سئو خارج صفحه

میزان پیشرفت خواندن شما

سئو خارج صفحه

بک لینک از وب سایت های دیگر است که به سایت شما اشاره می کند. نتایج برتر در گوگل به طور متوسط 3.8 برابر بیشتر از نتایجی که در موقعیت های 2-10 ظاهر می شوند، بک لینک دارند.

با این حال، بهینه سازی خارج از صفحه برای موتورهای جستجو فقط مربوط به ایجاد بک لینک نیست.سئو خارج از صفحه چیزی بیشتر از این است. به عنوان مثال، نام تجاری (URL سایت شما یا نام تجاری ذکر شده در سایت دیگری بدون لینک) یک جنبه جدایی ناپذیر از سیگنال های جستجوی خارج از صفحه است. سئوی خارج از صفحه به سادگی به گوگل می گوید که دیگران در مورد سایت شما چه فکر می کنند. به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی لینک ارزشمند به صفحات خود دارید، موتورهای جستجو فرض می‌کنند که محتوای فوق‌العاده‌ای دارید که برای کاربران ارزش ایجاد می‌کند. مردم فقط مطالبی را که دوست دارند، ارجاع می دهند و به اشتراک می گذارند. حتی در یک تجارت آجر و ملات، اگر محصول شما مفید و مقرون به صرفه باشد، از مشتریان فعلی خود ارجاعات شفاهی زیادی دریافت خواهید کرد.

سئو خارج صفحه

سئو خارج از صفحه چیست؟

“سئو خارج از صفحه” به تمام فعالیت هایی اطلاق می شود که شما و دیگران از وب سایت خود برای بالا بردن رتبه یک صفحه در موتورهای جستجو انجام می دهید. اگرچه بسیاری از افراد سئوی خارج از صفحه را با لینک سازی مرتبط می دانند، اما فراتر از آن است. بسیاری از فعالیت‌هایی که منجر به پیوند استاندارد در سایت‌های دیگر نمی‌شوند، برای بهینه‌سازی خارج از صفحه مهم هستند. بهینه سازی موتورهای جستجو درون صفحه در داخل سایت اتفاق می افتد، در حالی که سئو خارج از صفحه خارج از سایت اتفاق می افتد. اگر یک پست مهمان برای وبلاگ دیگری بنویسید یا نظری بگذارید، در حال انجام تبلیغ سایت خارج از صفحه هستید.

سئو خارجی چیست؟

آماده سازی سایت/صفحه برای لینک سازی

پیوندها هنوز برای گوگل بسیار مهم هستند. در واقع، برای گوگل تقریبا غیرممکن است که ارزش هر صفحه وب را در صورتی که هیچ پیوندی به آن نشان دهد وجود نداشته باشد، مهم نیست که محتوای صفحه چقدر مفید، ارزیابی کند. صاحبان سایت اغلب وسوسه می شوند که از آماده سازی اولیه برای ایجاد لینک صرف نظر کنند. اما مهم است که این اولویت را داشته باشید زیرا تهیه یک سایت تضمین می کند که به پیوندهایی که به آنها ارسال کرده اید توجه دارید. بنابراین چگونه مطمئن می شوید که صفحات وب شما برای ساخت لینک آماده هستند؟

1. صفحات داخلی خود را بچینید

صفحات داخلی بهینه شده می توانند تفاوت زیادی در رتبه بندی کلی شما ایجاد کنند. این شامل پیوند صفحات شما با استفاده از کلمات کلیدی تصادفی (با تاکید بیشتر بر نام تجاری شما) است. تعداد لینک های داخلی به یک صفحه نشان دهنده اهمیت آن نسبت به سایر صفحات در سایت است. با این حال، هنگام انجام این کار مراقب باشید. در یک مطالعه اخیر، Semrush دریافت که 42.5 درصد از وب سایت ها دارای لینک های داخلی شکسته هستند.

برای بهینه سازی پیوند داخلی، باید صفحات سیلو (Silo) داشته باشید که به صفحات دسته بندی شما و صفحات پشتیبانی (پست ها) متصل شوند. به این ترتیب، وقتی پیوندی را به صفحه اصلی ارسال می‌کنید، جریان از طریق دسته‌بندی و صفحات پشتیبانی ادامه می‌یابد و در نتیجه عملکرد جستجوی شما را افزایش می‌دهد.

