سئو به زبان ساده این مطلب آموزش سئو نیست اشتراک گذاری تجربیات سئو است

سئو

سئو ، این مقاله برای سئو نیست بیشتر درد و دل های تیم سئو مجموعه سئو هاما است. توقع آموزش سئو یا ترفند های خواص نداشته باشید. ولی کلی مطل و ترند روز در این مثال گذاشته خواهد شد.

برای استفاده بهتر از این مقاله سئو برای ما کامنت بگذارید. کامن ها در اولین فرصت جواب داده خواهد شد و مطل بصورت روزانه بروز میگردد.


سئو برای صفحه اول گوگل نیست

این نکته را در مقاله سئو چیست شرح دادیم. سئو برای صفحه اول گوگل نیست! 
سئو برای افزایش فروش است! پس تمرکز برای فروش بگذارید! فروش قلب تپنده هر مجموعه ای است. سئو در راستای فروش است نه صد راه فروش با استراتژی درست سئو سایت خود را همسو با محصول و خدمات خود کنید! اگر سئوکار هستید لازم نیست بروی کلمه سئو بالا بیایید.
شما باید برای مثال:


اگر علاقه به پشتیبانی سئو دارید بروی کلمه پشتیبانی سئو و اگر میخواهید مزیت رقابتی داشته باشید بروی کلمات سئو تضمینی | خدمات سئو سایت تضمینی | با گارانتی بازگشت وجه بالا بیایید.
در مثال های بالا مثله رقابت برای فروش است نه سئو کردن کلمه ای که در نهایت افزایش بازدید واقعی گوگل ایجاد کند. بازدید واقعی گوگل و سئو مهم است اما نه برای فروش ! فروش راه خود را میرود چه شما بخواهید با آن همسو شوید چه بخواهید مقابل آن قرار گیرید.

سئو برای فروش
آغاز سئو 

برای سئو ابتدا باید مشخص کرد هدف ما از سئو چی هست! با توجه به پیشگفتار سئو بر اساس فروش یا سئو بر اساس لجبازی ! ما فرض بر اساس سئو برای فروش درنظر میگیرییم. 

خوب برای آغاز سئو از تحقیقات کلمات کلیدی شروع می کنیم.

کلمات کلیدی سئو

کلمات کلیدی سئو مجموع کلمات هدف میباشد که برای سئو استفاده میشود.

مثال :
هدف قبول پروژه سئو میباشد. کلمات پیشنهادی گوگل و ابزار های تحقیق کلمات کلیدی شامل ( سئو ، سئو چیست ، سئو ارزان ، سئو تضمینی ، بهبود سئو ، بهترین سئوکار و … میباشد) . دقت کنید سئو همه این کلمات برای ما ورودی واقعی ایجاد میکند اما در بین کلمات بالا سئو تضمینی کلمه ای هست که مخاطب واقعا سعی در پیدا کردن سئو کاری هست که با قبول پروژه مجموعه را به نتیجه برساند. شاید این سئوال برای شما پیش بیاید چرا با کلمه بهترین سئو کار بالا نیاییم ؟ ولی مثله این است که کلماتی مثل بهترین کال ترین زیبا ترین بیشتر برای مقایسه یا پی بردن به ضعف یا قوت استفاده میگردد و عملا باز خور مناسبی ندارد.

تجربه کاربری

اگر تمایل به نمایش تبلیغات third-party را در وب سایت دارید، باید دستورالعمل های وب مستر گوگل را در مورد کیفیت Ad experience و page experience رعایت کنید. همچنین باید مطمئن شوید که وب سایت مدنظر سریع، ایمن و سازگار با موبایل است که برای این کار آشنایی با Google Core Web Vitals لازم است.
تصمیم گیری در رابطه با قرار دادن تبلیغات ضعیف در وب سخت بوده و ممکن است تأثیر منفی بر رتبه بندی گوگل داشته باشد. مشاوران تیم سئوهاما می توانند به تشخیص دهید تبلیغات ضعیف، قرار دادن یا ندادن تبلیغات در صفحات وب سایت کمک کنند..
اگر با پیام «Your site has no URLs with a good page experience» مواجه شدید، می‌توانید از توصیه‌هایی که خدمات پشتیبانی سئو در اختیار شما قرار می دهند و برای بهینه‌سازی Core Web Vitals نیاز دارید استفاده کنید.

تجربه کاربری جدید

Core web vitals در Page experience یک تجربه جدید برای کاربر است. Core web vitals به تازگی شامل “page experience” به عنوان یکی از عوامل رتبه بندی است:
به گفته ی سومیا سوبرامانیان، گوگل 2020: ” عامل جدیدی معرفی خواهد شد که Core Web Vitals را با عامل های موجود برای page experience ترکیب می کند و تصویری جامع از کیفیت user experience در یک صفحه وب ارائه می دهد.”
Web Vitals اولیه که توسط گوگل معرفی شد، به منظور ارائه یک دستورالعمل یکپارچه برای عوامل مهم در رتبه بندی است که وجود آن برای داشتن یک user experience عالی در وب ضروری است. سئوکاران و توسعه دهندگان وب سایت اکنون باید بر روی این چالش های توسعه وب سایت تمرکز کنند:

•    LCP: Largest Contentful Paint (بزرگترین رنگ محتوایی)
•    FID: First Input Delay (تاخیر ورودی اول)
•    CLS: Cumulative Layout Shift (تغییر چیدمان تجمعی)

وقتی از مرحله “pore user experience” در بخش core web vitals خارج شوید، اثرات مثبتی را مشاهده خواهید کرد:

•    Largest Contentful Paint (LCP): measures loading performance (عملکرد بارگذاری را اندازه گیری می کند)
•    First Input Delay (FID): measure interactivity (تعامل را اندازه گیری می کند)
•    Cumulative Layout Shift (CLS): measures visual stability (ثبات بصری را اندازه گیری می کند)

