سئو سایت خارجی

میزان پیشرفت خواندن شما

سئو سایت خارجی

سئو سایت خارجی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در رتبه بندی سایت شما نقش پررنگی را ایفا می کند. بک لینک ها یکی از 2 فاکتور برتر برای الگوریتم جستجوی گوگل هستند که یک صفحه را رتبه بندی می کنند. اما پیوندهای خارجی بیشتر از بک لینک ها هستند. لینک های خارجی می توانند محتوای شما را تقویت کرده و تجربه کاربری وب سایت شما را بهبود بخشند.

حتی در زمانی که کاربران را از صفحه شما به وب سایت دیگری می فرستد. سئوی خارجی همانطور که از نام آن پیداست فرآیندی است که شامل مداخلات خارجی در وب سایت می شود. به لطف این مداخلات، شناسایی وب سایت در اسکن آسان تر می شود. سئو (بهینه سازی موتور جستجو) سیستمی است که به وب سایت ها کمک می کند تا در موتور جستجو رتبه بالاتری داشته باشند.

لینک خارجی چیست؟

انواع مختلفی از لینک های خارجی وجود دارد و همه آنها باید بخشی از استراتژی سئوی شما باشند. قبل از پرداختن به آنچه که هستند، مهم است که بدانید پیوندها در یک وب سایت چگونه کار می کنند.پیوندهای خارجی، لینک هایی هستند که خوانندگان را به وب سایتی غیر از وب سایت شما هدایت می کنند. اگر یک وب سایت به وب سایت شما پیوند داده شود، به عنوان لینک خارجی شناخته می شود. به همین ترتیب، اگر سایت شما به وب سایت دیگری پیوند داشته باشد، به آن پیوند خارجی نیز می گویند. هنگامی که یک هایپرلینک از یک وب سایت به وب سایت شما پیوند می یابد، معمولاً به عنوان «لینک ورودی» یا «بک لینک» شناخته می شود، و زمانی که به وب سایت دیگری پیوند می دهید، به عنوان «لینک خروجی» شناخته می شود.

پیوندها چگونه کار می کنند؟

پیوندها که به عنوان هایپرلینک نیز شناخته می شوند، یک صفحه را به صفحه دیگر پیوند می دهند، پیوند ها بین صفحات یک وب سایت یا بین یک وب سایت و وب سایت دیگر پیوند برقرار می کنند.
یکی دیگر از ویژگی های مهم HTML برای پیوندها، ویژگی rel است که نشان می دهد آیا چیزی که به عنوان ارزش پیوند شناخته می شود از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه ای در وب سایت دیگر منتقل می شود یا خیر. لینک juice اقتدار یک صفحه است. تمام پیوندهای تمام صفحات وب سایت شما به عنوان اعتبار دامنه شما شناخته می شود.
این مسئله مهم است زیرا صفحات با اعتبار بالاتر که توسط الگوریتم جستجوی گوگل تعیین می شود، پیوند بیشتری را ارسال می کنند، این به این معنی است که گوگل احتمال بیشتری دارد که صفحه را در رتبه بندی موتورهای جستجو، بالاتر قرار دهد.

سئو سایت خارجی
لینک های Nofollow

لینک های Nofollow به گوگل می گویند که نباید مجوز را از صفحه منبع به صفحه پیوند داده شده منتقل کند. چیزی به نام پیوند dofollow وجود ندارد – پیوندهای بدون ویژگی rel به طور خودکار به Google می گویند که خوب است مجوز را از صفحه پیوند دهنده به صفحه وب که به آن پیوند داده شده است منتقل کنید.
در اصل، شما به گوگل در مورد قابل اعتماد بودن صفحه ای که به آن لینک می دهید می گویید. اگر فکر می کنید که صفحه به اندازه کافی قابل اعتماد نیست تا لینک juice به آن ارسال شود، از تگ nofollow استفاده خواهید کرد. مهم است که به یاد داشته باشید که اولاً، گوگل مجبور نیست به ویژگی nofollow احترام بگذارد و بیشتر یک پیشنهاد است. دوما، به ندرت پیش می آید که بخواهید از تگ nofollow استفاده کنید.
اگر قصد دارید از آن برای پیوند استفاده کنید، باید از خود بپرسید که چرا در وهله اول به محتوا پیوند می دهید. اگر آنقدر بی کیفیت است که باید به گوگل بگویید آن را دنبال نکند، شاید بهتر باشد اصلاً به آن پیوند ندهید.
انواع دیگر ویژگی‌های rel عبارتند از «اسپانسر»، که برای تبلیغات یا پیوند پولی استفاده می‌کنید، و «ugc» که محتوا را به‌عنوان محتوای تولید شده توسط کاربر، مانند نظرات یا پست‌های انجمن، علامت‌گذاری می‌کند.

