هک سئو

میزان پیشرفت خواندن شما

هک سئو

هک سئو

هک سئو چیست و چگونه یک سایت هک میشود ؟ اینترنت یک مکان شلوغ و پر از وبسایتهای گوناگون است، بنابراین وقتی چیزی را به صورت آنلاین جستجو می کنید، انبوهی از نتایج جستجو را دریافت خواهید کرد. هزاران نفر، صدها هزار نفر هستند که روی هیچ یک از آنها کلیک نمی کند. اکثر کاربران وب روی اولین نتایجی که لیست شده اند کلیک می کنند و اگر آنچه را که می خواهند پیدا نکنند، جستجوی خود را تغییر می دهند. اینجاست که بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) وارد می‌شود. سئو مجموعه‌ای از شیوه‌ها و تکنیک‌های بهینه‌ سازی یک وب‌سایت برای رساندن آن به بالای فهرست نتایج جستجو برای کلمات کلیدی یا اصطلاحات خاص است. البته همانطور که عده ای برای تأثیر مثبت در رتبه‌بندی کار می‌کند، کسانی هستند که راه‌هایی برای استفاده از آن برای تأثیر معکوس پیدا می‌کنند. در حالی که گوگل و سایر موتورهای جستجو یاد گرفته‌اند که بسیاری از این شیطنت‌ها را شناسایی کنند، بسیاری از شرکت‌های مشکوک با روشهای غیر اخلاقی در تلاشند وب‌سایت‌های دیگر را از بین ببرند تا اینکه سایت خود را بالاتر ببینند. هنگامی که شما توسط این نوع از ” هک سئو ” غیراخلاقی ضربه می خورید، برگشتن به آن ممکن است سخت باشد اما قطعا غیرممکن نیست. بنابراین، بیایید با اصول اولیه شروع کنیم تا دقیقا متوجه شویم که این استراتژی ها چیست و چه کاری می توانید در مورد آنها انجام دهید.

هک سئو

درک نحوه عملکرد سئو

بهینه‌سازی موتور جستجو مجموعه‌ای از بهترین روش‌ها است که هم الگوریتم گوگل و هم تجربه کاربر را برآورده می‌کند. فاکتورهای رتبه بندی که در الگوریتم گوگل نقش دارند وزن و اهمیت مختلفی دارند و الگوریتم مدام تغییر می کند. اگر اطلاعات ارزشمندی را در وب سایت خود برای بازدیدکنندگان ارائه دهید، یک تجربه کاربری خوب طراحی کنید و تمام فاکتورهای الگوریتم شناخته شده را پیاده سازی کنید، وب سایت شما شانس خوبی برای صعود در لیست نتایج جستجو برای کلمات کلیدی هدف شرکت شما دارد. این نوع سئو گاهی اوقات سئو کلاه سفید نامیده می شود، اما شما فقط می توانید آن را به عنوان روش های اثبات شده و اخلاقی در نظر بگیرید.   با این حال، بسته به صنعت، رقابت برای رتبه بندی می تواند شدید باشد. برخی از شرکت ها برای به دست آوردن دست بالا در رقابت، سعی کرده اند با روش های کثیف سئو ( هک سئو ) سیستم را به دست آورند. این شیوه‌های بد سئو که سئو کلاه سیاه نامیده می‌شوند، توسط گوگل جریمه می‌شوند اما همیشه کسانی هستند که حاضرند ریسک کنند.

هک سئو چیست ؟

همانطور که گوگل در دستگیری وب مسترهایی که از شیوه های سئو غیراخلاقی استفاده می کنند سریعتر شده است و مجازات های سخت تری را برای متخلفان (رتبه بندی پایین یا ممنوعیت وب سایت ها و … ) اعمال کرده است. برخی از شرکت‌هایی که برای بهبود رتبه‌بندی جستجو ناامید هستند، راه‌هایی برای هک کردن وب‌سایت‌های رقبا و پیاده‌سازی برخی استراتژی‌های بد در آن سایت‌ها پیدا کرده‌اند. اما آنها حتی مجبور نیستند تا این حد پیش بروند. تاکتیک‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند آن‌ها را به کار ببرند تا به نظر برسد که وب‌سایت شما کارهای مشکوک انجام می‌دهد، خراب کردن و ارسال محتوای شما، ایجاد مشکل در نمایه محلی شما یا ایجاد هزاران پیوند از سایت‌های مشکوک. هدف از سئو منفی کاهش رتبه وب سایت های رقیب است. هکرهای سئو که با سئو منفی رتبه های برتر را کاهش می دهد بر این باورند که این امر متعاقباً رتبه آنها را پس از خارج شدن از راه رقابت افزایش می دهد.

چگونه بفهمیم که وب سایت ما مورد حمله هک سئو قرار گرفته است ؟

اکثر حملات منفی سئو به صورت هک مستقیم وب سایت، لینک های اسپم و بررسی های جعلی صورت می گیرد. نشانه های واضحی وجود دارد که نشان می دهد وب سایت شما مورد حمله قرار گرفته است. نگهداری منظم وب سایت می تواند مشکلات قالب بندی و کدنویسی ناشی از هک وب سایت را تشخیص دهد. نگاهی به تجزیه و تحلیل وب سایت و مشاهده افزایش یا کاهش شدید در ترافیک وب سایت و نرخ پرش، نشانه های خطر است که اتفاقی در حال وقوع است.

