سرعت صفحات وب سایت

میزان پیشرفت خواندن شما

تست سرعت صفحات وب سایت

امروز قصد داریم دو ابزار بسیار جالب را به شما معرفی کنیم که گوگل در اختیار هر توسعه دهنده یا صاحب وب سایت یا سئو قرار می دهد تا سرعت صفحه وب سایت و عملکرد صفحه خود را آزمایش کند.

ابزارهای سرعت صفحه

این ابزارها، ابزارهای رایگان و واقعا مفید هستند زیرا نه تنها به شما می گویند چه مشکلی در وب سایت شما وجود دارد، بلکه به شما می گویند چگونه می توانید آن را برطرف کنید. این ابزار ها حتی تخمین می زنند که با داشتن این مشکلات چقدر ترافیک از دست می دهید، که بسیار چشم نواز است.
یکی از این ابزارها PageSpeed Insights نام دارد و دیگری Test My Site در thinkwithgoogle.com است. یک راه عالی برای آزمایش سرعت موبایل شما در مقایسه با PageSpeed Insights است، که به نوعی سرعت موبایل شما را با دسکتاپ شما مقایسه می کند.

تست سرعت صفحات وب سایت

برای درک بهتر موضوع از دوو مثال استفاده می کنیم. اگر با برندی که به صورت آنلاین کفش می‌فروشد، آشنا هستید، Foot Locker را به عنوان اولین مثال در نظر می گیریم. مهدف ما این است که سایت را از طریق PageSpeed Insights تجزیه و تحلیل کنیم.
تجزیه و تحلیل آن چند ثانیه طول می کشد و زمان بر نیست. مثال دوم در رابطه با بهترین وب سایت آژانس املاک است. با توضیحات ارائه شده در انتهای مقاله هر آنچه را که باید در مورد پلتفرم ها بدانید را دریافت می کنید.

سرعت صفحه

کاری که قصد انجام آن را داریم خزیدن و بررسی کردن تمام صفحات، یافتن هر گونه مشکل و مقایسه آن با وب سایت های رقیب است. این روش یکی از بهترین شیوه هایی است که می توان برای تجزیه و تحلیل سریع سایت از آن استفاده کرد. با این روش می توان به گزارش خوبی دست یافت. Foot Locker یک نام تجاری بزرگ است که میلیون ها و میلیون ها دلار به صورت آنلاین می فروشد، وب سایت موبایلی عالی دارد، اما متأسفانه، سرعت آن و به طور کلی سایت، توسط گوگل ضعیف ارزیابی شده است. نه تنها ضعیف، بلکه 38 از 100 وب سایت تلفن همراه آنها است.

کاهش نرخ بازدید کنندگان

می‌توانید ببینید که حتی یک برند واقعاً بزرگ که باید بداند چگونه برای گوگل و مشتریانی که به وب‌سایت می‌آیند بهینه‌سازی شود، گاهی اوقات توپ را کاملاً رها می‌کنند و فراموش می کنند که باید واقعاً خوب به نظر برسند. این موضوع نشان می دهد که می‌توانید بین یک سایت موبایل و سایت دسکتاپ خود تمایز قائل شوید و می‌توانید برای هر کدام امتیازهای متفاوتی دریافت می‌کنید. شما می توانید خطاهایی که برای فرصت های بهینه سازی وجود دارد، را پیدا کنید و در واقع می توانید ببینید که چگونه می توانید این خطاها را برطرف کنید. تجزیه و تحلیل سرعت سایت به شما این امکان را می دهد که گام به گام در تشخیص و رفع مشکل قدم بردارید.
Knowlage Box، یا موقعیت صفر در گوگل، همهمه سر و صدا است. استفاده از این مزیت می تواند تاثیر زیادی بر رتبه بندی، ترافیک و تعداد بازدیدکنندگان شما داشته باشد.

تست سرعت سایت

باز هم، ابزار بسیار جالب گوگل در اینجا. Test My Site، (Thinkwith Google) است، تجزیه و تحلیلی که به کمحک این ابزار می توانیم انجام دهیم، کمی بالاتر و فراتر است. انجام این تحلیل و بررسی معمولا کمی بیشتر طول می کشد اما ارزش صبر کردن را دارد. این ابزار نه تنها تمام وب سایت ها را بررسی می کند، بلکه مقایسه ای که برای تجزیه و تحلیل نیاز داریم را نیز انجام می دهد.
روی یک پهنای باند استاندارد تست سرعت را انجام می دهیم. ممکن است از یک تلفن همراه به روز و سریع برای این تست استفاده کنید. این در حالی است که 70% از اتصال اینترنت سرعتی حتی پایین تر از 3G دارند. پس برای دریافت یک نتیجه درست باید یک پهنای باند معتبر و استاندارد انتخاب کنیم و از آن استفاده کنیم.

