Dead-End page چیست

میزان پیشرفت خواندن شما

Dead-End page چیست

صفحات بن بست بدترین کابوس یک وبلاگ نویس هستند. صفحات بن بست مانند صفحات معمولی در وبلاگ به نظر می رسند، اما به جایی نمی رسند. این بن بست ها را می توان با این هفت نکته به سرعت شناسایی و برطرف کرد.

این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه صفحات بن بست خود را در وبلاگ خود شناسایی و تصحیح کنید.

صفحه بن بست (Dead-End page) چیست؟

صفحه بن بست به هر صفحه وب اطلاق می شود که هیچ پیوندی به صفحات دیگر در سایت یا پیوندهای خارجی به وب سایت های دیگر ندارد. این کمبود محتوا همه بازدیدکنندگان را مجبور می کند پس از مطالعه این صفحه سایت را ترک کنند. تفاوت بین یک صفحه بن بست و یک صفحه یتیم در این است که یک صفحه یتیم هیچ لینک ورودی ندارد و یک صفحه بن بست اصلاً پیوندی ندارد.

Dead-End page چیست

لینک های داخلی خود را خودکار کنید

این افزونه پیوند داخلی مبتنی بر هوش مصنوعی برای وردپرس، کلید رتبه بندی بالاتر و دید بهتر است. از هدر دادن زمان در پیوندهای داخلی دستی خودداری کنید و شاهد افزایش رتبه خود باشید.

نمونه هایی از صفحات بن بست

  • صفحات تماس: صفحات تماس نوع بسیار محبوبی از صفحات بن بست هستند. اگر صفحه تماسی هیچ پیوندی به صفحات دیگر نداشته باشد، یا پیوند «درباره ما» همراه با پیمایش که کاربر را به صفحه دیگری می‌برد، کاندیدای خوبی برای بن بست است. یک بازدید کننده اطلاعات تماس را می بیند و بلافاصله پس از آن ترک می کند.
  • پرتال های کارکنان: اگر پورتال کارمند اطلاعاتی در مورد سیاست های شرکت یا دکمه “پیوستن” با اعتبار ورود معتبر به صفحه سایت دیگر نداشته باشد، یک بن بست است.
  • وبلاگ ها: یک وبلاگ لزوماً همیشه یک صفحه فرود در نظر گرفته نمی شود. اگر تبلیغات و هیچ پیوند دیگری در پست یا نوار کناری وجود نداشته باشد، کاندیدای خوبی برای بن بست است.
    سیاست حفظ حریم خصوصی: سیاست حفظ حریم خصوصی یکی دیگر از انواع صفحات بن بست محبوب است.
  • صفحات 404: صفحه 404 یک صفحه بن بست است اگر هیچ پیوندی برای کمک به کاربر در یافتن راه خود نداشته باشد. اگر تمام چیزی که آنها می بینند یک خطا باشد و هیچ گزینه ای وجود نداشته باشد، بلافاصله صفحه را ترک خواهند کرد.

چرا بن بست ها اتفاق می افتد؟

گاهی اوقات یک بن بست عمدی است و به این معناست که کاربر را از رفتن به هر جای دیگری در سایت یا اینترنت باز دارد. این استراتژی می تواند یک روش امنیتی برای سبدهای خرید آنلاین، فیلدهای کارت اعتباری و غیره باشد. در سایر مواقع بن بست تصادفی است و فقط باعث ناامیدی کاربر می شود. صفحات بن بست چه عمدی یا غیر عمدی، برای تجارت مضر هستند.

چرا صفحات یتیم اتفاق می افتند؟

چرا صفحات بن بست بد هستند؟

وقتی کاربران وب کل صفحه اصلی شما را می خوانند اما راهی برای ادامه پیدا نمی کنند، احتمالاً به جای دیگری می روند. یک صفحه بن بست هیچ انگیزه ای برای کسانی که به طور تصادفی به سایت شما برخورد کرده اند برای ماندن و نگاه کردن به اطراف نمی دهد. اکنون، شما یک مشتری یا مشتری بالقوه را از دست داده اید.

چگونه می توانم از ایجاد بن بست جلوگیری کنم؟

تمرکز را از ساخت هر چه بیشتر صفحات به ایجاد محتوای مفید تا حد امکان تغییر دهید. ابتدا به صفحات موجود سایت خود نگاه کنید تا ببینید آیا لینکی دارد یا خیر. اگر زمان محدودی دارید، روی ایجاد صفحات بیشتر با چندین لینک تمرکز کنید.

لینک Whisper

افزونه انقلابی وردپرس برای سرعت بخشیدن به فرآیند پیوند داخلی و کمک به شما در رتبه بهتر در گوگل:

  • پیشنهادات پیوند خودکار
  • پیوندهای داخلی را بیابید و بسازید
  • لینک ها به کلمات کلیدی را خودکار کنید
  • گزارش لینک های داخلی
  • رفع لینک های شکسته
  • کلمات کلیدی هدف را اضافه کنید

Rank Math

Rank Math قدرتمندترین راه برای افزودن بهترین ابزار سئو وردپرس به وب سایت شما است:

  • بهینه سازی پست های وبلاگ با هوش مصنوعی محتوا
  • Advanced SEO AnalyticsGoogle *وضعیت فهرست
  • ردیاب رتبه
  • تاریخچه موقعیت
  • نقشه های سایت XML

