سئو یوتیوب و درآمد دلاری

میزان پیشرفت خواندن شما

سئو یوتیوب و درآمد دلاری

سئو یوتیوب می تواند به محتوای شما کمک کند تا افرادی را جذب کنید که به محتوای شما علاقه مند هستند. با متقاعد کردن آن ها، به مخاطبان بیشتری می رسید.

ابتدا باید تشخیص دهید که افراد به دنبال چه موضوعاتی هستند. سپس، باید بدانید که یوتیوب ویدیوها را به چه صورتی رتبه بندی می کند. در نهایت، یاد خواهید گرفت که چگونه آموخته های خود را در عمل پیاده کنید.

سئو یوتیوب

سئو یوتیوب و محتوای ویدیویی ابزاری بی‌نظیر برای تحت تاثیر قردادن افراد است. افراد تقریباً از محتوای ویدیویی لذت می برند و گاهی اوقات حتی به آن ها اعتماد می‌کنند. با رایج شدن فیلم ها و ویدئوها، تلاش برای تولید محتوای مفید و بهتر افزایش یافته است. امروزه، یوتیوب در عرض چند ثانیه برای هر کسی از هر جای دنیا قابل دسترسی است. اما با تعداد زیادی از مردم که در حال آپلود و تولید ویدئو هستند، محتواهایی که در اینترنت وجود دارد، افزایش روز افزون حجم ویدئوها و … چگونه بازاریاب ها می توانند محتوای خود را در مقابل “بقیه افراد” متمایز کنند؟

1. کلمات کلیدی را شناسایی کنید

مانند بهینه سازی یک صفحه وب برای گوگل، بهینه سازی یک ویدیو برای نتایج جستجوی یوتیوب با کلمات کلیدی آغاز می شود. با اولویت‌بندی این مرحله، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محتوایی را که مردم واقعاً به دنبال آن هستند تولید می‌کنید.
مرحله اول با تحقیق درباره ی کلمات کلیدی در خود یوتیوب شروع می شود. معدن طلایی داده ها در نوار جستجو است، زیرا پیشنهادات خودکار منعکس کننده جستوجوهای واقعی کاربران هستند. شروع به تایپ یک کلمه یا عبارت مرتبط با محتوای خود کنید و لیستی از کلمات کلیدی پرطرفدار را مشاهده خواهید کرد:

کلمات کلیدی سئو یوتیوب

اکنون روی عبارت پیشنهادی کلیک کنید که می توانید یک ویدیوی جالب در مورد آن بسازید و ببینید کدام کانال ها قبلا رتبه بندی شده اند. با محبوب ترین ویدیوها شروع کنید. با مشاهده کانال مربوط به یک ویدئو، بلافاصله بخشی را خواهید دید که بالاترین عملکرد را دارد.

سئو یوتیوب و کلمات پربازدید

زمانیکه همه نشانه‌ها بیانگر مناسب بودن کلمه کلیدی انتخابی، هستند مسئله ی مطرح شده جذابیت موضوع برای کاربران است. باید بدانیم که کاربران همچنان در حال جستجوی این موضوع هستند و یوتیوب از ویدیوهای مربوط به آن اشباع نشده است. با جستجوی کلمه کلیدی مد نظر در گوگل می توانید مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما خیلی رقابتی نیست. با استفاده از دستور “:site” می توانید بررسی کنید که در حال حاضر چند ویدیو در مورد موضوع مد نظر در یوتیوب وجود دارد. اگر جستجوی شما بیش از 500 هزار نتیجه به دست آورد، توصیه می شود از نو شروع کنید و یک مورد جدید انتخاب کنید.

آخرین مرحله از فرآیند تحقیق کلمات کلیدی، شامل  Google Keyword Planner است. یوتیوب تنها برنامه برای جستجوی ویدئو نیست، بلکه در نتایج جستجوی گوگل نیز ویدئوها نشان داده می شوند. بنابراین شما باید کلمه کلیدی را انتخاب کنید که برای هر دو موتور جستجو قابل اجرا باشد. هدف یافتن کلمه کلیدی است که مردم به دنبال آن هستند اما بیش از حد رقابتی نیست. برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب، تعداد ایده آل میانگین جستجوهای ماهانه کلمه کلیدی باید 1000 یا کمتر باشد. به دنبال همین مثال، بیایید ببینیم که آیا «تخم مرغ عید پاک» آزمون نهایی را با موفقیت پشت سر می گذارد یا خیر.

