دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

میزان پیشرفت خواندن شما

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ به‌ صورت کلی به کارهایی که برای تبلیغ کالا و تسهیلات به‌وسیله ابزار‌های دیجیتال انجام می‌گیرد ،دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) می‌گویند .

این یک تعریف کاملا معمولی از دیجیتال مارکتینگ می‌باشد . در اصل دیجیتال مارکتینگ بسیار وسیع‌تر از راه‌های بازاریابی دیگر است .

دلیل بازاریابی دیجیتال :

با افزایش شبکه‌های جمعی و زیاد شدن طرفداران آن در کشور ایران، گوشی‌های هوشمند به‌شدت همه گیر شدند . قطعا با این شرایط گوشی‌های هوشمند گزینه ای مناسب برای تبلیغات هستند. معنی دیجیتال مارکتینگ همین است . یعنی بهره بردن از وسایل دیجیتال برای بازاریابی هر نوع کالا و تسهیلات .

دیجیتال مارکتینگ دقیقا به چه معناست؟

دیجیتال مارکتینگ دقیقا به چه معناست؟
استفاده از وسایل مرتبط با اینترنت و جهان دیجیتال به منظور بازاریابی تسهیلات و کالا را بازاریابی دیجیتال می‌گویند . استفاده از شبکه‌های ارتباط جمعی ما را در رسیدن به هدف یاری می دهند .
بهره‌بردن از هر وسیله‌ای مانند : استفاده بهینه ازسایت‌ ، در موتورهای جست‌ و جو می‌تواند به فعالیت ما کمک کند .
نمی توان سطح تجارت را به فعالیت‌های آنلاین کاهش داد . در فعالیت دیجیتال مارکتینگ تلاش می‌شود از راه وسیله‌هایی مانند : وب‌سایت ، ایمیل و شبکه‌های ارتباط جمعی فعالیت استفاده‌کنندگان را بررسی نمود .پس از انجام تحلیل‌ها می‌توان به بالاترین مقدار بازاریابی برای اشخاص دست یافت . در دیجیتال مارکتینگ می‌توانیم به فروش بهتر برسیم برای اینکار باید فروش خود را با ببشتر کردن دایره متقاضیان افزایش داد . که موجب افزایش فروش قابل توجه ای در مقایسه با روش سنتی می شود .

شناخت وسیله‌های بازاریابی دیجیتال :

در دیجیتال مارکتینگ وسیله‌های زیادی موجود است که تصمیم داریم آن‌ها را برای شما شرح دهیم :

1. بهبود سایت برای موتور جستجوگر(SEO) :

سئو یکی از مناسب‌ترین راه‌های بازاریابی دیجیتالی و بهترین روش برای تبلیغات است. با بهبود عملکرد سایت‌، می‌توانید به شکل برنامه‌ریزی شده مشتریان خود را داشته باشید .
با این راه‌حل شما با بهبود درونی و بیرونی سایت شامل : ظاهر ، سرعت ، مسائل تکنیکی و … می توانید سایت خود را برای موتور‌های جستجوگر بهبود بخشیده تا سایت شما بالاتر از دیگر سایت ها برای متقاضیان نمایش داده شود .

2 . بازاریابی محتوا (Content Marketing) :

از دیگر روش‌های مناسب ، بازاریابی محتوا است که برای تمامی فعالیت‌ها مناسب می‌باشد . در بازاریابی محتوا با توجه به نیاز متقاضی می‌توان محتوا خلق کرد و نیازشان را برطرف کرد . این محتوا می‌تواند یک نوشتار یا ویدئو باشد .
در آغاز با محتوای رایگان مشکل مشتری برطرف می‌گردد و بعد از اطمینان از نیاز مشتری کالا‌ها و تسهیلات هزینه‌دار خواهند شد.
روش دیگر ، روش درونگرایی است شما دیگر نیاز نیست تبلیغ کنید بلکه مشتری با صلاح دید خود تصمیم می‌گیرد که از محصول شما استفاده کند یا خیر ؟

3 . شبکه‌های اجتماعی (Social Media) :

شبکه‌های اجتماعی از قوی‌ترین و موثرترین وسیله‌های دیجیتال مارکتینگ هستند .
با توجه به افزایش استفاده از تلفن‌های هوشمند برای گشت‌وگذار در اینترنت ، کمپین‌های تبلیغاتی توانایی دارند تا مناسب‌ترین روش ها را برای تجارت شما به ارمغان بیاورند . با این حال بوسیله کمپین‌های تبلیغاتی ویروسی، می‌توان عملکردها را برای تجارت افزایش داد . بعضی از اشخاص هستند که بدون سایت و تنها با شبکه‌های اجتماعی به درآمدهای بالایی دست پیدا می‌کنند .