صفحات سیلو و سئو خارجی

متخصصان بهینه سازی موتور جستجوی هوشمند فقط لینک ها را در یک صفحه قرار نمی دهند. در عوض، آنها صفحات را به گونه ای قرار می دهند که هر پیوند، سئو را به سایر صفحات به هم پیوسته منتقل کند. هیچ یک از صفحات داخلی شما نباید تنها باشد. هر صفحه را به بخشی جدایی ناپذیر از سایت خود تبدیل کنید و ناوبری یکپارچه را در آن قرار دهید. این برای کاربران سایت شما و جذابیت شما برای موتورهای جستجو ضروری است. در حالت ایده‌آل، صفحاتی که به موضوعات مشابه یا مرتبط می‌پردازند باید به یکدیگر پیوند داده شوند تا تجربه‌ای غنی برای کاربران فراهم کنند.

ارتباط صفحات در سئو خارجی

در بهینه سازی موتورهای جستجو، صفحات داخلی اغلب نادیده گرفته می شوند. بیشتر سئوکاران و صاحبان سایت متوجه نیستند که بخش زیادی از “ارزش سئو” یک سایت از نحوه ساختار صفحات داخلی ناشی می شود. این معمولاً زمانی امکان پذیر می شود که شما پیوندهایی از صفحات با ارزش در همان سایت داشته باشید. اگر می‌خواهید ارزش پیوند سالم بین صفحات داخلی خود داشته باشید، صفحات خود را به درستی سیلو کنید. به یاد داشته باشید که دیگر تنها به تعداد پیوندهایی که دارید مربوط نمی شود. کیفیت لینک ها به صفحات داخلی شما به اندازه ساختار خود صفحات مهم است.

در واقع، گاهی اوقات کاهش تعداد لینک هایی که به صفحات داخلی شما اشاره می کنند می تواند به تلاش های سئوی شما کمک کند. به عنوان مثال، CMS آمریکای شمالی، تولید کننده ماشین های CNC 5 محوره، یک وب سایت با 170 صفحه نمایه شده داشت. با این حال، سایت ترافیک جستجوی قابل توجهی ایجاد نمی کرد.

مثالی برای سئو خارج صفحه

با بررسی سایت خود با استفاده از Internal Link Juice Tool، آنها متوجه شدند که سایت دارای 168 پیوند است که به صفحه اصلی اشاره می کنند. این اتفاق بیشتر از بهترین روش‌ها بود، که مخصوصاً زمانی که سئو از آن پیوندها به صفحات داخلی سرازیر نمی‌شود، مشکل‌ساز است. آنها یک ساختار ناوبری جدید را راه اندازی کردند و برخی از پیوندهای اشاره به صفحات سیلو را حذف کردند، در حالی که پیوندهایی را که قابلیت استفاده را پشتیبانی می کردند (مانند “تماس با ما” و صفحات پشتیبانی) حفظ کردند. در مجموع 70 لینک حذف شد. پس از 6 هفته ساختاردهی مجدد پیوندهای صفحات داخلی و صفحه اصلی، اکثر صفحات و پیوندهای تازه توسط ربات های گوگل دوباره بررسی شدند.

2. ابتدا سئوی اولیه روی صفحه را انجام دهید

بهینه سازی موتورهای جستجو در صفحه مهم است. پس از همه، شما نمی خواهید گوگل سایت شما را به عنوان یک پورتال نادیده گرفته ببیند. مطمئنا به اندازه کافی در مورد متا تگ ها و چگالی کلمات کلیدی شنیده اید. با این حال، سایر عوامل مهم سئو در صفحه وجود دارند که اهمیت دارند و اغلب نادیده گرفته می شوند. عکس زیر یک اینفوگرافیک سئو روی صفحه از Backlinko بسیاری از آنها را برای شما ارائه می کند:

سئو اولیه برای سئو خارج از صفحه

یکی از دلایلی که بسیاری از سایت‌های معتبر دیگر بر فهرست‌های ارگانیک برتر تسلط ندارند این است که از سئوی اولیه روی صفحه غفلت کرده‌اند. شما می خواهید با استفاده از کلمه کلیدی که بهترین تعریف کننده آن صفحه است، به صفحات داخلی خود پیوند دهید. وقتی صفحه فرودی ایجاد می کنید که دوست دارید گوگل رتبه بالایی داشته باشد، باید سئو بیشتری را از صفحات مهم خود به آن صفحه منتقل کنید. اگر موتور جستجو صفحات زیادی را در سایت شما برای یک عبارت جستجوی خاص بیند و مطمئن نباشد که کدام یک نسب به بقیه رتبه بالاتری داشته باشد، بدون توجه به ارزشی که ارائه می کنید، نادیده گرفته خواهید شد.