هک سئو

اگر وب سایت شما قربانی هک سئو باشد چه باید کرد ؟

اگر گمان می‌کنید که وب‌سایت شما با هک سئو مورد حمله قرار گرفته است، کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از آسیب بیشتر و حتی غیرقابل برگشت انجام دهید. ضروری است که برای حل این مشکلات فوراً اقدام کنید و گوگل را از حمله آگاه کنید. هنگامی که در مورد هک سئو با گوگل صحبت می کنید، مشاهده می شود که در حال رسیدگی به این موضوع هستید، گوگل احتمالا سایت شما را به دلیل اعمال ظاهری غیراخلاقی سئو جریمه نمی کند.   در اینجا چند قدم وجود دارد که می توانید برای کاهش حمله منفی سئو و جلوگیری از وقوع آن در وهله اول انجام دهید: یک گزارش وب سایت دریافت کنید تا ببینید وضعیت وب سایت شما چگونه است.

1. پیوسته مراقب پیوندهای خود باشید

انجام ممیزی های منظم بر روی لینک های وب سایت شما راه خوبی برای شناسایی فعالیت های مشکوک و بالقوه هک سئو است. نظارت منظم بر نمایه پیوند شما همچنین می تواند به شما کمک کند تا حمله احتمالی را زودتر تشخیص دهید و از آن جلوگیری کنید.

به طور خاص باید به دنبال چه چیزی باشید ؟

وقتی به تجزیه و تحلیل وب سایت خود نگاه می کنید، یک نمودار ایده آل و معمولی افزایش تدریجی بک لینک ها و دامنه های پیوند را نشان می دهد. اگر نمودار وب سایت شما صعود یا افت شدید را نشان می دهد، مراقب باشید. اگر زمانی که روی لینک بیلدینگ کار نکرده اید، متوجه افت یا جهش ناگهانی شدید، توجه ویژه ای داشته باشید. اینها خطرات بزرگ هستند. همچنین باید به طور منظم به محتوای وب سایت خود و پیوندهای درون محتوا نگاه کنید. برای مثال، اگر وب‌سایت شما هک شود، ممکن است محتوای شما حاوی لینک‌های هرزنامه و لینک‌هایی باشد که به وب‌سایت رقیب یا سایت نامناسب دیگری هدایت می‌شوند. اگر پیوندهای هرزنامه را در وب سایت خود کشف کرده اید، به گوگل هشدار دهید و از آنها بخواهید پیوندها را رد کنند .

2. سرعت وب سایت شما چقدر است ؟

اگر متوجه کاهش ناگهانی سرعت بارگذاری وب سایت خود شدید، این امکان وجود دارد که وب سایت شما توسط یک ویروس، هکر سئو یا سئو منفی آسیب دیده باشد. یکی از استراتژیهای هک سئو شامل خزیدن یک وب سایت است. این خزیدن وب سایت به سرور فشار وارد می کند و باعث کاهش سرعت وب سایت یا حتی خراب شدن آن می شود. سرعت وب سایت شما یک عامل برجسته رتبه بندی برای نتایج جستجو است. اگر بلافاصله با ارائه دهنده میزبانی وب یا مدیر وب سایت خود تماس نگیرید، بازدیدکنندگان وب سایت با ناامیدی از وبسایت شما خارج شده و رتبه بندی نتایج جستجو کاهش می یابد.

3. مراقب محتوای کپی باشید

اگر به طور منظم محتوای عالی، با کیفیت و اصلی تولید می کنید، از حذف محتوا آگاه باشید. تولید محتوا در چند سال گذشته به اصلی ترین زمینه در سئو تبدیل شده است. محتوای جالب، مفید و منحصر بفرد به یک فاکتور مهم در رتبه بندی الگوریتم های گوگل تبدیل شده است. با پادشاه بودن محتوا، برخی از شرکت‌ها هر کاری که می‌توانند برای تقویت محتوای وب‌سایت خود انجام می‌دهند، از جمله سرقت آن از وب‌سایت دیگری و ادعای مالکیت آن. در هک سئو، مهاجمان محتوا را کلمه به کلمه از وب‌سایت دیگری کپی می‌کنند، آن را در وب‌سایت خود قرار می‌دهند، آن را متعلق به خود می‌دانند و آن را با یک حمله مزرعه پیوند ترکیب می‌کنند. محتوای کپی شده می تواند به شدت بر رتبه وب سایت شما تأثیر بگذارد. اگر محتوای شما قبل از محتوای کپی شده ایندکس نشده باشد، محتوای شما توسط گوگل به عنوان محتوای کپی شده و تکراری برچسب گذاری می شود و وب سایت شما با کاهش رتبه نتایج جستجو جریمه می شود.

