تاثیر توضیحات متا در سئو

میزان پیشرفت خواندن شما

تاثیر توضیحات متا بر سئو

تاثیر توضیحات متا بر سئو چگونه است؟ توضیحات متا یا Meta Description تاثیر مستقیمی بر سئو ندارند. قبلا این تگ ها نقش مهمی در نتایج موتورهای جستجو برای بهبود رتبه شما ایفا می کردند. به تازگی گوگل اعلام کرده که این تگ ها تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی سایت ها ندارند. با این وجود، توضیحات متا اهمیت زیادی دارند و در صورتی که به درستی نوشته شوند، می توانند تعداد کلیک های سایت را افزایش دهند.

توضیحات متا چیست؟

به چکیده ی کوتاهی که در صفحه نتایج موتور جستجو زیر عنوان صفحه می بینید، توضیحات متا گفته می شود. برای اینکه جستجوگران بدانند صفحه در مورد چیست، استفاده می شود تا بتوانند تصمیم بگیرند که آیا از آن صفحه بازدید کنند یا خیر. این تگ، به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک بهتری از مطالب داشته باشند.

تاثیر توضیحات متا بر سئو

خیلی ساده به نظر می رسد، درست است؟ حقیقت این است که توضیحات متا می تواند کمی پیچیده باشد. سؤالات زیادی در مورد توضیحات متا وجود دارد.
چگونه آنها را بنویسیم؟
چطور آنها را به خوبی بنویسیم؟
چگونه بر سئو تأثیر می گذارند؟
در این راهنما پاسخ برخی از سوالات متداول را ارائه می دهیم. چگونگی و چرایی توضیحات متا را پوشش خواهیم داد. در مورد اینکه چگونه گوگل و سایر موتورهای جستجو آنها را مشاهده می کنند، صحبت خواهیم کرد. همچنین دلیل اینکه این تگ ها همیشه همانطور که شما آنها را نوشته اید در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر نمی شوند، را بیان می کنیم.

تاثیر توضیحات متا بر سئو

آیا توضیحات متا بر سئو سایت تاثیر می گذارند؟

پاسخ کوتاه این است که خیر، آنها از نظر فنی بر سئو تأثیر نمی گذارند. با این حال، آنها بخش مهمی از استراتژی سئوی شما هستند. زیرا یکی از اولین چیزهایی هستند که جستجوگران هنگام مواجهه با یکی از صفحات شما می بینند. توضیحات متا بر نرخ کلیک ارگانیک (CTR) تأثیر می گذارد که یک معیار مهم است.

تاثیر توضیحات متا بر سئو

آیا توضیحات متا بر رتبه بندی تأثیر می گذارد؟

باز هم پاسخ کوتاه منفی است، آنها تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی کلمات کلیدی ندارند. همانطور که در بالا ذکر کردیم، بهینه سازی توضیحات متا باید بخشی از یک رویکرد جامع به سئو باشد. این شامل در نظر گرفتن مواردی مانند نرخ کلیک و تجربه کاربر است – که هر دو مربوط به توضیحات متا هستند.

چرا توضیحات متا مهم هستند؟

اگر آنها به طور مستقیم بر سئو یا رتبه بندی تأثیر نمی گذارند، چرا اهمیت دارند؟ توضیحات متا اهمیت دارند. زیرا به مشتریان بالقوه کمک می کنند تا بفهمند سایت یا صفحه شما در مورد چیست. در هر SERP معینی، چندین گزینه به جستجوگران نشان داده می شود. بنابراین توضیحات متا به آنها اجازه می دهد قبل از کلیک بر روی یکی، پیش زمینه ای در مورد موضوع پیدا کنند. یک توضیح متای خوب، محتویات صفحه را توصیف می کند و جستجوگران را ترغیب می کند که کلیک کنند – این به معنای ترافیک و مشتریان احتمالی برای شما است.

آیا هر صفحه باید یک متا توصیف منحصر به فرد داشته باشد؟

بله، زیرا هر صفحه محتوای منحصر به فردی دارد. به‌علاوه، گوگل می‌گوید: «توضیحات یکسان یا مشابه در هر صفحه از یک سایت، وقتی صفحات جداگانه در نتایج وب ظاهر می‌شوند، مفید نیستند». Google اغلب به طور خودکار قطعه خود را برای یک صفحه تولید می کند (در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد).

اگر توضیحات متا نداشته باشید چه اتفاقی می افتد؟

اگر توضیحات متا نداشته باشید، گوگل نمی تواند به خوبی مطالب صفحه شما را درک کند. علاوه بر این، اگر صفحه فاقد توضیحات متا باشد، گوگل تکه‌ای از متن صفحه را برای نمایش در SERP انتخاب می‌کند.

آیا توضیحات متا می تواند مانند محتوا باشد؟

به طور کلی، بهتر است توضیحات متا را جدا از محتوای صفحه بنویسید. زیرا توضیحات باید نمای کلی از محتوای صفحه ارائه دهد و کاربران را ترغیب به کلیک کردن کند. با این حال، این کاملاً ضروری نیست و گاهی اوقات یک قطعه از متن روی صفحه برای یک توضیح خوب کار می کند.