سئو برای فروش

قوانین mobile-first policy

نمايه‌سازي اول تلفن همراه (mobile-first indexing) به اين معناست كه معمولا گوگل از نسخه تلفن همراه براي فهرست‌بندي و رتبه‌بندي محتوا استفاده مي‌كند. این فهرست بندی نسبت به نسخه دسکتاپ دارای الویت بالاتری است. محتوای یک صفحه، هنگام ارزیابی ارتباط یک صفحه با درخواست کاربر بررسی می شود. از آنجایی که اکثر کاربران اکنون با یک دستگاه تلفن همراه به جستجوی گوگل دسترسی دارند، Googlebot در وهله اول صفحات را با عامل گوشی هوشمند فهرست بندی می کند. 
گوگل از جست و جوهای سایت های مختلف توسط تلفن همراه برای رتبه بندی SERP استفاده می کند. اکنون تمرکز Google بر روی رتبه‌بندی سایت‌ها بر اساس mobile experience است و بهتر است که کسب و کارها روی ارائه سریع‌ترین و در دسترس‌ترین تجربه دسکتاپ و موبایلی که می‌توانید به دست آورند تمرکز کنند.
اگر این کار انجام نشود، رقبا این کار را انجام خواهند داد و گوگل ممکن است آن صفحات را به مرور زمان بالاتر از صفحات شما قرار دهد. برای مفیدتر کردن نتایج، آزمایش‌هایی انجام شده است تا نمایه سازی (indexing) در درجه اول قرار داده شود. اگرچه فهرست جستجو همچنان یک فهرست واحد از وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها خواهد بود، الگوریتم‌ها در نهایت از نسخه تلفن همراه محتوای یک سایت برای رتبه‌بندی صفحات آن سایت، درک داده‌های ساختاریافته و نمایش گزیده‌هایی از آن صفحات در سایت استفاده می‌کنند.  اگر یک سایت واکنش گرا (responsive site) یا یک سایت ارائه دهنده پویا (dynamic serving site) دارید که در آن محتوای اصلی (primary content) و نشانه گذاری (mark up) در تلفن همراه و دسکتاپ معادل است، نباید چیزی را تغییر دهید.
با توجه به دستورالعمل‌های موتور جستجوی Google و تراکم آگهی در تجربه دسک‌تاپ، فکر نکنید که می‌توانید نسخه دسک‌تاپ سایت خود را نادیده بگیرید. گوگل از دو crawler مختلف برای جستجو در وب سایت ها استفاده می کند: یک crawler موبایل و یک crawler دسکتاپ. هر نوع crawler کاربری که از صفحه شما بازدید می کند را با دستگاهی از آن نوع شبیه سازی می کند. یکی از crawler (موبایل یا دسکتاپ) به عنوان crawler اصلی انتخاب می شود. تمام صفحات سایت که توسط گوگل جستجو می شوند با استفاده از crawler اصلی جستجو می شوند. crawler اصلی برای همه وب سایت های جدید، crawler موبایل در نظر گرفته می شود. گوگل دوباره چند صفحه از سایت را با نوع دریگری از crawler (موبایل یا دسکتاپ) جست و جو می کند. این crawler ثانویه نامیده می‌شود و برای اینکه ببینیم سایت با نوع دستگاه دیگر چقدر خوب کار می‌کند، انجام می‌شود. Page experience دسکتاپ نیز یک عامل رتبه بندی در سال 2022 است.

User experience یک عامل رتبه بندی است

مت کاتز توصیه می کند که بهتر است تا تمرکز بر روی user experience باشد. User experience بارها در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت ذکر شده است، اما طبق گفته گوگل یک «عامل رتبه‌بندی» مهم در جستجوی دسک‌تاپ نیست.
گفته می شود که UX (user experience) به معنای واقعی کلمه یکی از عوامل رتبه بندی نیست ولی درک اینکه گوگل دقیقاً چه چیزی را “poor user experience” می نامد مفید است زیرا اگر سیگنال های UX ضعیفی در وب سایت شناسایی شود، به سود شما نخواهد بود.

تجربه کاربری بد برای گوگل چیست؟

هدف ارائه یک تجربه کاربری عالی در هر دستگاهی است، تلاش زیادی انجلم می شود تا مطمئن شویم نتایج جستجوی ارائه شده، منعکس کننده این اصل باشند. برای گوگل، رتبه‌بندی user experience (UX)، حداقل از منظر ارزیابی‌کننده کیفیت، حول موارد زیر می‌چرخد:

•    طراحی گمراه کننده یا بالقوه فریبنده
•    تغییر مسیرهای یواشکی
•    دانلودهای مخرب
•    محتوای نادرست تولید شده توسط کاربر (نظرات و پست های کنترل نشده)
•    MC با کیفیت پایین (محتوای اصلی صفحه)
•    SC با کیفیت پایین یا حواس پرتی (محتوای تکمیلی)
•    تجربه فنی صفحه یا مسائل امنیتی

