انکر تکست چیست

میزان پیشرفت خواندن شما

انکر تکست چیست

امروزه اکثر افراد برای بهینه سازی و تاثیر گذاری بیشتر سایت خود در موتورهای جستجو، از انکر تکست استفاده می کنند. بیشتر سایت‌های فارسی زبان در مطالب آموزش سئوی خود از انکرتکست به عنوان فاکتوری مهم در رتبه‌بندی یاد کرده‌اند اما تنها تعداد کمی از این سایت‌ها، مقاله‌ ی کاملی درباره انکرتکست و بهینه‌سازی آن منتشر کرده‌اند.

انکر تکست ها نقش مهمی در سئو دارند و برای الگوریتم پنگوئن گوگل بسیار مهم هستند.

انکرتکست چیست؟

انکر تکست، متن یا عنوان قابل مشاهده و قابل کلیک در لینک‌ها است. به زبان ساده‌تر متن یا کلمه‌ای در یک صفحه است که می‌توان روی آن کلیک کرد و از صفحه‌ای به صفحه دیگر یا از سایتی به سایت دیگر در حرکت بود. این متن در حالت استاندارد به رنگ آبی و زیر خط دار می باشد. هرچند امکان تغییر رنگ و خط کشی از طریق کد html وجود دارد. متن پیوند خوب به خواننده می گوید که اگر روی پیوند کلیک کند چه انتظاری داشته باشد.

انکرتکست چیست؟

اهمیت انکر تکست در سئو سایت ها

یکی از  مزایای انکر تکست این است که می توانیم با استفاده از آن اطلاعات مرتبط به لینک را در اختیار عموم و کاربران قرار دهیم و به همین دلیل استفاده از انکر تکست ها برای دیده شدن سایت شما کارساز است.
آنچه انکر تکست را مهم می سازد، توانایی ارائه بینش در مورد چیزی است که برای خواننده ممکن است جالب باشد. این به عنوان رتبه بندی برای یک مقاله عمل می کند و در صورت مرتبط بودن بیشتر برجسته می شود . این باعث ایجاد افزایش اعتبار و ترافیک آنلاین بیشتری برای صفحه شما می شود. با رتبه بالاتر، اعتماد به موتورهای جستجو را افزایش می دهید و شانس بیشتری برای قرار گرفتن در صفحه نتایج برتر موتور جستجو بدست می آورید. انکر تکست به عنوان یک برد-برد هم برای نویسنده و هم برای خواننده عمل می کند. از آنجایی که ترافیک بیشتری ایجاد می کند و رتبه نویسنده را افزایش می دهد، می تواند هر گونه شک و تردیدی را در خواننده برطرف کند.
همچنین مهم است که از متن انکر تکست استفاده کنید و مطمئن شوید که لینک ها از وبسایت های امن و ایمن می آیند تا از جریمه شدن جلوگیری شود. همچنین احتمال کاهش رتبه شما در صفحه نتایج موتور های جستجو را به خطر می اندازد. استفاده از انکر تکست ها مهم است، اما استفاده عاقلانه از آن ها بسیار مهم تر است. توجه به google penguin  یک به روز رسانی پیچیده برای ردیابی رتبه بندی شما و جلوگیری از کاهش رتبه بسیار تاثیر گذار است.

اهمیت انکرتکست

انواع انکر تکست ها

تطبیق جزئی (Partial match): با استفاده از این انکر تکست، یک لینک با همان موضوع مرتبط داخل سایت ایجاد می کنیم که باعث تشویق کاربران به خواندن مقاله اصلی شود.

  • تطبیق کلی (Exact match)

تطبیق کلی مهم ترین نوع انکر تکست برای رتبه بندی seo سایت شماست. به عنوان مثال،  عبارت کلیدی که روی آن متمرکز هستید ” بهترین شیوه ی پیوند داخلی” است، سپس می توانید از آن به عنوان انکر تکست استفاده کنید. انکر تکست شما به این شکل خواهد بود: ” در اینجا بهترین روش پیوند داخلی وجود دارد “.
نکته : باید توجه داشته باشیم که استفاده بیش از حد از این روش موجب جریمه از سوی گوگل می شود.

انواع انکر تکست

  • نام تجاری(Branded)

این انکر تکست شامل نام تجاری می باشد و همچنین می تواند به عنوان  کلمات کلیدی ظاهر شود. برای مثال : “ Internal link juicer “  شما را به صفحه اصلی سایت “ Internal link juicer ” هدایت می کند.

