برای کسب و کار شما سئو بهتر است یا گوگل ادوردز؟

میزان پیشرفت خواندن شما

برای کسب و کار شما سئو بهتر است یا گوگل ادوردز؟ 

برای کسب و کار شما سئو بهتر است یا گوگل ادوردز؟ فرقی نمی کند که شما صاحب یک کسب و کار کوچک باشید یا اینکه مدیریت یک کسب و کار بزرگ را بر عهده داشته باشید.

در بازار رقابتی امروز، همه ی مشاغل به دنبال توسعه و فروش بیشتر هستند. بسیاری از صاحبان مشاغل می دانند که برای موفقیت در بازار رقابتی امروز باید از روش های نوین بازاریابی استفاده کنند. برای این منظور به سراغ راه اندازی سایت و تبلیغات اینترنتی می روند. چون می دانند که کاربران زیادی در طول روز برای رفع نیازهای خود در فضای اینترنت جستجو می کنند. صاحبان کسب وکارها گام های موثری را در زمینه بازاریابی اینترنتی برمی دارند و برای موفقیت در این حوزه از متخصصین دیجیتال مارکتینگ کمک می گیرند. افرادی که در حوزه ی بازاریابی دیجیتال فعالیت می کنند به خوبی می دانند که فضای نت، یک بازار عالی برای افزایش مشتری و سودآوری بیشتر است. اما برای بهره مندی از این مزایا باید استراتژی خوبی را به کار بست.
روش های بازاریابی مانند تبلیغات در روزنامه، مجله و تلویزیون اگر چه هنوز هم در جذب مشتری تاثیر دارند اما به اندازه ی گذشته موثر نیستند. در حال حاضر با گسترش اینترنت و دسترسی مردم به آن، بسیاری از افراد خریدهای خود را به صورت اینترنتی و آنلاین انجام می دهند. اینجاست که استراتژی های دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی پیدا می کنند. صاحبان کسب و کارها برای اینکه بتوانند سهم بیشتری از این بازار رقابتی داشته باشند، به سراغ روش های نوین بازاریابی می روند. آنها از طریق راه اندازی سایت به دنبال افزایش میزان بازدید و در نتیجه فروش بیشتر هستند. برای رسیدن به این هدف خود از ابزارهای مختلفی استفاده می کنند. سئو و گوگل ادوردز دو نمونه از این ابزارها می باشند که به عنوان عناصر اصلی بازاریابی در موتورهای جستجو شناخته می شوند. اگر صاحب کسب و کاری هستید، می توانید با توجه به هدف تجاری خود از ترکیب این دو ابزار استفاده کنید یا اینکه به صورت مجزا از آنها بهره ببرید.

سئو یا گوگل ادوردز؟

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت این است که سئو سایت و گوگل ادز هر دو نیاز به زمان و سرمایه گذاری دارند. بنابراین اگر قصد استفاده از این ابزار را دارید ابتدا هدف تجاری کسب و کار خود را مشخص کنید، سپس اقدام نمایید.
این ابزارها برای کمپین های بازاریابی اهمیت زیادی دارند و جزء اجزای اساسی sem (بازاریابی موتورهای جستجو) به شمار می روند. شما می توانید با مقایسه و شناخت مزایا و معایب سئو و گوگل ادز، بهترین انتخاب را برای افزایش بازدید سایت خود داشته باشید. به شما پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید تصمیم درست تری در این زمینه بگیرید.

 برای کسب و کار شما سئو بهتر است یا گوگل ادوردز؟ 

سئو (seo) چیست؟

واژه SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. این عبارت به معنای بهینه سازی سایت برای موتوهای جستجو می باشد. در واقع سئو ، به مجموعه ی اقدامات و فعالیت هایی گفته می شود که در داخل و خارج سایت صورت می گیرند تا وب سایت شما جایگاه و رتبه ی بهتری در نتایج موتورهای جستجو به دست آورد. حتما می دانید که سایت های زیادی وجود دارند که در طول روز هزاران مطلب درباره ی موضوعات خاص تولید می کنند. هنگامی که اصول سئو در وب سایت شما رعایت شوند، گوگل رتبه ی بهتری به سایت شما می دهد و آن را در رتبه های بالای نتایج جستجو به نمایش درمی آورد. به این ترتیب هنگامی که کاربران به دنبال موضوع خاصی هستند، وب سایت شما در بین نتایج قرار می گیرد و بازدیدکننده ی بیشتری به دست می آورد. اگر وب سایت شما در صفحه ی اول نتایج جستجو قرار گیرد، میزان بازدید و نرخ تبدیل سایت افزایش می یابد.
برای سئو سایت به دانش و تخصص در این زمینه نیاز دارید. در صورتی که تصمیم دارید سئو وب سایت خود را انجام دهید باید آموزش هایی در این زمینه ببینید. اما اگر فرصت و حوصله ی انجام این کار را ندارید به راحتی می توانید سئو سایت خود را به شرکت های سئو که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند بسپارید. به این نکته توجه کنید که فرایند سئو سایت زمان بر است و نیاز به صرف هزینه دارد. بنابراین باید صبور باشید تا به نتایج مطلوب برسید.

