تردز اینستاگرام چیست؟

میزان پیشرفت خواندن شما

تردز اینستاگرام چیست؟

تردز اینستاگرام چیست؟ جدیدترین شبکه ی اجتماعی دنیا است که به تازگی کار خود را در بیش از 100 کشور آغاز کرده و به سرعت در حال گسترش می باشد.

به حدی که در همین مدت کوتاه، بیش از 25 میلیون کاربر در آن فعال شده اند. یکی از مهم ترین دلایل استقبال از تردز، جذابیت آن برای کاربران است. عضویت ساده در تردز و انتقال راحت اطلاعات کاربران فعلی اینستاگرام از دلایل جذابیت تردز برای کاربران به شمار می روند. استقبال کاربران از تردز، این برنامه را به سریع ترین برنامه دانلود شده تبدیل کرده است. گسترش این شبکه اجتماعی باعث شده است تا تنش میان توییتر و متا شدت پیدا کند. در این میان توییتر، شرکت متا را تهدید به شکایت کرده است. با این حال، مدیر عامل شرکت متا عنوان می کند که هیچ یک از افرادی که سابقه ی حضور در تیم توییتر را دارند، اکنون در تردز فعال نیستند.

تردز اینستاگرام چیست؟ | عضویت در تردز
برنامه تردز

هنگامی که ایلان ماسک توییتر را تصاحب کرد، با انتقادات زیادی مواجه شد. این انتقادات شدید از توییتر زمینه ی ظهور شبکه های اجتماعی دیگری مانند بلواسکای، ماستودون و … را فراهم کرد. اما هیچ یک از این شبکه ها نتوانسته اند به خوبی پاسخگوی کاربران باشند. در این میان، متا با انتشار برنامه تردز به عنوان مکمل اینستاگرام، رقابت جدی را با توییتر ایلان ماسک آغاز نمود. تردز در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی قدرتمندتر ظاهر شده است. چرا که از حمایت متا و اینستاگرام برخوردار می باشد. متا (meta) یک پلتفرم قوی است که علاوه بر اینستاگرام و تردز، میزبانی کاربران زیادی از فیسبوک و واتساپ را نیز بر عهده دارد.
برخی تصور می کنند که تردز می تواند به یک شبکه اجتماعی بزرگ تبدیل شود. البته نمی توان از این قضیه مطمئن بود. با این حال، قدرت تردز موجب می شود تا برای مدت ها بر سر زبان ها باشد.
اگر علاقمند هستید تا اطلاعاتی در مورد شبکه اجتماعی threads به دست آورید یا اینکه اپلیکیشن تردز را برای اندروید یا ios دانلود کنید، با ادامه مقاله همراه ما باشید. در این مطلب به شما یاد می دهیم که چطور عضو تردز شوید و آن را نصب کنید.

 تردز اینستاگرام (Instagram Threads) چیست؟

تردز اینستاگرام (Instagram Threads) شباهت زیادی به توییتر دارد اما محدودیت های آن را ندارد. این اپلیکیشن به تازگی منتشر شده است و یک رقیب جدی برای توییتر محسوب می شود. تردز اینستاگرام دارای یک سرویس می باشد که بر روی مایکروبلاگینگ متمرکز است.
تردز و اینستاگرام ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. به طوری که کاربران اینستاگرام می توانند با حساب کاربری خود وارد تردز شوند. در این شبکه اجتماعی امکان به اشتراک گذاشتن یک متن کوتاه، لایک و بازنشر پست های دیگران و نیز اشتراک یک ترد در بخش استوری یا پست اینستاگرام وجود دارد.
در حال حاضر، کاربران معمولی توییتر می توانند در طول روز فقط 600 پست را مشاهده کنند و اگر بخواهند این عدد افزایش یابد، باید ماهانه 11 دلار پرداخت نمایند. در این صورت از کاربر معمولی به کاربر وریفای تبدیل می شوند و می توانند تا 6000 پست را در روز مشاهده کنند. این مسئله انتقادات شدیدی را در پی داشته است. متا از این فرصت استفاده کرد و شبکه اجتماعی اینستاگرام تردز را که یک شبکه اجتماعی متنی می باشد، منتشر نمود.

