سختی کلمات کلیدی

میزان پیشرفت خواندن شما

سختی کلمات کلیدی

نمی دانید رتبه بندی در گوگل برای هر کلمه کلیدی چقدر سخت خواهد بود؟ نگران نباشید، ابزار SEMrush در حل این مشکل به شما کمک می کند! اکثر ابزارهای سئو به کلمات کلیدی امتیاز یا رتبه بندی می دهند تا تعیین کنند رتبه آنها چقدر سخت است.

ابزار SEMrush Difficulty Score به شما کمک می کند رتبه بندی کلمات کلیدی انتخابی شما بر اساس داده ها آسان یا دشوار باشد. به جای حدس زدن آینده هر کلمه کلیدی، ابزار SEMrush Difficulty Score پیش بینی دقیقی را بر اساس داده ها در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید از این اطلاعات برای تصمیم گیری آگاهانه تر در مورد اینکه کدام کلمات کلیدی برای وب سایت شما مناسب هستند استفاده کنید. سختی کلمه کلیدی SEMrush سه معیار کلیدی حجم (جستجوهای تخمینی در ماه)، فرصت (رقابت) و دشواری (مشکل رتبه) را در نظر می گیرد تا به شما نشان دهد که رتبه بندی در گوگل چقدر دشوار است.

نحوه محاسبه دشواری کلمه کلیدی

نمره دشواری SEMrush از 0 تا 100. 1 ساده ترین و 100 سخت ترین رتبه بندی است و به صورت زیر تجزیه می شود:

  1. بسیار آسان (0-14): اینها بهترین فرصت ها برای ورود سریع صفحات وب جدید خود به گوگل بدون نیاز به بک لینک هستند.
  2. آسان (15 تا 29): اگرچه این عبارات رقابتی دارند، اما زمانی که شما تازه شروع کرده اید رتبه بندی آنها ممکن است. برای رتبه بندی این موارد به محتوای باکیفیت و متمرکز بر نیت کاربر نیاز دارید.
  3. ممکن است (30-49): رقابت برای این ترم تا حدودی بیشتر است. شما به محتوای خوب نوشته شده و متمایز نیاز دارید که به طور مناسب برای کلمات کلیدی شما بهینه شده باشد.
  4. مشکل (50 – 69): برای رقابت در اینجا، به چند بک لینک و محتوای با ساختار، مفید و بهینه نیاز دارید.
  5. سخت (85-100): رقابت بیشتری وجود دارد. این کلمات کلیدی به تلاش بیشتری نیاز دارند تا محتوای مفید و بهینه شده شما را در بین صفحات برتر رتبه بندی کنند، به خصوص اگر به دنبال بازی با الگوریتم گوگل در راه های جدید هستید.

اگر SEMrush از مقیاس 1 تا 100 استفاده کند کسب نمره 50 به چه معناست؟  نمره دشواری کلمه کلیدی با استفاده از عوامل مختلفی مانند تعداد دامنه های ارجاعی که به یک URL همراه با نسبت dofollow/nofollow اشاره می کنند، محاسبه می شود. اگر دامنه‌های ارجاع‌دهنده بیشتری دارید با لینک های nofollow رتبه‌بندی برای این کلمه کلیدی خاص آسان‌تر است. اگر لینک های dofollow بسیار کمی دارید اما  وب‌سایت شما معتبر است، بسیار دشوار خواهد بود.
به عنوان مثال، تصور کنید دو نفر در حال تلاش برای بازاریابی کتاب الکترونیکی خود در مورد “چگونه کسب و کار خود را شروع کنید” هستند. شخص A فقط یک مقاله نوشته است و هیچ نوع کتاب الکترونیکی منتشر نکرده است، اما آنها 20 پیوند دنبال کردنی دارند که مستقیماً از 20 وب سایت مختلف در مورد تجارت به دست آمده اند. آنها از کلمه کلیدی “کسب و کار” در عنوان و برچسب توضیحات خود استفاده می کنند.
شخص B همچنین مقاله ای در مورد چگونگی راه اندازی کسب و کار خود نوشته است، با این حال، این شخص ساعت ها را صرف نوشتن راهنماها و کتاب های الکترونیکی در مورد این موضوع می کند. آنها نیز با استفاده از کلمه کلیدی “کسب و کار” هم در تکست و هم در تگ عنوان H1 به صفحه خود پیوند داده اند. همه این پیوندها nofollow هستند. اگر با سئو (بهینه سازی موتور جستجو) آشنا هستید، مطمئن هستم که قبلاً می دانید که A از شخص B بالاتر است.

