افزایش سئو سایت وردپرسی با 14 نکته ی طلایی

میزان پیشرفت خواندن شما

افزایش سئو سایت وردپرسی برای بالا بردن میزان ورودی از گوگل انجام می شود. سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساختاری ساده دارد و افراد می توانند به راحتی با آن کار کنند. سادگی و عملکرد فوق العاده ی این سیستم در افزایش سئو سایت موجب شده است تا افراد زیادی از آن استفاده کنند. به کمک این سیستم می توان یک سایت زیبا و کاربرپسند طراحی کرد و از طریق سئو سایت وردپرسی، ورودی سایت را افزایش داد.

اگر تمایل دارید تا وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو، جایگاه خوبی کسب کند، باید به سئوی آن توجه کنید. وب سایت های وردپرسی با عملیات سئو سازگار هستند. به همین علت وردپرس به عنوان یک پلتفرم سئو دوستانه شناخته می شود. این ویژگی وردپرس باعث می شود تا بسیاری از افراد این سیستم را برای وب سایت خود انتخاب کنند. در سایت های وردپرسی فروشگاهی یا اطلاع دهنده می توانید با اعمال قواعد سئو، بازدید وب سایت خود را افزایش دهید. وب سایت هایی که در رتبه های بالای گوگل قرار می گیرند، شانس بیشتری برای دیده شدن دارند.

 

سئو (seo) چیست؟ Search Engine Optimization

سئو (seo) به مجموعه ای از قواعد و تکنیک ها گفته می شود که برای بهبود جایگاه وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو انجام می شود. سئو سایت باعث می شود تا ترافیک سایت افزایش یابد و درآمد بیشتری به دست آورد. با استفاده از خدمات سئو می توان وب سایت را در موتورهای جستجو بهینه کرد.

بهبود سئو سایت وردپرسی

یکی از نکات مهم در وردپرس، کدنویسی و توسعه سایت است که با موتورهای جستجو (به ویژه گوگل) سازگاری زیادی دارد. با این حال، سایت های وردپرسی فقط با طراحی سایت نمی توانند ترافیک خوبی به دست آورند. برای این منظور لازم است تا اقداماتی برای بهبود سئو سایت خود انجام دهید. این کار باعث رونق کسب و کار شما می شود و میزان ورودی سایت را افزایش می دهد.

بهترین روش ها برای افزایش سئو سایت وردپرسی

1- انتخاب هاست (سرویس میزبانی) مطمئن :

مهم ترین راه برای افزایش سئو سایت وردپرسی، انتخاب یک هاست معتبر و قابل اعتماد است. هاست، نقش مهمی در امنیت و سرعت بالای سایت دارد. افزایش سرعت سایت اثر مثبتی در سئوی سایت و رتبه بندی آن در نتایج موتورهای جستجو می گذارد. سرعت بالای سایت، رضایت کاربران و گوگل را به همراه دارد. بنابراین، با انتخاب یک هاست وردپرسی قدرتمند و مطمئن، می توانید سئو سایت و رتبه آن را افزایش دهید.

2- انتخاب یک قالب مناسب و بهینه برای سئو سایت :

قالب های زیادی برای وردپرس تهیه شده اند. برخی از آنها رایگان و بعضی پولی هستند. قالب هایی را باید انتخاب کرد که برای سئو بهینه شده باشند و امکانات موردنیاز شما را داشته باشند. در بیشتر قالب ها، اسکریپت ها و افزونه هایی وجود دارند که ممکن است هرگز از آنها استفاده نکنید. برای عملکرد بهتر سایت خود باید چنین قابلیت هایی را در تنظیمات قالب حذف یا غیرفعال نمایید. قبل از تهیه و نصب قالب، می توانید دموی آن را به وسیله ی ابزار web.dev بررسی نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که ظاهر و سرعت وب سایت اهمیت زیادی در سئوی آن دارد. استفاده از قالب وردپرس سئو فرندلی تاثیر مثبتی در بهبود جایگاه سایت دارد.

3- نصب یک افزونه (پلاگین) برای بهبود سئو سایت :

افزونه های وردپرس به سئوی وردپرس وب سایت شما کمک می کنند. از رایج ترین این افزونه ها می توان Yoast SEO و All in One SEO Pack را نام برد. اگر این افزونه ها را نصب کنید، با ارائه ی برخی نکات، به شما در بهینه سازی وب سایت کمک می کنند.

