وب سایت دایرکتوری چیست و چگونگی کسب در آمد از آن

میزان پیشرفت خواندن شما

وب سایت دایرکتوری چیست

وب سایت دایرکتوری چیست و چگونگی کسب در آمد از آن ، وب سایت های دایرکتوری یا آگهی نامه اینترنتی، وب سایت های مرجعی هستند که سعی در دسته بندی خدمات و یا موضوعات خاصی را دارند، تا از این طریق بتوانند کار را برای مخاطبان خود ساده تر کنند.

ما در این مقاله می خواهیم نحوه ی راه اندازی وب سایت های دایرکتوری و همچنین روش های کسب در آمد از آن ها، را به شما آموزش دهیم.
وب سایت های دایرکتوری یا آگهی نامه اینترنتی منبع خوبی برای کسب در آمد از اینترنت هستند. مقاله ی که پیش روی شما است، قصد دارد توسعه ی یک کسب و کار اینترنتی را به شما آموزش دهد. ما به شما کمک خواهیم کرد تا از تمام اشتباهاتی که سایر افراد حین راه اندازی یک وب سایت دایرکتوری، انجام می دهند، جلوگیری کنید.

برای کسب درآمد از یک وب سایت دایرکتوری، باید ۷ مرحله زیر را انجام دهید :

• تعیین یک دامنه ی مناسب
• خرید یک هاست مناسب
• تهیه یک قالب مناسب
• افزایش لیست مشتریان
• پرداختن به تبلیغات
• برندسازی
• رقابت و توسعه
بهتر است قبل از شروع کمی در مورد دایرکتورهای آنلاین بدانید.

دایرکتوری آنلاین چیست؟

دایرکتوری های آنلاین یا آگهی نامه اینترنتی، وب سایت هایی هستند که مجموعه ی از اطلاعات را به صورت خاصی دسته بندی می کند . برخی از این وب سایت ها اطلاعات خود را به با قیمتی بسیار پایین به فروش می رسانند.
برای مثال ، فرض کنید شما در زمینه ی املاک فعالیت می کنید و به عنوان یک مشاور املاک می خواهید کسب و کار خود را به صورت آنلاین مدیریت کنید، برای این کار شما نیاز به یک دایرکتوری املاک مانند: باباملکی دارید که بر روی برخی از کلمات کلیدی مهم، در گوگل صفحه اول باشد.
هر شخصی ( مشاور املاک یا فرد عادی ) که بخواهد در وب سایت شما یک آگهی ویژه ثبت کند، باید مبلغ اندکی را پرداخت کند. این افراد در واقع از موقعیت شما در صفحه ی اول گوگل، برای دیده شدن هر چه بیشتر خود استفاده می کنند. هرچه افراد بیشتری در وب سایت شما آگهی ویژه ثبت کنند، شما به سود بیشتری دست خواهید یافت.

دایرکتوری آنلاین چیست؟
راه های کسب در آمد از دایرکتوری های آنلاین

یکی از ساده ترین روش های کسب درآمد از اینترنت، ایجاد دایرکتوری های آنلاین است. نگران این نباشید که شما تخصصی در این زمینه ندارید. بسیاری از افرادی که در این حوضه فعالیت کرده اند، تخصص چندانی نداشتند اما توانستند در مدت زمانی کوتاه، در این زمینه موفق شوند.
برای شروع باید ابتدا مشخص کنید در چه زمینه ای می خواهید، فعالیت کنید مثلا: در زمینه املاک، خودرو، مواد غذایی و… البته می توانید بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه، وب سایت خود را گسترش دهید و هر نوع کسب و کاری را که بخواهید، در وب سایت خود پوشش دهید.
راه های زیادی برای کسب درآمد از وب سایت های دایرکتوری وجود دارد، برخی از آن ها شامل موارد زیر می باشند :

1- بنرهای تبلیغاتی
2- تبلیغات ( درج آگهی ، ویژه کردن آگهی ها و … )
3- ایمیل مارکتینگ
4- اس ام اس تبلیغاتی
5- پوش نوتیفیکیشن

برای شروع هر کسب و کار باید ابتدا هدف خود را تعیین کنید:

تعیین هدف

حال نوبت به آن می رسد که برای خود هدفی مشخص، تعیین کنید. مثلا بگویید تا آخر سال قرار است چقدر سود کنید و بر اساس این سود، برنامه ریزی خود را انجام دهید.