مزایای سئو

سئو سایت مزایای زیادی دارد. یکی از مهم ترین مزایای seo این است که تقریبا رایگان می باشد. برای این منظور باید زمان کافی را صرف کنید و کلید واژه های مناسب کسب و کار خود را پیدا کنید. سپس با استفاده از کلمات کلیدی، محتوای ارزشمند و جذاب تولید کنید.
سئو باعث می شود تا وب سایت شما با گوشی های همراه، لپ تاپ، تبلت و کامپیوتر سازگار باشد. یعنی هر زمانی که کاربران، کلید واژه ی شما را جستجو کنند، صفحه وب سایت شما در دستگاه آنها به خوبی نمایش داده شود و کاربر نیازی به زوم کردن و اسکرول نداشته باشد. این ویژگی سئو باعث می شود تا سرعت بارگذاری سایت هم افزایش یابد و صفحات وب سایت شما بدون تاخیر بارگذاری شوند. در نتیجه بازدیدکننده های بیشتری وارد وب سایت شما می شوند.
یکی دیگر از مزایای سئو سایت، افزایش اعتبار کسب و کار شما است. زمانی که یک محتوای با ارزش و جذاب تولید می کنید، مخاطبان بیشتری را به دست می آورید. این امر بر روی رتبه سایت شما تاثیر می گذارد و آن را بهبود می بخشد. قرار گرفتن در رتبه بهتر موجب می شود تا کاربران بیشتری به شما اعتماد کنند. در نتیجه جایگاه شما در بین رقبا تثبیت می گردد.
Seo سایت یک راهکار مناسب برای گسترش کسب و کار شما است. با گسترش اینترنت و دسترسی مردم به آن، لازم است تا در این حوزه فعال باشید. در غیر این صورت، از رقبای خود عقب می افتید و کم کم از بازار رقابت حذف می شوید. سئو به شما کمک می کند تا بازدید کننده بیشتری به دست آورید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

 برای کسب و کار شما سئو بهتر است یا گوگل ادوردز؟ 

معایب سئو

سئو سایت در کنار مزایای خود، معایبی هم دارد. این فرایند، زمان بر است. بنابراین نباید منتظر نتایج خوبی در کوتاه مدت باشید. در این فرایند لازم است تا سئوکاران، زمانی را صرف پیدا کردن کلمات کلیدی کسب و کار شما نمایند و سپس شروع به تولید محتوای با کیفیت کنند. این اقدامات ممکن است روزها یا هفته ها طول بکشد. پس اگر شما می خواهید سریع به نتیجه برسید، باید روش دیگری را انتخاب کنید. ضمن اینکه برای سئو سایت لازم است تا از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید. درست است که سئو یک ابزار رایگان می باشد اما برای پیدا کردن کلید واژه ها و تولید محتوای جدید نیاز به افرادی است که در این حوزه تجربه دارند. بنابراین باید فکری به حال سرمایه گذاری بر روی یک تیم متخصص نمایید. در سئو سایت نمی توان تضمین کرد که وب سایت شما همواره در رتبه ی اول باقی بماند. چرا که رقبای شما هم در حال فعالیت هستند و از طریق بهبود وضعیت سایت خود، جایگاه بهتری به دست می آورند. همیشه این رقابت وجود دارد. بنابراین باید توجه داشته باشید که رقبای شما هم می توانند بر روی جایگاه سایت شما تاثیر بگذارند.
یکی از مسائلی که برای سئوکاران وجود دارد این است که الگوریتم های گوگل در حال تغییر هستند. گوگل با تغییر الگوریتم ها تلاش می کند تا نتایج را به درستی نمایش دهد. این امر موجب می شود تا جایگاه وب سایت ها تغییر کند. به همین علت لازم است تا تلاش های جدیدی برای رسیدن به جایگاه اول نتایج انجام شوند.