چگونه صفحات بن بست را پیدا کنیم

اگر می خواهید صفحات بن بست را به صورت دستی پیدا کنید، بهترین مکان برای شروع، صفحاتی است که بیشترین ترافیک را داشته باشید. این صفحات را برای پیوندهایی بررسی کنید که یا به جایی منتهی نمی شوند یا همان محتوا را در این صفحه تکرار می کنند. استفاده از Link Whisper را پیشنهاد می کنیم که یک اتصال دهنده داخلی برای وردپرس است. با استفاده از گزارش پیوند، می توانیم ببینیم کدام صفحات دارای پیوندهای خروجی، پیوندهای داخلی و خروجی هستند. صفحاتی که هیچ کدام از اینها را ندارند صفحات بن بست هستند.

با صفحات بن بست چه کنیم؟

اگر صفحه ای در سایت خود پیدا کردید که ناخواسته به بن بست رسیده است، مطمئن شوید که می توانید آن را به جایی پیوند دهید. به عنوان مثال، می توانید یک صفحه جدید ایجاد کنید و محتوا را به آنجا منتقل کنید یا محتوا را بازنویسی کنید و از لینک های داخلی در سراسر وب سایت خود استفاده کنید. اگر صفحه ارزش ذخیره کردن را به عنوان بخشی از سایت شما ندارد، آن را حذف کنید. نکته کلیدی این است که محتوا را تازه و مفید نگه دارید تا کاربران خود را در بن بست نبینند.

آیا بن بست مزایایی دارد؟

گاهی اوقات، یک صفحه بن بست می تواند به کسب و کار یا وب سایت شما کمک کند. یک مثال صفحه سیاست حفظ حریم خصوصی در فیس بوک است که حاوی هیچ پیوندی به صفحات دیگر یا وب سایت های خارجی نیست.

چگونه یک صفحه بن بست را درست کنیم؟

چند راه برای درست کردن یک صفحه بن بست وجود دارد، اما هیچ یک از آنها هر بار کار نمی کنند. بازدیدکنندگان پس از رسیدن به سایت شما همیشه راهی برای خروج از سایت شما نخواهند داشت. با این حال، می توانید امتحان کنید:

1. افزودن پیوند به بخش‌های دیگر سایت یا وب‌سایت‌های مرتبط. اگر از صفحه اصلی خود به عنوان صفحه فرود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که حداقل یک پیوند به جای دیگری منتهی می‌شود.

2. استفاده از جاوا اسکریپت برای ارائه انتخاب ها، مانند آیتم های مختلف منو برای هر بخش از سایت. یک راه محبوب برای انجام این کار استفاده از جاوا اسکریپت و AJAX است. با این حال، گوگل در نادیده گرفتن کد بسیار خوب عمل می کند و کاربرانی که تجربه جاوا اسکریپت را ندارند به بن بست خواهند رسید.

3. تغییر صفحه اصلی خود از یک صفحه فرود به یک فهرست یا پورتال. اگر هنوز می خواهید برخی از پیوندهای خارجی را داشته باشید، این می تواند به منظور اهداف امنیتی انجام شود. در این صورت، مطمئن شوید که حداقل یکی از پیوندهای شما به صفحه اصلی باز می گردد.

4. افزودن بخش پرسش‌های متداول یا راهنما برای سایت‌هایی با صفحات اطلاعاتی مناسب است، اما قرار دادن همه چیز در یک صفحه ممکن است سخت باشد.

5. پیوند دادن به منابع درون سایت خود. برای مثال، اگر در حال نوشتن مقاله ای در مورد تربیت سگ هستید، به مقالات دیگری در سایت خود پیوند دهید که فکر می کنید مردم نیز مایل به خواندن آن هستند.

6. پیوند دادن به سایت های دیگر. اگر تعداد زیادی لینک خارجی دارید، آن را تغییر دهید تا فقط مهم ترین آنها در صفحه اصلی و صفحات ثانویه شما ظاهر شوند و بقیه لینک های بیشتری به سایت شما پیوند دهند.

7. بازنویسی محتوا. این گزینه برای همه صفحات بن بست نیست، اما گاهی اوقات بازنویسی محتوا در صفحه ای که فقط شامل چند جمله است می تواند خوب باشد.

تفاوت صفحه بن بست و یتیم

سخن پایانی

صفحات یتیم یا Orphan page یکی از مشکلات سئویی هستند که بدون جلب توجه یا ارور خاصی باعث افت رتبه سایت در گوگل می‌شوند. در نگاه اول به نظر می‌رسد این عوامل کوچک تأثیر منفی خاصی ایجاد نمی‌کنند، اما جمع شدن آن‌ها در کنار هم می‌تواند اثرات مخربی بر سایت داشته باشد.

با مطالعه این مقاله متوجه شدید صفحات یتیم چه صفحاتی هستند و چه اثراتی روی سایت دارند. ممکن است پیدا کردن این صفحات به زمان و دقت زیادی نیاز داشته باشد، اما فراموش نکنید که با پیدا کردن آن‌ها هم اثر مثبت روی سئوی سایت می‌گذارید و هم می‌توانید ایرادهای دیگری که باعث کاهش بازدید صفحات سایت می‌شوند را پیدا کنید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است