موفقیت در سئو چقدر زمان می برد؟

میزان پیشرفت خواندن شما

افراد زیادی این سوال را از متخصصان سئو می پرسند؟ به نظر شما موفقیت در سئو چقدر زمان می برد؟ پاسخ این سوال برای صاحبان مشاغل اینترنتی اهمیت زیادی دارد. بسیاری از صاحبان کسب و کارها می خواهند بدانند که چقدر زمان طول می کشد تا سئو سایت آن ها باعث افزایش فروش شود.

باید توجه داشت که سئو سایت ، فرایندی زمان بر است. به این معنا که بلافاصله بعد از شروع تبلیغات نمی توان نتایج آن را مشاهده کرد. البته اگر سئو سایت به صورت اصولی و استاندارد انجام شود، وب سایت موردنظر رتبه ی خوبی در موتورهای جستجو (گوگل، بینگ و …) به دست می آورد. این امر باعث می شود تا ترافیک سایت و میزان فروش افزایش یابد.

موفقیت در سئو

موفقیت در سئو نیاز به حداقل چندین ماه زمان دارد. گوگل برای موفقیت در سئو مدت 12-4 ماه را در نظر گرفته است. البته در صورتی که شرایط خوب باشد. باید توجه داشت که نمی توان یک دوره زمانی مشخصی را برای موفقیت سئو همه وب سایت ها در نظر گرفت. اما معمولا با یک استراتژی مناسب می توان در عرض 12-6 ماه به موفقیت در سئو دست یافت.


مهم ترین عوامل موفقیت در سئو

مهم ترین عوامل موفقیت در سئو شامل سابقه و اعتبار وب سایت، مشکلات هاست و جریمه ها، کلید واژه ها (کلمات کلیدی) و رقابت آنها، شناخت مخاطبان و نیاز آنها، استراتژی محتوا، میزان بودجه، بک لینک ها، طراحی و ساختار مناسب سئو برای موتورهای جستجو می شوند.

1- سابقه و اعتبار وب سایت :

سابقه و اعتبار وب سایت اهمیت زیادی در سئوی سایت دارد. دامنه های جدید، اعتباری ندارند و هیچ بک لینکی روی آنها وجود ندارد. سئوی چنین سایت هایی به زمان بیشتری نیاز دارد. تحقیقات نشان می دهند که عملیات سئو بر روی دامنه های قدیمی، زودتر جواب می دهد. در واقع، نتایج سئو سایت بر روی دامنه های قدیمی زودتر مشاهده می شود. در مورد دامنه های جدید هم می توان با صرف زمان مناسب، ترافیک ارگانیک را افزایش داد و در رتبه های بالای گوگل قرار گرفت.

2- مشکلات هاست، خطاها و جریمه ها :

یکی از نکاتی که در سئو سایت مهم است، مشکلات هاست، خطاها و جریمه ها می باشد. موتورهای جستجو اصول و قوانینی برای رتبه بندی وب سایت ها دارند. اگر وب سایت ها برای سئو سایت خود از روش هایی استفاده کنند که در تضاد با این اصول باشد، توسط موتورهای جستجو جریمه می شوند. جریمه ها و خطاهای وب سایت در تاریخچه آن وجود دارند. با استفاده از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل و SEMRUSH می توان تصویری از سابقه وب سایت موردنظر را مشاهده کرد.

3- کلید واژه ها (کلمات کلیدی) و رقابت آن ها :

نوع کلمات کلیدی و رقابت آن ها با هم یکسان نیست. یکی از مهم ترین وظایف سئوکاران، پیدا کردن کلمات کلیدی یک کسب و کار است. این کلمات تاثیر بسزایی در سئو سایت دارند. کلمات کلیدی ، واژه یا عبارت هایی هستند که کاربران زیادی آن ها را جستجو می کنند. رقابت روی برخی از کلمات کلیدی خیلی زیاد است. سئوی سایت بر روی این کلمات، سخت تر است و نیاز به زمان و هزینه ی بیشتری دارد. بهینه سازی وب سایت برای کلمات کلیدی که مشتریان زیادی جستجو می کنند باعث افزایش نرخ بازدید و فروش می شود.

4- شناخت مخاطبان و نیاز آن ها :

کاربران همواره به دنبال کسب اطلاعات و رفع نیازهای خود هستند. آنها برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود در اینترنت جستجو می کنند. برای بهینه سازی سایت و جذب مخاطبان بیشتر باید کاربران و نیازهای آنها را شناخت. یک راهکار خوب برای درک نیاز کاربران، جستجوی کلمه کلیدی و مشاهده ی وب سایت هایی است که در رتبه های بالا قرار دارند. وب سایت هایی که به خوبی نیاز کاربران را می شناسند، رتبه ی بهتری از سمت گوگل دریافت می کنند. البته باید توجه داشت که نیاز کاربران با گذشت زمان تغییر می کند. برای شناخت نیازهای کاربران می توان وب سایت هایی که در جایگاه های برتر قرار دارند را بررسی نمود.