شروع به کار – انتخاب موضوع

مانند هر کسب و کار دیگری شما باید ابتدا مشخص کنید، که قصد دارید در چه حوزه ی فعالیت کنید. برای این کار می توانید، به آن چه که افراد در نزدیکی شما به آن ها نیاز دارند، توجه کنید و وب سایت دایرکتوری خود را بر همان اساس راه اندازی کنید.
مثلا اگر افراد در نزدیکی شما نیاز به اطلاعات در زمینه خودرو یا املاک دارند، موضوع خود را یکی از آن ها انتخاب کنید.
راه دیگری این است که ، به آن چه که مردم در گوگل جستجو می کنند، توجه کنید و بر همان اساس موضوع فعالیت خود را انتخاب کنید. ما در گوگل تحقیقات گسترده ی انجام دادیم و متوجه شدیم که افراد بیشتر به موضوع املاک علاقه مند هستند، بر همین اساس، ما وب سایت بابا ملکی را راه اندازی کردیم .
برای راه اندازی وب سایت دایرکتوری خود آماده هستید ؟ اگر پاسخ شما مثبت است ، راهنمای گام به گام زیر را با دقت خوانده و اجرا کنید.

تعیین یک دامنه ی مناسب

برای خرید دامنه می توانید به وب سایت های که خدمات ثبت دامنه را ارائه می دهند ، مراجعه کنید و دامنه ی موردنظر خود را ثبت کنید.
در هنگام ثبت دامنه باید چند نکته را رعایت کنید:

نکته ۱: سعی کنید نام دامنه ی خود را به نحوی انتخاب کنید که با موضوع وب سایت دایرکتوری شما مرتبط باشد . مثلا ما برای وب سایت املاک خود ، نام “باباملکی” را انتخاب کردیم . زیرا این نام با موضوع وب سایت ما مرتبط بود .

نکته ۲: نامی که برای دامنه ی خود انتخاب می کنید باید ساده باشد . نام های ساده معمولا بیشتر ذهن افراد می ماند .

۲- خرید یک هاست مناسب

سعی کنید از هاستی قوی برای سایت خود استفاده کنید . هاست تاثیر مستقیمی بر سرعت بارگذاری وب سایت شما دارد . برای خرید هاست مناسب می تواید به وب سایت سرورهاما مراجعه نمایید.

۳- تهیه یک قالب مناسب

یکی از مهم ترین گام ها برای ایجاد یک وب سایت دایرکتوری، انتخاب قالب مناسب برای وب سایت است. قالب سایت شما باید با توجه به موضوعی که در آن فعالیت می کنید ، انتخاب شود .

مثال ۱: قالب وب سایت باباملکی

این قالب ویژگی های خاصی دارد که مناسب برای سایت های املاک است .
برخی از ویژگی های این قالب:

۱-تعیین فاصله مکانی برای انتخاب آگهی
۲- مقایسه آگهی ها با یکدیگر
۳- پیگیری
۴- امکان آرشیو کردن فایل ها برای ارسال در آینده
۵- امکان پیگیری آگهی ها
۶- امکان جستجوی ذخیره
۷- امکان جستجو در نقشه

مثال ۲: وب سایت مستر معلم

کار این وب سایت معرفی معلمان به دانش آموزان ، در هر مقطع تحصیلی است .
ویژگی های این قالب:

۱- امکان زمان بندی آموزش
۲- امکان تعیین جنسیت معلمان و دانش آموزان
۳- امکان تعیین محل آموزش
۴- امکان انتخاب معلم بر اساس فاصله ی مکانی
۵- امکان مقایسه معلمان از نظر امتیازات

افزایش لیست مشتریان

اگر وب دایرکتوری شما دارای حجم قابل توجهی از مشتریان ( آگهی ها و یا خدمات ) نباشد، توجه کسانی را که می خواهند با پرداخت هزینه به شما، از خدمت وب سایتتان استفاده کنند را، جلب نخواهد کرد.
به همین خاطر شما باید بخشی از خدمات خود را به صورتی رایگان ارائه دهید ، تا موجب جذب کاربران بیشتری وب سایت خود شوید .

نوشتن مقالات برای ایجاد ترافیک

شما باید شروع به نوشتن مطالب و خبرنامه با توجه به موضوع وب سایت دایرکتوری خود و هم چنین کسب و کارهایی که در وب دایرکتوری خود آورده اید، کنید.
سعی کنید محتوای با کیفیت تولید کنید . محتوای ( نوشتن مقاله بر اساس سئو ) با کیفیت و منحصر به فرد ، می تواند موجب بالا رفتن رتبه ی وب سایت شما در گوگل و همچنین جذب ترافیک به وب سایت شما شود . پس از نوشتن مقالات خود می توانید آن ها را در سوشیال نتورک ها به اشتراک بگذارید .

