الگوریتم مدیک چیست؟

میزان پیشرفت خواندن شما

الگوریتم مدیک چیست؟ گوگل چندین بار در هر سال، الگوریتم های خود را به روز می کند و توسعه می دهد تا مرتبط ترین و قابل اعتمادترین نتایج را به جستجوگرهای خود ارائه دهد. در آگوست 2018، گوگل با انتشار بروز رسانی الگوریتم خود

که بعدا، آپدیت مدیک (Medic Update) نامگذاری شد، شروع به توجه به محتوای پزشکی و بهداشتی نمود. این به روز رسانی تاثیرات گسترده ای بر بسیاری از وب سایت های ارائه دهنده ی محتوای پزشکی و سلامت داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا با الگوریتم مدیک بیشتر آشنا شوید.

الگوریتم مدیک چیست؟

الگوریتم مدیک در واقع نوعی فشار برای غول موتورهای جستجو یعنی گوگل بود تا به بهبود شناسایی قدرت و تخصص آنلاین افراد کمک کند. این کار از طریق فاکتورهای اصلی رتبه بندی الگوریتم انجام می گردد تا اطمینان حاصل شود که محتوای با کیفیت، معتبر و متخصص در نتایج جستجو رتبه بندی می شوند. الگوریتم مدیک بر روی سئو سایت هایی که خدمات یا محصولاتی را که ارتباطی با سلامت افراد جامعه دارد، تاثیر گذار می باشد. در حقیقت نوعی آپدیت الگوریتم ها است که در بین ایرانی ها به الگوریتم معروف شده است. موتور جستجوگر گوگل از الگوریتم های بسیار متنوع و پیچیده ای تشکیل شده که برای افزایش کارایی باید در بازه های زمانی مشخصی، به روز رسانی شوند.


هدف از راه اندازی الگوریتم مدیک

خیلی از سایت ها، چه قدیمی و چه جدید، معمولا در هیچ زمینه ای تخصصی کار نمی کنند. بنابراین نمی توانند نیاز مخاطب ها را برآورده کنند. الگوریتم‌ مدیک برای پیدا کردن سایت های معتبر و متخصص در هر زمینه ای توسعه پیدا کرده است. هدف از الگوریتم مدیک، تولید محتوای با کیفیت، تخصصی و متناسب با موضوع سایت می باشد.

تاثیر الگوریتم مدیک بر روی سئو سایت

الگوریتم مدیک چه تاثیری بر روی سئو سایت دارد؟ این الگوریتم بیشتر سایت های YMYL را تحت تاثیر قرار می دهد. YMYL مخفف Your Money Your Life است و این سایت ها محصولات یا خدماتی را ارائه می دهند که می توانند بر سلامت کاربران تاثیر بگذارند. یکی از اهداف گوگل برای این به روز رسانی، فیلتر وب سایت هایی بود که محتوای علمی مورد تاییدی را ارائه نمی دادند. به علاوه، وب سایت هایی که عمدتا بر تجاری سازی و فروش متمرکز می باشند اما مزایای اطلاعاتی را برای کاربران ارائه نمی دهند نیز در جهت فیلتر الگوریتم مدیک قرار گرفته اند. وب سایت هایی که به فروش محصولات یا خدمات مرتبط با پزشکی یا سلامت مشغول هستند اما نمی توانند تخصص تایید شده در این زمینه ها را ثابت کنند، منفی هستند و طبیعتا باید فیلتر شوند.
الگوریتم جستجوی گوگل، وب سایت ها را بر اساس E-A-T (تخصص-اقتدار-اعتماد) واجد شرایط می کند. E-A-T در مورد موضوعات مرتبط با پزشکی و سلامت توسط موتور جستجو با معیارهای مختلفی ارزیابی می شود. معیار اصلی، سطح تخصص افرادی است که در یک وب سایت محتوا تولید می کنند. همچنین به روز بودن مطالب ارائه شده نیز بسیار مهم می باشد. به علاوه، لازم است تمام منابعی که برای تولید محتوا استفاده می شوند به وضوح قابل مشاهده باشند.
با این حال، صنایع خاص و دسته بندی سایت ها به طور نامتناسبی در رتبه بندی الگوریتم سئو سایت مدیک تغییر یافتند. بر اساس گزارش Moz، نام های معروفی مانند Buzzfeed، Betty Crocker و Mens Health تا 59% در جست و جو ضرر کردند.


راه هایی برای بهبود رتبه وب سایت در جستجو

در الگوریتم مدیک، دستورالعمل های گوگل بر اهمیت محتوای معتبر و با کیفیت تاکید می کنند. در ادامه، برخی از توصیه هایی را آورده ایم که می توانند به فرد در بهبود وب سایت طبق الگوریتم مدیک کمک نماید.

1.    زمان بارگذاری صفحه: اگر بارگذاری وب سایت بیش از حد طول بکشد، رتبه فرد را در گوگل تحت تاثیر قرار می دهد. زمان بهینه بارگذاری صفحه معمولا 2 ثانیه است اما اگر بتوانید سرعتی کمتر از میانگین 5.4 ثانیه ای که برای بارگذاری وب سایت های مراقبت های بهداشتی طول می کشد را داشته باشید، بسیار خوب عمل کرده اید.

