Page Experience چیست

میزان پیشرفت خواندن شما

به‌روزرسانی الگوریتم Page Experience گوگل نشان‌دهنده تغییر مهم دیگری در نحوه عملکرد موتور جستجو است و این بر نحوه اجرای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) در آینده تأثیر می‌گذارد.

اگر به بهبود سرعت و ثبات سایت خود توجه نکنید، می توانید ببینید که وب سایت شما حجم زیادی از ترافیک را در یک شب از دست می دهد.

Page Experience چیست؟

هدف اصلی بروزرسانی الگوریتم Page Experience بهبود تجربه کاربر در یک وب سایت است. گوگل قصد دارد با مجبور کردن مدیران وب‌سایت‌ها به بهینه‌سازی چندین جنبه از وب‌سایت‌های خود، از جمله سرعت بارگذاری، استحکام، امنیت و ایمنی سایت، سازگاری با موبایل و اجتناب از استفاده از عناصر هرزنامه مانند تبلیغات بین‌المللی مزاحم، به این هدف دست یابد.

google page experience

گوگل معیارهایی را که برای تعیین سرعت و پایداری سایت به‌عنوان Core Web Vitals استفاده می‌شود، معرفی می‌کند. با بررسی و آزمایش این موارد می توانید از نگرانی هایتان در رابطه با بهینه بودن سایت کم کنید و به پیشرفت های زیادی دست یابید. متاسفانه بیشتر وب‌سایت‌ها نسبت به کاربران غیردوستانه‌تر از آنچه که می‌توانند باشند، هستند. ابزارهایی برای اندازه‌گیری Core Web Vitals، سازگاری با موبایل، و سایر عواملی وجود دارد که باید برای به‌روزرسانی جدید بهینه شوند. در اینجا هشت مورد از بهترین ابزارها برای اطمینان از اینکه تبلیغ سایت شما ر اساس اصول تجربه کاربری خوب و آنچه گوگل به دنبال آن است، ارائه شده است.

1. کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل، یکی از ابزارهای ضروری است زیرا به شما امکان می دهد تصویری از سلامت کلی سایت خود از نظر همه جنبه های سئو دریافت کنید. بدون این ابزار، بررسی عملکرد وب‌سایت در جستجو بسیار سخت‌تر خواهید بود. گوگل با افزودن قابلیت‌هایی که به آسانی به شما نشان می‌دهد چه تعداد از صفحات شما انتظارات Page Experience را برآورده نمی‌کنند، آن را بیشتر بهبود بخشیده است. کنسول جستجو گوگل یکی از بهترین ابزارها برای به دست آوردن اطلاعات کافی برای رفع مشکلات بارگذاری و پایداری در صفحات یا سایت شما به طور کلی نیست، اما گزارشی برای مشخص کردن صفحات مشکل دار ارائه می دهد. مسیر حرکت شما در راستای بهبود سایت را مشخص و در زمان صرفه جویی می کند. علاوه بر این، با کمک Core Web Vitals می توانید، سازگاری با موبایل و امنیت را با استفاده از کنسول جستجو آزمایش کنید و این به طور بالقوه تنها ابزاری است که برای بررسی دو اولویت آخر از لیست خود به آن نیاز دارید.

سرچ کنسول گوگل

2. Google PageSpeed Insights

PageSpeed Insightsis احتمالاً بهترین ابزار برای تشخیص مشکلات سرعت و پایداری است که بر صفحات جداگانه تأثیر می گذارد. PageSpeed Insightsis اطلاعات را به شکلی فوق العاده بصری ارائه می دهد. عملکرد صفحه شما در هر یک از چهار معیار PageSpeed Insightsis ذکر شده است، به طوری که بتوانید به سرعت و به راحتی ببینید کدام یک از این معیارها نیاز به بهبود دارند. این ابزار فقط نتایج تست سایت شما را فهرست نمی کند بلکه تصویر بسیار دقیقی از هر چیزی که باعث کندتر شدن سایت شما می شود ترسیم می کند و راه هایی را برای رفع هر مشکل توصیه می کند.