افزونه یوست (Yoast SEO) :

افزونه یوست (Yoast SEO) ابزار مفیدی برای سئو سایت وردپرس است. با نصب این نرم افزارهای کوچک می توانید کارایی و امکانات زیادی به سایت خود اضافه نمایید. افزونه یوست همزمان با تولید محتوا به بررسی آن می پردازد و شما را برای بهینه سازی محتوای وب سایت راهنمایی می کند. پیشنهادهای این افزونه برای تغییر محتوا کاملا پویا هستند. افزونه Yoast SEO به دلیل رعایت قوانین موتورهای جستجو، محبوبیت زیادی در بین کاربران و ربات های گوگل دارد. از امکانات افزونه یوست می توان به قابلیت کنترل آدرس برای جلوگیری از محتوای تکراری، پشتیبانی قدرتمند، به روز رسانی دائم و مدیریت sitemap اشاره کرد.

افزونه All In One Seo Pack :

افزونه All In One Seo Pack یک ابزار حرفه ای و کاربردی است که تاثیر بسزایی در سئو سایت وردپرسی دارد. با استفاده از این افزونه می توان مسیر درستی را برای سئو سایت وردپرسی خود انتخاب کرد. علاوه بر این، بسیاری از تنظیمات ضروری سایت به صورت خودکار فراهم می شود. اگر مشکلی در هر یک از صفحات وب سایت وجود داشته باشد، آن را رفع می کند.

4- فعال کردن قابلیت نمایش برای موتورهای جستجو :

یکی از قابلیت های وردپرس، بخشی است که به شما اجازه می دهد تا سایت خود را برای موتورهای جستجو فعال یا غیرفعال کنید. با ورود به قسمت تنظیمات وردپرس، مطمئن شوید که این گزینه تیک نخورده است و سایت شما در موتورهای جستجو به نمایش درمی آید.

5- استفاده درست و بهینه از تگ های هدینگ :

تگ های هدینگ، ساختار محتوای شما را بهبود می بخشند و خوانایی آن را ساده تر می کنند. به طور کلی، عنوان یک صفحه در تگ H1 و پیوند یکتای آن صفحه قرار می گیرد. در انتخاب عنوان باید به جذابیت و استفاده از کلمات کلیدی توجه نمود. معمولا از تگ H1 (عنوان) فقط یکبار استفاده می شود. اما در مورد سایر تگ ها محدودیتی وجود ندارد. اولویت بندی تگ ها با توجه به نیاز شما صورت می گیرد. زیر عنوان ها به ترتیب H2، H3 و… انتخاب می شوند.
استفاده زیاد از کلمات کلیدی در تگ های هدینگ باعث ناراحتی کاربران و گوگل می شود. اگر درست و بهینه از این کلمات استفاده شود، خواندن آن راحت تر می شود.

6- یافتن کلمات کلیدی مناسب و ایجاد محتوا :

کلمات کلیدی ، واژه هایی هستند که موضوع محتوای سایت را توصیف می کنند و کاربران زیادی در موتورهای جستجو به دنبال آنها هستند. در ابتدای هر پروژه، درباره ی  کلمات کلیدی آن تحقیق می شود. پس از یافتن کلمات و عبارات کلیدی اصلی کسب و کار، یک استراتژی مناسب برای سئو سایت تعیین می کنند. استفاده ی مناسب از کلمات کلیدی در عنوان، محتوا و … موجب می شود تا ربات های گوگل راحت تر مطالب سایت را بخوانند. این امر شانس دیده شدن سایت شما را بیشتر می کند. البته توجه داشته باشید که نباید بیش از حد از این کلمات استفاده کرد.

7- نوشتن توضیحات متا برای مقالات و صفحات سایت :

تگ های توضیحات متا (Meta Descriptions)، خلاصه یا چکیده ای از محتوای سایت را ارائه می دهند تا موتورهای جستجو، محتوای سایت را بهتر درک کنند. امروزه توضیحات متا تاثیر مستقیمی بر سئو سایت ندارند. با این حال، کاربران زیادی بعد از خواندن این توضیحات وارد صفحه موردنظر می شوند. این امر اهمیت نوشتن توضیحات متا برای مقالات و صفحات سایت را مشخص می کند. هر چقدر این کلیک ها بیشتر باشد، گوگل به صفحه ی موردنظر رتبه ی بهتری می دهد.

8- استفاده از مناسب ترین گزینه برای پیوندهای یکتا :

پیوند یکتا (permalink)، آدرس لینکی است که وردپرس برای دسترسی به مطالب سایت می سازد. گزینه های مختلفی در وردپرس وجود دارند که برای تعیین ساختار پیوندهای یکتا به کار می روند. انتخاب حالت ” نام نوشته” در سئو پیوندهای یکتا اثر مثبتی دارد. این حالت به عنوان بهترین ساختار برای تنظیمات پیوند یکتای وردپرس شناخته می شود. در آن از عنوان مطلب و کلمات کلیدی استفاده می کنند. این کار موجب می شود تا پیدا کردن مطلب برای موتورهای جستجو و کاربران ساده تر باشد.

