تاثیر IP اختصاصی در سئو

میزان پیشرفت خواندن شما

تاثیر IP اختصاصی در سئو ، آدرس IP مخفف عبارت Internet Protocol (پروتکل اینترنت) است که یکی از مهم ‌ترین فاکتورها در دنیای تکنولوژی و اینترنت می باشد. زیرا به کمک آن می توان با دیگر نشست فعال در شبکه نت و یا دیگر شبکه ‌های کامپیوتری

ارتباط برقرار نمود. تمام دستگاه‌ های فعال بر روی شبکه های کامپیوتری و یا فضای اینترنت (کامپیوترها، تلفن ‌های همراه، سرورها و …) دارای یک آدرس IP هستند که به آن‌ ها اجازه می ‌دهد فارغ از مکان جغرافیایی، تحت اینترنت با یک‌دیگر ارتباط داشته باشند. بسته های داده و اطلاعات در دنیای اینترنت بدون آدرس IP مقصد و مبدا مشخصی ندارند. این آدرس انواع مختلف وب پروکسی، خدمات ایمیل، میزبانی وب، خدمات محافظت از بدافزار و … را دارد و یکی از آن ها IP اختصاصی است. در ادامه به تاثیر IP اختصاصی در سئو و مزایای آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

IP اختصاصی  (Dedicated IP)چیست؟

IP اختصاصی یک نوع آدرس اینترنتی منحصر به فرد و خاص است که تحت مالکیت فرد یا یک شرکت خاص می باشد و به یک سایت اختصاص داده می شود. استفاده از این نوع آی پی هنگام نیاز به مدیریت و کنترل کامل ایمیل های ارسالی کارآمد است. استفاده از IP اختصاصی تاثیری بر روی سئو و رتبه سایت ندارد و موجب افزایش سرعت وب سایت نمی شود. سرعت سایت به پارامترهای مختلفی مانند بهینه بودن کدها بستگی دارد.

مزایای IP اختصاصی

استفاده از IP اختصاصی مزیت‌ های قابل ‌توجهی به همراه دارد. استفاده از آن در کنار یک VPN تجاری، امنیت کاربران را افزایش داده و آن ها را ناشناس باقی می‌ گذارد. علاوه بر این، ترافیک سایت شما رمزگذاری شده و امکان فعالیت‌ های مخرب کاربر به صفر می ‌رسد. از دیگر مزیت ‌های IP اختصاصی می‌ توان به دسترسی مستقیم به سایت اشاره نمود. در واقع، آدرس های IP اختصاصی این امکان را می‌ دهند که با تایپ IP به صورت مستقیم از گوگل وارد سایت خود شوید. این مزیت زمانی اهمیت پیدا می‌ کند که سرورهای دامنه از کار افتاده‌ اند. استفاده از IP اختصاصی باعث افزابش امنیت بالای سایت می شود. همچنین قابلیت ارسال ایمیل را بهبود می بخشد.

تاثیر IP اختصاصی در سئو

در راهنمای سئو و چک لیست های آن هرگز به تاثیر آی پی اختصاصی بر سئو اشاره نشده است. طبق اعتقاد شرکت های مطرح سئو، استفاده از IP اختصاصی هیچ کمکی به سئو سایت نمی کند و در این زمینه هیچ مزیتی نسبت به IP اشتراکی و IP پروکسی ندارد. به گفته جان مولر، این موضوع که سایت ‌ها دارای یک آدرس IP اختصاصی باشند، بسیار رایج است. در واقع اینترنت با همین روش کار می ‌کند و این موضوع هیچ ویژگی قابل توجهی به سایت اضافه نمی کند. علاوه بر این، تعداد فراوانی از پلتفرم ‌های توزیع محتوا از آدرس IP برای سایت ‌های گوناگون استفاده می‌ کنند. در نتیجه جان مولر به شدت توصیه می کند صفحات سایت خود را با محتوا و محصولات ویژه پر کنید و بر اساس دستورالعمل‌ های سئو سایت خود را جلو ببرید.

تاثیر IP اختصاصی در سئو

سخن پایانی

IP اختصاصی به طور مستقیم بر روی سئو سایت تاثیر ندارد و سرعت سایت را بالا نمی برد. اما بسیاری از متخصصین سئو استفاده از آن را توصیه کرده اند و بیشتر وب سایت ها و فروشگاه های آنلاین از IP اختصاصی استفاده می کنند. زیرا این آی پی کارایی وب سایت را بالاتر می برد و مزایای فنی بیشتری برای وب سایت دارد. اگر قصد ساخت آدرس IP اختصاصی را دارید می توانید از خدمات سئو سئو هاما استفاده نمایید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است