چگونه سئو کار خوب شویم شروع سئو کار شدن یا استخدام سئو کار با کارآموز سئو بودن

میزان پیشرفت خواندن شما

سئو کار

چگونه سئو کار خوب شویم ؟ با پیشرفت دنیای وب و افزایش روز افزون وب سایت های حرفه ای موتورهای جستجو به وجود آمدند تا فرآیند کار برای پیدا کردن سایت و طبقه بندی آن ها را راحت تر کنند، ظهور موتورهای جستجو نیاز بزرگی را در دنیا وب به وجود آورد به نام سئو سایت که توسط افرادی به نام سئوکار انجام می گردد. سئو کار ها میتوانند به شما کمک کنند تا سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

چگونه سئو کار شویم

برای سئوکار شدن بدون در نظر گرفتن تحصیلات دانشگاهی یا آکادمیک چند نکته را باید بدانید.

شما میتوانید سئو کار در یک رشته خاص باشید یعنی سئوکار فقط صنعت چوب باشید یا سئوکار پزشکی
شما میتوانید فقط سئوکار یک سایت خاص باشید و نیاز نباشد کلی پروژه رنگارنگ بگیرید.
شما میتوانید سئوکار یک تیم سئو حرفه ای باشید و بخشی از سئو را انجام دهید.

در ادامه برای سئو کار شدن شما به چند مهارت نیاز دارید که به آن میپردازیم :

مهارت نگارش
مهارت فنی
شناخت خدمات یا محصول مورد نظر
دانش برنامه نویسی در حد پایه به پیشرفته
خلاقیت
بازاریابی

موارد بالا مهارت است که باید یاد بگیرید اما چیزی که در ذهن شما این است که چگونه سئوکار شویم ؟ باید گفت سئو کار شدن به چیزی بیشتر از مهارت نیاز دارد و آن درک مفهوم است.
درک مفهوم را در انتهای مقاله برای شما بازگو می کنیم.

در ابتدا موارد بالا را با دلیل شرح می دهیم.

مهارت نگارش

سئو کار باید توان تولید محتوا یا اصلاح محتوا را داشته باشد. نمی توانید یک محتوا را بدون نگارش یا اصلاح یا شناخت از قوانین ادبیات فارسی منتشر کنید، این کار شاید در یک موضوع کم رقابت بی اهمیت باشد، اما در مواردی که رقابت شروع می شود به شدت به اهمیت نگارش پی خواهید برید و مهم تر اینکه نگارش صحیح برای مخاطب اثر بخشی بیشتری دارد.

مهارت فنی

مهارت فنی دو بخش دارد :

مهارت فنی شناخت شبکه اینترنت و موارد فنی مربوط به سرور که باعث تشخیص صحیح مشکلات فنی میگردد.
مهارت فنی شناخت محصول یا خدمات مورد نظر برای سئو که پیشنهاد می شود اگر سئوکاری هستید که برای یک پروژه شخصی یا صنف خاصی میخواهید فعالیت کنید ابتدا با دقت تمام موارد محصول و خدمات را بررسی نمایید.
دانش برنامه نویسی

متاسفانه در بین سئو کارها چیزی به غلط جا افتاده به نام سئوکار نیازی به برنامه نویسی ندارد. این کاملا غلط است شما بدون دانش برنامه نویسی نمیتوانید حتی یک صفحه را بهینه کنید. چطور میتوان بدون دانش برنامه نویسی ایرادهای هر روز سایت که توسط گوگل به شما گذارش داده می شود را حل کرد ؟
بخشی از ایرادهای فنی سایت که توسط گوگل به شما گذارش می شود مربوط به هسته سایت و بخشی دیگر مربوط به مشکلات ظاهر می باشد. در هر دو صورت شما باید دانش برنامه نویسی داشته باشید تا بتوانید در کمترین زمان مشکلات را حل کنید، اگر منتظر برنامه نویسی باشید تا این مشکلات را حل کند هم زمان را از دست میدهید هم اعتماد کارفرما را !!!