این مورد در واقع همان چیزی است که فرآیند اصلی بهینه‌سازی موتور جستجو در صفحه است. هیچ فرمول راز جادویی وجود ندارد. فقط اطمینان حاصل کنید که صفحات شما به خوبی ساختار یافته اند، کلمات کلیدی شما مشخص شده اند و سیگنال ها به روش صحیح به گوگل ارسال می شوند. این به بهبود رتبه موتور جستجو کمک می کند. یک مثال در اینجا آمده است: Daily Mail Online، مجله آنلاین محبوبی که برای چندین کلمه کلیدی رتبه بالایی دارد، در طول جام جهانی 2014 نتوانست بر لیست های برتر تسلط یابد. برندهای دیگر جایگاه خود را گرفتند:

مثال سئو سایت برای سئو خارج از صفحه

مجله آنلاین این فرصت را برای جذب هزاران، اگر نگوییم میلیون‌ها کاربر جستجوگر، با توجه به علاقه شدید به این مسابقات از دست داد (با اوج افزایش در حدود 18 ژوئن).

افت سئو در سئو خارجی

با تسلط چندین برند در رتبه بندی صفحه اول گوگل، دیلی میل آنلاین اصطلاح “جام جهانی” را از دست داد. هر مقاله جدیدی که در مورد جام جهانی منتشر می‌شد با صفحه فرود دیلی میل همپوشانی داشت، که آن‌ها به شدت می‌خواستند رتبه‌بندی بهتری نسبت به سایر صفحات (به رنگ صورتی) داشته باشند.

تاثیر سئو سایت بر سئو خارجی

آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که موتور جستجو صفحات زیادی را از Daily Mail Online برای این عبارت جستجو می بیند و مطمئن نیست که کدام یک باید بالاترین رتبه را داشته باشد. این اتفاق ارتباط زیادی با پیوند داخلی صفحه یا عدم وجود آن دارد. برای استفاده از عبارت جستجوی پرطرفدار در آن زمان، Mail Online می‌توانست از هر صفحه داخلی به ویژه آنهایی که مربوط به «Word Cup» هستند، به صفحه هاب پیوند داده شود. این یک سیگنال قوی برای گوگل بود که این صفحه قابل توجه و شاید برای کاربران مفید است.

3. کلمات کلیدی موضوعی را حتی برای سئوی خارج از صفحه انتخاب کنید

اگرچه پیوندها هنوز هم مورد بررسی هستند، نتیجه سئو که هر عامل دیگری را کنترل می کند، کلمات کلیدی است که شما انتخاب می کنید. کلمات کلیدی بلوک های اساسی برای کمپین محتوای شما هستند. در نمودار زیر، نمای دقیق‌تر سئوی درون صفحه نشان می‌دهد که استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و کلیدواژه‌های اصلی به ترتیب 7.5% و 40% از سئوی درون صفحه را تشکیل می‌دهند.

نمودار کلمات کلیدی و سئو داخلی و سئو خارج از صفحه

اما همه کلمات کلیدی یکسان ایجاد نمی شوند. اگر می خواهید شانس هدایت ترافیک ارگانیک به سایت خود را افزایش دهید، باید کلمات کلیدی موضوعی را انتخاب کنید. کلمه “موضوعی” به سادگی به معنای داشتن یا ارتباط با یک موضوع خاص است. بنابراین، هنگامی که در حال انتخاب کلمات کلیدی هستید، روی آنهایی تمرکز کنید که به موضوع خاصی مرتبط هستند. شما نمی توانید شبکه خود را بیش از حد کسترده کنید. برای مثال:

بیایید فرض کنیم که کسب و کار شما خدمات سفارشی سازی قالب وردپرس را ارائه می دهد. مهم است که کلمات کلیدی مرتبط مناسب را پیدا کنید که بتوانید در اطراف آن محتوا ایجاد کنید. به سادگی کلمه کلیدی اصلی خود (سفارشی سازی تم وردپرس) را به نوار جستجوی Ubersuggest وصل کنید. روی دکمه “جستجو” کلیک کنید. در اینجا عبارات کلیدی موضوعی که در نتایج پر می شوند آمده است:

ابزار یافتن کلمات کلیدی

به یاد داشته باشید که شما برای کمک به دیگران در تجارت هستید. با دانستن کلمات، عبارات و عبارات جستجویی که در جستجو استفاده می‌کنند، می‌توانید به راحتی محتوای خود را مطابق با نیازهای آن‌ها تنظیم کنید. شما می توانید قدرت کلمات کلیدی خود را با جابجایی به سمت کلمات کلیدی مارک دار افزایش دهید. به عبارت دیگر، به جای هدف قرار دادن «نکات سئو»، می توانید نام تجاری یا دامنه خود را (به عنوان مثال، نکات سئوی Moz، سئو نیل پاتل) درج کنید. کلمات کلیدی دامنه یا برند محور معمولا چندین نتیجه از یک سایت را در نتایج جستجوی گوگل نشان می دهند.

