چگونه سئوکار شویم

میزان پیشرفت خواندن شما

چگونه سئو کار شویم؟

دنیای بهینه سازی موتورهای جستجو پیچیده و دائما در حال تغییر است، اما شما به راحتی می توانید اصول اولیه را درک کنید و حتی مقدار کمی از یادگیری دانش سئو می تواند تفاوت های بزرگی ایجاد کند.

آموزش رایگان سئو نیز به طور گسترده در وب در دسترس است. اگر این اطلاعات را با کمی تمرین ترکیب کنید، می توانید به یک سئوکار خوب تبدیل شوید.

چگونه سئوکار شویم؟

ما در این مطلب تاکتیک های بسیار مهمی برای هدایت ترافیک بیشتر به سایت شما را ارائه می دهیم.

چگونه سئو کار شویم؟

1. سئو چیست و چرا مهم است؟

سئو فرآیند بهینه سازی صفحات وب و محتوای آنها است. شاید مهمترین جنبه بهینه سازی برای موتورهای جستجو این باشد که چگونه می توانید از سئو برای کمک به افزایش ترافیک، سرنخ ها و فروش مرتبط برای کسب و کار خود استفاده کنید. هر روز میلیاردها جستجو به صورت آنلاین انجام می شود. این به معنای حجم عظیمی از ترافیک خاص و با هدف بالا است. بسیاری از مردم با هدف پرداخت هزینه برای این موارد، محصولات و خدمات خاصی را جستجو می کنند، این جستجوها به‌عنوان هدف تجاری شناخته می‌شوند، به این معنی که آنها به وضوح با جستجوی خود نشان می‌دهند که می‌خواهند چیزی را که شما ارائه می‌دهید بخرند یا خیر. مهم است که توجه داشته باشید که گوگل مسئول اکثر ترافیک موتورهای جستجو در جهان است. الگوریتم گوگل بسیار پیچیده است.

سئو چیست؟

  • گوگل به دنبال صفحاتی است که حاوی اطلاعات مرتبط و با کیفیت بالا و مرتبط با درخواست جستجوگر باشد.
  • گوگل «کیفیت» را با روش‌های مختلفی تعیین می‌کند، اما نمایه لینک یک سایت – تعداد و کیفیت سایر وب‌سایت‌هایی که به یک صفحه پیوند می‌دهند – از مهمترین آنهاست.
  • سیگنال‌های رتبه‌بندی اضافی توسط الگوریتم گوگل برای تعیین رتبه‌بندی سایت، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

سئو چگونه کار می کند؟

صدها فاکتور رتبه‌بندی وجود دارد که الگوریتم گوگل در پاسخ به جستجوها در نظر می‌گیرد، و گوگل دائماً فرآیند خود را به‌روزرسانی و اصلاح می‌کند تا اطمینان حاصل کند که بهترین تجربه کاربری ممکن را ارائه می‌کند.

2. بهترین روش تحقیق کلمات کلیدی سئو و هدف گذاری کلمات کلیدی

اولین قدم در بهینه سازی موتور جستجو این است که مشخص کنید واقعاً برای چه چیزی بهینه سازی می کنید. این بدان معناست که عباراتی را که مردم جستجو می‌کنند، که به عنوان «کلمات کلیدی» نیز شناخته می‌شوند، شناسایی کنید. ردیابی کلمات کلیدی سئو در بازه های زمانی مختلف اهمیت بالایی دارد. چندین فاکتور کلیدی وجود دارد که باید هنگام تعیین کلمات کلیدی مورد نظر در سایت خود در نظر بگیرید:

بهترین روش تحلیل سئو

حجم جستجو: اولین عاملی که باید در نظر گرفت این است که چند نفر واقعاً یک کلمه کلیدی را جستجو می کنند. هرچه افراد بیشتری به دنبال یک کلمه کلیدی باشند، مخاطبان بالقوه شما برای رسیدن به آن بیشتر خواهد بود. اگر کسی به دنبال کلمه کلیدی نباشد، مخاطبی برای یافتن محتوای شما از طریق جستجو وجود ندارد.

حجم جستجو

ارتباط: یک عبارت ممکن است به طور مکرر جستجو شود، اما این لزوماً به این معنی نیست که با مشتریان بالقوه شما مرتبط است. مرتبط بودن کلمه کلیدی یا ارتباط بین محتوای یک سایت دارای اهمیت زیادی است.