4. Google My Business را رصد کنید

یک تاکتیک مورد علاقه هکرهای سئو شامل پر کردن فهرست کسب و کار آنلاین یک شرکت با نقدهای جعلی و منفی است. مگر اینکه شرکت شما دچار ورشکستگی یا جنجال شده باشد،وگرنه بعید است که نقدهای منفی زیادی داشته باشد. اگر کاری برای رسیدگی به این بررسی‌های نادرست انجام ندهید، اعتبار شرکت شما را از بین می‌برند که منجر به کاهش رتبه بندی و در نهایت کاهش سود و فروش می‌شود. با «Google برای کسب و کار من»، گزارش این نظرات مخرب، جعلی و منفی آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فهرست کسب و کار خود را پیدا کنید، به خلاصه بررسی بروید، روی علامت گذاری بررسی های جعلی کلیک کنید و سپس فرم گزارش را پر کنید.

5. مراقب نرخ کلیک (CTR) سایت خود باشید

نرخ کلیک نشان دهنده خوبی است که نشان می دهد بازدیدکنندگان درست یا غلط را جذب می کنید و محتوای وب سایت شما همان چیزی است که بازدیدکنندگان وب سایت شما به دنبال آن هستند. اگر مخاطب اشتباه جذب می کنید یا محتوای صفحه وب شما برای مخاطب جالب، مرتبط یا مفید نیست، CTR شما پایین خواهد آمد. اگر در تولید همان نوع محتوا ثابت قدم باشید و مخاطبان را به اندازه کافی بررسی کرده باشید، نرخ کلیک شما بالا خواهد رفت. اگر متوجه کاهش ناگهانی CTR وب سایت خود شدید، چیزی درست نیست. از طرف دیگر، نرخ پرش بالا  ( که با CTR پایین همراه است ) می تواند نشان دهنده این باشد که یک هک سئو در وب سایت شما رخ داده است. در این شرایط، نتایج نرخ پرش می تواند نشانه ای از SERP های نادرست ایجاد شده توسط ربات های مخرب باشد.

6. رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را بررسی کنید

کاهش شدید رتبه بندی جستجوی وب سایت شما می تواند نشان دهنده رتبه بندی نادرست SERP باشد که ناشی از حمله انتقام جویانه است که می تواند نتیجه حذف کامل وب سایت شما باشد. اگر می‌خواهید دید کامل و گسترده‌ای از عملکرد وب‌سایت خود داشته باشید، می‌توانید از ابزارهای تحلیلی مختلف در کنسول جستجوی Google استفاده کنید و همچنین از robot.txt وب‌سایت خود مطمئن شوید که به درستی تنظیم شده است.

7. امنیت سایت را افزایش دهید

در حالی که حملات منفی سئو مشابه حملات سایبری نیستند، هر دو می توانند بر رتبه بندی جستجوی وب سایت شما تأثیر منفی بگذارند. وقتی گوگل سایتی را شناسایی می کند که به طور بالقوه توسط یک حمله سایبری هک شده است، سایت با خطی علامت گذاری می شود که هشدار می دهد وب سایت در معرض خطر قرار گرفته است. معمولاً این هشدار غم انگیز برای ترساندن بسیاری از گاربران که ترافیک بالقوه وب سایت هستند کافیست. برای محافظت از وب سایت خود در برابر حملات سایبری، مطمئن شوید که امنیت وب شما به روز است و کار می کند. برخی از پیشنهادات برای یک وب سایت کاملاً محافظت شده شامل نصب وصله های امنیتی بر روی نرم افزار وب سایت شما، انتقال سایت از HTTP به HTTPS و اطمینان از مجهز بودن سیستم مدیریت محتوای شما (CMS) به محافظت از رمزگذاری کاربر است. اگر وب سایت شما قربانی هک سئو شده است، لازم نیست وحشت کنید. با این حال، قبل از اینکه گلوله های برفی به یک مشکل بزرگتر با عواقب بالقوه غیرقابل برگشت تبدیل شود، باید سریعاً برای حل این مشکل اقدام کنید. همه حملات سئو ( هک سئو ) به راحتی قابل تشخیص نیستند. مهم است که به طور مرتب محتوا و عملکرد وب سایت خود را کنترل کنید تا از حملات احتمالی منفی سئو جلوگیری کنید یا از حمله جلوگیری کنید تا از تشدید آن جلوگیری کنید. شما همچنین باید از اعتبار خود در رسانه های اجتماعی محافظت کنید.

نتیجه

استراتژی هایی که در بالا ذکر شد، عجیب یا جدید نیستند. با این وجود، آنها به کار و سرمایه گذاری مداوم منابع نیاز دارند. در مورد هک سئو و افزایش بازدید از گوگل باید گفت که موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی به بازدید کنندگان خود میدهند. برای همین سعی کنید بجای استفاده از روش های غیر واقعی و دور از اخلاقیات حرفه ای با روشهای درست سئو، بازدید واقعی سایت خود را افزایش دهید. برای افزایش بازدید واقعی سایت از سئو درست استفاده کنید. افزایش غیر طبیعی بازدید از گوگل به هک سئو مربوط میباشد و رتبه شما را به شدت کاهش میدهد.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است