مثال کلمات کلیدی

البته، شما باید محتوای مفید و باکیفیت ایجاد کنید. هنگامی که رتبه چندین صفحه خود را در نتایج جستجوی گوگل مشاهده می کنید، مهم نیست که آن صفحات در چه جایگاهی قرار دارند – می توانید از طریق هر یک از استراتژی های لینک سازی زیر، پیوند بیشتری را به آنها منتقل کنید:

بررسی کلمات کلیدی سئو خارج از صفحه

کلمات کلیدی موضوعی مارک دار به شما برتری نسبت به رقبا می دهند و به عنوان یک تکنیک پیشرو در سئو عمل می کنند. مهم نیست که چه تعداد از برندهای برتر بر 10 لیست ارگانیک برتر تسلط دارند، می توانید متوجه شوید که بازدیدکنندگان با انگیزه به سایت خود هدایت می کنید. وقتی کلمات کلیدی را در بهینه سازی درون صفحه هدف قرار می دهید، فقط آن کلمات کلیدی اصلی را بارها و بارها تکرار نکنید.

در عوض، از مترادف ها یا اصطلاحات نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) استفاده کنید. کلمات کلیدی LSI یک هدف دارند. در حالت ایده‌آل، اگر محتوایی را در مورد موضوعی مرتبط با شرکت اپل می‌نوشتید، گوگل از شما انتظار دارد که کلمات و اصطلاحات مرتبطی را که در سازمان مشترک است ذکر کنید.

کلمات کلیدی سئو خارج از صفحه

از ذکر کلمه کلیدی اصلی خود (به عنوان مثال، بلیط هواپیما ارزان) بارها و بارها در محتوای خود دوری کنید. گوگل آن را به عنوان بهینه سازی بیش از حد می بیند و ممکن است شما را جریمه کند. شاید تعجب کنید که چگونه می توانید این کلمات مترادف را پیدا کنید. خبر خوب این است که چندین ابزار وجود دارد که می توانید برای تحقیق در مورد عبارات جستجوی LSI استفاده کنید. به سادگی این مراحل را دنبال کنید:

مرحله 1: به Ubersuggest بروید و کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید (به عنوان مثال، بلیط هواپیما ارزان). روی دکمه “جستجو” کلیک کنید.

مرحله 2: روی «ایده‌های کلمه کلیدی» در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.

جستجوی کلمات کلیدی

مرحله 3: ایده های کلیدواژه را مرور کنید

ایده های کلمات کلیدی

مرحله 4: کلمات کلیدی را انتخاب کنید. عبارات کلیدی با حجم جستجوی بالا، نمره سختی سئو پایین و CPC بالا را انتخاب کنید.

مرحله آخر: این است که ایده بهتری در مورد آنچه باید انجام دهید تا از رقبای صفحه خود پیشی بگیرید.

به طور خلاصه، بهینه‌سازی کلمات کلیدی روی صفحه به تحقیق، انتخاب و ادغام کلمات کلیدی خلاصه می‌شود که می‌توانید به راحتی برای آنها رتبه بندی کنید. شما نمی خواهید با برندهای برتر با قدرت دامنه بالاتر و قوی تر رقابت کنید. به همین دلیل است که باید روی کلمات کلیدی بلند نیز تمرکز کنید.

چگونه بک لینک های مرتبط، معتبر و کاربرپسند دریافت کنیم

در ژانویه 2022، گوگل 12.1 میلیون درخواست جستجو را پردازش کرد. به تمام ترافیک بالقوه ای که وب سایت شما می تواند دریافت کند فکر کنید اگر بتوانید فقط بخش کوچکی از این جستجوها را جذب کنید. تغییرات بزرگی در کسب و کار شما اتفاق می افتد اما چگونه؟ همانطور که سئوکاران، بازاریابان محتوا و وبلاگ نویسان می دانند، بک لینک ها در حال حاضر مهمترین عامل سئوی خارج از صفحه هستند. به این دلیل که لینک های طبیعی از وب سایت های معتبر و مرتبط به عنوان یک “رای اعتماد” مستقل عمل می کنند که به موتورهای جستجو کمک می کند به وب سایت شما اعتماد بیشتری داشته باشند.

سئو فنی و سئو خارج از صفحه

هنگامی که ربات های جستجوی گوگل سایت شما را می خزند و به دنبال محتوای تازه می گردند (گاهی اوقات بسته به تنظیمات نقشه سایت شما)، صفحات جدید شما را فهرست می کنند و آنها را برای کاربران جستجو آماده می کنند. پس از اینکه صفحات شما به ایندکس وسیع خود اضافه می شوند تا در نتایج جستجو در صورت ایجاد پرس و جوهای جستجوی مرتبط بازگردانده شوند، گوگل از چندین فاکتور الگوریتمی برای تعیین رتبه آن صفحات استفاده می کند.