ارتباط در سئو

رقابت: کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالاتر می توانند ترافیک قابل توجهی را به همراه داشته باشند، اما رقابت برای موقعیت برتر در صفحات نتایج موتور جستجو می تواند شدید و سخت باشد.
ابتدا باید بدانید که مشتریان احتمالی شما چه کسانی هستند و احتمالاً چه چیزی را جستجو می کنند. شما باید  یک فهرست اولیه از کلمات کلیدی و دامنه‌های احتمالی داشته باشید که به شما کمک ‌کند ایده‌های کلیدی دیگری را پیدا کنید و مقداری حجم جستجو و معیارهای رقابت را در اطراف خود قرار دهید.

ابزار کلمه کلیدی رایگان WordStream برای سئو

احتمالا می‌توانید از برخی از داده‌های کلمه کلیدی خود استفاده کنید تا به شما کمک کند بفهمید کدام عبارات باعث ترافیک می‌شوند. متأسفانه، گوگل ارائه بسیاری از اطلاعات در مورد آنچه که مردم در جستجوی آن هستند را متوقف کرده است. Google  برخی از این داده‌ها را در رابط Webmaster Tools رایگان در دسترس قرار می‌دهد (این یک ابزار SEO بسیار ارزشمند هم برای کشف داده‌های جستجوی جستجو و هم برای تشخیص مسائل مختلف فنی سئو است). با استفاده از فرمول شاخص رقابتی لری کیم، بنیانگذار WordStream، می توانید در فرآیند تعیین رقابتی بودن کلمات کلیدی عمیق تر غوطه ور شوید.

رقابت: کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالاتر می توانند ترافیک قابل توجهی را به همراه داشته باشند، اما رقابت برای موقعیت برتر در صفحات نتایج موتور جستجو می تواند شدید و سخت باشد. ابتدا باید بدانید که مشتریان احتمالی شما چه کسانی هستند و احتمالاً چه چیزی را جستجو می کنند. شما باید  یک فهرست اولیه از کلمات کلیدی و دامنه‌های احتمالی داشته باشید که به شما کمک ‌کند ایده‌های کلیدی دیگری را پیدا کنید و مقداری حجم جستجو و معیارهای رقابت را در اطراف خود قرار دهید. ابزار کلمه کلیدی رایگان WordStream برای سئو احتمالا می‌توانید از برخی از داده‌های کلمه کلیدی خود استفاده کنید تا به شما کمک کند بفهمید کدام عبارات باعث ترافیک می‌شوند. متأسفانه، گوگل ارائه بسیاری از اطلاعات در مورد آنچه که مردم در جستجوی آن هستند را متوقف کرده است. Google  برخی از این داده‌ها را در رابط Webmaster Tools رایگان در دسترس قرار می‌دهد (این یک ابزار SEO بسیار ارزشمند هم برای کشف داده‌های جستجوی جستجو و هم برای تشخیص مسائل مختلف فنی سئو است). با استفاده از فرمول شاخص رقابتی لری کیم، بنیانگذار WordStream، می توانید در فرآیند تعیین رقابتی بودن کلمات کلیدی عمیق تر غوطه ور شوید.

3. بهینه سازی روی صفحه برای سئو

هنگامی که لیست کلمات کلیدی خود را تهیه کردید، گام بعدی در واقع پیاده سازی کلمات کلیدی مورد نظر خود در محتوای سایت است. هر صفحه در سایت شما باید یک اصطلاح اصلی و همچنین “مجموعه ای” از اصطلاحات مرتبط را هدف قرار دهد.
بیایید به چند عنصر اساسی و حیاتی در صفحه نگاه کنیم که می‌خواهید در حین فکر کردن در مورد نحوه هدایت ترافیک موتورهای جستجو به وب‌سایت خود بدانید:

برچسب های عنوان

گوگل در تلاش است تا معنای واقعی یک صفحه را بهتر درک کند و تاثیرگذارترین جایی که می توانید کلمه کلیدی خود را قرار دهید، برچسب عنوان صفحه شما است. عنوانی که در صفحه مشاهده می کنید معمولاً یک عنصر H1 (یا احتمالاً یک H2) HTML است. تگ عنوان همان چیزی است که می توانید در بالای مرورگر خود ببینید و با کد منبع صفحه شما در یک متا تگ پر شده است.
طول تگ عنوانی که گوگل نشان می‌دهد متفاوت خواهد بود (بر اساس پیکسل‌ها است، نه تعداد کاراکترها) اما به طور کلی 55 تا 60 کاراکتر است.

