الگوریتم پنگوئن گوگل چیست

میزان پیشرفت خواندن شما

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست ، اگر علاقه مند به زمینه سئو و بهینه سازی سایت باشید، حتما نام الگوریتم پنگوئن گوگل به گوشتان خورده است. ممکن است افرادی را مشاهده کرده باشید که بدون توجه به نقش مهم این الگوریتم فعالیت های اشتباهی را بر روی سایت خود انجام داده اند که متاسفانه منجر به جریمه شدن آن ها توسط گوگل شده است.

اگر می خواهید از جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل در امان باشید، حتما به نکات گفته شده در این مقاله توجه کنید. ما در این مقاله سعی کرده ایم شما دوستان را از آخرین تغییرات الگوریتم پنگوئن باخبر کنیم.

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست ؟

الگوریتم پنگوئن گوگل در تاریخ ۲۴ آوریل سال ۲۰۱۲ ( سه شنبه ۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۱ ) منتشر شد. هدف اصلی این الگوریتم حذف وب سایت هایی بود که از سئو سیاه استفاده کرده بودند تا بتوانند رتبه بهتری از گوگل دریافت کنند. با انتشار این الگوریتم بسیاری از وب سایت ها جریمه سنگینی شدند و برخی دیگر نیز برای در امان ماندن از این جریمه مجبور شدن تغییرات اساسی در وب سایت خود ایجاد کنند.

تغییرات پنگوئن گوگل

تقریبا یک سال است که الگوریتم پنگوئن گوگل نسخه ۴ منتشر شده است. گوگل این تغییرات را آرام آرام اعمال کرد تا وب سایت ها فرصت کافی برای درک و همسو کردن سیاست های خودشان با این الگوریتم جدید داشته باشند. الگوریتم پنگوئن گوگل جدید برای بازاریابان مانند شمشیر دولبه ای عمل کرد.

مزایا پنگوئن گوگل

بروزرسانی های در لحظه و بهبود سریع رتبه وب سایت بخش مهم پنگوئن گوگل بوده است. با راه اندازی این الگوریتم هرگونه تغییری در وب سایت که به منظور برطرف کردن اشتباهاتی باشد که گوگل بابت آن ها وب سایت ها را جریمه کرده است، در مدت زمان کوتاهی ( از چند دقیقه تا چند ساعت ) در نتیجه های جستجو اعمال می شود.

معایب پنگوئن گوگل

جریمه های مربوط به لینک ها نیز در لحظه اعمال می شوند. همان طور که فرآیند بهبود سریع اتفاق می افتد، فرآیند جریمه شدن نیز سرعت گرفته و در لحظه اتفاق می افتد.
در کنار دو نقطه قوت و ضعف، موارد زیر نیز می تواند نقش مهمی در رتبه بندی وب سایت ها بازی کند.

بررسی لینکهای برگشتی

تجزیه و تحلیل و حذف لینک های غیر واقعی که به محتوای وب سایت ارتباطی نداشته و یا کیفیت پایینی دارند، به سرعت انجام شده و سپس گزارشات آن به گوگل برای اعمال جریمه ارسال می شود.

محتوای با کیفیت

داشتن محتوای با کیفیت برای کسب رتبه ی بهتر در گوگل کفایت می کند. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با آنچه ادعا می کنید مرتبط باشد و با مشتریان به نحو مطلوبی ارتباط برقرار کند. اگر محتوای مناسبی داشته باشید، کاربران به آن بیشتر رجوع می کنند و همچنین محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته می شود.

در انتخاب کلید واژه ها دقت کنید

کلمات کلیدی را که در صفحات مختلف استفاده کرده اید، بررسی کنید و از رتبه بندی های آنها مطلع شوید و برای این بررسی، برنامه ای منظم طراحی کنید.

سخن پایانی

آنچه در طول یکسال گذشته به طور حتمی مشخص شده این است که گوگل بیش از هر زمانی دیگر به منظور بهبود وضعیت جستجوها و رضایت مندی هر چه بیشتر کاربرانش، تمام تمرکز خود را بر روی بررسی محتوای وب سایت ها گذاشته است تا بتواند به ذائقه واقعی مشتریان بیش از پیش نزدیک شود. بنابراین اگر میخواهید از جریمه های گوگل در امان باشید و در عین حال یک وب سایت پویا با سئو عالی داشته باشید، می توانید از مجموعه ی ما ( seohama ) کمک بگیرید و هم چنین از مشاوره ی رایگان ما نیز بهره مند شوید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است