تعداد کاراکترهای توضیحات متا

حدود 160 کاراکتر (یا 920 پیکسل) حداکثر مقداری است که در SERP ها نشان داده می شود. اما گاهی اوقات حتی کوتاهتر می شود و تعداد 120-158 کاراکتر هم نتیجه خوبی در پی دارد. شما می توانید برای بهینه سازی توضیحات متای خود، کلمات کلیدی را در ابتدای آن به کار ببرید. اگر توضیحات متای شما بیش از مقدار استاندارد گوگل باشد، فقط قسمت ابتدایی آن به نمایش درمی آید و بقیه به صورت …. دیده می شود.

تاثیر توضیحات متا بر سئو

چرا GOOGLE در حال بازنویسی متا توضیحات است؟

گاهی اوقات، توضیحات متایی که می نویسید چیزی نیست که در SERP ها نشان داده می شود. این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است توضیحات متای شما به خوبی محتوا را توصیف نکرده باشند و بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشند. یا اینکه کلمات کلیدی را در آن به کار نبرده باشید. اگر توضیحات متا ارتباطی با محتوا نداشته باشد، گوگل آن را تشخیص می دهد. در برخی موارد هم کاربر به دنبال عبارتی می باشد که در متن محتوای شما وجود دارد، اما در توضیحات متا نیست. در این موقع، الگوریتم مرغ مگس خوار، متن موردنظر را جایگزین عبارت متا می کند. این کار برای راهنمایی بهتر کاربر صورت می گیرد.

اگر گوگل توضیحات متای من را نشان نمی دهد، به این معنی نیست که آنها مهم نیستند؟

به هر حال باید توضیحات متا ایجاد کنید! به یاد داشته باشید، Google می‌خواهد به جستجوگران کمک کند تا با محتوای مورد نیازشان ارتباط برقرار کنند. بنابراین حتی اگر توضیحات عالی دارید، ممکن است Google آن را برای جستجوهای خاص تغییر دهد و این چیز خوبی است.

چه چیزی یک متا توصیف خوب را ایجاد می کند؟

به طور معمول، شما باید روش های مختلف نوشتن توضیحات متا را آزمایش کنید تا بفهمید چه چیزی برای صفحات سایت شما کار می کند. در اینجا برخی از بهترین روش ها وجود دارد که باید در حین انجام آن به خاطر داشته باشید:
– طول توضیحات متا را مناسب نگه دارید. همانطور که در بالا ذکر کردیم، 120-158 کاراکتر مناسب است. اگر توضیحات شما خیلی کوتاه باشند، ممکن است موضوع محتوا را به خوبی توصیف نکنند. ضمن اینکه، توضیحاتی که خیلی طولانی باشند، در SERP ها کوتاه می شوند.
– در توضیحات متا از عبارت های جذاب و مرتبط استفاده کنید. هر صفحه باید توضیحات خاص خود را داشته باشد و باید محتوایی را که کاربران در صفحه پیدا می‌کنند، به طور دقیق توصیف کند.
– کلمات کلیدی را در آن به کار ببرید. فقط از کلیدواژه استفاده نکنید و کلمات کلیدی مورد نظر مرتبط با صفحه را نیز درج کنید. به خاطر داشته باشید که گوگل کلمات کلیدی را که کاربر در جستجوی آن است و در متای شما وجود دارند را به صورت پر رنگ تر نشان می دهد. این امر می تواند برای نرخ کلیک (CTR) بهتر باشد و باعث جذب بازدیدکنندگان بیشتری شود.
– مطمئن شوید که توضیحات متا، مطالب صفحه را منعکس می کند. چون گوگل نمی خواهد کاربران خود را سردرگم کند. بنابراین، اگر در توضیحات متا چیزی را وعده می دهید که صفحه ارائه نمی دهد، گوگل توضیحات متا (یا احتمالاً صفحه) را نشان نمی دهد.

نتیجه گیری

توضیحات متا هنوز در سال 2022 اهمیت دارند، حتی اگر مستقیماً بر سئو تأثیر نگذارند و حتی اگر گوگل همیشه از آنها استفاده نکند. مطمئن شوید که بهینه‌سازی توضیحات متا بخشی از استراتژی بلندمدت شماست. دائما به آنها سر بزنید و زبان‌ها و سبک‌های مختلف را آزمایش کنید. توصیحات متا را برای کاربران تنظیم نمایید. در زمان نوشتن تگ توضیحات، به این نکته توجه داشته باشید که این مطلب به درک بهتر گوگل کمک می کند. موتورهای جستجوگر از جمله گوگل با ایجاد تغییرات در توضیحات متا می خواهند تجربه بهتری برای کاربران خود ایجاد نمایند. از طریق سئو سایت می توانید جایگاه بهتری در صفحات جستجوی گوگل داشته باشید. گام بعدی پس از پیدا کردن جایگاه، حفظ و بهبود آن است. برای این منظور می توانید از پشتیبانی سئو استفاده نمایید.

منبع :
https://www.tributemedia.com/blog

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است