در دنیای سئو، ما از آنها به عنوان فاکتورهای رتبه بندی گوگل یاد می کنیم. آنها عوامل تعیین کننده برای رتبه بندی صفحات وب ارگانیک هستند. خوشبختانه، لازم نیست همه فاکتورهای رتبه بندی را به خاطر بسپارید. این خبر عالی است زیرا به معنای واقعی کلمه صدها مورد از آنها وجود دارد. اما مهمترین عامل در مورد سئو لینک ها هستند. خوب، نه پیوندها به خودی خود، بلکه تأثیر چنین پیوندهایی. برخی دیگر از عوامل خارج از صفحه عبارتند از:

عوامل سئو خارج از صفحه

در گذشته، اگر 100 لینک به صفحه خود ایجاد می کردید، و شما فقط 20 لینک داشتید، گوگل صفحه وب اولیه را معتبرتر و ارزشمندتر از صفحه شما می دید. کیفیت پیوند در آن زمان چندان مهم نبود. اما امروزه پیوندها به گونه ای متفاوت درک می شوند. وقتی گوگل لینکی را می بیند که به صفحه وب شما اشاره می کند، سؤالات زیادی ایجاد می شود. مثلا:

  • لینک از کجا میاد؟
  • چه چیزی باعث شد که صاحب سایت به شما پیوند دهد؟
  • کیفیت لینک چیست؟ (یعنی از یک سایت معتبر است؟)
  • لینک شما چقدر تازه است؟
  • پروفایل لینک شما چقدر طبیعی است؟

هنگام ایجاد لینک به سایت یا صفحات داخلی خود (که در سئوی امروزی ایده آل تر است)، روی پیوندهای مرتبط، معتبر و سئو پسند تمرکز کنید.

راه هایی برای دریافت لینک های ارزشمند برای بهبود سئوی خارج از صفحه

برای دریافت بک لینک روش های مختلفی وجود دارد. در اینجا برخی از رایج ترین و مؤثرترین آنها آورده شده است.

1. ساختمان لینک شکسته

حتی اگر تعداد زیادی پست در مورد لینک سازی شکسته نوشته باشیم، متاسفانه، افراد زیادی این کار را انجام نمی دهند. بر اساس Semrush، چهل درصد از وب سایت ها حاوی لینک های شکسته هستند، و شما می توانید با درخواست از وب سایت های دارای لینک های شکسته برای جایگزینی لینک ها با لینک های معتبر به سایت خود، از آن استفاده کنید. لینک سازی شکسته آسان، سریعتر از وبلاگ نویسی مهمان است و می تواند راه قابل توجهی برای به دست آوردن لینک های مناسب فراهم کند.

بسیاری از لینک هایی که در وبلاگ های معتبر می بینید در واقع مرده اند. با انقضای هاستینگ، سایت ها در حین انتقال فایل یا جا به جایی به هم می ریزند یا اشتباهات تایپی رخ می دهد و لینک ها قطع می شوند. آنها منجر به صفحات خطای 404 می شوند که برای کاربران جذابیتی ندارند (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد).

همه این لینک های خراب به نفع شماست.

هیچ چیز جدید یا جالبی در مورد تعمیر لینک های خراب وجود ندارد. این تاکتیک لینک‌سازی هرگز قدیمی نمی‌شود یا از بین نمی‌رود، زیرا اینترنت همیشه لینک‌های شکسته جدیدی خواهد داشت که باید اصلاح شوند. اگر تعداد زیادی لینک مرده در وبلاگ خود دارید، و نمی دانید که آیا عملکرد جستجوی شما تحت تأثیر قرار می گیرد، لازم نیست نگران باشید. طبق وبلاگ رسمی گوگل وبمستر مرکزی و تایید شده توسط Semrush در سال 2021، 404 صفحه خطا یا صفحات شکسته بر رتبه سایت شما تأثیر نمی گذارد.

404 ها بخش کاملاً عادی وب هستند. اینترنت همیشه در حال تغییر است، محتوای جدید متولد می‌شود، محتوای قدیمی می‌میرد، و وقتی از بین می‌رود (در حالت ایده‌آل) کد پاسخ HTTP 404 را برمی‌گرداند. موتورهای جستجو از این موضوع آگاه هستند. اگرچه گوگل دوست دارد یک صفحه خطای 404 مناسب را ببیند، اما آیا فکر می کنید این یک تجربه خوب برای کاربر است؟ قطعا نه. وقتی افراد از یک صفحه نتایج ارگانیک روی صفحه وب شما کلیک می کنند، انتظار ندارند صفحه خطای 404 را ببینند، بلکه می خواهند محتوای دقیقی را که جستجو کرده اند ببینند.