هیچ سئو حرفه‌ای به شما توصیه نمی‌کند که با توجه به الگوریتم‌های گوگل و ارزیابی‌کننده‌ها، عمداً از یک UX ضعیف استفاده کنید. گوگل، سایت‌های تلفن همراه را بر اساس آنچه که طبقه‌بندی می‌کنند، رتبه‌بندی می‌کند. اگرچه سطوح معینی که گوگل به‌عنوان «UX» طبقه‌بندی می‌کند ممکن است کاملاً متفاوت تر از آن چیزی باشد که یک UX حرفه‌ای با آن آشنایی دارد.
گوگل علاقه به رتبه بندی محتوای اصلی صفحه وب مورد نظر نسبت به سایت شما و صفحات رقیب دارد. یک تجربه کاربری رضایت بخش با در نظر گرفتن فاکتورهای درجه دوم می تواند به رتبه بندی کمک کند. یک تجربه کاربری ضعیف حداقل می تواند به طور جدی بر رتبه شما که توسط ارزیابی کننده های انسانی بررسی شده است، تأثیر بگذارد.
الگوریتم‌های user experience  گوگل صفحات را به عنوان چیزی شبیه به تجربه کاربری ضعیف طبقه‌بندی می‌کنند، مگر اینکه معیارهای قابل تشخیص خاصی مانند عدم شهرت آنلاین (lack of online reputation) یا شیوه‌های قدیمی سئو مانند کلمات کلیدی (keyword stuffing) را داشته باشند.
با تمرکز بر کیفیت MC صفحات و اجتناب از تکنیک‌های قدیمی می توان user experience را بهبود می‌بخشید که می توانند گام‌های مثبتی برای دریافت ترافیک بیشتر از گوگل باشند. هیچ عامل رتبه بندی تجربه کاربر واحدی وجود ندارد، با این حال user experience ضعیف منجر به از دست دادن امتیاز در رتبه بندی گوگل می شود.
جان مولر: «نمی دانیم افراد در سایت ها فرم ها را پر می کنند یا نه، حتی نمی دانیم چه کاری در وب سایت انجام می‌دهند، بنابراین اگر واقعاً نمی‌توانیم آن را ببینیم، پس این چیزی نیست که آن را در نظر بگیریم. از دیدگاه من این چیزی نیست که من واقعاً آن را به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر بگیرم. اما اگر افراد به وب‌سایت شما می‌روند، فرم‌ها را پر می‌کنند و یا برای یک خبرنامه ثبت‌نام می‌کنند، این نشانه آن است که شما کارهای درستی انجام می‌دهید.»
چیزی که گوگل به آن برچسب “user exoerience” می‌زند ممکن است با تعریف دیگران متفاوت باشد. برای مثال زمان بارگذاری کند صفحه یک تجربه کاربری ضعیفی است یا سایت هایی که در قسمت بالایی صفحه، محتوای ارزشمند زیادی ندارند.
سایت‌هایی که محتوای «بالاتر» ندارند می‌توانند تحت تأثیر این تغییر قرار بگیرند. اگر روی یک وب‌سایت کلیک کنید و بخشی از وب‌سایتی که ابتدا می‌بینید محتوای قابل مشاهده زیادی در بالای صفحه نداشته باشد یا بخش بزرگی از صفحه اولیه سایت را به تبلیغات اختصاص دهید، تجربه ی خوب در زمینه user experience نیست.
این ها از جمله مشکلات تجربه کاربر ضعیف است که گوگل آنها را جریمه می کند، اما رتبه بندی یک فرآیند ظریف است و بیش از 200 عامل بر آن تاثیر میگذارد. اگر انتظار دارید که در لیست های ارگانیک گوگل رتبه بندی شوید، بهتر است یک پیشنهاد با کیفیت بالا داشته باشید و از تکنیک های قدیمی SEO استفاده نکنید.

آیا بازدید از سایت شما دارای user experience خوبی است؟ آیا صفحه وب شما وظایف خود را بهتر از رقبا انجام می دهد؟

اگر پاسخ به این سوالات خیر است، باید نگران “Quality Raters” باشید. الگوریتم‌های Google Panda از دیگر عوامل مهم هستند که به دنبال کاهش رتبه سایت‌ها بر اساس مواردی هستند. به راحتی می‌توان این عوامل را به عنوان یک تجربه کاربری ضعیف و محتوای رضایت‌بخش هنگام ارائه به کاربران گوگل شناخت.
گوگل سال به سال “نوار کیفیت (quality bar)” را بالا می برد و سطح بالاتری از کیفیت را در بازاریابی آنلاین تضمین می کند. موفقیت در بازاریابی ارگانیک شامل سرمایه گذاری بر روی محتوای داخلی با کیفیت بالاتر، معماری بهتر وب سایت، قابلیت استفاده بهبود یافته، تبدیل هوشمندانه به تعادل بهینه سازی و تکنیک های بازاریابی اینترنتی “مشروع” است.
اگر یک وب سایت خوب بسازید که برای کاربران خوب کار کند، به طور غیرمستقیم می توانید تأثیر آن در رتبه بندی را ببینید. اگر این مسیر را انتخاب نکنید، در ماه‌های آینده تحت تاثیر الگوریتم‌های گوگل خواهید بود.

جایگاه تبلیغات

جایی که تبلیغات را در یک صفحه قرار می دهید می تواند بر رتبه بندی گوگل تأثیر بگذارد. سال‌هاست که تجربه کاربری با تبلیغات آزاردهنده و مزاحم خدشه‌دار شده است. به لطف تحقیقات گسترده برای تبلیغات بهتر، اکنون می دانیم که کاربران کدام قالب ها و تجربیات تبلیغاتی را آزاردهنده تر می دانند. با استفاده از این داده ها، استانداردهای بهتر تبلیغات توسعه داده شده است و به ناشران و تبلیغ کنندگان راه حلی برای قالب ها و تجربیات تبلیغاتی ارائه می دهد.

نقاط تبدیل در یک صفحه (ADs یا CTA) باید به عنوان یک AD در نظر گرفته شوند و طبق اصولی که گوگل عنوان کرده است در مناسب ترین مکان صفحه قرار گیرند. هر گونه ابزار تبدیل کاربر که به سایت اضافه می شود باید مطابق با این دستورالعمل ها بررسی شود. نقاط تبدیل (CTA – CALL TO ACTION) باید در مناطق تایید شده قرار گرفته شوند.


