چه چیزی در اینستاگرام بفروشیم ؟

میزان پیشرفت خواندن شما

چه چیزی در اینستاگرام بفروشیم ؟

چه چیزی در اینستاگرام بفروشیم ؟ امروزه خیلی از افراد با استفاده از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام اقدام به فروش کالا و محصولات می کنند و از این طریق به کسب درآمد از آن ها می رسند.

خدمات و کالاهای مختلفی را می توان از طریق اینستاگرام به فروش رساند که هر کدام از آن مشتری و میزان تقاضای مختص به خودش را دارد.

فروش در اینستاگرام

فروش در اینستاگرام ، شاید شما نیز می خواهید وارد این نوع کسب و کار شوید و از طریق آن کسب درآمد کنید. اولین سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چه چیزی را در اینستاگرام بفروشیم و یا بهترین چیز هایی که می شود در اینستاگرام فروخت چیست؟ خیلی از مدیران فروشگاه ها و افرادی که فروشگاه های اینترنتی دارند به این دلیل که ایجاد یک صفحه یا همان پیج برای تبلیغ فروشگاه رایگان است و همه به آن دسترسی دارند، دچار این اشتباه می شوند که فکر می کنند قابلیت فروش همه نوع کالا را در محیط اینستاگرام دارند.

برای اینکه شما نیز دچار اشتباه نشوید بهتر است که بر روی محصولات و کالا های پر فروش موجود در اینستاگرام تمرکز کنید و سعی کنید از آن ها کسب درآمد کنید. چرا که این نوع کالا ها به دلیل اینکه از آن ها در اینستاگرام استقبال زیادی می شود، از سود خوبی برخوردارند و همچنین فروش بسیار بالایی را نیز خواهید داشت.
همان طور که گفتیم خیلی از فروشگاه های اینترنتی ممکن است حتی بدون داشتن اکانت بیزنس از فروش خوبی برخوردار نباشند. این گونه است که در شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام حتی افرادی که فروشگاه اینترنتی دارند و در این حوزه مشغول هستند نیز نمی توانند فروش خوبی داشته باشند.
این بدین معنا نیست که شما نیز نمی توانید چیزی بفروشید؛ به معنا این است که این کار با دیگر کارهای فروشگاهی متفاوت است و برای اینکه در این کسب و کار به نتایج خوبی برسید باید برخی از موارد مهم در فروش اینستاگرامی را یاد بگیرید.

یکی از این موارد این است که شما باید بدانید چه چیزی را در اینستاگرام بفروشید و یا باید چه نکاتی را در فروش هر کالا رعایت کنید. حال به چند مورد از فکت هایی که ممکن است در فروش محصولات به دردتان بخورد می پردازیم.
براساس اطلاعات به دست آمده بیشتر از هفتاد و یک درصد از کاربران اینستاگرامی زیر سی و پنج سال سن دارند و همچنین باید بگوییم که اینستاگرام بیشتر از یک میلیارد کاربر فعال دارد. این بدین معنا است که شما باید یک جمعیت عظیم از کاربران جوان رو به رو هستید و نیاز دارید که برای فروش از کالا های جوان پسند و جدید تر استفاده کنید.

بیشتر کاربران موجود در اینستاگرام را خانم ها تشکیل می دهند و این موضوع به این دلیل اتفاق افتاده که خانم ها که خیلی از آن ها خانه دار هستند، در اوقات فراغت به گشتن و استفاده از اینستاگرام می پردازند.
این موضوع به شما نشان می دهد که اگر می خواهید کالایتان فروش برود باید از سلیقه تان در محصولات استفاده کنید و یا باید به نکات ریز و درست در کالاهایتان دقت زیادی کنید. شما باید به مواردی از این دست توجه زیادی داشته باشید، چرا که همین موارد در میزان فروش شما تاثیر دارد و می تواند آن را افزایش دهد.

اینستاگرام در بازاریابی، تبلیغات و فروش چه اهمیتی دارد؟

بازاریابی و تبلیغات و طریق انجام آن ها نیز مثل دیگر کسب و کار ها و شغل های مختلف با گذشت زمان و پیشرفت کردن در آن عرصه، تغییراتی در آن ها ایجاد می شود که باعث تغییر در دیگر بخش های آن کار می شود.
در سال های اخیر با به وجود آمدن شبکه های اجتماعی و همچنین امکان بازاریابی در شبکه های اجتماعی و دیگر زمینه های بخش دیجیتال، فروش محصولات و کار های مختلف در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام رونق پیدا کرده و همان طور که گفتیم بسیاری از افراد اقدام به فروش اجناس زیادی می کنند.

یکی از مهم ترین فواید اینستاگرام در فروش رایگان بودن آن و همچنین دسترسی آسان آن است که این دو ویژگی برای تبلیغات و بازاریابی اینستاگرامی یک فایده نیز محسوب می شود. یکی دیگر از فواید اینستاگرام تعداد بسیار زیاد کاربران آن است که هر روز به آن اضافه می شود و این موضوع فرصتی بسیار خوب است چرا که مخاطب شما در حال افزایش است و شما نیز فرصت بیشتری برای فروش محصولات خود دارید.