ارور 404 و سئو خارج از صفحه

تصور کنید که وقتی مردم برای «بهترین ساعت مچی دیجیتال» جستجو می‌کنند، چقدر ناامید می‌شوند، فقط روی اولین نتیجه کلیک می‌کنند و صفحه خطا را می‌بینند. تعدادی از این جستجوگران احتمالاً آدرس سایت را علامت گذاری می کنند و عهد می بندند که دیگر هرگز از آن بازدید نکنند. بدیهی است که تجربه کاربری ضعیف بود. و هیچ چیز بیشتر از یک تجربه کاربری ضعیف مردم را از خود دور نمی کند، که نشانه ای طبیعی از خدمات کلی شما به مشتری به جستجوگر است. نتیجه این امر می تواند فاجعه بار باشد. با توجه به شبکه طراحی ساکرامنتو، “85٪ از کسب و کار شما ممکن است به دلیل خدمات ضعیف به مشتریان از بین برود.”

تجربه کاربری بد و سئو خارج از صفحه

به طور خلاصه، لینک سازی شکسته به چهار مرحله ساده تقسیم می شود: تجزیه و تحلیل بک لینک در یک وب سایت مربوطه، پیدا کردن یک لینک شکسته، تماس با مالک، و اطلاع دادن به آنها در مورد لینک های مرده خود.

لینک شکسته

با استفاده از این تاکتیک، پیوندهای مناسبی را به صفحات وب خود بسازید. شما این منابع را واقعا مفید خواهید یافت:

  • چگونه 100 لینک با کیفیت بدون نوشتن محتوای تازه بسازیم
    13
  • استراتژی لینک سازی کارآمد برای بازاریابان پرمشغله
  • ساختمان پیوند شکسته کمربند سیاه
  • نحوه استفاده از استراتژی لینک شکسته برای دریافت لینک

اینفوگرافیک های جذاب ایجاد و توزیع کنید

شکی در این نیست: اینفوگرافیک ها هنوز کار می کنند و احتمالاً در آینده نیز به کار خود ادامه خواهند داد. از سال 2020، اینفوگرافیک ها چهارمین شکل رایج رسانه های بازاریابی محتوا بودند. در حالی که اینفوگرافیک ها هنوز هم می توانند نتایج چشمگیری داشته باشند، باید بدانید که همه اینفوگرافیک ها کار را انجام نمی دهند.

با این حال، اگر بودجه کمی دارید یا به تازگی شروع به کار کرده اید، ممکن است نتوانید هزینه 1000 دلار اینفوگرافیک را بپردازید. خوشبختانه، شما می توانید از سایت هایی مانند Dribbble برای پیدا کردن طراحان حرفه ای اینفوگرافیک با نصف قیمت استفاده کنید. اگر تصمیم به استفاده از Visual.ly دارید، طراحی بهتری خواهید داشت – اما خدمات آنها هزینه بیشتری دارد.

اینفوگرافیک

بسیاری از بازاریابان محتوا از اینفوگرافیک ها برای جذب مخاطب مناسب، به دست آوردن لینک های معتبر و افزایش لیست ایمیل خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، کن لیونز یک مطالعه موردی WordStream را به اشتراک گذاشت که در آن یک اینفوگرافیک مفید ایجاد کردند که به افراد زیادی کمک کرد. جالب اینجاست که این اینفوگرافیک یک لینک از CNN به دست آورد و ترافیک زیادی را به سایت خود هدایت کرد. آن اسمارتی، یک بازاریاب محتوا، یک اینفوگرافیک مفید ایجاد کرد که تنها در 2 روز 10 لینک قدرتمند ایجاد کرد.

چه یک شرکت B2B یا B2C باشید، می‌توانید از بازاریابی بصری برای ایجاد تعامل با مخاطبان هدف خود و کسب لینک‌های سرمقاله از سایت‌های مناسب استفاده کنید. خبر خوب این است که وقتی مردم شروع به اشتراک گذاری اینفوگرافیک های شما می کنند، به طور مداوم ترافیک ارگانیک به وبلاگ خود ایجاد خواهید کرد. اینفوگرافیک ها 37.5 درصد بیشتر از یک پست وبلاگ معمولی بک لینک تولید می کنند. این باعث می شود که ایجاد اینفوگرافیک به یک تاکتیک ایجاد لینک غیرقابل مقاومت تبدیل شود که قطعاً باید آن را امتحان کنید.

