تولید محتوا یا بهینه سازی صفحات قدیمی؟

میزان پیشرفت خواندن شما

تولید محتوا یا بهینه سازی صفحات؟

زمانی که می خواهید کیفیت کلی وب سایت بالا باشد، باید فقط بر روی صفحات وب جدیدی که اکنون یا در آینده ایجاد می شود، تمرکز بیشتر داشته باشید باید به سمت به‌روزرسانی محتوای موجود رفت؟

نیمی از تلاش های سئو باید به بروز رسانی محتوای قدیمی و نیمی دیگر به تولید محتوای جدید اختصاص داده شود.

صفحات وب در طول زمان ارزش ایجاد می کنند

صفحاتی که برای مدتی منتشر شده‌اند، احتمالاً پیوندها و دیدها را ایجاد کرده‌اند که همین امر، ارزش صفحه را بالا می برد. یعنی صفحات هنوز هم می توانند در نتایج جستجو نشان داده شوند. برای رتبه بندی، کیفیت صفحه کمتر مورد توجه قرار می گیرد. صفحات “قدیمی” می توانند رتبه بندی کیفیت صفحه بالایی داشته باشند. پس محتواهای قدیمی‌تر همچنان می‌توانند مرتبط باشند و با کیفیت بالا در نظر گرفته شوند.

صفحات قدیمی همچنان با ارزش هستند.

با گذشت زمان، هر وب سایتی می تواند صدها یا هزاران صفحه وب قدیمی داشته باشد. گوگل ممکن است به سایتی که دو سوم صفحات آن، مثلاً سه سال یا بیشتر از آن قدمت دارند و اطلاعات قدیمی در آن وجود دارد، اعتماد نداشته باشد. اگر زمان انتشار محتوای قدیمی ، در صفحه ی یک قرار گرفته بود و الآن در صفحه ی دو یا پایین تر است، می توانید با یک به روز رسانی آن را به جایگاه اولیه بازگردانید. چیزهای عادی به مرور زمان مستهلک می شوند. اگر از صفحات وب سایت خود نگهداری نکنید، در نهایت پوسیده و بی فایده می شوند. اما با نگهداری خوب، دارایی ارزشمندی باقی می مانند.
برای آن که یک صفحه وب طراحی، طرح‌ریزی و نوشته شود، ویرایش و بهینه‌سازی شود و عوامل تعاملی مانند تصاویر و ویدیو اضافه شوند، ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا کار با کیفیت انجام شود. می توانید این بازه زمانی را نادیده بگیرید یا می توانید با بروزرسانی کردن، کمتر با مشکل زمان مواجه شوید. حالت دوم، بروزرسانی کردن، به عنوان یک استراتژی محتوا و تاکتیک ترجیح داده می شود.
طبق نظر گوگل برای اطمینان از کیفیت باید زمان صرف آن کرد. وب‌سایت‌های «قدیمی» که نگهداری نشده یا رها شده اند یا محتوای نگهداری نشده، نادرست و گمراه‌کننده دارند، دلیلی برای رتبه‌بندی پایین کیفیت صفحه است. یک صفحه وب قدیمی یا نگهداری نشده ممکن است با کیفیت پایین در نظر گرفته شود. صفحه وب که حاوی اطلاعات نادرست است نیز کیفیت پایینی دارد.

تولید محتوای جدید یا بروز رسانی صفحات قدیمی؟

علاوه بر ایجاد صفحات وب جدید برای برنامه سئو، بررسی محتوای وب برای اولویت بندی نحوه به روز رسانی صفحات قدیمی مهم خواهد بود. به کمک بررسی محتوا، می توان محتوای ضعیف را در وب سایت شناسایی و اصلاح کرد. با استفاده از Google Analytics و ابزاری مانند Screaming Frog، Semrush یا SEOToolSet، می توان تمام داده هایی مورد نیاز  برای درک صفحات وب سایت را دریافت کرد.
هنگامی که داده های لازم را جمع آوری شد، صفحات وب به سه دسته تقسیم می شوند. کسانی که:
1.    بیشترین رتبه و ترافیک را به دست آورده اند (به عنوان مثال، آنهایی که در صفحه 1 نتایج جستجو هستند).
2.    پتانسیل کسب رتبه و ترافیک بهتر را دارند (به عنوان مثال، مواردی که در صفحه 2 نتایج جستجو هستند).
3.    عملکرد ضعیفی دارند و در هیچ یک از این دسته ها نیستند.
پس می توان:
•    روی تقویت محتوا در دو دسته اول تمرکز کرد.
•    با آن هایی که محتوای ضعیفی است، چه کاری انجام دهید. برخی از صفحات وب ممکن است نیاز به تجدید محتوا داشته باشند. برخی دیگر ممکن است به بهینه سازی نیاز داشته باشند و برخی از محتواها ممکن است فقط نیاز به تغییر مسیر 301 به یک URL فعلی در همان موضوع داشته باشند.

محتوای خود را رشد دهید و حفظ کنید

زیبایی سئو در این است که صفحات وب در طول زمان از طریق دیده شدن و پیوندها ارزش ایجاد کنند.  اما باید وب سایت را در طول چرخه عمر آن حفظ کرد. بنابراین برای تقویت سئو، مطمئن شوید که 50 درصد از زمان متمرکز بر محتوای خود را برای ایجاد صفحات وب جدید و 50 درصد از زمان را صرف تازه کردن صفحات قدیمی می کنید. وب سایت ممکن است صدها یا حتی هزاران صفحه قدیمی داشته باشد و دستیابی به آن می تواند پروژه بزرگی باشد. مانند ایجاد محتوای جدید، به روز رسانی ها نیز باید در یک برنامه منظم قرار شوند. تیم سئو می تواند در این راه، راهنما و کمک خوبی برای شما باشد.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است