الگوریتم مرغ مگس خوار چیست ؟

میزان پیشرفت خواندن شما

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست ؟

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست | الگوریتم مرغ مگس خوار چه تاثیری بر نتایج جستجو دارد ، گوگل به تازگی الگوریتمی به خود اضافه کرده که نام آن مرغ مگس خوار است . این الگوریتم برای مرتب کردن نتایج جستجو بکار می رود . ما در این مقاله می خواهیم به شما اطلاعات کاملی را در مورد الگوریتم مرغ مگس خوار ، ارائه دهیم.

 

الگوریتم جستجو چیست ؟

 

الگوریتم جستجو یک اصطلاح فنی است . هدف این الگوریتم مرتب سازی میلیاردها صفحه ی وب است ، تا با این مرتب سازی بتواند بهترین نتیجه ی ممکن را به کاربر نمایش دهد .

حال باید بدانید مرغ مگس خوار چیست ؟

مرغ مگس خوار نام الگوریتم جستجوی جدید گوگل است ، که گوگل از آن برای نمایش نتایج بهتر ، استفاده می کند .

شاید از خودتان بپرسید ، آیا الگوریتم پیج رنک از بین رفته است ؟ در پاسخ باید بگویم خیر . پیج رنک یکی از 200 زیر شاخه ی الگوریتم مرغ مگس خوار است . پیج رنک اهمیت کلمات جستجو شده را به صفحات پیدا می کند زیرا گوگل معتقد است ، یک صفحه ی با کیفیت ، صفحه ی است که مورد بررسی قرار گرفته باشد تا بتوانند در نتایج جستجو قرار گیرد .

چرا نام این الگوریتم مرغ مگس خوار است ؟

مرغ مگس خوار با نام علمی Hummingbird پرنده ای است کوچک و پر سرعت ، که همیشه سعی در جمع آوری بهترین شیره ی گل ها را دارد . به گفته ی خود گوگل علت این نام گذاری “سریع و دقیق ” بودن این پرنده است .

از چه زمانی این الگوریتم شروع به کار کرده است؟

این الگوریتم از ماه اوت سال 2013 شروع به کار کرده است .

چرا الگوریتم مرغ مگس خوار در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد ؟

فرض کنید شما یک ماشین دارید که در سال 1950 ساخته شده است ، این ماشین دارای یک موتور پر مصرف می باشد که درصد آلایندگی بسیار بالایی دارد ، این یعنی اصطلاک بالا و بازدهی پایین ، پس در نتیجه برای شما هزینه بسیار بالایی در بر خواهد داشت . اکنون سال 2018 با پیشرفت تکنولوژيی شما می توانید با تغییر موتور خود از همان ماشین بیشترین بازده را بدست بیاورید ، پس لازم نیست با صرف هزینه ی بالا ، صاحب یک ماشین جدید شوید . گوگل نیز با همین دیدگاه ، سعی در اصلاح الگوریتم های جستجوی خود دارد ، تا بتواند با صرف کمترین وقت ، بیشترین بازده را بدست بیاورد .

خیلی ها از ما می پرسند که آیا الگوریتم ها دچار تغییر می شوند ؟

الگوریتم های همچون پنگوئن ، پاندا و … بروز رسانی می شوند ، تغییراتی در آن ها ایجاد می شود ، اما هیچ گاه این الگوریتم ها به طور کامل حذف نمی شوند ، بلکه بهبود می یابند یا به عبارتی تکمیل تر می شوند . الگوریتم مرغ مگس خوار نیز ادامه دهنده راه 2 الگوریتم قبلی یعنی الگوریتم های پاندا و پنگوئن بوده است .

سوال جدیدی که برای خیلی ها پیش آمده این است که ، آیا مرغ مگس خوار الگوریتمی جدیدی است با همان امکانات قبلی ؟

خیر و بله . دلیلی برای حذف برخی از قسمت ها وجود ندارد ( مثال ماشین را به یاد بیاورید ) . گوگل اعلام کرده است الگوریتم مرغ مگس خوار از بخش های قدیمی حمایت می کند و بخش های جدیدی را نیز به خود اضافه کرد است تا پاسخگوی نیاز کاربران امروز باشد .

حال ببینیم الگوریتم مرغ مگس خوار چه کمکی به نتایج جستجو می کند ؟

به کمک این الگوریتم شما می تواند ، بیشتر با گوگل ارتباط برقرار کنید . به عنوان مثال می توانید در گوگل سرچ کنید ” نزدیک ترین مکان برای خرید آیفون s6 به منزل من کجاست ؟”

قبل از این الگوریتم ، موتور جستجو گوگل بر روی کلمات خرید و آیفون s6 تمرکز می کرد و نتیجه ی با توجه به این کلمات برای شما نمایش می داد ، در حال حاضر با ورود الگوریتم مرغ مگس خوار این نتایج دچار تغییرات زیادی شده است ، وقتی جمله ی “نزدیک ترین مکان برای خرید آیفون s6 به منزل من کجاست ؟ ” در گوگل جستجو می شود ، گوگل به مفهوم این عبارت توجه می کند ، اگر شما محل دقیق سکونت خود را با گوگل به اشتراک بگذارید ، او در می یابد که باید فروشگاهی نزدیک به محل زندگی شما پیشنهاد دهد ، که این نوع گوشی موبایل را داشته باشد . بنابراین این الگوریتم به گوگل کمک می کند مفهوم کلمات را درک کند تا از طریق آن بتواند صفحاتی را به کاربر نمایش دهد که با مفهوم کلمه کلیدی جستجوشده ، مرتبط باشد .

به گفته ی خود گوگل هدف از به کار گیری این الگوریتم ، نمایش صفحاتی است که مفهوم آن ها با کلمات کلیدی جستجو شده ، مرتبط باشد نه اینکه فقط کلمات کلیدی موردنظر ، بارها در آن صفحه تکرار شده باشد .

من فکر می کنیم که هدف گوگل از طراحی مرغ مگس خوار ، توجه به معنا و مفهوم کلمات است . مرغ مگس خوار برای معنی دادن به میلیاردها صفحه ی وب طراحی شده است تا بتواند نتایج بهتری را به کاربر نمایش دهد .

 

آیا این ها به این معنا است که دیگر seo فایده ی ندارد ؟

 

خیر. گوگل اعلام کرده است که جای نگرانی نیست ، فقط کافی است محتوای با کیفیت ( نوشتن مقاله بر اساس سئو ) تولید کنید . تمامی مواردی که قبلا در سئو مهم و تاثیرگذار بودند ، هم چنان پابرجا هستند . مرغ مگس خوار فقط به گوگل کمک کرده است که نتایج بهتری را به کاربر نمایش دهد .

نتیجه گیری

ما با بررسی این الگوریتم و آزمایش آن بر روی وب سایت های مختلف به این نتیجه رسیدیم که ، گوگل به معنا و مفهموم اصلی کلمات توجه می کند ، نه اینکه کلمه کلیدی شما چند بار در وب سایتتان تکرار شده باشد . مثال: فرض می کنیم شما در وب سایت خود کلمه ی سئو را در یک مقاله به طور مکرر استفاده کرده اید ، در گذشته اینکار باعث سئو شدن وب سایت شما می شد ، اما در حال حاضر با وجود الگوریتم مرغ مگس خوار ، این کار باعث رد شدن شما از نتایج موتور جستجوی گوگل می شود.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است