هوش مصنوعی و تحول سئو

میزان پیشرفت خواندن شما

هوش مصنوعی بر هر جنبه ای از سئو  از بهینه سازی گرفته تا ساخت لینک، به طور قابل توجهی تاثیر می گذارد.

با پیچیده تر شدن هوش مصنوعی (AI)، بهینه‌سازی موتورهای جستجو سازگارتر می شود. سرعت پردازش داده ها در هوش مصنوعی بسیار بیشتر از سرعت پردازش داده ها توسط انسان‌ها است. بنابراین مسئله ای که در تاثیر هوش مصنوعی بر سئو مطرح می شود، زمان است.

چگونه هوش مصنوعی آینده موتورهای جستجو را تغییر خواهد داد؟

گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را تغییر می دهد و به روز رسانی می کند. به همین علت صنعت سئو همیشه در یک وضعیت نوسان است. از زمانی که گوگل در سال 2015 اعلام کرد که از RankBrain، که یک سیستم هوش مصنوعی (AI) است برای کمک به پردازش نتایج جستجو استفاده خواهد کرد، در جامعه SEO درباره تاثیر هوش مصنوعی بر صنعت SEO بحث های گوناگوناگی به وجود آمد.
علاوه بر RankBrain گوگل در سال 2017، اعلام کرد که از یادگیری ماشین برای مبارزه با هرزنامه ها نیز استفاده می کند.
در سال 2019 با اعلام و تایید رابط جستجوی گوگل، دنی سالیوان،  مبنی بر استفاده از RankBrain برای هر جستجو، چندین شرکت شروع به آزمایش با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کردند تا سعی کنند از این هوش مصنوعی پیشی بگیرند. این مسئله باعث ایجاد مجموعه جدیدی از ابزارهای سئو مبتنی بر هوش مصنوعی شد. مسائلی که می توان تاثیر هوش مصنوعی را در آن ها دید عبارتند از: جستجوی کلمات کلیدی SEO، ایجاد محتوا، تجزیه و تحلیل ترافیک و رشد سایت، جستجوی صوتی و گردش‌های کاری SEO.
بررسی هوش مصنوعی نشان داده است که آینده سئو در هوش مصنوعی است. فقط مسئله ی مطرح شده این است که چقدر زود این اتفاق می افتد. به همین علت تعداد شرکت هایی که به سئو وابسته به هوش مصنوعی علاقه مند هستند، در حال افزایش است.
“به علت استفاده بهتر از داده ها و یادگیری ماشین، نتایج جستجو ها شخصی تر شده است.” رند فیشکین، موسس Moz، گفت: “من همچنین معتقدم که گوگل به جای کلمات کلیدی، بر موجودیت ها تاکید بیشتری می کند، زیرا تلاش آنها مبنی بر درک بهتر هدف جستجوگر است.”

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی سئو یکی از مهمترین جنبه های سئو است. با ابزار های هوش مصنوعی، پیدا کردن کلمات کلیدی که کاری وقت گیر و خسته کننده است، بسیار آسان تر شده است. قابلیت های کلمات کلیدی مبتنی بر هوش مصنوعی به تجزیه و تحلیل استفاده از متن anchor، تغییرات کلمه کلیدی و کلمات کلیدی معنایی کمک می کند.

تولید و تحلیل محتوا

وقتی صحبت از سئو به میان می آید، محتوا همچنان در الویت است. الگوریتم گوگل از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک محتوای یک صفحه وب و مطابقت آن با درخواست کاربر استفاده می کند. این بدان معنی است که ایجاد محتوای با کیفیت بالا و مرتبط بیش از هر چیز دیگری مهم است.

تحلیل رشد ترافیک و رتبه بندی

رتبه بندی وب سایت و رشد ترافیک برای سئو اهمیت بالایی دارد. گوگل آنالیتیکس ابزاری عالی برای این کار است، اما تفسیر داده ها زمان بر است.

تولید محتوا و رتبه بندی

هوش مصنوعی مانند “Eye In the Sky” و “Rankings Analyzer ” و “SEO Vendor’s” می‌تواند رشد سایت را پیش‌بینی کند و در مورد رشد رتبه‌بندی هشدار دهد. به کمک آن می توان موارد اصلاحی را سریع تر انجام داد.