Google PageSpeed Insights

اگر از نظر فنی، کمتر برای بهینه سازی خود اقدام کردیه اید و برای تعیین چگونگی بهبود سایت خود تلاش می کنید، PageSpeed Insightsis یک ویژگی مفید است. علاوه بر این، PageSpeed Insightsis یک ابزار میدانی است. یعنی صفحه شما را بر اساس تجربه بسیاری از کاربران دیگر رتبه بندی می کند و به شما نشان می دهد که ترافیک واقعی شما چگونه است نه اینکه فقط صفحه را با استفاده از یک کاربر و مرورگر آزمایش کند. PageSpeed Insightsis یک ابزار باورنکردنی برای تجسم عملکرد وب سایت شما است.

3. Google Lighthouse

Google Lighthouse ابزار قدرتمند دیگری است که به طور خاص برای توسعه دهندگان وب طراحی شده است. هنگامی که در Chrome Dev Tools اجرا می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که صفحات سایت خود را بررسی کنید: Core Web Vitals و جنبه‌های دیگر مانند اجرای کلی سئو و دسترسی کاربر را آزمایش کنید. اگر به درستی استفاده شود، Lighthouse می تواند عملکرد کلی وب سایت شما را بسیار فراتر از آنچه برای عبور از به روز رسانی Page Experience لازم است، بهبود بخشد. برای استفاده و اجرای پیشرفت‌ها همچنان به مهارت‌های فنی نیاز دارید، اما بررسی صفحه به توضیح قسمت های مشکل‌دار و نحوه رفع آنها کمک می‌کند. همچنین می توانید از Lighthouse برای آزمایش تجربه کاربری هر برنامه وب استفاده کنید.

google-lighthouse

4. Chrome Dev Tools

در حالی که Lighthouse در داخل کروم کار می کند و نگاهی جامع به عملکرد داخلی هر صفحه می دهد، ابزار توسعه دهنده مرورگر همچنین راه دیگری برای دریافت نمای کلی از نحوه عملکرد سایت شما ارائه می دهد. ابزار ChromeDev به شما این امکان را می‌دهد که معیارهای Core Web Vital را اندازه‌گیری کنید و درک خوبی از جایی که تغییر طرح‌بندی در طراحی سایت شما رخ می‌دهد به دست آورید. Dev Tools به طور کلی ابزاری عالی برای تشخیص مشکلات مختلف عملکرد  وب سایت شما است و بسیاری از توسعه دهندگان قبلاً با نحوه استفاده از آنها آشنا هستند. اگر قبلاً از آن برای مقاصد دیگر استفاده می کنید، روشی آسان برای آماده شدن برای به روز رسانی Page Experience است.

chrome_dev_tools

5. برنامه افزودنی Chrome Web Vitals

برنامه‌های افزودنی در کروم، ابزارک‌های کوچک مفیدی هستند که قابلیت‌های بیشتری را اضافه می‌کنند. برای مثال، برنامه افزودنی Web Vitals یک نمای کلی ساده از عملکرد یک صفحه را که توسط معیارهای Core Web Vital محاسبه می‌شود، اضافه می‌کند. این ابزار نمی تواند به شما در شناسایی مشکلات خاص  کمک کند، اما به عنوان یک راه سریع و آسان برای ردیابی پیشرفت ها بدون آزمایش ها و تست های موجود در ابزارهای دیگر است. این افزونه می تواند به شما کمک کند تا به سرعت تشخیص دهید که آیا تغییرات در معماری سایت شما کار می کند یا خیر.