تست سرعت سایت

سپس تمام داده ها و صفخات سایت تست می شوند و در واقع آن را با رقبا مقایسه می کند. در پایان، نه تنها امتیاز ما و نحوه رفع آن را به ما نشان می‌دهد، بلکه تخمین می‌زند که چه میزان ترافیکی را به دلیل کندی وب‌سایت خود از دست داده‌ایم. این آمار واقعاً تاثیر گذار است، مخصوصاً برای وب سایت های تجارت الکترونیکی و فروشگاهی. این ابزار حتی می تواند برای سایت املاک و مستغلات نیز موثر باشد.
اگر برای خدمات سئو پول می پردازید، یا به صورت Perclick هزینه می پردازید و یا به هر حال برای جذب افراد به وب سایت خود مبلغی هزینه می کنید، اما درصد زیادی از آنها را فقط به این دلیل که وب سایت کندی دارید از دست می دهید، به معنای واقعی کلمه فقط پول را از بین می برید.  Foot Locker، برندی که میلیون‌ها و میلیون‌ها دلار خرج می‌کند و میلیون‌ها و میلیون‌ها دلار هر سال به صورت آنلاین حتی سرعت بارگذاری ضعیف، صفحه بارگذاری شده 16 ثانیه‌ای به‌صورت آنلاین درآمد دارد. گوگل تخمین می زند که این سایت 33 درصد از بازدیدکنندگان را به دلیل زمان بارگذاری کند از دست می دهند. این آمار، یک سوم بازدیدکنندگان آنهاست.

تاثیر سرعت سایت بر سئو

در سال 2010، گوگل به طور رسمی عنوان کرد که سرعت سایت یکی از معیارهای مهم و اصلی در رتبه بندی سایت است. یعنی هرچه سرعت سایت بیشتر باشد، احتمال رتبه بندی در فهرست گوگل بالا می رود. از طرفی دیگر، سرعت سایت تاثیر زیادی در ایندکس شدن صفحات می گذارد. ربات های گوگل برای بررسی سایت، زمان محدود و مشخصی را صرف می کنند.

تاثیر سرعت سایت بر سئو

مدت زمانی که ربات ها برای خزیدن و بررسی سایت شما، صرف می کنند در Crawl Stats ثبت می شود. این زمان ها برحسب میلی متر هستند و هرچه عدد نشان داده شده کوچکتر باشد، سایت سرعت بالاتری دارد. سایت با سرعت بالا نشان دهنده ی یک سئو قوی است.

تاثیر سرعت سایت بر تجربه کاربر

با پایان رسیدن دوره Dial up و اینترنت های نسل جدید، کاربران به دنبال سرعت بیشتر برای انجام کارها و دسترسی به اطلاعات هستند. با توجه به این مسائل، کندی سایت به خصوص صفحات اول و اصلی باعث از دست دادن تعداد بازدیدکنندگان می شود.

آمار های گوگل نشان می دهد که بازدیدکنندگان برای سایت هایی که سرعت بارگیری پایینی دارند، بازدید نمی کنند. بازدیدکنندگان سایت ها با سرعت بالا، 70% بیشتر از بازدیدکنندگان سایت های کند هستند. این موضوع حتی در میزان نرخ پرش یا Bounce Rate نیز تاثیرگذار است. نرخ پرش در سایت های سرعت بالا 35% کمتر از سایر سایت ها است.

تاثیر سئو سایت بر تجربه کاربر

سرعت بارگذاری وب سایت چیست؟

به طور کلی، زمان بارگذاری صفحه یک وب سایت زمانی است که فرد بعد از ورود محتوا را ببیند. گوگل اشاره کرده است که سرعت وب سایت (و سرعت صفحه) یکی از سیگنال هایی است که الگوریتم آن برای رتبه بندی صفحات استفاده می کند. هرچه سریع‌تر صفحات بارگذاری شوند، به این معنی است که Google می‌تواند در یک زمان بیشتر ارزیابی کند. سرعت بارگذاری صفحه وب بخش مهمی از قابلیت استفاده یک وب سایت است.