چگونه می توان از نتایج SEMrush استفاده کرد

اگر می‌خواهید وب‌سایت خود را برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه کنید، اما می‌دانید که رتبه‌بندی برای آن بسیار دشوار است، به جای استفاده از خود کلمه کلیدی در برچسب عنوان و توضیحات، سعی کنید از تغییراتی در کلمه کلیدی مانند مترادف یا کلمات مرتبط استفاده کنید. اگر رقابت آنچنانی وجود ندارد، دلیلی وجود ندارد که SEMrush به شما بگوید که رتبه‌بندی برای کلمه کلیدی مد نظر آتا چه حد دشوار است. وجود رقابت کمتر نشان دهنده ی این است که پوشش اینترنتی برای کلمه مد نظر زیاد صورت نگرفته است، بنابراین دریافت ترافیک نسبتاً ساده است. نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که آیا کلمات کلیدی واجد شرایط، کلمات کلیدی طولانی تر یا عام تر هستند.
اگر کلمات انتخابی، کلمات کلیدی اولیه باشند (محبوب ترین کلمات کلیدی در زبان انگلیسی مانند “کسب و کار”)، پس سخت خواهد بود. کلمه کلیدی Seed یک اصطلاح عمومی تر برای یک کلمه کلیدی است. به عنوان مثال، “کسب و کار” یک کلمه کلیدی اولیه است زیرا چندین جایگاه در داخل تجارت وجود دارد، مانند مشاغل خانگی، وبلاگ نویسی در مورد تجارت و غیره. کلمه کلیدی طولانی، خاص تر است. به طور کلی رتبه بندی کلمات کلیدی طولانی آسان تر است زیرا آنها بیشتر بر یک موضوع خاص متمرکز هستند، در حالی که اگر می خواهید برای اصطلاح گسترده “تجارت” رتبه بندی شوید، رقبای زیادی در صنعت خود خواهید داشت.
به همین دلیل است که استفاده از تغییرات کلیدواژه تمرین خوبی است، SEMrush به جای اینکه فقط به شما بگوید که رتبه بندی برای آن دشوار است، پیشنهادات کمی متفاوت را انتخاب می کند. هنگامی که برای یکی از کلمات کلیدی نمره دشواری دریافت می کنید، SERP های بیشتری برای آن کلمه کلیدی وجود دارد. یعنی اگر صفحه خود را به درستی بهینه کنید، ترافیک بیشتر از کلمات کلیدی طولانی خواهد بود.

چگونه سختی کلمه کلیدی را بررسی کنیم

ابزار بررسی سختی کلید واژه SEMrush راهی عالی برای تعیین این است که کدام کلمات کلیدی را باید برای وب سایت خود هدف قرار دهید. به جای حدس زدن دشواری هر کلمه کلیدی، جستجوگر دشواری کلمه کلیدی را بر اساس داده های تاریخی از میلیاردها جستجو ارائه می دهد. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تصمیمات آگاهانه تری در مورد اینکه کدام کلمات کلیدی برای سایت شما مناسب هستند و رتبه بندی آنها در صفحات نتایج جستجوی گوگل چقدر طول می کشد، بگیرید.

رتبه بندی برای کلمات کلیدی

هنگامی که گوگل تعیین می کند کدام صفحه را برای یک پرس و جو خاص در SERP بازگرداند، فاکتورهای زیادی نقش دارند. به طور خلاصه، ترکیبی از عوامل درون صفحه و خارج از صفحه است که به شما برتری می دهد. عوامل روی صفحه که بر رتبه بندی تأثیر می گذارند عبارتند از کیفیت محتوا و میزان مطابقت محتوا با جستجو کاربر. برخی از روش‌های استاندارد سئو روی صفحه عبارتند از:

1. کلمات کلیدی در عنوان، URL، توضیحات متا و سرفصل ها با استفاده از H1، H2 و غیره Ens
2. بهینه سازی تصاویر با تگ های alt
3. بهینه سازی محتوا برای خوانایی و جریان در پاراگراف ها.
4. پیوندهای داخلی از سایر صفحات ارزشمند در وب سایت شما
5.استفاده از رسانه های غنی مانند تصاویر، ویدئو، صوت، نمودار و غیره.