نکته

قبل از شروع کار بهتر است با صاحبان مشاغل تماس بگیرید تا در مورد کسب و کار آن ها اطلاعات کسب کنید . مثلا اگر موضوع وب دایرکتوری شما در مورد املاک است ، با چند مشاور املاک تماس بگیرید و راجب نحوه اجاره ، رهن و یا فروش املاک و یا نحوه قیمت گذاری های آن ها ، اطلاعات کسب کنید .
با مشتریان ویژه ی خود تماس بگیرید
با مشتریان ویژه ی خود تماس بگیرید و به آن ها بگویید مثلا : اگر یکی از خدمات آن ها ، ارزشی معادل با ۱۰ هزار تومان را دارد ، می توانند با پرداخت هزینه ی تبلیغاتی بسیار پایین ، مبلغی معادل با ۸ هزار تومان به مدت ۵ ماه ، خدمات خود را در وب سایت شما به صورتی کاملا ویژه ، ثبت کنند . پس از مدتی ، صاحبان کسب و کاری که از خدمات شما استفاده کرده اند ، و نتیجه ی مثبتی را دریافت کرده اند ، متقاضی استفاده هر چه بیشتر از خدمات شما خواهند بود .
بهتر است در ابتدا خدمات خود را با هزینه ی بسیار پایین ارائه دهید ، سپس با توجه به بالا رفتن محبوبیت سایت ، هزینه ها را افزایش دهید .

پرداختن به تبلیغات

حال که شما یک دایرکتوری آنلاین با محتوا و ترافیک هدفمند دارید ، نوبت به آن می رسد که کمپین های تبلیغاتی خود را ایجاد کنید .
صفحاتی خاص بسازید و در آن ها آگهی موردنظر مخاطبان را قرار دهید ، این آگهی می تواند شامل مواردی همچون اجاره منزل در منطقی خاص در شهر باشد و یا آگهی درمورد خرید ، یا اجاره یک ویلا باشد و یا حتی می توانید چند مشاور املاک ، در هر منطقه را معرفی کنید . پس از آن که آگهی ها را ایجاد کردید با توجه به بازخورد مخاطبان آگهی ها را با آگهی هایی که پربازدیدتر بودند ، جایگزین کنید . این کار باعث می شود هم تمامی آگهی های شما دیده شود و هم شاید مشتریان در آینده بازهم به شما مراجعه کنند .

برندسازی

در برندینگ سایت های دایرکتوری مهم نیست که شما چقدر از موتورهای جستجو بازدید دریافت می کنید ، مهم این است که نام برند شما چندبار و چگونه در موتورهای جستجو ، سرچ می شود . ما با بررسی بیشتر وب سایت های دایرکتوری به این نتیجه رسیدیم که ، بیشتر بازدیدهای این وب سایت ها ، از طریق موتورهای جستجو ، و از سرچ نام خود آن ها می باشد . پس وقت و هزینه ی خود را برای تبلیغات بی هدف و یا سئو هدر ندهید .
تمام تمرکز خود را بر روی برندسازی نام خود بگذارید و توجه داشته باشید که شهرت با برندسازی متفاوت است .

رقابت و توسعه

اگر در ماه اول شما توانستید با بودجه ی یک میلیون تومان ، هزار نفر را جذب کنید ، برای ماه دوم باید سعی در افزایش ۲ برابری بودجه ی خود داشته باشید ، تا از طریق آن بتوانید حداقل ۳ هزار نفر را جذب کنید . به این نکته توجه کنید که ، رشد در اینترنت به صورت تصاعدی می باشد ، این بدان معنا است که شما با دو برابر کردن بودجه برای هر ماه ، به نسبت ماه قبل ورودی ۳ تا ۵ برابری خواهید داشت .

نتیجه گیری

ما در این بررسی ، سعی کردیم به شما روش نوین کسب درآمد از اینترنت و همچنین روش های جدید دیجیتال مارکتینگ را آموزش دهیم . در صورت نیاز به مشاوره برای راه اندازی یک وب سایت دایرکتوری و کسب در آمد از آن نیاز به مشاوره و یا راهنمایی داشتید ، می توانید از مشاوره ی رایگان تیم سئوهاما بهره ببرید .

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است