اگر آماده ایجاد و توزیع اینفوگرافیک برای بهبود تلاش‌های سئوی خارج از صفحه خود هستید، منابع زیر مفید خواهند بود:

  • نحوه ایجاد و ترویج اینفوگرافیک برای جذب 5000 بازدیدکننده در هفته
  • راهنمای کامل ایجاد محتوای بصری (حتی اگر طراح گرافیک نیستید)

البته راه های دیگری نیز برای ایجاد لینک های با کیفیت به صفحات وب شما وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید برای ایجاد روابطی که پیوندهای بهتری ایجاد می‌کند، از گسترش بلاگر استفاده کنید و از رسانه‌های اجتماعی برای ادعای نام‌های تجاری بدون پیوند از وبلاگ‌های مرتبط استفاده کنید.

چگونه از مجازات های گوگل برای لینک های غیر طبیعی جلوگیری کنیم؟

بک لینک ها واقعا مهم هستند، به خصوص اگر می خواهید رتبه سایت خود را حفظ کنید. اما ما نمی توانیم در مورد سئوی خارج از صفحه بدون ذکر جریمه های گوگل و لینک های غیر طبیعی صحبت کنیم. حقیقت این است که پیوندها می توانند به طور قابل توجهی بر عملکرد جستجو تأثیر بگذارند – خوب یا بد. اگر از وبلاگ نویسان حرفه ای بپرسید که کدام عامل به نظر آنها قوی ترین تأثیر را در رتبه بندی جستجو دارد، بسیاری از آنها می گویند “پیوند”.

برندهای برتر، کسب‌وکارهای کوچک و صاحبان وبلاگ نیز به ساخت لینک مشغول هستند. داده های گزارش معیار بازاریابی جستجوی 2012 MarketingSherpa نشان می دهد که 59٪ از شرکت ها لینک سازی خارجی را انجام داده اند. هدف اجتناب از جریمه گوگل تا حد امکان است، زیرا بازیابی از جریمه می‌تواند دلهره‌آور و بسیار دشوار باشد. بسیاری از چیزهایی که قبلاً مورد توجه گوگل قرار می‌گرفتند، مانند پیوندهایی از سایت‌های روابط عمومی بالا، دیگر آنقدر تأثیر قوی ندارند. اکنون گوگل بیشتر نگران بهینه سازی کاربر، هدف کاربر و محتوای ارزشمند است. تمرکز دیگر روی عبارات جستجویی که افراد استفاده می کنند نیست، بلکه هدف آنها از استفاده از آن عبارت خاص است.

اجرا سئو خارجی

تجزیه و تحلیل کامل بک لینک می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید کدام لینک ها برای سایت شما خوب یا بد هستند – و چگونه از رادار جریمه گوگل دور بمانید. این موتور جستجو هنوز جامعه سئو را به هیچ فرآیند گام به گامی برای ایمن ماندن معرفی نکرده است. با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از جریمه نشدن سایت شما انجام دهید.

1. ابتدا محتوا ایجاد کنید و برای کاربران بهینه سازی کنید

احتمالاً از قبل می دانید که این به چه معناست. سوال این است که آیا کاربران خود را در اولویت قرار می دهید؟ برای اینکه واقعاً کاربران را در اولویت قرار دهید، فراموش کنید که کلمات کلیدی خود را چندین بار در پست ذکر کنید، به خصوص اگر به طور طبیعی جریان نداشته باشد. اولویت قرار دادن کاربران فراتر از استفاده از کلمه کلیدی است. گاهی اوقات ممکن است هیچ کلمه کلیدی را مستقیماً هدف قرار ندهید، اما به نوعی محتوای شما بیش از حد تبلیغاتی به نظر می رسد.

کاربران دوست ندارند فروخته شوند. در عوض، با ایجاد محتوای ارزشمند به آنها کمک کنید. تا جایی که می توانید، داده ها را در پست های وبلاگ خود ادغام کنید و از تصاویر بصری برای انتقال واضح تر پیام خود استفاده کنید. اگر با محتوای عالی به آنها کمک کنید، آنها می خواهند درباره شما بیشتر بدانند.

2. متن های Anchor را متنوع کنید

پس از انجام یک تجزیه و تحلیل کامل بک لینک و دیدن اینکه لینک های شما از کجا می آیند، باید در مرحله بعد برای تنوع بخشیدن به متن های انکر خود کار کنید. تنوع بخشیدن به متن‌های لنگر به سادگی به معنای استفاده از عبارات کلیدی مختلف، نام‌های تجاری و اصطلاحات عمومی است تا گوگل لینک‌های شما را طبیعی و غیرقابل دستکاری ببیند.