کلمات کلیدی و تعداد جستجو

این کلمه کلیدی در بالاترین سطح میانگین جستجوهای ماهانه قرار دارد، اما با این وجود تعداد جستجوهای مناسبی دارد. «تخم مرغ عید پاک» تمام معیارهای یک کلمه کلیدی خوب را برآورده می کند و بنابراین شانس بالایی برای عملکرد خوب در یوتیوب دارد.

2. درک عوامل رتبه بندی سئو در یوتیوب

اولین چیزی که در مورد بهینه سازی ویدیوها باید بدانید این است که یوتیوب دو الگوریتم دارد. اولین الگوریتم، الگوریتم توصیه است که محتوا را در صفحه اصلی یوتیوب و بخش های ویدیوهای پیشنهادی رتبه بندی می کند. دومین الگوریتم، الگوریتم جستجو نام دارد که محتوا را در نتایج جستجوی یوتیوب رتبه بندی می کند.

عوامل رتبه بندی جستجوی یوتیوب

الگوریتم جستجوی یوتیوب چهار عامل را هنگام رتبه بندی در اولویت قرار می دهد:
• ارتباط: شامل عواملی مانند عنوان، هشتگ، توضیحات و خود محتوای ویدیو می باشد.
تعامل: شامل عواملی مانند لایک، اشتراک، نظرات، روشن کردن اعلان‌ها و زمان تماشا است.
کیفیت: شامل سیگنال‌هایی است که می‌تواند به تعیین اینکه کدام کانال‌ها تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را در یک موضوع خاص نشان می‌دهند، کمک می‌کند.
شخصی‌سازی: یوتیوب سعی می‌کند با در نظر گرفتن سابقه جستجو و تماشای کاربر، مرتبط ‌ترین نتایج را برای هر کاربر پیدا کند.
الگوریتم یوتیوب محتوای دولت مردان و سیاسمداران مورد اعتماد را برای جستجوهای مرتبط با اخبار، سیاست و اطلاعات پزشکی یا علمی در اولویت قرار می‌دهد. برای مقوله‌های دیگر، مانند موسیقی یا سرگرمی، یوتیوب به عواملی مانند ارتباط، تازگی یا محبوبیت نگاه می‌کند. نباید به سئو یوتیوب مانند سئو گوگل فکر کرد. کلیک کردن کاربران بر روی نتایج نشان داده شده توسط گوگل، ارتباطی با الگوریتم های رتبه بندی آن ندارد. در گوگل مهم ترین چیز ارتباط محتوا با جستجوی کاربر است.
هدف الگوریتم یوتیوب ارائه رضایت‌ بخش ‌ترین نتایج است. برای تعیین اینکه کدام ویدیوها رضایت ‌بخش ‌تر هستند، یوتیوب نحوه تعامل کاربران با ویدئو را در هنگام نمایش ویدیوها در نتایج جستجو در نظر می‌گیرد:
• آیا آنها تمام ویدئو را تماشا کردند؟
• ویدیو را دوست داشتند؟
• نظر گذاشتند؟
• عضو کانال شدند؟
• اعلان ها را روشن کردند؟
• آیا بیشتر از یک ویدیو از ویدئو های کانال را تماشا کردند؟
موارد بالا، همه عوامل رتبه بندی قوی برای الگوریتم جستجوی یوتیوب هستند. نکات بهینه سازی در بخش بعدی به یوتیوب کمک می کند تا بفهمد ویدیوهای شما در مورد چیست. برای اینکه ویدیوهای خود را به بالای SERP ها ببرید، باید محتوای رضایت بخشی ایجاد کنید.