الگوریتم صفحات سنگین

سایت‌هایی که محتوای «بالاتر» زیادی ندارند، می‌توانند جریمه شوند. برای جلوگیری از الگوریتم page-heavy، باید قانع‌کننده‌ترین مطالب خود را در بالای صفحه ارائه دهید. گوگل یک «الگوریتم page-heavy» دارد و این الگوریتم‌ اگر تبلیغات زیادی در صفحه داشته باشید، وب سایت شما را هدف قرار می‌دهند، یا اگر تبلیغات پولی باعث ایجاد یک user experience ناامیدکننده برای بازدیدکنندگان گوگل شود، رتبه صفحه شما می‌تواند در SERP کاهش یابد.
جایگاهی که تبلیغات، محتوای حمایت شده یا CTA خود را قرار می گیرند از اهمیت بالایی برخوردار است. محتوای اصلی صفخه ی خود را کپی نکنید در غیر این صورت ممکن است شاهد کاهش ترافیک و امتیاز باشید.

الگوریتم interstitial و pop-out

گوگل (از ژانویه 2017) یک الگوریتم جریمه interstitial و pop-out دارد، بنابراین باید از اتکا به یک استراتژی بازاریابی که به این عوامل بستگی دارد خودداری کنید:

(1) نمایش یک پنجره بازشو (pop-out window) که محتوای اصلی را پوشش می‌دهد، یا بلافاصله پس از اینکه کاربر به صفحه‌ای از نتایج جستجو منتقل می¬شود، یا زمانی که در حال تماشای صفحه است.
(2) نمایش یک interstitial مستقل که کاربر باید قبل از دسترسی به محتوای اصلی آن را رد کند.
(3) با استفاده از طرح‌بندی که در آن قسمت بالای صفحه شبیه به یک interstitial مستقل به نظر می‌رسد، اما محتوای اصلی در زیر صفحه خط‌بندی شده است.

تجربه تبلیغات ضعیف کاربر، یک عامل رتبه بندی منفی

تجربه تبلیغات کاربر فوق العاده مهم است. هنگامی که به طراحی یک صفحه وب فکر می کنید، باید در نظر داشته باشید که کجا عناصر خاصی در آن صفحه وب ظاهر می شوند، به خصوص تبلیغات (یا حتی CTA خود).
ممکن است گوگل (به ندرت) به شما بگوید که تبلیغات در وب سایت شما کاربران آزاردهنده هستند، که در این صورت بر ترافیک که گوگل برای شما ارسال می کند تأثیر می گذارد.
تبلیغات مزاحم در صفحات وب شما مدت هاست که برای کاربران و گوگل نیز مشکل ساز بوده است. حتی اگر از طریق آن ها درآمدزایی کرده باشید. چه تبلیغاتی آزاردهنده هستند؟

•    نوعی که موسیقی را به طور غیرمنتظره ای به صدا در می آورد
•    یک پنجره بازشو در بالای چیزی که در حال تلاش برای پیدا کردن آن هستیم

ظاهراً تجربه های ناامیدکننده می‌تواند افراد را به نصب مسدودکننده‌های تبلیغاتی سوق دهد و وقتی تبلیغات مسدود می‌شوند، ناشران نمی‌توانند درآمد کسب کنند. نظرسنجی از صدها تجربه تبلیغاتی توسط کاربران برای تبلیغات بهتر نشان داده است که مردم از همه تبلیغات متنفر نیستند، با حذف تبلیغات آزاردهنده می توان در سایت تفاوت بزرگی ایجاد کرد.


کدام نوع تبلیغات بازدیدکنندگان را آزار می دهد؟


وقتی تجربیات تبلیغات را بررسی می کنیم، بر اساس استانداردهای تبلیغات می توان تصمیم بهتری گرفت. گزارش تجربه تبلیغاتی برای شناسایی تجربیات تبلیغاتی عنوان شده است که استانداردهای تبلیغات بهتر را نقض می‌کند، مجموعه‌ای از تجربیات تبلیغاتی که صنعت آن را برای کاربران بسیار آزاردهنده تشخیص داده است. اگر سایت شما تخلفاتی را نشان می‌دهد، گزارش تجربه آگهی ممکن است مشکلاتی را که باید برطرف شود شناسایی کند.
افراد Better Ads Standards روی تبلیغات مزاحم زیر تمرکز دارند: 

•    تبلیغات pop-up
•    پخش خودکار تبلیغات ویدیویی با صدا
•    تبلیغات Presticial با شمارش معکوس
•    تبلیغات بزرگ  (Large Sticky Ads)


•    تبلیغات pop-up
•    پخش خودکار تبلیغات ویدیویی با صدا
•    تبلیغات prestitial
•    تبلیغات پستی با شمارش معکوس
•    تراکم تبلیغات بالاتر از 30٪
•    تمام صفحه در میان تبلیغات 
•    فلش تبلیغات متحرک
•    تبلیغات بزرگ (Large Sticky Ads)

برای رفع مشکل باید به مشکل اصلی مراجعه کرد. به عنوان مثال، اگر مشکل وجود یک pop-up است، باید تمام تبلیغات پاپ آپ را از سایت خود حذف کنید. اما اگر مشکل تراکم بالای تبلیغات در یک صفحه باشد، باید تعداد تبلیغات را کاهش دهید. پس از رفع مشکلات، می توانید سایت خود را برای بررسی مجدد ارسال کنید. نمونه جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ممکن است تجربیات تبلیغاتی جدیدی عنوان شود که قبلاً از قلم افتاده بودند. نتایج اعلام خواهند شد.»
گوگل راه حل هایی برای استفاده از پنجره های pop-up ارائه می دهد. به طور مثال به جای یک pop-up، یک تبلیغ full-screen inline را امتحان کنید. این صفحه نمایش همان مقدار صفحه نمایش را به عنوان pop-up ارائه می دهد بدون اینکه هیچ محتوایی را پوشش دهد.
اگر وب سایت شما دارای تبلیغات مزاحم یا منحرف کننده یا محتوای ثانویه آزار دهنده باشد، رتبه پایینی دریافت خواهد کرد. گوگل از مدت ها قبل در مورد تبلیغات صفحه وب و حواس پرتی در یک صفحه وب که منجر به تجربه کاربری  ضعیف می شود، هشدار داده بود.