انواع مختلف لینک

انواع مختلفی از پیوندها وجود دارد که برای مدیران وب ‌سایت ها برای بهینه ‌سازی بهتر یک صفحه وب مهم است:
پیوندهای خارجی، پیوندهایی از یک وب سایت به یک وب سایت خارجی هستند. بک لینک ها (لینک هایی از یک وب سایت دیگر به وب سایت شما) یکی از انواع پیوندهای خارجی هستند – آنها از طریق فرآیندی به نام لینک سازی ایجاد می شوند و به عنوان لینک های ورودی نیز شناخته می شوند. لینک های خروجی پیوندهایی از وب سایت شما به وب سایت دیگری هستند. پیوندهای داخلی، پیوندهایی از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگر در وب سایت شما هستند.

سئو سایت خارجی

لینک سازی خارجی به دلایل مختلفی برای سئو مهم است. در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.
بک لینک ها، لینک های خارجی از سایت شخص دیگری به سایت شما هستند. آنها یک فاکتور اصلی رتبه بندی برای گوگل و بینگ هستند و به این موتورهای جستجو می گویند که وب سایتی که به شما لینک می دهد، به وب سایت شما رای اعتماد می دهد. وقتی به وب سایت دیگری پیوند می دهید، شما به موتورهای جستجو می گویید که محتوای وب سایت با کیفیت است.
اهمیت بک لینک برای بهینه سازی موتورهای جستجو را نمی توان نادیده گرفت. آنها دومین فاکتور رتبه بندی گوگل بعد از محتوا هستند و سایر موتورهای جستجو از جمله بینگ از بک لینک ها به عنوان فاکتور رتبه بندی استفاده می کنند.

سئوی سایت خارجی چگونه انجام می شود؟

فرآیند سئو خارجی وب سایت شما را قادر می سازد تا در پلتفرم دیجیتال ارتقا یابد. در حین تبلیغ، باید این کار را به روشی بهینه برای موتورهای جستجو نیز انجام دهد. اولین مورد از مطالعات سئو خارجی ایجاد مقالات تبلیغاتی و انتشار این مقالات است.یکی دیگر از مطالعات سئو خارجی، بک لینک است که به عنوان فرآیند دریافت لینک از سایت های دیگر بیان می شود. لینک هایی که از سایت هایی دریافت می کنید که با وب سایت شما سازگار هستند، شناخت شما را توسط موتورهای جستجو افزایش می دهند. می توانید لینک را از تصویر یا محتوا دریافت کنید. با این حال، مطمئن شوید که کیفیت سایتی که به آن لینک می دهید بالا باشد.

درک تعریف سایت توسط دستگاه های رسانه های اجتماعی یکی از عملیات سئو خارجی است. پیوندهای منابع رسانه های اجتماعی نیز وب سایت شما را بهبود می بخشد و به واجد شرایط شدن آن کمک می کند.

سئو سایت خارجی
پیوندهای خارجی

در اینجا بهترین روش هایی که باید هنگام استفاده از لینک های خارجی در وب سایت خود یا ایجاد بک لینک به وب سایت خود رعایت کنید، آورده شده است.

1- بک لینک های مرتبط و با کیفیت بسازید.

محتوای مرتبط مهم است زیرا گوگل می خواهد بداند که شما فقط به صورت تصادفی لینک نمی سازید.گوگل می‌خواهد مطمئن شود که شما تا حدی بر روی لینک‌های باکیفیت تمرکز کرده‌اید. اگر می‌خواهید یک لینک خارجی از سایت شخص دیگری دریافت کنید، مطمئن شوید که صفحه وب با محتوای شما مرتبط است و کیفیت بالایی دارد.
از پیوندهای خارجی برای بهبود تجربه کاربری استفاده کنید
شما باید در مطالب وب سایت خود از پیوند های خارجی استفاده کنید تا نتیجه را ببینید. علاوه بر این ممکن است، ارسال کاربران به صفحه دیگر به این معنی باشد که شما آن کاربر را از دست می دهید و آنها را از کاوش عمیق تر در وب سایت خود باز می دارید.

سئو سایت خارجی

2- متن لنگر مرتبط را بنویسید.

Anchor text متنی است که در صفحه برای پیوند ظاهر می شود:انکر تکست باید مرتبط باشد، به این معنی که باید به کاربر بگوید وقتی روی پیوند کلیک می‌کند، چه نوع محتوایی را پیدا می‌کند. Anchor Text معمولاً باید دو کلمه یا بیشتر باشد زیرا به ندرت پیش می‌آید که یک کلمه کافی باشد، اما شما بهتر است که انکر تکست را به یک جمله کامل تبدیل نکنید.

3- در صورت لزوم از تگ های nofollow استفاده کنید.

به یاد داشته باشید، برچسب‌های nofollow فقط یک پیشنهاد هستند و گوگل مجبور نیست به آنها احترام بگذارد. آنها را بیشتر شبیه یک اشاره در نظر بگیرید. آنها به گوگل کمک می کنند تا بفهمد که این پیوند از ارزش ویژه برخوردار است.

4- از پیوند دادن به منابع بی کیفیت خودداری کنید.