5- استراتژی محتوا :

حتما شما هم این جمله را شنیده اید که ” محتوا پادشاه است.” وب سایت هایی که فاقد محتوا باشند، برای حضور در نتایج موتورهای جستجو شانسی ندارند. یک محتوای خوب می تواند ترافیک بیشتری را جذب کند. برای تولید محتوا باید به نیاز کاربران توجه نمود. برخی از محتواها پتانسیل تبدیل شدن به یک منبع را دارند. این محتواها را می توان به اشتراک گذاشت و از این طریق لینک زیادی به دست آورد. یک محتوای غنی و ارزشمند مرتبط با کلمات کلیدی و هدف جستجوگر می تواند تاثیر بسزایی در بهبود رتبه وب سایت بگذارد. با تولید یک محتوای ضعیف یا متوسط نمی توان انتظار نتیجه ی خوبی در سئو داشت. برای موفقیت در سئو سایت باید یک استراتژی بازاریابی محتوای هوشمندانه و ارزشمند طراحی کنید. با این کار سریع تر می توانید جایگاه وب سایت خود را بهبود بخشید و ترافیک ارگانیک آن را افزایش دهید.

6- بودجه :

یکی از مواردی که بر سئو سایت موثر است، بودجه می باشد. با سرمایه گذاری بیشتر بر روی سئو سایت، می توانید تاکتیک های بیشتری انجام دهید. این امر موجب می شود تا بودجه ای که برای سئو سایت در نظر گرفته اید، سریع تر به شما بازگردد. با صرف بودجه ی بیشتر می توانید به منابع زیادی دسترسی پیدا کنید. به این ترتیب می توانید یک محتوای ارزشمند با کلمات کلیدی بیشتر تولید کنید.

7- بک لینک ها :

بک لینک کمک بزرگی به موفقیت در سئو می کند. دریافت لینک از سایت های معتبر باعث می شود تا وب سایت شما به عنوان یک مرجع قابل اعتماد برای گوگل شناخته شود. هر چقدر بک لینک های معتبری در وب سایت وجود داشته باشد، عملیات سئوی سایت زودتر نتیجه می دهد. برای دریافت لینک های معتبر راه میانبری وجود ندارد. اگر از روش های غیر قانونی استفاده شود با جریمه گوگل مواجه خواهید شد.

8- طراحی و ساختار وب سایت :

هدف از طراحی وب سایت این است که مخاطبان، تجربه کاربری خوبی داشته باشند. رضایت مخاطبان برای گوگل اهمیت زیادی دارد. الگوریتم های گوگل رتبه ی بالایی به سایت هایی می دهند که تجربه کاربری خوب و روانی را برای کاربران خود فراهم می کنند. معمولا وب سایت هایی که با موبایل سازگار هستند در رتبه های بالای گوگل قرار می گیرند. بازدیدکنندگان در این وب سایت ها به راحتی می توانند به محتوای موردنیاز خود برسند. یکی از نکات مهم در طراحی و ساختار وب سایت، سرعت بارگذاری آن است. سایت هایی که سرعت لود بالایی دارند، رضایت کاربران را به دنبال دارند.

چرا موفقیت در سئو نیاز به زمان دارد؟

ورود سئو به استراتژی های بازاریابی دیجیتال باعث شد تا میانبرها و ترفندهای زیادی برای کسب رتبه بهتر توسط وب سایت ها ایجاد شود. برخی از سایت ها برای بهبود رتبه ی خود در موتورهای جستجو از روش های غیر قانونی استفاده می کنند. گوگل از طریق به روز رسانی و بهبود الگوریتم های خود تلاش می کند تا به مقابله با این سایت ها بپردازد. عملیات گوگل برای هوشمند سازی الگوریتم های خود موجب شده است تا این الگوریتم ها به سادگی فریب نخورند. سیاست های گوگل به کاربران کمک می کنند تا به نتایج مطلوب خود برسند.

سخن پایانی

موفقیت در سئو نیاز به کار مداوم دارد و به عنوان یک تاکتیک طولانی مدت برای سرمایه گذاری شناخته می شود. با استفاده از منابع بیشتر می توانید در مدت کوتاهتری به نتیجه برسید. در این راستا توجه به مسائل فنی وب سایت، کیفیت محتوا و بک لینک ها کمک کننده است.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است