تردز اینستاگرام چیست؟
چطور در تردز عضو شویم؟

همان طور که گفتیم شما به سادگی می توانید عضو تردز شوید. در ادامه مراحل عضویت در این شبکه اجتماعی را برای شما بیان می کنیم.

مرحله 1- دانلود اپلیکیشن تردز :

در مرحله اول باید اپلیکیشن تردز (threads) را دانلود کنید. برای اندروید می توانید این کار را از طریق پلی استور انجام دهید. اما برای آیفون باید به اپ استور مراجعه کنید. اپلیکیشن تردز با آیکنی شبیه @ مشخص می باشد.

مرحله 2- باز کردن اپلیکیشن :

بعد از دانلود، باید اپلیکیشن را باز کنید. این اپلیکیشن قادر است تا اکانت اینستاگرام شما را شناسایی کند. برای عضویت، فقط کافی است تا آن را لمس کنید. شاید شما چندین اکانت اینستاگرام داشته باشید. در این حالت، می توانید بر روی  Switch Accounts که در پایین صفحه قرار دارد، کلیک نمایید و اکانت دلخواه خود را انتخاب کنید. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که اگر تردز به علت استفاده از vpn به فعالیت شما شک کند، برای تایید هویت شما یک پیام به حساب اینستاگرامتان می فرستد. بنابراین اول باید وارد بخش اعلان اینستاگرام شوید و این درخواست را تایید نمایید.

مرحله 3- تنظیم اکانت :

در این قسمت مشخص می کنید که اکانت شما شخصی (Private) یا عمومی (public) باشد. اکانت های شخصی در دسترس دیگران نمی باشند و فقط دنبال کننده های فرد می توانند تردهای او را مشاهده کنند. یعنی اگر می خواهید همه ی افراد بتوانند پست های شما را مشاهده کنند (حتی کسانی که شما را فالو ندارند) باید گزینه پابلیک را انتخاب کنید. اما اگر می خواهید پست های شما برای فالورهایتان به نمایش درآیند، گزینه پریوت را بزنید. در نهایت بر روی گزینه next کلیک کنید.

مرحله 4 – افزوده شدن نام حساب تردز :

در این صفحه نام حساب تردز شما اضافه می شود که همان نام اکانت شما است. البته شما می توانید اطلاعات مربوط به بیوگرافی و یک تصویر برای پروفایل خود نیز انتخاب نمایید یا از طریق کلیک بر روی Import from Instagram همه ی اطلاعات خود را از حساب اینستاگرامتان وارد تردز کنید.

مرحله 5- نمایش لیست following های اینستاگرام شما :

در این صفحه، شما می توانید لیست افرادی را که در اینستاگرام دنبال می کردید را مشاهده کنید و به آنها درخواست فالو دهید. البته کار راحت تری هم وجود دارد. با کلیک بر روی Follow All می توانید درخواست فالو را به صورت خودکار برای تمام لیست بفرستید.

مرحله 6 – معرفی کوتاهی در مورد تردز :

اکنون به یک صفحه می رسید که در آن توضیح کوتاهی در مورد شبکه اجتماعی تردز وجود دارد. به این ترتیب شما عضو تردز می شوید.

نکات آموزشی در مورد شبکه اجتماعی تردز اینستاگرام

– همه کاربران می توانند به صورت رایگان از اپلیکیشن instagram threads استفاده کنند. جهت ثبت نام در این شبکه اجتماعی احتیاجی به دعوت نامه نیست.

