وردپرس چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

میزان پیشرفت خواندن شما

وردپرس چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

وردپرس چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا می باشد که با زبان PHP نوشته شده است. در گذشته از این سیستم برای وبلاگ نویسی استفاده می شد اما امروزه با اضافه شدن پلاگین های قدرتمندی مانند: ووکامرس می توان از آن برای ساخت هر سایتی استفاده کرد. اگر خواهان به دست آوردن اطلاعات بیشتری در این باره هستید با ما همراه باشید.

وردپرس چیست ؟

در واقع وردپرس، سیستم مدیریت محتوای قدرتمندی است که به عنوان نرم افزاری بر روی سرور شناخته شده و از ایجاد و ویرایش صفحات وب را پشتیبانی می کند. بسیاری از وبسایت های معروف، سایت های خبری و موسیقی، شرکت های معتبر و مشهور مانند سونی و سامسونگ نیز از آن استفاده می کنند.

وردپرس

باور عموم

باید بگوییم که عموم مردم وردپرس را یک پلتفرم وبلاگ نویسی دانسته یا اینکه آن را به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای رایگان می شناسند. اما هر دوی این باورها اشتباه هستند. باور اول به این دلیل اشتباه است که، وردپرس با توجه به تغییرات و پیشرفت هایی که در سال های گذشته داشته، توانسته خود را در زمینه ساخت وب سایت های پیشرفته مطرح کند.
دلیل اشتباه بودن باور دوم نیز این است که فقط هسته این سیستم رایگان است و کسانی که مدعی کاملا رایگان بودن آن هستند از دمو یا نسخه های گذشته ی آن استفاده می کنند. این نسخه ها در صورت آپدیت به دلیل ناهمخوانی با بروزرسانی های جدید یا پایین آمدن امنیت و احتمال هک شدن، شما را مجبور به صرف وقت و هزینه دوباره خواهند کرد.

ویژگی های مهم وردپرس

ویژگی های وردپرس

Open Source بودن

باید بدانید که این سیستم مدیریت محتوا یک سیستم Open Source است. در واقع این معنی را دارد که ویرایش، ایجاد، سفارشی سازی و حتی مطالعه کدهای آن امکان پذیر است و همین امر باعث شده تا در مدت زمانی کوتاه توسعه و موفقیت بسیاری پیدا کند.

پشتیبانی

سایت های تخصصی، انجمن ها یا گروه های شبکه های اجتماعی که اکثر اعضای آن را مشتاقان توسعه این سیستم تشکیل می دهند می توانند از شما به خوبی پشتیبانی کرده و در حل مشکلات به شما کمک کنند.

بهینه سازی برای موتورهای جستجو

سئو، به کار بستن روش هایی است که از طریق آن موتورهای جستجو می توانند با محتوا و ساختار سایت ارتباط برقرار کنند. به کارگیری سئو باعث بالا نشان داده شدن سایت مبدا نسبت به دیگر سایت ها، در نتایج جستجو می شود.
این سیستم مدیریت محتوای قدرتمند توانسته با استفاده از کدهای استاندارد و استفاده از نشانه های معنایی باعث سئو مطلوب برای سایت هایی شود که از آن استفاده می کنند. شما با اضافه کردن افزونه هایی مانند YoastSeo می توانید سبب بهینه تر شدن سایت خود برای موتورهای جستجو شوید .

مدیریت آسان

این سیستم مدیریت محتوای قدرتمند از مدیریتی ساده برخوردار است. پنل مدیریتی وردپرس بسیار پیشرفته و در عین حال ساده است و به شما توانایی بروزرسانی افزونه ها و قالب ها را می دهد. همچنین به شما اطلاع می دهد که نسخه های جدید وردپرس در دسترس است و می توانید سایت خود را به روزرسانی کنید.

مدیریت رسانه های مختلف

محتوا فقط متن نیست و این CMS در محدودیت محتوای متنی قرار نگرفته است. این سیستم، از پردازش تصاویر، فایل های صوتی و تصویری پشتیبانی می کند و شما می توانید عکس های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و… یا ویدیوهای یوتیوب را در سایت خود بارگذاری کنید.

امنیت

این سیستم مدیریت محتوا، با درنظر گرفتن و اهمیت مضاعف به موضوع امنیت، توانست به خوبی توسعه پیدا کند. اگرچه طبق ضرب المثل ما ایرانی ها، کار از محکم کاری عیب نمی کند و شما برای افزایش امنیت بیشتر می توانید از افزونه های امنیتی وردپرس استفاده کنید.

امنیت وردپرس

استفاده از قالب ها و افزونه ها

وردپرس سیستم مدیریت محتوای منعطفی است که توانسته با استفاده از افزونه ها توسعه پیدا کند. این افزونه ها علاوه بر اضافه کردن قالب ها، می توانند پلتفرمی جدید را به وب سایت شما اضافه کنند. اگرچه علاوه بر این مورد، قالب وردپرس تنظیماتی دارد که توانایی تغییر لوگو، رنگ، پس زمینه و… را به شما ارائه می دهد.

یادگیری آسان

یادگیری آسان مقوله ای است که هر فردی با هر میزان تخصصی به دنبال آن خواهد بود. یکی از دلایل محبوبیت روزافزون این سیستم مدیریت محتوا به دلیل همین یادگیری آسان است.

نتیجه گیری

در مقاله سعی کردیم که قسمتی از مبحث گسترده این سیستم مدیریت محتوا را بررسی کنیم، چنانچه سوالی دارید که به آن پاسخ داده نشده یا اینکه در زمینه طراحی سایت با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا نیاز به مشاوره دارید، متخصصان حرفه ای تیم سئوهاما تا رسیدن شما به موفقیت، همراه شما خواهند بود.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است