گردش کار سئو

سئو یک فرآیند پیچیده با مراحل بسیاری است، از تحقیق کلمات کلیدی گرفته تا لینک سازی و بهینه سازی در صفحه. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی کمک می‌کنند تا برخی از کارهای مختلف سئو به صورت خودکار انجام شود.
ابزارهای سئو بر اساس هوش مصنوعی که داده ها و گردش کار را تجزیه و تحلیل می کنند کمتر شناخته شده هستند. در فناوری AI CORE یک نویسنده SEO می‌تواند شکاف هوش مصنوعی را برای سایت هایی که فاقد این فناوری هستند را پر کند.
به گفته جیم لیو، شریک مدیریت SEO Vendor: “فناوری AI CORE قادر به تجزیه و تحلیل موثرتر وب سایت ها است و می تواند دقت استراتژی های رتبه بندی را حتی با به روز رسانی الگوریتم موتورهای جستجو به میزان زیادی بهبود بخشد. در این فناوری از شبکه های عصبی مصنوعی استفاده می شود که می توانند از بیش از 100 عامل یاد بگیرند تا مسیر درست یک کمپین را شناسایی کنند.”
در صنعت سئو بیشتر از قبل از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می شود. چند سال آینده در تعیین میزان موفقیت این ابزارها در کمک به شرکت‌ها در رتبه‌بندی بالاتر در SERP بسیار مهم خواهد بود.
نیل پاتل، بنیانگذار Crazy Egg و Hello Bar می گوید: “آینده سئو به شدت تحت تاثیر دو عامل کلیدی خواهد بود: افزایش مداوم جستجوی موبایل و افزایش استفاده از هوش مصنوعی در صنعت جستجو.”
به علت تعداد زیاد شرکت هایی که در حوزه تاثیر هوش مصنوعی بر سئو فعالیت می کنند، نمی توان به طور دقیق آینده سئو با هوش مصنوعی را پیش بینی کرد. اما می توان از هوش مصنوعی انتظار داشت تا در عواملی مانند پیش بینی رتبه، تجزیه و تحلیل الگوریتم موتورهای جستجو و … پیشرفت به سزایی داشته باشد.

پیش بینی رتبه بندی

فاکتورهای متعددی در رتبه بندی یک وب سایت وجود دارد، از جمله بک لینک ها، سیگنال های اجتماعی و بهینه سازی در صفحه. با وجود متغییر های زیاد، تعیین اینکه کدام اقدامات بیشترین تأثیر را بر رتبه شما خواهند داشت، دشوار است.
هوش مصنوعی می تواند همه این عوامل را تجزیه و تحلیل کند و پیش بینی کند که هر کدام چگونه بر رتبه شما تأثیر می گذارد. سپس از این اطلاعات می توان برای توسعه یک استراتژی موثر سئو استفاده کرد که احتمال بیشتری برای کسب رتبه برتر دارد. پلتفرم هایی مانند SEO Vendor’s CORE AI این قابلیت را دارند.

تجزیه و تحلیل الگوریتم موتورهای جستجو

الگوریتم‌های گوگل دائما در حال تغییر هستند و سازگازی با آخرین به‌روزرسانی‌ها دشوار است. علاوه بر این، اگر تغییری در وب سایت ایجاد شود که گوگل آن را دوست نداشته باشد، ممکن است جریمه شوید یا حتی در لیست سیاه قرار بگیرید.
در حالی که فناوری ممیزی فعلی این امکان را می دهد تا با آخرین تغییرات همراه باشید، در آینده، هوش مصنوعی قادر خواهد بود وب سایت را به طور کامل تجزیه و تحلیل کند و هرگونه پرچم قرمزی که می تواند منجر به جریمه شود را شناسایی کند. سپس می توان از این اطلاعات برای ایجاد تغییرات لازم در وب سایت قبل از اینکه خیلی دیر شود استفاده کرد.

نظارت و تجزیه و تحلیل رقابت

برای پیروز شدن در این رقابت سخت، باید به صورت دائم تلاش های باقی سئو کاران را زیر نظر داشت. تعدادی ابزار وجود دارد که می تواند در این مورد کمک کننده باشند. در آینده، ابزارهای هوش مصنوعی مانند SEO Vendor’s CORE AI می توانند تمام کارهای سنگین را انجام دهند. به این صورت که تغییراتی که ایجاد می شوند را شناسایی می کند و نحوه تأثیر آنها بر وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند.

کنترل بیشتر بر رتبه بندی SERP

سایت ها کنترل محدودی بر رتبه بندی SERP خود دارند. برای رتبه بالاتر، باید استراتژی‌های سئو را به تنهایی اولویت‌بندی کنید و امیدوار باشید که الگوریتم‌های گوگل با تکیه بر تجربه، واکنش مثبتی به آنها نشان دهند.

رتبه بندی SERP

رتبه بندی ثابت و پایدار

یکی از بزرگترین مشکلات سئو این است که رتبه بندی می تواند نوسانات زیادی داشته باشد. این نوسان ردیابی پیشرفت را سخت می کند.  اما این مشکل به کمک هوش مصنوعی قابل حل است.
هوش مصنوعی می‌تواند نوسانات رتبه‌بندی را کاهش دهد و به شما کمک کند تا موقعیت ثابت‌تری در SERP داشته باشید. حتی اگر رتبه شما کاهش پیدا کند، هوش مصنوعی مانند «Eye In the Sky» از می‌تواند به سرعت مشکل را شناسایی کرده و اقدامات لازم برای رفع آن را هشدار دهد.

تمرکز سئو را کنترل کنید

هوش مصنوعی تاثیر زیادی بر استراتژی های سئو خواهد داشت. این روش رویکرد کسب و کارها به سئو و نحوه کمک سایت ها به آنها برای دستیابی به نتایج بهتر را تغییر خواهد داد. کسب‌وکارهایی که قادر به پذیرش هوش مصنوعی هستند، می‌توانند جلوتر از رقبا باقی بمانند و بر SERP ها تسلط پیدا کنند. برای اطلاعات بیشتر راجع به تاثیر هوش مصنوعی بر سئو سایت، با تیم سئوهاما تماس بگیرید. تیم سئوهاما با ارائه خدمات سئو شما را تا رسیدن به هدفتان همراهی می کند.

 

منبع:

https://searchengineland.com/how-ai-will-change-the-future-of-search-engine-optimization-385543

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است