عناوین، آگهی‌ها و محتوای تکمیلی حواس‌پرتی، مخل، گمراه‌کننده

برخی از صفحات با کیفیت پایین دارای MC کافی (محتوای اصلی در صفحه) هستند، اما استفاده از MC به دلیل تبلیغات مخل، ممکن است باعث حواس‌پرتی شود. عناوین گمراه‌کننده می‌توانند منجر به تجربه کاربری بسیار ضعیف شوند، زمانی که کاربران فقط روی لینک کلیک می‌کنند و متوجه می‌شوند که صفحه با انتظارات آنها مطابقت ندارد.

تبلیغات یا SC استفاده از MC را مختل می کنند

انتظار می رود تبلیغات و SC قابل مشاهده باشند. با این حال، برخی از تبلیغات، SC یا صفحات interstitial (به عنوان مثال، صفحاتی که قبل یا بعد از محتوای مورد انتظار شما نمایش داده می شوند) استفاده از MC را دشوار می کنند. به صفحات دارای تبلیغات، SC، یا سایر ویژگی‌هایی که استفاده از MC منحرف می‌کنند یا قطع می‌کنند، امتیاز پایینی داده می شود.

• تبلیغاتی که با جا به جا کردن صفحه به‌طور فعال بر روی MC شناور می‌شوند و به سختی بسته می‌شوند. استفاده از MC زمانی که به طور فعال با تبلیغات متحرک و بسته شدن آن به سختی پوشش داده می شود، می تواند بسیار سخت باشد.
• صفحه ای interstitial که کاربر را بدون ارائه مسیر بازگشت به MC هدایت می کند.

حضور برجسته SC یا تبلیغات مزاحم

کاربران برای استفاده از MC به صفحات وب می آیند. SC و تبلیغات مفید می توانند بخشی از یک تجربه کاربری مثبت باشند، اما SC و تبلیغات تمرکز، استفاده از MC را برای کاربران دشوار می کند. برخی از صفحات وب برای تشویق کاربران به کلیک بر روی SC طراحی شده اند که برای هدف اصلی صفحه مفید نیست. این نوع SC اغلب باعث حواس‌پرتی می شود یا طوری طراحی می شوند  که توجه کاربران را به صفحاتی که درآمد بالایی دارند جلب کند.
صفحه را چند بار رفرش کنید تا دامنه تبلیغاتی که ظاهر می‌شوند را ببینید و بر اساس حساسیت‌های فرهنگی رتبه‌بندی می شوند. به عنوان مثال، تبلیغ یک مدل با بیکینی آشکار احتمالاً در سایتی که لباس شنا می فروشد قابل قبول است. با این حال، یک تبلیغ پورنو گرافیکی ممکن است باعث کسب امتیاز پایین (یا حتی کمترین) شود.

عناوین، تبلیغات یا SC گمراه کننده

باید مشخص باشد که چه بخش‌هایی از صفحه به MC، SC و Ads اختصاص داده شده است. همچنین باید مشخص باشد که وقتی کاربران با محتوا و پیوندهای موجود در صفحه وب ارتباط برقرار می کنند چه اتفاقی می افتد. اگر کاربران گمراه شوند که روی Ads یا SC کلیک کنند، یا اگر کلیک روی Ads یا SC باعث شود کاربران احساس تعجب، فریب خوردن یا سردرگمی کنند، سایت با از دست دادن امتیاز رو به رو خواهد شد.
در نگاه اول، Ads یا SC به نظر می رسد MC باشد. برخی از کاربران ممکن است با Ads یا SC در ارتباط باشند و معتقد باشند که Ads یا SC همان MC است. به نظر می رسد Ads SC (پیوندهایی) است که کاربر انتظار دارد با کلیک کردن روی لینک آن ها را به صفحه دیگری در همان وب سایت منتقل کند. برخی از کاربران ممکن است هنگام کلیک کردن روی SC یا لینک هایی که به صفحه ای در یک وب سایت کاملاً متفاوت می روند، تعجب یا سردرگم شوند.
تبلیغات یا SC که کاربران را به کلیک بر روی عناوین، تصاویر ویا متن تکان دهنده یا اغراق آمیز ترغیب می کند، می تواند باعث شود کاربران با کلیک کردن و دیدن محتوای واقعی و بسیار کمتر جالب، ناامید یا آزرده شوند.
عناوین صفحات یا متن ها در SC در مقایسه با محتوای واقعی صفحه گمراه کننده یا اغراق آمیز هستند. هنگامی که کاربران عنوان را می خوانند یا فقط روی پیوند کلیک می کنند، متوجه می شوند که صفحه با انتظارات آن ها مطابقت ندارد که خود منجر به تجربه کاربری بسیار ضعیف می شود.
رتبه پایین باید برای تبلیغات مختل کننده SC استفاده شود. عناوین، تبلیغات یا SC نیز ممکن است رتبه پایین را توجیه کنند. انتظارات کاربر بر اساس هدف صفحه و هنجارهای فرهنگی متفاوت خواهد بود. گوگل ترافیک رایگان را به سایت هایی که کیفیت پایینی دارند ارسال نمی کند.
اگر صفحه دارای تبلیغات، SC یا سایر ویژگی‌هایی باشد که استفاده از MC را مختل کند یا حواس‌تان را از استفاده از MC منحرف کند، موجب از دست دادن امتیاز می شود. ADS/SC/CTA مزاحم باید از سایت خود شود. نباید CTA طراحی شده برای کسب و کارتان مانعی برای مصرف کننده محتوای اصلی باشد.
CTA (Call-To-Action) در سایت ممکن است بسیار شبیه به AD و SC باشد و بسته به نوع صفحه، مورد سوء استفاده و مجازات های مشابه تبلیغات و SC قرار گیرد.