Chrome Web Vitals

6. ابزار مرورگر ایمن گوگل

گوگل از ابزار مرورگر ایمن خود استفاده می کند. نتایج جستجو برای تعیین اینکه آیا یک سایت حاوی کد مخرب است یا ممکن است توسط هکرها در معرض خطر قرار گرفته باشد، بررسی میکند. می‌توانید از این ابزار برای بررسی هر URL، از جمله صفحات خود، استفاده کنید. در بیشتر موارد، اگر شما تنها فردی هستید که معماری وب سایت خود را مدیریت می کنید، احتمالا کد شما مشکلی ندارد. با این حال، استفاده از هر کد یا افزونه شخص ثالث می تواند به افراد دیگر اجازه دسترسی به سایت شما را بدهد، بنابراین همیشه ایده خوبی است که هر از چند گاهی امنیت سایت خود را آزمایش کنید. از کنسول جستجو نیز می‌توان به‌طور مشابهی استفاده کرد و صفحات شما را به صورت دوره‌ای آزمایش می‌کند، اما استفاده از ابزار مرور ایمن به‌صورت دستی راهی عالی برای دریافت نتایج به‌موقع‌تر است.

google-safe-browsing-tool

7. تست سازگاری با موبایل 

اگرچه Page Experience یک به‌روزرسانی گوگل است و ابزارهای گوگل برای اطمینان از ارائه تجربه مورد نظر موتور جستجو عالی هستند، اما ابزار تست سازگاری با موبایل گزینه دیگری برای آزمایش این است که آیا طراحی و عملکرد وب‌سایت شما سازگار با موبایل است یا خیر. حتی ممکن است مواردی را انتخاب کند که ابزارهای گوگل آنها را ضروری تلقی نکرده اند، اما برای ایجاد یک تجربه کاربری خوب مرتبط هستند. بهبود تجربه کاربری وب سایت شما برای حفظ ترافیک پایدار پس از به روز رسانی Page Experience مهم است، اما از بسیاری جهات دیگر نیز برای سئو بسیار مهم است. کاربران اینترنت وب‌سایت‌هایی را ترجیح می‌دهند که سریع، روان و به طور مستقیم کار کنند.

mobile friendly

8. Sucuri (سوکوری)

Sucuri یکی از محبوب ترین خدمات برای بررسی و مدیریت امنیت وب سایت است. اما، متأسفانه، یک گزینه رایگان نیست و نمی تواند به عنوان بهترین ابزار برای مشاغل کوچک مطرح شود. با این حال، مشاغل بزرگی که با خطرات و عواقب قابل توجهی از هک مواجه هستند، باید آن را در نظر بگیرند. خدماتی مانند Sucurican برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی وب‌سایت شما استفاده می‌شود. بدافزارها و سایر تهدیدها را در صورت یافتن حذف می‌کنند. همچنین محافظت DDOS، شبکه توزیع محتوا و سایر ویژگی‌هایی را ارائه می‌کنند که می‌توانند به یک وب‌سایت بزرگ کمک کنند تا به خوبی کار کند.
به‌روزرسانی جدید Page Experience برای سئو بسیار مهم است، اما نیازی نیست که منجر به از دست رفتن ترافیک و تخریب کسب‌ و کار شما شود. گوگل در این به‌روزرسانی جدید همه چیزهایی را که به دنبال آن هستید، مشخص کرده است و همه ابزارهای مورد نیاز برای سازگاری وب‌سایت شما را فراهم می‌کند. بهینه‌سازی وب‌سایت به شما کمک می‌کند تا به کمک الگوریتم Page Experience رتبه‌بندی بهتری داشته باشید و در مجموع تجربه بهتری را در هنگام استفاده از وب‌سایت خود به کاربرانتان می‌دهد.

sucuri

در طول زمان تجربه کاربری اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. درست همانند هر آپدیت الگوریتمی که گوگل ارائه می دهد، منتظر تجدید نظرهای چندگانه ای در طول زمان برای این الگوریتم نیز باشید. همان طور که گوگل یاد می گیرد، سعی می کند در طول زمان الگوریتم را برای اثربخشی بیشتر با شرایط بیشتر وفق دهد. چیزی که در مورد این الگوریتم بخصوص است این است که شما از قبل در مورد آن اطلاعات دارید و این بسیار خوب است. بنابراین از این فرصت استفاده کرده و مشکلات کارایی سایتی که ممکن است داشته باشید را حل کنید. تیم سئو هاما با ارائه خدمات سئو در زمینه سئو سایت، سئو تضمینی، طراحی سایت و بهینه شدن سایت برای کمک و مشاوره آمده یاری رسانی است.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است