3. عملی کردن سئوی یوتیوب

دلیلی وجود دارد که یوتیوب به کاربران اجازه می دهد به صورت دستی عنوان، توضیحات و برچسب ها را وارد کنند و همچنین یک تصویر بهینه انتخاب کنند. همه این گزینه‌ها باید از اولین باری که ویدیو آپلود می‌شود مورد استفاده قرار بگیرد تا مخاطب شما را راحت تر پیدا کند. اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره سئو دارید کلیک نمایید.

عنوان

از کلمات کلیدی برای تمرکز بر هدف کاربر و اینکه چگونه کلمات کلیدی با آنچه محتوای ویدیویی واقعاً به کاربران ارائه می دهد مطابقت دارند، استفاده کنید. عنوان یکی از اولین چیزهایی است که کاربران هنگام نمایش ویدیوی شما در صفحه، نمایش داده شدن در جستجو یا اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی مشاهده می کنند.

توضیحات

مانند عنوان، توضیحات باید حاوی کلمات کلیدی باشد و محتوای ویدیو را منعکس کند. به یاد داشته باشید که شما در حال ساختن توضیحی برای ویدیو هستید، نه یک تبلیغ. توضیحات با کیفیت جزئیات بیشتری نسبت به عنوان دارند، اما نباید خیلی طولانی باشند. توضیحات باید کاربر را به تماشای ویدیو ترغیب کند، زیرا اطلاعات داده شده باعث می‌شود فرد باور کند که ویدیو چیزی است که او به دنبال آن بوده است. توضیحات همچنین باید شامل حداقل یک پیوند باشد. وجود دو لینک در توضیحات عالی است (یکی در انتهای جمله اول و یکی در جمله آخر)، اما به خاطر داشته باشید که این راهی برای دادن اطلاعات بیشتر به کاربران است. شما نباید یک یا دو پیوند را با پنج پیوند که ارزش واقعی اضافه نمی کنند، از بین ببرید.
• یک توضیح دو تا سه جمله ای بنویسید.
• حداقل یک پیوند اضافه کنید.
• توضیحات باید کمتر از 300 کاراکتر باشند.

هشتگ

برچسب ها یا هشتگ ها در یوتیوب نسبتاً جدید هستند و برای طبقه بندی محتوا مفید هستند. برای برچسب گذاری از کلمات کلیدی استفاده کنید که واقعاً با ویدیوی شما مرتبط هستند. هشتگ ها به کاربران و گوگل (و سایر موتورهای جستجو) کمک می کنند تا محتوای ویدیوی شما راحت تر دیده شود.

لیست پخش

از لیست پخش برای دستیابی و دید گسترده در ویدیوهای خود استفاده کنید. هیچ اجباری برای افزودن ویدیوها به لیست‌های پخش وجود دارد.

youtube seo

ترجمه

یوتیوب به سازندگان محتوا این امکان را می دهد که فیلم ها را به زبان های دیگر ترجمه کنند. ارائه ویدئو ها به زبان های دیگر برای تولید محتوای جهانی یا جمعیت شناختی خاص به زبانی غیر از انگلیسی مفید است.

زبان

اگر ویدیویی را به زبان انگلیسی آپلود می‌کنید و بیشتر یا همه ویدیوهای شما به زبان انگلیسی هستند، آن را از منو زبان اصلی انتخاب کنید.

youtube seo

تنظیمات پیشرفته

تنظیمات پیشرفته یوتیوب گزینه های مختلفی را برای بهینه سازی ویدیو ارائه می دهد.

نظرات

غیرفعال کردن نظرات در یک ویدیو، در واقع به میزان قابل توجهی به دید ویدیوی شما آسیب می رساند. نظرات یکی از عواملی است که یوتیوب برای تعیین ارتباط، کیفیت ویدیوها استفاده می‌کند.

youtube seo

اشتراک گذاری

اجازه دادن به اشتراک گذاری ویدیو سرعت محبوبیت و مطرح شدن آن را افزایش می دهد. در این حالت هر کسی می تواند آن را به وب سایت خود اضافه کند، از جمله یک ایستگاه خبری یا وبلاگ نویس.