بین تبلیغات و تجربه کاربری خوب تعادل برقرار کنید

باید تعادل بین نحوه تبلیغ برای کاربران در وب سایت و تجربه کاربری خوب برای آن ها ایجاد شود. پنجره‌های pop-up را به عنوان مثال در نظر بگیرید. 95% از بازدیدکنندگان وب سایت از پنجره های pop-up غیرمنتظره یا ناخواسته، به ویژه آن هایی که حاوی تبلیغات ناخواسته هستند، متنفر بودند.
در واقع، pop-up از زمانی که سال‌ها پیش برای اولین بار ظاهر شدند، همواره به‌عنوان منفورترین تکنیک تبلیغاتی شماره 1 انتخاب شده‌اند.
بعضی چیزها تغییر نمی کنند، به ویژه انتظارات کاربران. پنجره‌های pup-up اوایل دهه 2000 به عنوان پنجره‌های مدال تناسخ پیدا کرده‌اند و امروز به همان اندازه که بیش از یک دهه پیش از آن منفور بودند، منفور هستند. پخش خودکار صدا و موسیقی امروز به همان اندازه امتیاز منفی دریافت می کند. علاقه مندان به دسترسی به وب سایت به موارد زیر اشاره خواهند کرد:

•    ایجاد یک پنجره مرورگر جدید باید در اختیار کاربر باشد.
•    پنجره های جدید pop-up نباید صفحه نمایش کاربر را شلوغ کند.
•    همه لینک ها باید به طور پیش فرض در یک پنجره باز شوند. (اما ممکن است یک استثنا برای صفحات حاوی لیست لینک ها قائل شد. در چنین مواردی بهتر  است که لینک ها را در پنجره دیگری باز کنید تا کاربر بتواند به راحتی به صفحه لینک ها بازگردد. حتی در چنین مواردی توصیه می شود که به کاربر یادداشت قبلی بدهید که لینک ها در یک پنجره جدید باز می شوند).
•    به بازدیدکنندگان بگویید که در شرف فراخوانی یک پنجره pop-up هستند.
•    پنجره های pop-up در همه مرورگرها کار نمی کنند.
•    برای کاربران گیج کننده هستند
•    یک جایگزین در اختیار کاربر قرار دهید.

با این حال، این موضوع که پنجره‌های pop-up را می‌توان برای افزایش قابل توجه تبدیل‌های اشتراک ثبت‌نام با موفقیت مورد استفاده قرار داد، برای علاقه‌مندان به دسترسی و قابلیت استفاده، حقیقتی ناخوشایند است. به طور کلی، قابلیت استفاده از وب در چند سال گذشته بهبود یافته است. طراحان و بازاریابان به طور مداوم باید مرزی که بین ارائه یک تجربه کاربری خوب و افزایش درآمد تبلیغاتی است را طی کنند. هیچ پاسخ «درست» یا قالب طلایی برای طراحان وجود ندارد تا از آن برای دستیابی بی عیب و نقص به مخاطبان استفاده کنند. به ناچار همیشه مقاومت در برابر تغییر و تمایل به قرارداد و پیش بینی پذیری وجود خواهد داشت. بیش از ده سال است که کاربران همچنان درباره مشکلات مشابه اظهار تاسف می‌کنند، زمان آن رسیده است که آنها را جدی بگیریم.
با توجه به اینکه گوگل در حال حاضر توصیه های خاصی در مورد پنجره های pop-up و interstitial ارائه می دهد (مخصوصاً در نسخه های تلفن همراه سایت)، عاقلانه است که مراقب استفاده از یک پنجره pop-up باشید که دلیل اصلی بازدید از هر صفحه در سایت را پنهان می کند.
نمایش یک پنجره pop-up  که محتوای اصلی را پوشش می‌دهد، یا بلافاصله پس از اینکه کاربر به صفحه‌ای از نتایج جستجو هدایت می‌شود، یا در حالی که در صفحه جستجو می‌کند. اگر گوگل نارضایتی کاربران را تشخیص دهد، باعث از دست دادن امتیاز خواهد شد.
Interstitial هایی که مقدار قابل توجهی از محتوا را پنهان می کنند، تجربه جستجوی بدی را ارائه می دهند. استفاده از یک پنجره pop-up خروجی را در نظر بگیرید، زیرا زمانی که کاربر این دستگاه را می بیند، در ابتدا از محتوای صفحه ای که برای خواندن آمده رضایت دارد.
تبدیل مشتریان بدون استفاده از تکنیک هایی که به طور بالقوه بر رتبه بندی گوگل تأثیر منفی می گذارد معقول است.
گزارش تجربه تبلیغات بخشی از موتور جستجوی گوگل است، اما قبل از اینکه صفحات خود را بررسی کنید و تعیین کنید که آیا تبلیغات بیش از حد در صفحه خود دارید یا خیر، نباید منتظر اعلان گوگل باشید. پیدا کردن تبلیغات مزاحم در سایت و جایگزینی آنها با تبلیغات کاربر پسند کار را آسان می کند. اگر پیامی از طرف گوگل دارید:

•    شما باید برای کنسول جستجوی گوگل ثبت نام کنید.
•    گزارش تجربه آگهی را مرور کنید.
•    اگر سایت شما بررسی نشده است یا به عنوان بررسی قبلی، گزارش چیزی نشان نمی دهد
•    اگر وضعیت بررسی شما هشدار یا نقض‌های ناموفق باشد، در ستون «آنچه پیدا کردیم» «گزارش بررسی‌های آگهی» در نمونه‌ای از صفحات از نسخه‌های دسکتاپ و موبایل سایت شما فهرست می‌شود.
•    اگر تجربیات تبلیغاتی منفی پیدا شود، به طور جداگانه در گزارش عنوان می‌شوند، زیرا تجربه بد در تلفن همراه ممکن است در دسک‌تاپ آزاردهنده نباشد.
•    گوگل «مشکلات طراحی سایت مانند پنجره‌های pop-up یا تبلیغات بزرگ» را برجسته می‌کند و «ویدیویی از آگهی پرچم‌گذاری شده» را به شما نشان می‌دهد.
•    مشکلات خلاقانه از طریق برچسب های تبلیغاتی مانند تبلیغات متحرک چشمک زن یا پخش خودکار ویدیوها با صدا در سایت شما نشان داده می شود.
•    تبلیغات مزاحم را از سایت خود حذف کنید
•    سایت خود را برای بررسی تجربه تبلیغاتی خود در کنسول جستجو ارسال کنید.