زمان بارگذاری سایت و تاثیر آن بر سئو

صفحات وب به یکباره بارگذاری نمی شوند بلکه تکه تکه بارگذاری می شوند. همچنین سرعت وب سایت از صفحه ای به صفحه دیگر بسته به ویژگی های هر صفحه، مرورگر، دستگاه و سرعت اینترنت متفاوت است. وب سایت هایی که به سرعت بارگذاری می شوند در طیف وسیعی از معیارهای بازاریابی و سئو عملکرد بهتری دارند. سرعت صفحه وب را می توان به چند دسته تقسیم کرد:

  • First Contentful Paint (FCP) زمانی است که شما برای دیدن اولین قطعه محتوا در یک صفحه وب پس از ورود نیاز دارید. به طور معمول، صفحات وب هر عنصر را به صورت جداگانه بارگذاری می کنند و همه را به طور همزمان بارگذاری نمی کنند.
  • DOMContent Loaded (DCL) زمانی است که برای بارگیری هر بیت کد در بالا و پایین صفحه وب طول می کشد، زیرا قسمت های مختلف یک صفحه وب به یکباره بارگیری نمی شوند.
  • بزرگترین رنگ محتوایی (LCP) نقطه ای را در جدول زمانی بارگذاری صفحه مشخص می کند که احتمالاً محتوای اصلی صفحه بارگیری شده است.

گوگل وب سایت های بسیار کند را جریمه می کند (بیش از 4 تا 7 ثانیه برای قابل استفاده شدن صفحه) زیرا در حدود سه ثانیه کاربران شروع به بازگشت به SERP می کنند تا به دنبال چیز دیگری باشند. Google’s PageSpeed Insights (PSI) کیفیت تجربیات کاربر را در سه سطح طبقه‌بندی می ‌کند: خوب، نیاز به بهبود و یا ضعیف.

چگونه زمان بارگذاری صفحه خود را بهتر کنیم؟

هیچ کس یک وب سایت کند را دوست ندارد. گوگل از سرعت وب سایت شما به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کند. اگر می خواهید وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود، باید زمان بارگذاری صفحه خود را با پیروی از توصیه های زیر بهینه کنید:

  • تصاویر و ویدیوها را بهینه کنید، زیرا زمان بارگذاری صفحه وب را افزایش می دهند و بخش قابل توجهی از اندازه کلی صفحه را اشغال می کنند.
  • فشرده سازی را برای کاهش اندازه فایل های CSS، HTML و جاوا اسکریپت بزرگتر خود فعال کنید.
  • از حافظه پنهان مرورگر استفاده کنید، بنابراین وقتی یک بازدیدکننده به سایت شما باز می گردد، مرورگر مجبور نیست کل صفحه را دوباره بارگیری کند.
  • از یک شبکه توزیع محتوا (CDN) استفاده کنید تا نسخه هایی از سایت خود را در مراکز داده چندگانه، متنوع و از نظر جغرافیایی دورتر ذخیره کنید. Alibaba Cloud یک سرویس CDN ارائه می دهد.
  • تغییر مسیرها را کاهش دهید زیرا بازدیدکننده شما با زمان بیشتری در انتظار تکمیل چرخه درخواست-پاسخ HTTP است.

همچنین شما می توانید از وب سایت های کمکی برای افزایش بازدید وب سایت خود استفاده کنید.

در آخر

با تمام تفاصیر، ابزار های عنوان شده، ابزارهای عالی هستند که می توانید حتی گزارش رایگان دریافت کنید. با وارد کردن آدرس ایمیل، یک سری اطلاعات دیگر نیز برای شما ارسال می شود. این اطلاعات بسیار شبیه به PageSpeed Insights است و قدم به قدم به شما نشان می دهد که چگونه می توانید وب سایت خود را بهبود ببخشید تا آن را سریع تر کنید و برخی از این بازدیدکنندگان را در آن نگه دارید.

این مهم است که بدانید سرعت وب سایت شما چقدر است. برای این کار می توانید از لینک پیشنهادی گوگل استفاده کنید. برخی از عوامل بر سرعت بارگذاری صفحه وب سایت شما تأثیر می گذارد. برخی از عوامل در کنترل شما هستند، اما بسیاری از آنها به تخصص های دیگر نیاز دارند. در اینجا شما باید از خدماتی استفاده کنید که پشتیبانی فنی خوب و خدمات مشتری با کیفیت بالا ارائه دهند.

سئوهاما با بیش از چند سال سابقه و تجربه ارائه خدمات به مشتریان عزیز، این افتخار را دارد که از ابتدای راه اندازی یک پروژه تا به سر انجام رساندن سایت در خدمت شما باشد. پشتیبانی سئو هاما می تواند شما در زمینه ثبت دامنه، خرید هاست، سئو سایت و سئو تضمینی راهنمایی کند.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است