9- نوشتن نام و ALT (متن جایگزین)مناسب برای تصاویر سایت وردپرسی:

این کار باعث می شود تا ربات های گوگل متوجه محتوای تصویر و ارتباط آن با مطالب صفحه شوند. به همین علت، موتورهای جستجو به متن جایگزین تصاویر اهمیت زیادی می دهند. افزونه های زیادی برای سئو تصاویر وجود دارند. یکی از آنها افزونه ی Smush است. با استفاده از این افزونه می توان تصاویر سایت را فشرده کرد و سپس برای آنها alt مناسب نوشت. تصاویر با کیفیت و کم حجم می توانند تاثیر مثبتی بر سرعت سایت بگذارند.

10- معرفی سایت برای سرچ کنسول گوگل و قرار دادن sitemap در آن :

سرچ کنسول گوگل یک سرویس آنلاین رایگان در گوگل است که برای کنترل، حفظ و حل مشکلات احتمالی وب سایت به کار می رود. این ابزار، امکانات متنوعی برای سئو سایت دارد.
نقشه سایت مپ (Sitemap)، فایلی است که حاوی مهم ترین مطالب سایت می باشد و در ایندکس بهتر صفحات در گوگل تاثیر بسزایی دارد. در این بخش، آدرس همه صفحات و اهمیت آنها، لینک های سایت و آخرین به روز رسانی سایت قرار دارد. هدف از قرار دادن سایت مپ، انتقال اطلاعات به موتورهای جستجو است. به این ترتیب، ربات های گوگل می توانند تمام صفحات سایت و ارتباط آنها را بررسی کنند. برای افزودن نقشه سایت می توانید از افزونه های google xml sitemap یا yoast seo premium استفاده کنید.

11- لینک سازی :

لینک، پیوند یا میانبری است که بین دو صفحه ارتباط برقرار می کند و کاربران را از یک مسیر به مسیر دیگر وصل می کند. لینک ها به دو دسته ی لینک داخلی و لینک خارجی تقسیم بندی می شوند.
لینک داخلی پیوندی است که ارتباط موضوعی موثری بین صفحات یک سایت برقرار می کند. لینک سازی داخلی که یکی از تکنیک های On page seo به شمار می رود، موجب افزایش ترافیک صفحات وب سایت، زمان ماندگاری کاربران در وب سایت و رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود.
لینک خارجی یا بک لینک، پیوندی است که کاربران را به سایت های معتبر ارجاع می دهد. این لینک ها که با عنوان لینک ورودی یا inbound link  هم شناخته می شوند، میزان ورود به سایت را افزایش می دهند. استفاده از بک لینک ها، تاثیر بسزایی در سئو دارد. البته باید توجه داشت چیزی که برای گوگل اهمیت دارد، کیفیت بک لینک است. هنگام لینک گذاری باید اصول و استانداردهای آن را رعایت کرد. عدم توجه به این اصول می تواند به سایت شما آسیب وارد کند.

12- استفاده از یک افزونه ی کش :

استفاده از یک افزونه ی کش، سرعت سایت را افزایش می دهد. سرعت بالای وب سایت موجب جذب مخاطبان بیشتر می شود. رضایت کاربران اهمیت زیادی برای گوگل و سئو سایت دارد.

13. بهینه سازی صفحات سایت به کمک اسکیما :

به نشانه گذاری صفحات سایت برای موتورهای جستجو ، اسکیما می گویند. گوگل با استفاده از Schema Markup می تواند محتوای وب سایت شما را بهتر درک کند. به این ترتیب، مطالب سایت را با روش های مفیدی به کاربران ارائه می دهد. نتیجه ی این فرایند، افزایش ورودی است.

14- قرار دادن محتوای با کیفیت و طولانی در سایت وردپرس :

یکی از مهم ترین نکات در رتبه دهی موتورهای جستجو ، حجم محتوا و کیفیت آن است. یک محتوای با کیفیت و طولانی، بهتر می تواند مطلب اصلی را بازگو کند. استفاده ی مناسب از کلمات کلیدی و ارتباط آن با محتوا موجب می شود تا صفحه ی موردنظر جایگاه بهتری به دست آورد.

افزایش سئو سایت وردپرسی

افزایش سئو سایت وردپرسی شامل تکنیک های مختلفی می شود. در این مقاله به برخی از این تکنیک ها اشاره کردیم. با رعایت این نکات می توانید سئو وردپرس خود را افزایش دهید. این امر موجب بهبود رتبه ی وب سایت شما می شود. در مورد وب سایت هایی که در رتبه های برتر گوگل هستند، لازم است تا برای حفظ جایگاه، پارامترهای سئو سایت خود را بهبود بخشند.

سخن پایانی

سئو (seo) فرایندی زمان بر است و برای مشاهده ی نتایج آن باید کمی صبور بود. اگر شما هم به دنبال افزایش سئو سایت وردپرسی هستید، باید تلاش بیشتری بکنید و استراتژی های سئو را در وب سایت وردپرسی خود پیاده سازی نمایید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است