گوگل ادوردز (Google AdWords) چیست؟

پلتفرم گوگل ادوردز یا Google ads یک سیستم تبلیغات کلیکی می باشد که فرد تبلیغ کننده باید بابت هر کلیک مبلغی را پرداخت نماید. یعنی شما با پرداخت مبلغی بابت هر کلیک می توانید در بالای نتایج جستجو قرار بگیرید. اگر در هنگام جستجوی مطالب به لینک های صفحه دقت کرده باشید در کنار برخی از آنها Ad می بینید که به معنای تبلیغاتی بودن لینک است. به کمک این پلتفرم می توانید تبلیغات خود را علاوه بر موتور جستجوی گوگل در گوگل پلی، یوتیوب، گوگل ادموب و … به نمایش درآورید.

مزایای گوگل ادز

با استفاده از گوگل ادز شما می توانید به مخاطبان خاص خود دسترسی پیدا کنید و حتی مخاطبان نا مربوط را حذف کنید. فرقی نمی کند که چقدر از زمان تاسیس وب سایت شما گذشته باشد. سایت های تازه تاسیس هم می توانند با استفاده از این پلتفرم در صفحه اول جستجو قرار بگیرند.
گوگل ادز شرایطی را برای شما فراهم می کند تا بتوانید مخاطبان خود را به یک صفحه ی خاص هدایت کنید. علاوه بر این می توانید زمان تبلیغ خود را مشخص نمایید. فرایند راه اندازی این پلتفرم زمان زیادی طول نمی کشد. بالا بودن سرعت راه اندازی گوگل ادز یکی از مزایای این ابزار به شمار می رود. گوگل برای رسیدن به درآمد بیشتر فرایند ساخت اکانت و شروع تبلیغات را آسان نموده است. بر این اساس فقط کافی است تا وارد گوگل ادز شوید و بر روی start now کلیک کنید. شما می توانید با توجه به بودجه ی خود برنامه ریزی کنید. در ابتدا باید حساب خود را شارژ کنید. با هر کلیک، مبلغی از حساب شما کم می شود. بنابراین شما می توانید یک مبلغ مشخص برای این کار در نظر بگیرید.
گوگل ادز، قالب های آماده ی زیادی دارد. شما می توانید نوع تبلیغ خود را طراحی کنید و به مشتری های خود ارائه دهید. یکی از مهمترین مزایای گوگل ادز، نتیجه بخشی سریع آن است. شما بعد از راه اندازی کمپین خود می توانید نتایج آن را مشاهده کنید.

 برای کسب و کار شما سئو بهتر است یا گوگل ادوردز؟ 

معایب گوگل ادز

تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز معایبی هم دارد که با اطلاع از آنها می توانید بهتر تصمیم گیری کنید. این پلتفرم گزینه ی مناسبی برای طولانی مدت نیست. چون رقبای شما هم وارد عرصه می شوند و با صرف هزینه بیشتر گوی سبقت را از شما می ربایند. حتی در برخی موارد ممکن است با کلیک های فیک، تاثیر منفی بر روی بازخوردهای شما بگذارند. با توجه به این مسئله، گوگل ادز، ابزاری است که در بازه زمانی کوتاه مدت جواب می دهد.
هنگامی که هزینه های صرف شده در طولانی مدت برای سئو و گوگل ادز را با هم مقایسه کنید، متوجه می شوید که هزینه سئو کمتر است. به ویژه با افزایش نرخ دلار، استفاده از گوگل ادز چندان به صرفه نیست. وب سایت هایی که از تبلیغات کلیکی استفاده می کنند در صفحات نتایج گوگل مشخص می شوند. بنابراین اگر وب سایت شما دائما با این علامت دیده شود تاثیر منفی بر روی اعتماد کاربران می گذارد. شما برای مدیریت کمپین خود و سامان دهی این ابزار (گوگل ادز) نیاز به یاری متخصصان دارید. از دیگر معایب گوگل ادز می توان به محدودیت دسترسی در ایران و لزوم رعایت قوانین گوگل اشاره کرد.