– در این شبکه اجتماعی 5 صفحه اصلی وجود دارد که به راحتی می توانید از قسمت پایین صفحه بین آنها جابجا شوید. این صفحات شامل خانه، جستجو، نوشتن، فعالیت و پروفایل می شوند. ترد به معنای رشته می باشد و هر ترد به معنای یک رشته از نوشتنی ها است.

– یکی از برتری های تردز نسبت به توئیتر به تعداد کاراکترهای پست مربوط می شود. در توئیتر شما می توانید برای هر پست نهایتا از 280 کاراکتر استفاده کنید. در حالی که برای تردز تا 500 کاراکتر مجاز هستید. علاوه بر این می توانید ویدئوهایی به مدت 5 دقیقه را منتشر نمایید. البته به یاد داشته باشید که در تردز نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید.

– دقت داشته باشید که زبان این برنامه به صورت خودکار با زبان گوشی شما تنظیم می شود. اما اگر می خواهید زبان برنامه را به صورت جداگانه تغییر دهید، مسیر زیر را دنبال کنید.
ورود به پروفایل —> ضربه زدن روی دو خط در بالای صفحه —> باز شدن صفحه تنظیمات —> language —> انتخاب زبان موردنظر خود
اکنون برای اعمال تغییرات لازم است تا تردز را ببندید و دوباره باز کنید.

– اگر قصد دارید تا یک ترد جدید بنویسید فقط کافی است تا دکمه وسط نوار ابزار تردز را لمس کنید. با این کار یک صفحه جدید باز می شود و شما می توانید متن یا تصویر موردنظر خود را اضافه کنید.

– برای اینکه مشخص کنید پست شما برای چه کسانی نمایش داده شود، از گزینه ی Anyone can reply در انتهای صفحه می توانید استفاده کنید. با انتخاب گزینه ی دلخواه تعیین می کنید که چه کسانی بتوانند به ترد شما پاسخ دهند.
گزینه Anyone : همه کاربران
گزینه Profiles you follow : فقط کسانی که فالو می کنید.
گزینه Mentioned only : تنها افرادی که منشن کرده اید.

تردز اینستاگرام چیست؟

– حریم شخصی برای همه افراد اهمیت زیادی دارد. بهتر است تنظیمات حریم شخصی را در اولویت کارهای خود قرار دهید. برای این منظور وارد صفحه پروفایل خود شوید و دکمه دو خط را که در بالای صفحه قرار دارد، لمس کنید. با این کار وارد بخش تنظیمات می شوید.
برخی از تنظیمات شخصی تردز مانند اینستاگرام است. برای مثال گزینه های Hide likes و لیست بلاک بین اینستاگرام و تردز مشترک می باشند. زمانی که شما یک فردی را در اینستاگرام بلاک کنید، در تردز هم بلاک می شود. عکس این حالت هم وجود دارد.
در مورد تنظیمات دیگر، وضعیت حساب خود را در حالت Private Profile (شخصی) قرار دهید. مشخص کنید که چه کسانی می توانند پاسخ تردهای شما را بدهند. از طریق Muted می توانید حساب هایی را مشاهده کنید که آنها را بی صدا کرده اید. Profiles you follow به شما نشان می دهد که چه افرادی را در تردز دنبال می کنید.

– برای بازنشر هر ترد یا تصویری ، گزینه ی دو فلش (ریپُست) را بزنید. این دکمه برای اشتراک گذاری مجدد است. به کمک آن می توانید ترد یا تصویر موردنظر را با نام منتشرکننده اصلی بازنشر دهید.

– برای بیان نظر خود در مورد ترد شخص دیگر فقط کافی است تا آن را نقل قول یا کوت کنید. Quote یا نقل قول، به شما امکان می دهد تا بتوانید به صورت همزمان ترد موردنظر خود را بازنشر دهید و در مورد آن نظر خود را بیان کنید. به این ترتیب، مخاطبان شما سریع تر و دقیق تر متوجه می شوند که شما درباره ی چه پستی صحبت می کنید.