انکر تکست و سئو خارج از صفحه

به هر حال، اگر برای به دست آوردن پیوندها کار خاصی انجام نداده اید، پس لینک های شما نباید در متن های لنگر خود دارای کلمات کلیدی تطابق دقیق باشند، درست است؟ وقتی متن‌های انکر را متنوع می‌کنید، مرتبط بودن را اولویت اصلی خود قرار دهید. گوگل پیوند شما را بر اساس موضوع صفحه ارجاع دهنده و میزان سازگاری موضوعی آن با موضوع شما تجزیه و تحلیل می کند.

شما می دانید که کنترل این که از کجا لینک ها را دریافت می کنید غیرممکن است. هر کسی می‌تواند محتوای شما را به اشتراک بگذارد و به آن لینک دهد. از آنجایی که نمی‌توانید متن‌های لنگر یا لینک‌ها را کنترل کنید، باید بیشتر از نام تجاری خود به عنوان متن لنگر استفاده کنید.

دامنه سئو خارج از صفحه

اگر شما یک متخصص رسانه های اجتماعی هستید و با یک وبلاگ ماشین مصاحبه می کنید، باید از نام تجاری خود به عنوان متن لنگر استفاده کنید. دلیل آن این است که این موضوعات – ماشین‌ها و رسانه‌های اجتماعی – موضوعی یا ارتباط نزدیکی ندارند و گوگل از متن لنگر پیوندهای خارجی به صفحه برای قضاوت در مورد کیفیت، ارتباط و مفید بودن هر پیوندی که از آنجا گرفته شده است استفاده می‌کند.

آخرین، اما نه کم اهمیت، مطمئن شوید که از سایت‌های با کیفیت بالا لینک دریافت می‌کنید، لینک‌های با کیفیت پایین را از صفحات نازک رد می‌کنید، لینک‌های nofollow را در پروفایل لینک خود ترکیب می‌کنید تا آن را طبیعی کنید، و محتوای تازه را برای افزایش نام تجاری منتشر می‌کنید.

نتیجه گیری سئو خارج از صفحه

اگر می خواهید رتبه خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید، وقت آن رسیده است که از سایت خود خارج شوید و با سایر وبلاگ نویسان و صاحبان سایت ارتباط برقرار کنید. بدانید که Google Penguin و سایر به‌روزرسانی‌های الگوریتم در اصل نتایج جستجویی را که دارای تعداد زیادی پیوند ورودی نبودند، هدف قرار نمی‌دادند. شما همیشه باید از استراتژی های ساخت لینک کلاه سفید برای بهبود بهینه سازی خارج از صفحه خود استفاده کنید. با این حال، باید وب سایت خود را برای دریافت لینک های معتبر آماده کنید، زیرا برای ایجاد و کسب لینک ها سخت کار می کنید. مطمئن شوید که سایت شما به راحتی قابل پیمایش است.

وقتی صحبت از ایجاد یک تجربه محتوای بهتر می شود، همه چیز در پاسخ به سؤالات کاربر خلاصه می شود. با شناسایی سوالاتی که مشتریان ایده آل خود می پرسند شروع کنید. می توانید این سوالات را در Quora، Twitter و سایر شبکه های اجتماعی بیابید. ایجاد محتوای با کیفیت بالا یک تکنیک برتر SEO است که نمی توان بیش از حد بر آن تاکید کرد. مهمتر از همه، بهینه سازی برای موتورهای جستجو یک رویکرد بازاریابی سریع نیست. شما باید با دانستن اینکه تلاش‌هایی که امروز انجام می‌دهید در آینده به ثمر نشسته و در نهایت رتبه موتور جستجوی شما را افزایش داده و شما را به موفقیتی که می‌خواهید می‌رساند، نزدیک شوید. مهمتر از همه، ثابت و صبور باشید و به تدریج به بالای نتایج گوگل صعود خواهید کرد.

اگر سئو خارجی به درستی انجام شود، وب‌سایت به طور خودکار کسب درآمد از بک‌لینک‌ها، بهبود رتبه در موتور جستجو و ارتقای رتبه وب‌سایت آغاز می‌شود. به عبارت ساده‌تر، جای سخت‌تر کار کردن، درست کار کنیم. طراحی و سئو سایت  و سئو تضمینی معمولاً با هدف بهینه‌سازی انجام می شود. ساختن لینک‌های خوب می‌تواند به برندسازی و پایداری مجموعه کمک شایانی کند. سئو خارجی می تواند به شکل فعالیت در انواع شبکه‌های اجتماعی انجام شود. شبکه‌های اجتماعی همانند فیسبوک، گوگل پلاس، توئیتر و لینکدین، تاثیر خوبی در این زمینه دارند. می‌بایست تولید محتوای باکیفیت و انتشار محتوای سئو شده در بازه‌های زمانی مشخص در وب‌سایت و دیگر شبکه‌های اجتماعی انجام پیرد.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است