مقایسه سئو و گوگل ادز

بعد از اینکه با سئو و گوگل ادز و مزایا و معایب هر یک آشنا شدید، می خواهیم یک مقایسه بین این دو ابزار مهم بازاریابی انجام دهیم. شما با مطالعه مقاله و بررسی مزایا و معایب این ابزار و نیز بررسی اهداف کسب و کار خود می توانید ابزار مناسب برای تبلیغات و توسعه ی کسب و کار خود را انتخاب کنید.

– سرعت نتیجه دهی : اگر عجله دارید و به سرعت می خواهید به هدف خود برسید، گوگل ادز انتخاب درستی است. این ابزار به شما کمک می کند تا با صرف هزینه، در صفحه اول نتایج قرار بگیرید. در حالی که برای سئو سایت، نیاز به زمان بیشتری است. به ویژه اگر سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده باشید.

– ترافیک : شما برای به دست آوردن ترافیک از طریق گوگل ادز باید هزینه پرداخت کنید در حالی که ترافیکی که با استفاده از سئو سایت به دست می آید ارگانیک و رایگان است.

– ماندگاری نتایج : با توقف ترافیک گوگل ادز، درآمد شما هم متوقف می شود. در حالی که نتایج سئو سایت را برای طولانی مدت مشاهده خواهید کرد. بنابراین اگر به دنبال موفقیت کسب و کار خود در طولانی مدت هستید و هدف شما بازگشت سریع سرمایه نمی باشد، سئو سایت گزینه ی مناسبی برای شما است.

– دستیابی به رتبه های بالا : با استفاده از تبلیغات ادوردز می توانید به راحتی و در مدت کوتاهی در بالا یا پایین صفحه نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید. اما اگر بخواهید با سئو، رتبه ی سایت خود را بهبود ببخشید باید تلاش زیادی کنید تا به نتایج بالا و جایگاه های بهتر نتایج ارگانیک گوگل برسید.

– تعداد کلمات هدف : شما با استفاده از گوگل ادز می توانید به صورت همزمان، تعداد کلمات زیادی را هدف قرار دهید. اما در سئو باید تعدادی از کلمات کلیدی کسب و کار شما مشخص شوند و تمرکز بر روی آنها باشد.

– تبلیغات بیشتر : اگر از گوگل ادز استفاده کنید می توانید تبلیغات خود را در سایت های دیگری مانند یوتیوب، گوگل پلی و … قرار دهید. در حالی که نتایج سئو فقط مختص صفحات نتایج جستجو می باشند.

 برای کسب و کار شما سئو بهتر است یا گوگل ادوردز؟ 

برای کسب و کار شما سئو بهتر است یا گوگل ادوردز؟

پاسخ این سوال به هدف تجاری، میزان بودجه و رقابت موجود بر روی کلمه کلیدی بستگی دارد. سئو و گوگل ادز مکمل یکدیگر هستند و نباید به آنها به چشم رقیب نگاه کنید. شما می توانید برای رسیدن به اهداف خود از دو روش بهره ببرید. بهتر است تا در یک بازه ی کوتاهی از گوگل ادز استفاده نمایید و در کنار آن اقدامات لازم برای سئو سایت را هم انجام دهید. یعنی ابتدا برای شروع کار و جذب مخاطب از گوگل ادز کمک بگیرید و به موازات آن بر روی سئو سایت خود هم کار کنید. بازاریابی محتوا و فعالیت در شبکه های اجتماعی هم می توانند ترافیک ارگانیک شما را افزایش دهند. اگر فرصت چندانی برای توسعه ی کسب و کار خود ندارید، بهتر است برای افزایش نرخ تبدیل سایت خود از گوگل ادز استفاده نمایید. در صورتی که بودجه ی کافی برای این کار را در اختیار ندارید یا اینکه به دنبال موفقیت در طولانی مدت هستید، سئو برای شما مناسب تر است.

سخن پایانی

مطالعه ی این مقاله باعث می شود تا اطلاعاتی در مورد سئو سایت و گوگل ادز به دست آورید. علاوه بر این می توانید این دو ابزار اساسی بازاریابی را با هم مقایسه کنید و با در نظر گرفتن مزایا و معایب آنها، بهترین تصمیم را بگیرید. با این حال ممکن است شما در انتخاب هر یک از این ابزار در تردید باشید. اگر در مورد سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ نیاز به مشاوره و کمک دارید می توانید با مشاوران ما در سئوهاما تماس بگیرید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است