به طور کلی باید از منابع با کیفیت پایین اجتناب کرد. نحوه تشخیص اینکه یک لینک بی کیفیت است به عوامل مختلفی بستگی دارد. ابتدا، باید نویسنده مقاله را بررسی کنید و ببینید آیا آنها تجربه مرتبطی در زمینه ای که در مورد آن می نویسند دارند یا خیر. به عنوان مثال، مقالات پزشکی احتمالاً باید توسط یک پزشک در آن زمینه نوشته یا حداقل توسط یک پزشک بازبینی شود.
شما باید منابع آن مقاله را بررسی کنید و در صورت درست بودن مطالب، انتشار دهید.تبلیغات لزوماً مشکل ساز نیستند، اما پیوندهای اسپم (لینک هایی که به منابع بد یا با کیفیت پایین می روند) نشان می دهد که این منابع بی کیفیت هستند. حتما باید به کیفیت خود محتوا نیز توجه شود و در صورت تایید به انتشار برسد.

5- نحوه نظارت بر لینک های خارجی با کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل ردیابی بک لینک ها را بسیار آسان می کند. همچنین به پیوندهای داخلی شما کمک می کند. اگر پیوندهای داخلی زیادی به یک صفحه مهم دارید، ممکن است بخواهید از طریق محتوای خود به دنبال فرصت هایی برای پیوند به صفحات دیگر باشید.

سئو سایت خارجی

6- سایر ابزارها و افزونه های سئو برای نظارت بر لینک های خارجی

اگرچه کنسول جستجوی گوگل یک ابزار عالی می باشد، ابزارهای پولی قدرتمندتر دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای ردیابی پیوندهای خارجی خود استفاده کنید.
Screaming Frog یک عنکبوت SEO است که به شما کمک می کند تغییر مسیرهای خود را بررسی کنید و لینک های شکسته را پیدا کنید.
Ahrefs ویژگی های مفید مختلفی دارد و شامل “بزرگترین شاخص بک لینک در جهان” است.
Linkody یک ردیاب بک لینک است که به شما کمک می کند تا ببینید که رقبای شما چگونه با بک لینک ها کار می کنند، آیا بک لینک های اسپم دریافت می کنید یا خیر؟
Disavow یک ابزار رایگان ساده است که به شما نشان می دهد وب سایت های اسپم به شما لینک شده اند.
Moz Link Explorer به شما کمک می‌کند به بک لینک‌های وب‌سایت خود یا وب‌سایت رقیب نگاه کنید تا بتوانید ببینید چه کسی به آن‌ها لینک می‌دهد.شما می‌توانید از آن برای دریافت بک لینک استفاده کنید.
CognitiveSEO این ابزار دارای ویژگی‌های جالبی است، از جمله «تشخیص پیوند غیرطبیعی»، که به شما کمک می‌کند ببینید آیا وب‌سایتی که به شما پیوند می‌دهد نمایه لینک بدی دارد یا نه.

7- ممیزی سئوی رایگان دریافت کنید.

لینک های خارجی بخش مهمی از استراتژی سئو هستند. بک لینک ها می توانند ارزش لینک را افزایش دهند، در حالی که لینک های خروجی می توانند به تجربه کاربر اضافه کنند. اینها با هم می توانند رتبه بندی موتورهای جستجو را تا حد زیادی بهبود بخشند.

جایگاه بک لینک در فرآیند سئو خارجی

سئوی خارجی فرآیندی است که در زمینه های کاری مختلف در وب سایت اعمال می شود. اگر می خواهید وب سایت شما بهتر شود، باید از Backlink استفاده کنید. بک لینک فرآیند دریافت لینک از هر وب سایت سازگار با سئو و با کیفیت بالا است. این فرآیند همچنین می تواند از طریق یک متن یا تصویر باشد. بک لینکی که به دست می آید امتیاز خزیدن سئوی وب سایت شما را افزایش می دهد و بر رتبه آن در نتیجه جستجو تأثیر می گذارد.

بک لینک دریافتی نباید به صورت تصادفی انتخاب شود. مناسب ترین بک لینک برای وب سایت شما باید لینک های با کیفیت و دقیق باشد. بک لینکی که این ویژگی ها را ندارد نمی تواند با سئو همگام شود.

لیست منبع بک لینک مورد استفاده در فرآیند سئوی خارجی

هر پلتفرم رسانه اجتماعی که برای سایت شما ایجاد شده، می تواند به عنوان یک منبع در نظر گرفته شود. به عنوان مثال می توان به اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، پینترست و سایر پلتفرم ها اشاره کرد. منبع دیگر سایت هایی است که فیلم ها در آن به اشتراک گذاشته می شوند. سایت هایی مانند یوتیوب، ویمیو یکی دیگر از سایت های منبع هستند. وب سایت هایی که برای حوزه کاری شما مناسب هستند نیز از جمله منابعی هستند که می توان از آنها برای دریافت لینک استفاده کرد.

منبع دیگری که می توان به عنوان مثال ذکر کرد سایت های خبری هستند. شما می توانید با دریافت لینک از سایت های خبری بهره ببرید.

منبع: https://granwehr.com/blog/external-links

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است