اینستاگرام برای بازاریابی از چه میزان اهمیتی برخوردار است؟

همان طور که خودتان نیز می دانید برای اینکه ثابت کنیم اینستاگرام یک شبکه محبوب است و کاربران آن بسیار زیاد است، به آمار و ارقام نیاز نداریم. البته با اینکه کار شما با کاربران ایرانی است ولی باید بگوییم که باز هم نباید نگران باشید. چرا که تعداد زیادی از کاربران ایرانی نیز از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند. آمار متفاوت در خصوص تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام وجود دارد.
برای مثال یکی از منبع های اطلاعاتی مهم در رابطه با میزان کاربران ایرانی گزارش داده که حدود ۳۰ درصد از جامعه ایرانی در اینستاگرام فعالیت دارند. همچنین منبع اطلاعاتی دیگری نیز اعلام کرده که حدود ۴۳ درصد از جمعیت ایران در اینستاگرام فعالیت دارند.
بنابراین می توان به طور میانگین آماری به دست آورد که حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد از مردم ایران از اینستاگرام استفاده می کنند و این موضوع برای شما خیلی خوب است. با استفاده از در کنار هم قرار دادن آمار های جهانی کاربران ایرانی در اینستاگرام می توان متوجه شد که تعداد کاربران اینستاگرام به چه اندازه هستند.

کالاهایی که می شود در اینستاگرام فروخت

حال به مهم ترین بخش از مقاله رسیدیم که در این بخش قصد داریم به توضیح در رابطه با کالایی که شما می توانید به فروش آن بپردازید، توضیح دهیم. با اینکه خیلی از کسب و کار ها در اینستاگرام به صورت خصوصی و شخصی هستند ولی براساس برخی آمار نشان داده شده که برخی از محصولات و کالا ها جزء پر فروش ترین کالاهای اینستاگرام هستند که می خواهیم به معرفی برخی از آن ها بپردازیم:

محصولات مراقبت از پوست و زیبایی: از پرفروش ترین مواردی که می توان در اینستاگرام به فروش آن پرداخت، کالاهای مراقبت از پوست و زیبایی است که امروزه بسیاری از افراد به خصوص خانم ها از آن ها استفاده می کنند و می توان گفت که به آن نیاز دارند.
همان طور که گفتیم بیشتر کاربران اینستاگرام را خانم ها تشکیل می دهند که باعث شده که این نوع محصولات خیلی فروش بیشتری داشته باشند. همچنین به دلیل اینکه در اینستاگرام امکان ساخت ویدئو از طریق استفاده و تضمین آن ها وجود دارد، مردم به این ویدئو ها اعتماد می کنند و به سمت خرید آن محصول جذب می شوند.

مراقبت های پوست و مو

مد و فشن: خیلی از شما این دو کلمه را بار ها در شبکه های مجازی شنیده اید و یا موارد مربوط به آن را مشاهده کرده اید. مد و فشن یکی دیگر از محصولاتی است که مردم در اینستاگرام از آن استقبال می کنند و آن را می خرند.
بسیاری از افراد از محصولات مد خوششان می آید و حاضرند هزینه زیادی را بپردازند تا شیک پوش باشند و یا با استفاده از کالا های مد جلب توجه کنند. به همین دلیل است که محصولات مد قیمت بالایی دارند و همچنین از ظاهری متفاوت برخوردار هستند.
به دلیل اینکه دنیای فشن و مد یک دنیای گسترده است و هیچوقت به پایان نمی رسد، شما همیشه چیز های جدیدی برای فروش دارید و می توان گفت که این نوع از محصولات تنوع پذیر هستند. باز هم با توجه به اینکه خانم ها به کالا های مختص به زیبایی و سلیقه اهمیت می دهند، شما مشتریان خانم زیادی را خواهید داشت و با خانم ها سروکار دارید.

مد و فشن

لباس های ورزشی: شاید شما هم دیده باشید که خیلی از افراد به دنبال لوازم ورزشی باکیفیت در اینستاگرام می گردند. به دلیل اینکه شما در اینستاگرام می توانید در رابطه با محصولات تان محتوا درست کنید و به معرفی آن ها بپردازید، این گروه از محصولات نیز می توانند برای شما کسب درآمد کنند.
همچنین به دلیل اینکه نیازی به مغازه و یا حتی پرداخت مالیات ندارید، می توانید کالاهای خود را با قیمت کمتر و یا با تخفیف ارائه کنید تا مشتری شما افزایش پیدا کند و همچنین مشتری از شما راضی باشد. همان طور که گفتیم حدود هفتاد و یک درصد از کاربران اینستاگرام از ۳۵ سال سن کمتری دارند که این موضوع بدین معنا است که شما با افراد جوان درحال معامله هستید.

لباس ورزشی

فروش کیف و کفش: با توجه به اینکه بیشتر جمعیت کاربران اینستاگرام را خانم ها تشکیل می دهند، شما می توانید به فروش کیف و کفش زنانه و همچنین مردانه نیز بپردازید. به دلیل اینکه اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محتوا محور است، شما می توانید زیبایی محصولات تان را در محتوا های پیج تان نشان دهید و از این راه مشتری خود را جذب کنید.
همان طور که گفتیم شما هیچوقت نباید این موضوع را فراموش کنید که دلیل اینکه خانم ها بیشترین تعداد کاربران در اینستاگرام را تشکیل می دهند، شما باید به ریزترین نکات محصولات توجه کنید و بهترین آن ها را برای مشتریان خود انتخاب کنید.
اگر به این صورت کار خود را انجام دهید، شک نکنید که مشتریان شما نیز آن ها را از شما می خرند. شاید بگویید که ممکن است به دلیل قیمت بالا آن را خریداری نکنند ولی نگران نباشید در این دسته از افراد نیز همان کاربرانی که بهترین کالا ها را انتخاب می کنند، وجود دارد و محصولات خوب شما را خریداری می کنند. پس بهتر است به جای کمیت، کیفیت را در نظر بگیرید.

فروش کیف و کفش

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است