. یک سئوکار باتجربه و حرفه ای با تسلط داشتن بر این ویژگی ها و رعایت آن ها می تواند بهترین محتوای مورد نیاز برای یک سایت را طراحی کند و باعث شود تا سایت مورد نظر از لحاظ محتوایی مشکلی نداشته باشد.

یک سئوکار باید از چه مهارت هایی برخوردار باشد؟

در این بخش در رابطه با مهارت هایی که یک سئوکار حرفه ای و با تجربه برخوردار است، صحبت کنیم و آن ها را توصیف کنید. برخی از این مهارت های مهم عبارتند از:

سئوکار کیست

هارت خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی

قطعا یک سئوکار باید بتواند به زبان انگلیسی بنویسد و بخواند. دلیل این موضوع این جا است که یک سئوکار در بخش های مختلف کار خود با زبان انگلیسی بسیار سروکار دارد و خیلی وقت ها به آن نیاز دارد. برای مثال تقریبا زبان تمام ابزار های مورد نیاز برای سئو با انگلیسی است و شما برای آنکه از آن ها شناخت پیدا کنید و کار کرد با آن ها را یاد بگیرید، نیاز دارید که به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید. همچنین زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است که تمامی کشور های دنیا برای ارتباط با دیگر نقاط جهان از آن استفاده می کنند.

همچنین ممکن است گاهی وقت ها به مقاله ها و توصیه های گوگل برای سئو سر بزنید و آن ها را بخوانید. باید این را بدانید، با اینکه گوگل خودش از یک سیستم مترجم بسیار قدرتمند برخوردار است اما این مترجم با تمام توانایی هایش باز هم در برخی نقاط به مشکل می خورد و مطالب را به اشتباه ترجمه می کند. سئوکار باید بتواند این مطالب را مطالعه کند و یا حتی در بخش سوالات، از دیگران سوال بپرسد. همچنین دلایل دیگری نیز برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد که در این بخش به چند مورد از آن ها پرداختیم با به شما با مثال توضیح دهیم.

داشتن مهارت سئو داخلی

این مورد نیز یکی از مهم ترین ها است، به این دلیل که اگر یک سئوکار مهارت انجام سئو داخلی را نداشته باشد، تقریبا هیچ چیزی از سئو بلد نیست و نمی تواند یک سایت را سئو کند. همچنین نکاتی که در این مقاله کمی پیش ذکر شد، به این مهارت اضافه می شود و به سئوکار کمک می کند.

مهارت دیجیتال مارکتینگ

خیلی از وقت ها سایت های زیادی به مهارت های دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند. یک سئوکار ممکن است به پروژه های سایت فروشگاهی و دیگر سایت هایی که به دیجیتال مارکتینگ مربوط هستند، برخورد کند. در این وضعیت باید یک سئوکار دیجیتال مارکتینگ را آموخته باشد و برای سئو سایت از آن استفاده کند.
مهارت های زیادی هستند که برای یک سئوکار لازمند ولی ما سعی کردیم در این بخش به چند مورد از مهم ترین آن ها بپردازیم.

نکته مهم این است سئو یک کار تیمی است و شخص به تنهایی قابلیت سئو ندارد تیم سئو و تیم سازی برای سئو بسیار مهم میباشد.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است