سئوی خارج از صفحه شامل:

  • مقام بالای صفحه
  • کلمات کلیدی در متن لنگر پیوند از سایت های مورد اعتماد
  • کیفیت و ارتباط دامنه های ارجاع دهنده
  • نرخ کلیک بالا از نمایش در گوگل

بنابراین موارد اصلی برای رتبه بندی عبارتند از:

  • EAT: تخصص نویسنده، اختیار دامنه، اعتماد وب سایت
  • موضوع: آیا این وب سایت مرجعی در این زمینه است آیا نویسنده در این موضوع متخصص است؟
  • پاسخ: این صفحه چقدر به هدف کاربر پاسخ می دهد؟
  • کیفیت: آیا محتوا به خوبی نوشته شده است؟ آیا تصاویر، ویدئو یا هر مورد ارزشمند دیگری دارد؟
  • آیا صفحه به وب سایت های معتبر دیگری ارجاع می دهد؟
  • آیا سایر وب سایت های معتبر به این صفحه ارجاع می دهند؟

با استفاده از ربات ها و الگوریتم ها، گوگل موقعیت ها را در صفحه نتایج موتور جستجو آزمایش می کند. این هوش مصنوعی آنچه را که پس از جستجوی کاربر و کلیک روی یک پاسخ اتفاق می افتد اندازه گیری و بررسی می کند. اگر تعداد قابل توجهی از کاربران از صفحه خارج شده، به گوگل برگردند و یک جستجوی جدید انجام دهند (pogo-sticking)، آنگاه گوگل فرض می کند که صفحه پاسخ نسبی به پرس و جو نداده است.
ابزار SEMrush Keyword Difficulty Score راهی عالی برای پیش‌بینی دقیق این است که رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی چقدر دشوار خواهد بود. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد اینکه کدام کلمات کلیدی برای وب سایت شما مناسب است، بگیرید. اگر ایده ای برای شروع ندارید یا با رتبه بندی مشکل داشتید، ابزار SEMrush Keyword Difficulty Score ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که شما نیاز دارید!

یافتن کلمات کلیدی با رقابت کم توسط رقابت مهندسی ذخیره

یکی از استراتژی ها با استفاده از ابزار SEMrush وارد کردن دامنه رقیب در نوار جستجو و سپس مشاهده کلمات کلیدی است که آنها را رتبه بندی می کنند. پس از استفاده از فیلتر، آنها را بر اساس کم‌ترین سختی به بالاترین مرتب‌سازی می‌کنیم تا فقط کلمات کلیدی با تعداد 3 کلمه یا بیشتر، به‌علاوه ارزش کلیکی 1.00 دلار یا بیشتر و حجم جستجوی حداقل 140 انتخاب کنیم.
شما نیازی به استفاده از فیلترها ندارید، اما سایت‌های بزرگ دارای کلمات کلیدی زیادی هستند که تا جایی که فرصت پیش می‌رود، محصول را به سمت بالا می‌کشند. هدف مرتبط ترین صفحه، پاسخ، محصول، ویدیو و غیره برای آن کاربر با فرض قصد کاربر است. به عنوان مثال، اگر بخواهم وب سایتی درباره حیوانات خانگی بسازیم و یک دسته موضوعی برای خرگوش ها بسازیم، ممکن است کلمه کلیدی “بهترین غذای خرگوش” را جستجو کنیم. از SEMrush استفاده می کنیم و Best Rabbit Food را در نوار جستجو تایپ می کنیم. در زیر فهرست کلیدواژه‌های دارای داده، فهرستی از وب‌سایت‌هایی وجود دارد که برای آن عبارت رتبه بالایی دارند.

نرم افزار سختی کلمات کلیدی

SEMrush داشبوردی دارد که اطلاعات بیشتری در مورد وب سایت و صفحات و کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کند به شما می گوید. می توان حجم جستجوی تخمینی را مشاهده کرد (اگرچه همه ابزارهای کلیدواژه در سطحی «حدس زدن» هستند و هیچ چیز مطلق نیست). ابزار SEMrush Difficulty Score می تواند به شما کمک کند تا دریابید که آیا کلمات کلیدی برای سایت شما مناسب هستند یا خیر. این داده‌های تاریخی را در مورد دشواری رتبه‌بندی آن در موتورهای جستجو می‌گیرد و بر اساس این داده‌ها، پیش‌بینی دقیق دشواری آینده را ارائه می‌دهد. این اطلاعات به شما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد اینکه کدام کلمات کلیدی برای وب سایت شما مناسب هستند اتخاذ کنید و مطمئن شوید که آنها از احتمال بالاتری برای رتبه بندی در جستجوهای ارگانیک برخوردار هستند.

جمع بندی

در انتها به این نتیجه می رسیم که باید در انتخاب کلمات کلیدی برای محتوا، دقت بسیاری داشت. کلمات کلیدی و سختی آن ها تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت خواهند داشت. فاکتورهای اصلی در انتخاب کلمات کلیدی و سختی کلمات کلیدی را در نظر داشته باشید. امیدواریم در این مقاله با مفهوم سختی کلمات کلیدی و راه انتخاب آن ها آشنا شده باشید. در صورتی که نیاز به مشاوره یا راهنمایی داشتید و یا علاقه به دریافت خدمات سئو دارید، با تیم سئو هاما تماس بگیرید.

منبع:

Keyword Difficulty: How hard will it be to rank on Google for any keyword

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است