محتوای تکمیلی (SC)

تاکید بر محتوای مکمل وجود ندارد، زیرا نسخه های قبلی بر اهمیت محتوای تکمیلی اضافی که در صفحه وجود دارد یا تأثیر منفی آن محتوا تأکید کرده اند. محتوای تکمیلی، لینک هایی است که به کاربران اجازه می‌دهد از قسمت‌های دیگر وب‌سایت بازدید کنند که شامل «پانویس‌ها» و «تیترها» است.
همچنین CTA (Call To Actions) را در صفحه و کدام صفحات سایت که بازدیدکنندگان را از صفحه هدف به آنها می فرستند در نظر می گیرند. صفحات با کیفیت پایین می توانند بر رتبه بندی صفحات دیگر در سایت شما تأثیر منفی بگذارند.

محتوای تکمیلی چیست؟

محتوای تکمیلی به یک تجربه کاربری خوب در صفحه کمک می‌کند، اما مستقیماً به صفحه در رسیدن به هدف کمک نمی‌کند. محتوای تکمیلی توسط وب مسترها کنترل می شود و بخش مهمی از تجربه کاربری است. یکی از انواع متداول محتوای تکمیلی، لینک های انتقالی است که به کاربران اجازه می دهد تا از قسمت های دیگر وب سایت بازدید کنند. گاهی اوقات ساده ترین راه برای شناسایی SC این است که به دنبال بخش هایی از صفحه باشید که MC یا Ads نیستند. وقتی صحبت از یک صفحه وب و تجربه کاربری مثبت به میان می‌آید، گوگل در مورد عملکرد و کاربرد محتوای مکمل مفید صحبت می‌کند.
بیشتر این توصیه‌ها مربوط به نسخه دسک‌تاپ سایت هستند و در واقع از دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت اخیر حذف شده‌اند، اما هنوز هم با ارزش هستند. نبودن محتوای تکمیلی مفید ممکن است دلیلی برای رتبه بندی کیفیت پایین باشد. استانداردهای متفاوتی برای وب‌سایت‌های کوچک وجود دارد که برای خدمت به جوامعشان در مقابل وب‌سایت‌های بزرگ با حجم زیادی از صفحات وب و محتوا قرار می گیرد. برای برخی از انواع «صفحات وب»، مانند فایل‌های PDF و JPEG، بهتر است که SC وجود نداشته باشد.
شایان ذکر است که محتوای مکمل خوب نمی تواند محتوای اصلی ضعیف را از رتبه بندی صفحه با کیفیت پایین نجات دهد. محتوای اصلی، هر بخشی از صفحه است که مستقیماً به صفحه در دستیابی به هدف خود کمک می کند. محتوا تکمیلی خوب مطمئناً گزینه معقولی است.