youtube seo

محدودیت های سنی

ویدیوها نباید دارای محدودیت سنی باشند، مگر اینکه محتوای صریحی وجود داشته باشد. محتوای صریح ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما به گفته یوتیوب، «خشونت، تصاویر مزاحم، برهنگی و به تصویر کشیدن فعالیت‌های خطرناک یا غیرقانونی» ممکن است ارزش محدودیت‌های سنی را داشته باشند.

youtube seo

دسته بندی

15 دسته مختلف وجود دارد و به یوتیوب کمک می کند تا یک ویدیو را بر اساس معیارهای محتوا و رفتار سایر کاربران توصیه کند. اکثر ویدیوها دسته بندی دارند و  کلمه کلیدی با آن مطابقت دارند، اما اگر به دلایلی نمی توان یک ویدیو را به راحتی دسته بندی کرد، توصیه می شود از برچسب پیش فرض «سرگرمی» استفاده شود.

youtube seo

دیگر تکنیک های سئوی یوتیوب

علاوه بر تکنیک‌های بهینه‌سازی فوق، برخی بهینه‌سازی‌های اساسی دیگر می‌توانند به دیدن ویدیوهای شما کمک کنند.

1. Clear Call-To-Action (CTA)

تأثیر و تعامل بسیاری از ویدیوها زمانی پایان می یابد که ویدیو تمام می شود. به بینندگان موضوعات بعدی را پیشنهاد دهید:
•    درباره ویدیو بیشتر بدانید.
•    به وب سایت بروید و در مورد برند و آنچه که ارائه می دهد بیشتر بدانید.

2. تنها به فروش فکر نکنید

یوتیوب مکانی برای افراد است که موضوعی را آموزش می دهند و الهام بخش هستند. به ندرت کاربران سعی می کنند محصولات یا حتی برندها را به فروش برسانند.

3. مطالب خود را بررسی کنید

اغلب اوقات این مسئله نادیده گرفته می شود. کاری خسته کننده و پرزحمت است، اما به یوتیوب و موتورهای جستجو کمک می کند بهتر از هر روش دیگری ویدیو و محتوای آن را بهتر درک کنند. مانند خزیدن در یک وب سایت است.

4. محتوای خود به اشتراک گذاری بپذارید

محتوا باید در تمام کانال‌های اجتماعی و در انجمن‌ها و انجمن‌های مربوطه به اشتراک گذاشته شود تا دسترسی بیشتر شود. همچنین ارزش صرف هزینه برای تبلیغات را دارد. چون هر چه چشمان بیشتری آن را تماشا کنند، عملکرد بهتری دارد.

محتوای برنده در یوتیوب

به یاد داشته باشید، سیگنال‌های مختلفی در رتبه‌بندی و دیده شدن یوتیوب وجود دارد:
•    زمان تماشا: چه مدت یک بیننده یک ویدیو را تماشا می کند.
•    کلمات کلیدی: ارتباط با یک عبارت جستجو را نشان دهید.
•    کاربران: کانالی با صدها یا هزاران مشترک بهتر از کانالی با 15 مشترک عمل می کند. یکی از عواملی است که نشان می‌دهد کانال در موضوعات خاصی معتبر است و مورد اعتماد دیگران است.
•    تعامل: لایک‌ها، نپسندیدن‌ها و نظرات همگی سیگنال‌های مفیدی هستند که به یوتیوب، گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بفهمند یک ویدیو ارزش دیدن بیشتری دارد.
•    مدت زمان ویدیو: محتوای یوتیوب نباید خیلی طولانی باشد. کاربران باید به محتوا علاقه مند باشند و آن را تماشا کنند تا ارزش واقعی آن را دریافت کنند.

سخن آخر

امروزه، با گسترش روز افزون برنامه های اجتماعی سئوی یوتیوب از جمله پرکاربرد ترین تولید محتواها است که می توان از طریق آن درآمد بالایی داشت. سئوی یوتیوب دارای تکنیک ها و روش های مختلفی است که برای دانستن آن ها باید از متخصصین این حرفه کمک گرفت. تیم سئو آماده ارائه خدمات، مشاوره و قبول پروژه ها در زمینه ی سئو گوگل و سئو یوتیوب هستند.

منبع: https://www.searchenginejournal.com/youtube-seo-video-optimization/260757/#close

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است