تردز اینستاگرام چیست؟ | نصب تردز

– یکی از محدودیت های تردز به هشتگ گذاری مربوط می شود. باید بدانید که اپلیکیشن threads از هشتگ پشتیبانی نمی کند. یعنی هنگامی که شما هشتگ بگذارید، تبدیل به لینک نمی شود. بنابراین جستجو یا ترند بر اساس هشتگ امکان پذیر نمی باشد.

– نکته ی دیگری که در مورد اپلیکیشن تردز وجود دارد این است که از آن فقط با اکانت اینستاگرام می توانید استفاده کنید. البته کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که برای استفاده از تردز، یک اکانت جداگانه در اینستاگرام خود بسازید.

غیر فعال کردن اکانت تردز اینستاگرام

در صورتی که می خواهید اکانت تردز اینستاگرام خود را غیر فعال کنید، ابتدا وارد بخش پروفایل شوید. سپس از طریق دکمه دو خط موجود در بالای صفحه وارد بخش تنظیمات شوید. در ادامه باید بر روی گزینه Account و سپس Deactivate account کلیک کنید. اکنون یک صفحه باز می شود. در این صفحه یک دکمه مشکی رنگ با نام Deactivate profile وجود دارد. با تایید آن، اکانت شما غیر فعال می شود. دقت داشته باشید که این کار موجب غیرفعال شدن اکانت اینستاگرام شما نمی شود.

نحوه ی استفاده از تردز در وب

شاید این سوال برای شما هم به وجود آمده باشد که آیا می توانید از تردز در وب استفاده کنید؟ بله. متا در کنار نسخه ی موبایلی تردز، نسخه ی تحت وب آن را نیز منتشر کرده است. شما می توانید از طریق ورود به آدرس Threads.net ، نسخه ی وب را مشاهده کنید. علاوه بر این می توانید برای مشاهده ی پست های دیگران در وب به آدرس Threads.net/@Username مراجعه نمایید.

ارسال پیام خصوصی دایرکت در تردز

در حال حاضر امکان ارسال پیام خصوصی در تردز وجود ندارد. البته شما می توانید برای ارسال پیام به فرد خاص، بر روی دکمه اینستاگرام او کلیک کنید و پیام خود را در اینستاگرام بدهید.

ریپورت افراد در اینستاگرام تردز

ریپورت افراد در تردز مانند اینستاگرام است. برای این کار، ابتدا بر روی دکمه سه نقطه کلیک کنید و سپس Report‌ را انتخاب نمایید. این دکمه به شما کمک می کند تا بتوانید پست یا پیام یا اکانتی که خلاف قوانین اینستاگرام است و موجب آزار شما می شود را گزارش دهید.

حذف آی دی تردز از صفحه اینستاگرام

اگر می خواهید آی دی تردز خود را از صفحه اینستاگرام حذف کنید، ابتدا باید روی شماره آی دی تردز کلیک کنید و سپس گزینه ی Hide Badge را انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که در صورت حذف لینک تردز از صفحه اینستاگرام، نمی توانید آن را بازگردانید.

سخن پایانی

با مطالعه ی این مقاله اطلاعاتی درباره ی آموزش و نصب اپلیکیشن تردز به دست آوردید. حتما می دانید که شبکه های اجتماعی روز به روز در حال گسترش هستند و برای اینکه بتوانند کاربر بیشتری به دست آورند، با یکدیگر رقابت می کنند. به تازگی اپلیکیشن تردز اینستاگرام توسط شرکت متا منتشر شده است که رقابت تنگاتنگی با توییتر دارد. سادگی نصب و قابلیت های این اپلیکیشن موجب شده است تا جذابیت زیادی برای کاربران داشته باشد. شما هم به سادگی می توانید عضو شبکه اجتماعی Threads شوید و از آن استفاده کنید. لطفا نظرات، سوالات و تجربه ی خود را درباره ی شبکه اجتماعی تردز با ما در میان بگذارید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است