2.    تمرکز بر E.A.T (تخصص، اقتدار و اعتماد): گوگل وب سایت ها را بر اساس ارتباط و اعتبار محتوای آن ها قضاوت می کند. محتوا بیش از آن که به مقالات طولانی و غنی از کلمات کلیدی نیاز داشته باشد به اثبات اعتبار نیاز دارد. Domain Authority بر اساس عوامل بی شماری (با تمرکز مهم بر پیوندهای داخلی و خارجی ارزشمند) مورد قضاوت قرار می گیرد. البته کیفیت محتوای داخل صفحه نیز نقش مهمی را ایفا می کند. افزایش اعتبار دامنه باعث می شود سایت فرد برای خوانندگان و موتورهای جست و جو قابل اعتمادتر به نظر برسد.

3.    یک صفحه ی درباره ما بگنجانید: فرد مطمئن شود که وب سایت، شرکت یا برند او صفحه ای دارد که مستقیما تخصص او را به نمایش می گذارد. این صفحه می تواند شامل جوایز، اعتبارنامه ها و به رسمیت شناختن صنعت فرد باشد که ثابت می کند او قابل اعتماد می باشد.

4.    ارائه بیوگرافی دقیق نویسنده: یک وب سایت معتبر باید توسط نویسندگان محتوای قابل اعتماد پشتیبانی شود. در صورت لزوم (مثلا در یک وبلاگ)، بیوگرافی کاملی را برای هر نویسنده درج کنید و اعتبار و تخصص آن ها را برجسته نمایید.

5.    به روز کردن اطلاعات را به طور مرتب: به ویژه در بخش های پزشکی، حقوقی و مالی به روز نگه داشتن اطلاعات ضروری می باشد.


6.    تنظیم نمودن نظرات مثبت مشتری یا کاربر: مشتریان و کاربران را تشویق نمایید تا تجربه های خود را از استفاده از سایت یا خدمت فرد به اشتراک بگذارند.

7.    زمان تعامل: این زمان به مدت زمانی خلاصه می شود که وب سایت به طور کامل با کاربر تعامل برقرار می کند (مانند ورود به یک پورتال یا ثبت نام برای یک خبرنامه). یک صفحه باید در عرض 50 میلی ثانیه به تعاملات کاربر پاسخ دهد. از Lighthouse می توان برای آزمایش زمان تعامل سایت استفاده نمود. یک راه اصلی برای بهبود امتیاز فرد به تعویق انداختن یا حذف کدهای غیر ضروری می باشد.

8.    ثبات بصری: اگر دکمه ها، تصاویر یا سایر عناصر در صفحه وب سایت فرد در حین بارگذاری حرکت می کنند، سایت از نظر بصری پایدار نیست و می تواند باعث شود کاربران به اشتباه روی پیوندها کلیک کنند یا آن ها را مجبور به یادگیری مجدد مکان اطلاعات در صفحه نمایند. ابزارهای محبوب برای آزمایش ثبات بصری را می توان Chrome’s Experience Report، PageSpeed Insights و Google Search Console نام برد.

9.    تولید محتوای با کیفیت: محتوا برای الگوریتم مدیک بسیار مهم است. یک محتوایی که کیفیت بالایی دارد به مخاطبان خود بسیار توجه می کند. اطمینان حاصل کنید که محتوا به سوالات کاربران پاسخ واضحی می دهد و پاسخ هایی را که می خواهند، در زمان و مکان مورد نیاز ارائه می دهد. مستقیما به عبارات و پرس و جوهای جستجو پاسخ دهید. ابزارهایی مانند People also Ask یا Person The Public گوگل، می توانند به تعریف موضوعات و عنوان های مفید کمک کنند.

10.    طراحی سازگار با موبایل: یکی از مواردی که می تواند چه بر اساس الگوریتم مدیک و چه بر اساس تمامی الگوریتم های گوگل به فرد کمک کند، بهینه سازی سایت برای موبایل می باشد. بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که وب سایت مراقبت های بهداشتی فرد نیز سازگار با موبایل است. بسیاری از افرادی که تلفن های هوشمند دارند، اطلاعات محلی را در تلفن های خود جست و جو می کنند. اگر وب سایت فرد برای موبایل بهینه سازی نشده باشد، کاربران اغلب ناامید می شوند و آن را ترک می کنند.

سخن پایانی

الگوریتم مدیک، دومین آپدیت بزرگ هسته الگوریتم های گوگل می باشد. این بروزرسانی، همانطور که از نامش پیداست، به دنبال جراحی الگوریتم های قدیمی است تا بتواند نتایج جستجو را برای کاربران بهبود بخشد. نتایجی که هر چند بهینه بودند، اما با این تحول به بهترین سطح خود ارتقا پیدا می کنند. برای تطابق سئو با این الگوریتم باید به فاکتورهای مختلفی مانند جلب اعتماد کاربر، بروزرسانی محتوا، تولید محتوای باکیفیت، توجه به search intent  در تولید محتوا و بسیاری از موارد دیگر توجه کنید. در این مقاله تمام این موارد برای آگاهی شما بررسی شد تا بتوانید پلن سئوی خود را بهتر پیاده سازی نمایید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است