نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی

میزان پیشرفت خواندن شما

نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی

برخلاف برخی توصیه‌ها در وب، با مشاهده کد HTML یک وب‌سایت یا استفاده از تابع «find» کلمات کلیدی آن را پیدا نخواهید کرد. برای این کار به یک ابزار سئو نیاز دارید.

در جستجوی چگونگی پیدا کردن کلمات کلیدی ارگانیک هر وب سایت (کلمات کلیدی که در گوگل برای آنها رتبه بندی می شود) و حتی کلمات کلیدی پولی (کلمات کلیدی مورد استفاده در مناقصه در تبلیغات گوگل) را پیدا کنید.

نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی ارگانیک هر وب سایت

همانطور که در بالا ذکر شد، شما به یک ابزار سئو برای کار نیاز دارید. در اینجا نحوه یافتن کلمات کلیدی هر وب سایت در چند ثانیه با اکسپلورر سایت Ahrefs آمده است. شما می توانید:

  1. URL هر وب سایت را وارد کنید. حالت را برای دیدن کلمات کلیدی برای کل دامنه، یک مسیر یا URL دقیق تنظیم کنید.
  2. جستجو را بزنید.
  3. به گزارش کلمات کلیدی ارگانیک بروید. و شما آن را دارید—همه کلمات کلیدی که وب سایت برای آنها در گوگل رتبه بندی می کند.

 

نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی

 

 

همراه با کلمات کلیدی، Site Explorer معیارهای مهم سئو مانند موقعیت فعلی در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو)، حجم جستجو، دشواری کلمات کلیدی (KD) و حتی تاریخچه رتبه بندی را به شما نشان می دهد.

 

 

نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی

همچنین می‌توانید از فیلترها استفاده کنید تا دامنه داده‌ها را محدود کنید. به عنوان مثال، می توانید کلمات کلیدی را با سختی کم مشاهده کنید یا به دنبال یک کلمه کلیدی خاص بگردید. بعد از دریافت این اطلاعات باید چه کرد؟ از آنجایی که احتمالاً از این طریق کلمات کلیدی زیادی را کشف خواهید کرد، ایده خوبی است که یاد بگیرید چگونه بهترین ها را برای وب سایت خود انتخاب کنید.

 

نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی

چگونه کلمات کلیدی یک وب سایت را پیدا نخواهید کرد

اگر کنجکاو هستید، در اینجا به یک ابزار سئوی متمایز دیگر نیاز دارید. یک روش قدیمی برای یافتن کلمات کلیدی، مشاهده کد HTML صفحه و مشاهده این دو بخش از کد بود:

  • <meta name=”keywords”> – اینجا جایی است که سئوکارها کلمات کلیدی خود را در همان روز قرار می دادند تا به گوگل بگویند که صفحه در مورد چیست (و امیدواریم برای آن عبارات رتبه بندی کنند). اکنون به ندرت کسی از آن استفاده می کند، بنابراین اطلاعات زیادی در آنجا پیدا نخواهید کرد.
  • <title> – عنوان صفحه را تعیین می کند. این می تواند اشاره ای به این باشد که کلمه کلیدی مورد نظر صفحه مورد نظر سازنده صفحه چیست. این به این معنی است که الف) ممکن است صفحه برای کلمه کلیدی در 100 نتیجه اول SERP رتبه ای نداشته باشد و ب) شما می توانید فقط یک کلمه کلیدی ارگانیک (بدون هیچ داده SEO) را در یک صفحه مشاهده کنید.

روش دیگر استفاده از Google Keyword Planner است. این راه حل بهتر است اما هنوز دقیق نیست. GKP ترکیبی از ایده های کلمه کلیدی را بر اساس URL صفحه به شما نشان می دهد که در آن خواهید یافت:

  • برخی از کلمات کلیدی ارگانیک که صفحه برای آنها رتبه بندی می کند، اما شما نمی دانید کدام. و احتمالاً به جای یک کلمه، حجم جستجوی کل گروه های کلیدی را بیش از حد تخمین زده خواهید کرد (در مطالعه ما بیشتر بیاموزید).
  • کلمات کلیدی مرتبط با موضوعی که گوگل پیشنهاد می کند می توانید برای آنها تبلیغات اجرا کنید. بنابراین نه کلمات کلیدی ارگانیک که یک صفحه در واقع برای آنها رتبه بندی می کند.

چگونه کلمات کلیدی یک وب سایت را پیدا نخواهید کرد

مقاله ما در مورد تحقیق کلمات کلیدی برای اکثر این کلمات کلیدی رتبه بندی نمی کند. همچنین توجه داشته باشید که چگونه هر کلمه کلیدی گزارش شده توسط GKP دارای دامنه یکسانی از حجم جستجو است. در مورد کلمات کلیدی برای تبلیغات جستجو صحبت می کنیم، بیایید ببینیم چگونه می توانید آنها را نیز پیدا کنید.