نکات کلیدی در مورد محتوا تکمیلی

•    «محتوای تکمیلی می تواند بخش بزرگی از چیزی باشد که یک صفحه با کیفیت بالا را برای هدفش بسیار رضایت بخش می کند.
•    محتوا تکمیلی مفید محتوایی است که به طور خاص برای محتوا و هدف صفحه هدف گذاری شده باشد.
•    وب‌سایت‌های کوچک‌تر مانند وب‌سایت‌های کسب‌وکارهای محلی و سازمان‌های اجتماعی، یا وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های شخصی ممکن است برای هدف خود به SC کمتری نیاز داشته باشند.
•    یک صفحه همچنان می‌تواند بالاترین رتبه را بدون SC دریافت کند.
•    محتوای تکمیلی به یک تجربه کاربری خوب در صفحه کمک می کند، اما مستقیماً به صفحه در رسیدن به هدف خود کمک نمی کند.
•    محتوا تکمیلی توسط وب مسترها ایجاد می شود و بخش مهمی از تجربه کاربر است. یکی از انواع متداول محتوا تکمیلی، لینک های انتقال است که به کاربران اجازه می دهد از سایر قسمت های وب سایت بازدید کنند.
•    محتوا تگمیلی که به یک تجربه کاربری رضایت بخش در صفحه منجر می شود و به وب سایت کمک می کند.
•    از وب سایت های شرکت ها و سازمان های بزرگ انتظار می رود که تلاش زیادی برای ایجاد یک تجربه کاربری خوب در وب سایت ، از جمله داشتن محتوا تکمیلی مفید، انجام دهند. برای وب سایت های بزرگ، محتوا تکمیلی ممکن است یکی از راه های اصلی باشد که کاربران وب سایت را کنجکاو می کند و کمبود محتوا تکمیلی مفید در وب سایت های بزرگ با محتوای زیاد ممکن است دلیلی برای رتبه پایین باشد.
•    برخی از صفحات به عمد طراحی شده اند تا توجه کاربر را از MC به تبلیغات، لینک های پولی یا محتوا تکمیلی معطوف کنند. در این موارد، خواندن یا استفاده از MC مشکل می شود و در نتیجه تجربه کاربری ضعیفی ایجاد می شود. این صفحات باید دارای رتبه کم باشند.
•    طراحی گمراه کننده یا بالقوه فریبنده، تشخیص اینکه پاسخی وجود ندارد را سخت می کند و این صفحه را به یک تجربه کاربری ضعیف تبدیل می کند.
•    تغییر مسیر عمل ارسال کاربر به URL متفاوتی نسبت به URL درخواستی اولیه است. دلایل خوبی برای تغییر مسیر از یک URL به URL دیگر وجود دارد، به عنوان مثال، زمانی که یک وب سایت به یک آدرس جدید منتقل می شود. با این حال، برخی از تغییر مسیرها برای فریب موتورهای جستجو و کاربران طراحی شده اند. این ها باعث تجربه کاربری بسیار ضعیفی می شوند و کاربران ممکن است فریب خورده یا گیج شوند. ما اینها را «تغییر مسیرهای یواشکی» می نامیم. تغییر مسیرهای یواشکی فریبنده هستند و باید کمترین رتبه را داشته باشند.
•    ممکن است با صفحاتی با حجم زیادی از بحث های انجمن اسپم شده یا نظرات کاربران اسپم شده مواجه شوید. اگر کسی نظرات نامرتبط را پست کند که هدف آن کمک به سایر کاربران نیست، بلکه برای تبلیغ یک محصول یا ایجاد پیوند به یک وب سایت، نظر یا بحث تالار گفتگو را “هرزنامه” می دانیم. اغلب این نظرات توسط یک “ربات” ارسال می شود تا یک شخص واقعی. نظرات اسپم شده به راحتی قابل تشخیص هستند. آنها ممکن است شامل تبلیغات، دانلود، یا لینک های دیگر باشند، یا گاهی اوقات فقط رشته های کوتاهی از متن غیر مرتبط با موضوع، مانند «خوب»، «سلام»، «من تازه وارد هستم»، «امروز چطوری» و غیره باشد. مدیران سایت باید این محتوا را پیدا و حذف کنند زیرا باعثتجربه کاربری  بدی می شود.
•    تغییرات، خواندن آن را بسیار دشوار می کند و تجربه کاربری ضعیفی است. (پایین‌ترین کیفیت MC (محتوای کپی شده با زمان کم یا بدون تلاش، تخصص، مدیریت دستی یا ارزش افزوده برای کاربران))
•    گاهی اوقات، MC یک صفحه فرود برای پرس و جو مفید است، اما اتفاق می افتد که صفحه تبلیغات خارج از MC نمایش می دهد، که می تواند باعث حواس پرتی باشد و به طور بالقوه تجربه کاربری ضعیفی را ارائه دهد.
•    پرس و جو و مفید بودن MC باید با تجربه کاربر از صفحه متعادل شود.

بهینه سازی محتوای تکمیلی در صفحه

هنگامی که محتوای با کیفیت بالا دارید، باید به محتوای تکمیلی و پیوندهای ثانویه فکر کنید که به کاربران در سفرشان به وب سایت شما کمک می کند. برای دسکتاپ و موبایل نیز مهم است.
این محتوا می‌تواند در لینک هایی با محتوای شما در صفحات دیگر باشد، اما اگر واقعاً به کاربر کمک می‌کنید تا موضوعی را درک کند، باید به منابع مفید دیگری پیوند دهید. وب‌سایتی که به هیچ وب‌سایت دیگری پیوند نمی‌دهد، می‌تواند به‌طور دقیق حداقل به‌عنوان خود-خدمت تفسیر شود.

•    در صفحات اطلاعاتی، به صفحات اطلاعات مرتبط در سایت‌های دیگر و در صفحات دیگر در وب‌سایت خود که مرتبط هستند، پیوند دهید.
•    برای صفحات تجارت الکترونیک، محصولات مرتبط را اضافه کنید.
•    ایجاد قطعات محتوای عمیق با آرایه های پیمایش درون صفحه به لنگرهای نامگذاری شده در صفحه
•    به روز نگه داشتن محتوا، به حداقل رساندن تبلیغات، به حداکثر رساندن تبدیل، نظارت بر لینک های شکسته یا تغییر مسیر داده شده
•    محتوای عمیق را به نویسنده ای با اختیارات آنلاین یا شخصی با تخصص قابل نمایش در مورد موضوع اختصاص دهید.
•    اگر وبلاگی را اجرا می کنید، ابتدا آن را تمیز کنید. برای جلوگیری از ایجاد صفحاتی که ممکن است در 6 ماه محتوای نازک در نظر گرفته شوند، یک استراتژی محتوای گسترده تر را برنامه ریزی کنید. اگر 30 صفحه نازک‌تر در مورد جنبه‌های مختلف یک موضوع منتشر می‌کنید، می‌توانید همه اینها را در یک صفحه محور یک موضوع با هم جمع کنید تا به کاربر کمک کند تا چیزی مرتبط با آنچه می‌فروشید را بفهمد.
•    رابطه پیوند بین صفحات YMYL و محتوای مقاله نوع INFO خود را بیش از حد بهینه نکنید.

محتوای اصلی (MC)

محتوای اصلی دلیل وجود صفحه (یا باید باشد!) است. گوگل به هدف یک صفحه، محتوای اصلی (MC) یک صفحه، محتوای تکمیلی یک صفحه و نحوه کسب درآمد از آن صفحه و اینکه آیا این کسب درآمد بر تجربه کاربر از مصرف محتوای اصلی تأثیر می گذارد، توجه دارد.
گوگل یک «الگوریتم صفحه‌آرایی» دارد که صفحاتی را با تبلیغات زیاد «بالا» کاهش می‌دهد یا کاربران را مجبور می‌کند تا تبلیغات را برای رسیدن به محتوای اصلی صفحه رد کند. محتوای تکمیلی با کیفیت بالا باید “به یک تجربه کاربری” رضایت‌بخش در صفحه و وب‌سایت کمک کند و نباید تداخل یا حواس را از MC منحرف کند.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است

زنبیل خرید