توضیحات متا

در حالی که تگ عنوان به طور موثر سرفصل فهرست جستجوی شما است، توضیحات متا در واقع کپی آگهی اضافی سایت شما است. گوگل در مورد چیزی که در نتایج جستجو نمایش می دهد، آزادی عمل می کند، بنابراین توضیحات متا شما ممکن است همیشه نشان داده نشود، اما اگر توضیحات قانع کننده ای از صفحه خود داشته باشید، می توانید ترافیک را تا حد زیادی افزایش دهید.

محتوای بدنه

سئو کردن بدنه اصلی محتوا از مهمترین فاکتورهای اصول سئوی محتوا است. به دلیل اینکه مستقیما بدنه اصلی محتوا با فکر و روحیات کاربر سرو کار دارد و هدف کاربر نیز می باشد، برای گوگل بهینه بودن آن اهمیت بسیار زیادی دارد. محتوای واقعی صفحه شما بسیار مهم است. انواع مختلف صفحات، وظیفه متفاوتی خواهند داشت. محتوای سنگ بنای شما که می خواهید افراد زیادی به آن پیوند دهند باید بسیار متفاوت از محتوای پشتیبانی شما باشد که می خواهید کاربران شما سریعاً آن را پیدا بکنند.

Alt Attributes

نحوه علامت گذاری تصاویر خود نه تنها می تواند بر نحوه درک موتورهای جستجو از صفحه شما تأثیر بگذارد، بلکه بر میزان ترافیک جستجو سایت شما نیز تأثیر می گذارد. ویژگی alt یک عنصر HTML است که به شما این امکان را می دهد که در صورت عدم مشاهده یک تصویر، اطلاعات جایگزینی را برای تصویر ارائه دهید. تصاویر شما ممکن است در طول زمان شکسته شوند (فایل ها حذف می شوند، کاربران در اتصال به سایت شما مشکل داشته باشند و غیره) بنابراین داشتن یک توضیح مفید از تصویر می تواند بسیار مفید باشد. ویژگی alt را نادیده نگیرید و سعی کنید یک توصیف کامل و دقیق از تصویر ارائه دهید.

ساختار URL

ساختار URL سایت شما می‌تواند هم از منظر ردیابی و هم از دیدگاه قابلیت اشتراک‌گذاری مهم باشد. یک URL کوتاه و توصیفی ایجاد کنید. اگر مجبور نیستید، URL های خود را تغییر ندهید. حتی اگر URL های شما زیبا نیستند و تأثیر منفی روی کاربران و کسب و کار شما ندارند، آن ها را تغییر ندهید. گر مجبور به تغییر ساختار URL خود هستید، مطمئن شوید که از نوع مناسب تغییر مسیر استفاده می کنید.

 Schema و نشانه گذاری

هنگامی که به تمام عناصر استاندارد روی صفحه توجه کنید، یک قدم فراتر می روید و بهتر به گوگل کمک می کنید تا صفحه شما را درک کند. Schema همان کاری که افزونه های تبلیغاتی برای تبلیغات AdWords شما می کنند را انجام می دهد.  می‌توانید در راهنمای WordStream درباره Schema برای سئو اطلاعات بیشتری جمع آوری کنید.

اصول بهینه سازی سئو

اصول بهینه سازی موتور های جستجو

می‌توانیم این هفت مرحله را برای سئوی موفق دنبال کنیم:
1- تلاش برای اینکه موتور های جستجو، بهتر وب سایت را بخوانند.
2- استفاده از محتوای متقاعد کننده ای که به پرسش جستجوگر پاسخ می دهد.
3- به کار بردن کلیدواژه مناسب برای جذب جستجوگران
4- تجربه کاربری عالی از جمله سرعت بارگذاری سریع و UX قانع کننده.
5- استفاده از محتوای قابل اشتراک گذاری که لینک ها و نقل قول ها را به دست می آورد.
6- عنوان، URL، و توضیحات برای جلب CTR بالا در رتبه بندی اهمیت بالایی دارد.
7- به کار بردن Snippet و schema برای برجسته شدن در SERP.

 

منبع : https://www.wordstream.com/seo

 

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است