چگونه کلمات کلیدی پولی هر وب سایت را پیدا کنیم

برخی از ابزارهای سئو به شما امکان می دهند کلمات کلیدی پولی (معروف به کلمات کلیدی Google Ads یا Google AdWords) را مشاهده کنید. در اینجا نحوه استفاده از Site Explorer برای این کار آمده است. تو می توانی:

  1. URL هر وب سایت را وارد کنید. دوباره، به سادگی حالت را تنظیم کنید تا کلمات کلیدی را برای کل دامنه، یک مسیر یا URL دقیق مشاهده کنید.
  2. جستجو را بزنید.
  3. به گزارش کلمات کلیدی پرداخت شده بروید.

چگونه کلمات کلیدی پولی هر وب سایت را پیدا کنیم

به غیر از کلمات کلیدی، این گزارش داده های اضافی مانند:

  • هزینه کلمه کلیدی (CPC).
  • حجم جستجو
  • ترافیک تخمینی یک صفحه از یک کلمه کلیدی داده شده دریافت می کند.
  • صفحه فرود برای کلمه کلیدی.
  • تبلیغ برای کلمه کلیدی.

سوالات متداول

چگونه کلمات کلیدی خوبی برای سئو پیدا کنیم؟ چند روش برای آن وجود دارد:

  • کلمات کلیدی رقبای خود را جستجو کنید – سپس می توانید برای کلمات کلیدی مشابه رتبه بندی کنید یا از آنها برای یافتن کلمات کلیدی مشابه استفاده کنید.
  • از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید – ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی صدها ایده کلمه کلیدی را به همراه معیارهای SEO آنها بر اساس تنها یک کلمه یا عبارت آشکار می کنند.
  • مطالعه کنید که چه موضوعاتی با مخاطبان شما طنین انداز می شود – به این ترتیب، می توانید کلمات کلیدی دست نخورده، موضوعاتی که درباره آنها نمی دانستید یا موضوعاتی که تازه شروع به رشد کرده اند را کشف کنید.

سختی کلمه کلیدی چیست؟

دشواری کلمه کلیدی یک معیار سئو است که تخمین می زند که رتبه بندی در صفحه اول گوگل برای یک کلمه کلیدی مشخص چقدر سخت است. در Ahrefs، ما آن را در مقیاسی از 0 تا 100 (سخت ترین) اندازه گیری می کنیم و بر اساس تعداد تخمینی وب سایت هایی است که به 10 صفحه برتر رتبه بندی لینک می دهند. هرچه دامنه های بیشتری به 10 صفحه برتر پیوند داده شوند، برای رتبه بندی به بک لینک های بیشتری نیاز خواهید داشت. این اصول اولیه است. اگر می‌خواهید شانس خود را برای رتبه‌بندی دقیق‌تر تخمین بزنید، باید چند فاکتور دیگر مانند اعتبار وب‌سایت خود و اینکه آیا توانایی مطابقت با هدف جستجو را دارید، در نظر بگیرید.

سختی کلمات

چگونه از کلمات کلیدی در وب سایت خود استفاده کنم؟

سعی کنید برای هر صفحه یک کلمه کلیدی هدف انتخاب کنید. این موضوع صفحه خواهد بود. شما همچنان قادر خواهید بود برای بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط دیگر رتبه بندی کنید (بدون نیاز به پر کردن کلمات کلیدی). سپس محتوای خود را با در نظر گرفتن این شیوه های خوب SEO ایجاد کنید:

  • با تراز کردن محتوای خود با هدف جستجو (نوع، قالب و زاویه محتوا) مرتبط باشید.
  • با گنجاندن موضوعات فرعی متداول که جستجوگران انتظار دیدن آن را دارند، دقیق باشید
  • کلمه کلیدی را در عنوان قرار دهید

علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم سایت ها و ابزار های دیگری نیز برای آنالیز کلمات کلیدی و پیدا کردن کلمات جدید برای سئو وجود دارد. برای مثال serpstat، SpyFu، LongTailPro و…. ابزار هایی هستند که در این زمینه می توانن به ما کمک کنند. اما سایت هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم برای پیدا کردن کلمات کلیدی کافی است. حتی بعضی از این سایت ها به تنهایی می توانند برای ما کافی باشند. پیشنهاد ما تمرکز بر آنالیز کلمات می باشد و ابزارها نباید ما را از هدف مان دور کند! تیم سئوهاما می تواند همراه خوبی برای شما در این راه باشد. پشتیبانی سئو با کمک کادری مجرب و ماهر به شما در پیدا کردن و آنالیز کلمات کلیدی، سئو و سئو تضمینی کمک بسیاری می کند.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است