  • لینک عریان (Naked link)

در این انکر تکست اگر کسی در انتهای مقاله خود ارجاعاتی را اضافه کند و پیوند شما را به عنوان منبع درج نماید، می توانید با مشکل روبرو شوید.
نکته : در اکثر مواقع به شرط ذکر نام منبع مشکلی به وجود نمی آید حتی باعث امتیاز مثبت از سوی گوگل هم می شود. اما اگر اطلاعات یا منبعی از سوی منتشر کننده ذکر نشود، باعث امتیاز منفی از سوی گوگل و بروز مشکل می شود.

  • عمومی (Generic)

این انکر تکست شامل هیچ متنی نیست. با این حال، خواننده باید نسخه اطراف را برای ایده های زمینه ای در مورد آنچه در طرف دیگر پیوند قرار دارد، به ذهن بسپارد. متن انکر تکست عمومی، هرزنامه به نظر می رسد اما قدرتمند است و می تواند توجه بیننده را جلب کند. برای مثال : کلماتی مانند بیشتر بدانید ، کلیک کن ، وارد شو و ….

  • تصویر(Image)

در این نوع انکر تکست ها به جای استفاده متن، از تصویر در لینک استفاده می کنیم.

  • کلمه کلیدی + برند(Brand+keyword)

در این انکر تکست، از کلمه ی کلیدی به همراه نام تجاری استفاده می شود. برای مثال : طراحی سایت سئو هاما

  • طولانی (Long tail  )

Long tailهمانند انکر تکست partial match  می باشد اما تعداد کلمات بیشتری دارد.
نکته :دانستن تفاوت بین هر نوع انکر تکست برای تشخیص کاربرد آنها مهم است.

انواع انکر تکست چیست؟

انکر تکست های منطبق با اصول سئو (seo-friendly) چهار ویژگی دارند :

  1. ساده و مشخص هستند.
  2. مرتبط با لینک هدف می باشند.
  3. چگالی کلید واژه های آنها کم است.
  4. از نوع نامشخص (generic) نیستند.

چطور انکر تکست های بهتری بنویسیم ؟

سعی کنید به صورت خلاصه و مشخص به سراغ اصل مطلب بروید. طبیعی رفتار کنید و کلید واژه های خود را با جملات پیچیده و بعضاً نامربوط به موضوع اصلی ترکیب نکنید . انکر تکست شما هر چه ساده تر و گویا تر باشد، بهتر است. داشتن افزونه ای که به شما در بهبود امتیاز سئو کمک می کند، بسیار توصیه می شود.
Internal link juicer افزونه ای عالی برای شماست. به سازماندهی وب سایت شما کمک می کند و پیشنهادات بهتری از کلمات کلیدی ارائه می دهد. همچنین با ارائه محتوای مناسب برای زمینه مورد نظر، سئوی درون صفحه شما را توسعه می دهد.

چگونه انکر تکست بنویسیم؟

چگونه یک انکر تکست مرتبط با صفحه هدف بنویسیم ؟

موتورهای جستجو از ابتدای ظهورشان، به مرور زمان هوشمندتر شده اند و راه هایی هم برای برقراری میزان ارتباط انکر تکست ها با محتوای صفحات پیدا کرده اند . اگر موتور جستجو تشخیص دهد که محتوای صفحه لینک دهنده و لینک گیرنده به هم مرتبط است، رتبه بالاتری را در نظر می گیرد.

جمع بندی

در پایان باید به این توجه داشته باشیم که یکی از اصلی ترین مواردی که گوگل نسبت به آن حساسیت زیادی نشان می دهد، مرتبط بودن لینک ها با عناوین و مقالاتی است که می تواند تاثیر خیلی زیادی روی سئو سایت شما داشته باشد. انکر تکست ها می توانند ابزاری عالی برای کسب و کار ها باشند تا سلامت سئو صفحات وب خود را بهبود بخشند.
امروزه مدیران سایت‌ها و تولیدکنندگان محتوا به اهمیت انکرتکست‌ها بیش از پیش پی برده‌اند. اگر کاربران با کلیک روی انکر تکست ها به سایت های مرتبط هدایت نشوند دیگر از کلیک روی دیگر انکر تکست ها اجتناب می کنند و اعتمادشان نسبت به لینک ها از بین خواهد رفت. پس باید محتوای باکیفیت و کاربرپسند تولید کنید تا صفحه اول نتایج گوگل را بدست آورید. اکنون که این مقاله را خوانده اید ، شانس کسب رتبه بالاتر از آنچه که تصور می کنید را دارید.

خوشحال می‌شویم که نظرات و پیشنهادات شما را درباره این مقاله بدانیم. همچنین، اگر در زمینه سئو و سئو تضمینی سوالی دارید از طریق شماره تماس ها با پشتیبانی سئو هاما در تماس باشید. ما در تیم سئوهاما سعی می‌کنیم به ساده‌ترین شکل ممکن به سوالات شما پاسخ دهیم.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است