4.بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) :

وسیله ای پیدا نمی کنید که از ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از راه ایمیل بهره نبرده باشد .
هر تجارتی به ‌وسیله ایمیل مارکتینگ توانایی دارد تا متقاضیان بیشتری را به متقاضی وفادار تبدیل کند . ایمیل مارکتینگ هم مشابه بازاریابی محتوا با توجه به مقدار هزینه برای هر تجارتی مناسب است . این نوع فعالیت بخاطر به صرفه بودنش تجارت‌کنندگان زیادی را که دنبال تبلیغ کار خود هستند به خود جذب کرده است .
شما فقط از راه ایمیل توانایی دارید تا مطالب خاص‌تان را به متقاضیان سایت‌تان بدهید و آن‌ها را راضی کنید تا مجدد به سایت شما نگاهی بیاندازند . ایمیل وسیله ای است که حتی شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار هم نمی‌تواند جایش را پر کنند .

5 . بازاریابی ویدئویی (Video Marketing) :

بازاریابی ویدئویی بالاترین میزان تاثیر را بر روی متقاضیان می‌گذارد . از بهترین وسیله‌ها در بازاریابی محتوا ویدئو مارکتینگ است . بسیاری از اشخاص تماشای ویدئو را به مطالعه نوشتارهای بلند ترجیح می‌دهند . مواقعی که شما یک ویدئو تبلیغاتی موثر خلق کرده اید اطمینان داشته باشید که به آسانی مخاطبان را به تجارت خودتان جذب کرده اید .

6. بازاریابی چریکی (Guerrilla Marketing) :

این نوع وسیله بسیار مناسب تجارت‌های تازه تاسیس می‌باشد . زیرا با این راه شما از پرداخت هزینه بالا معاف می‌شوید . در این نوع بازاریابی تلاش می‌شود با پایین‌ترین هزینه بالاترین بازدهی را بعنوان باز خورد دریافت کرد. به همین دلیل بجای هزینه بالا شما می‌بایست فکر خوبی داشته باشید . یکی از هدف‌های این نوع بازاریابی توجه به متقاضیان کنونی بجای جذب متقاضی جدید است . یکی از هدف‌های بازاریابی چریکی رساندن تبلیغ به‌دست مردم ، بدون هیچ هزینه ای است .

7.تبلیغات اینترنتی (Internet advertisement) :

از بهترین و تاثیرگذارترین نوع تبلیغ، تبلیغ کلیکی در گوگل می‌باشد . این روش برای کسانی مناسب است که با معضلی به نام هزینه روبه‌رو نباشند و به دنبال بازخوردهای سریع هستند . شما در این سری از تبلیغات معین می‌کنید که تبلیغات شما در چه مکان و چه زمانی به نمایش دربیاید .

مزیت دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در عصر امروز اشخاص کمی هستند که به تجارتی اطمینان کنند . در اصل نحوه نتیجه‌گیری‌های متقاضیان تغییر یافته است . پس در واقع به همین دلیل هم که شده می‌بایست از تبلیغات دیجیتال بهره‌ ببرید .
چرا حتما باید از دیجیتال مارکتینگ را فرا بگیریم؟
اینترنت از مناسب‌ترین وسیله‌ها برای بازاریابی است . چنانچه شما دنبال سود بالا و صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستنید می‌بایست به دنبال دیجیتال مارکتینگ باشید .

جمع‌بندی :

استفاده از وسیله‌هایی که در این نوشتار معرفی کردیم برای هر تجارتی مهم است . تا حد امکان با توجه به مقدار هزینه‌ای که می‌خواهید انجام دهید از دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید . مباحث پیرامون دیجیتال مارکتینگ به قدری گسترده است که تنها در یک مقاله نمی‌توان به طور مفصل به تمام جوانب آن اشاره کرد. با این حال سعی کردیم در این مقاله اصول و شاخه های دیجیتال مارکتینگ و بعضی از موضوعات آن را بیان کنیم. برای مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر با پشتیبانی تیم سئوهاما تماس بگیرید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است