خلاقیت

برای سئو یک کلمه جز موارد تکنیکال خلاقیت هم مهم است. خلاقیت یعنی درک از جایگزینی مواردی که ممکن است همه سئو کارها استفاده کنند اما شما جایگزینی استفاده می کنید که هم هزینه و هم زمان کمتری به پروژه سئو شما متحمل می کند.

بازاریابی

توقع کارفرمایان این است که سئو برای آنان فروش ایجاد کند پس سئو دقیقا در بخش بازار یابی و مارکتینگ شرکت می باشد. بدون دانش بازار یابی نمیتوانید سئو درستی انجام دهید. برای مثال شاید به شما پیشنهاد سئو جراحی بینی شود و شما با کلی تلاش این کلمه را به صفحه اول گوگل برسانید ولی مخاطب که خواهان این جراحی هست در بخش تصاویر به دنبال جراحی بینی بگردد جایی که شما دقیقا هیچ کاری برای انجام سئو آن انجام نداده اید و این یعنی صفحه اول گوگل بدون حتی یک ورودی !!

سئو مفهموم است نه تکنیک

سئو درک صحیح از محصول یا خدمات و ترجمه مفهمومی آن برای موتور های جستجو است که بتوانند محصول یا خدمات شما را به مخاطب نشان دهند.
مفهوم به معنی درک نوع سئو هم هست که مطلب یا عکس یا فیلم ها حتی یک صوت باید سئو شود.

اگر میخواهید سئو کار شوید بدانید وظیفه بسیار مهمی پیش رو دارید، شما قلب تپنده شرکت هستید شما که میتوانید کمک کنید فروش یک شرکت افزایش یابد یا محصول و خدمات را بیشتر کند.

سئو کار فریلنسر شویم یا استخدام شویم ؟

سئو کار شدن را که در بالا بررسی کردیم برای فریلنسر شدن و استخدام شدن چند نکته را بدانید .

برای فریلنسر سئو شدن مبلغی که از پروژه می گیرید باید هزینه ها را کسر کنید هزینه ها شامل بیمه، مالیات، اینترنت، محتوا، لینک سازی و … مانده را بر ماه های انجام پروژه تقسیم کنید اگر عدد که ماند با چیزی که در ذهن دارید برابر شد فریلنسری سئو بهتر است.
اگر میخواهید استخدام شوید حتما مشخص کنید تولید محتوا، لینک سازی و … با چه کسی است و چقدر بودجه دارید یا میتوانید داشته باشید.
فریلنسری به معنا بی نظمی در کار نیست باید در کار نظم داشته باشید و گذارش مداوم دهید.
برای استخدام به عنوان سئو کار دقت کنید استخدام نباید شما را از شبکه سازی و مطالعه دور کند، استخدام موفقیت نیست که پس از آن از همه مراحل آموزشی دور شوید.
شما می توانید هم زمان که استخدام هستید به عنوان فریلنسر هم پروژه بگیرید.

وقتی سئو کار شدید چه استخدام چه فریلنسر به این نکته دقت کنید تیم سازی را بسیار جدی بگیرید با سئوکارهای رقیب قرار ملاقات دوستانه بگذارید در دورهمی ها شرکت کنید هر آموزشی در هر جا میبیند حتی اگر توسط یک استاد ناشناخته باشد شما هم شرکت کنید.

کارآموز سئو

کارآموزی سئو مهم ترین بخش فرایند سئو کار شدن است. به جای شرکت در دوره های تئوری و بی فایده سعی کنید با یک شرکت موفق در زمینه سئو تماس بگیرید و در خواست وقت ملاقات کنید در جلسه علایق بایدها و نبایدهای خود را مشخص کنید. سپس سعی کنید از مجموعه درخواست کارآموزی کنید. این برزگترین آموزش برای شما می باشد چون بدون داشتن دغدغه مسئولیت مشتری به راحتی وارد بازار کار می شوید.
اگر خواننده این مقاله هستید و می خواهید سئوکار شوید ما برای شما یک دوره کارآموزی 0 تا 100 سئو در نظر می گیریم که طول مدت 3 ماه می باشد و پس از سه ماه به شما پروژره رسمی داده می شود.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است