تاثیر اینترنت بر کسب و کارها

میزان پیشرفت خواندن شما

اینترنت چه تاثیری بر کسب و کارها دارد

تاثیر اینترنت بر کسب و کارها | نقش اینترنت در توسعه کسب و کار ها ، امروزه اینترنت تاثیر بسیار شگرفی بر همه جنبه های زندگی بشر داشته است . شاید انسان دیروز که با مبادله کالابه کالا نسبت به تهیه مایحتاج خود اقدام می کرد،

هرگز تصور چنین روزهایی را نداشت . امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت ، کسب و کارها دچار تغییراتی اساسی شده اند . درواقع می توان گفت که اینترنت یک روش مناسب برای کسب درآمد است. تاثیراتی که اینترنت بر این مدل از کسب وکارها داشته بسیار زیاد است، که در اینجا موارد شاخص تر آن را برای شما بیان خواهیم کرد.

تاثیر اینترنت بر کسب و کارها

۱- رشد کسب وکارهای کوچک و نو پا

اینترنت باعث می شود که کسب وکارهای کوچک به راحتی بتوانند از همان روز اول ، قابلیت هایی چون دستیابی به بازارهای بین المللی ، ارتباط با مشتریان ، برندسازی با استفاده از تبلیغات گسترده و… را که قبلا فقط شرکت های بزرگ و قدیمی از آن ها بهره می بردند ، را دارا باشند. لازم به ذکر است این رشد توسط تیم متخصص سئو سرعت بیشتری خواهد گرفت.

۲- افزایش رشد تجارت وفروش

یکی از مهمترین فواید تجارت الکترونیک افزایش شعبه ها ، جذب مخاطبان بیشتر و توسعه در بازارهای فرامنطقه ای با کمترین هزینه است . بدین منظور باید کیفیت ، نرخ کالاها و همچنین بسته بندی ها، منطبق با آخرین معیارهای استانداردها باشند.

۳- کاهش هزینه ها

با توجه به کاهش تعداد کارمندان و مکان های فیزیکی برای ایجاد نمایندگی در مکان های مختلف، کاهش هزینه ها امری بسیار قابل توجه است.

۴- عدم حضور واسطه ها و دلالان

اینترنت باعث کوتاه شدن دست واسطه های سنتی و دلالان از کسب و کارها شده است . که این امر موجب کاهش هزینه ها و کاهش قیمت نهایی محصول شده ، که خود نهایتا باعث رضایت دوطرفه مشتری و فروشنده می شود.

۵- ارتباط همیشگی فروشنده با خریدار

شرکت ها از اینترنت برای دستیابی ، ارتباط با تامین کنندگان و مشتریان خود بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روزهفته استفاده می کنند.

سخن پایانی

تمام این ویژگی ها و تاثیرات باعث می شود که ، صاحبان کسب وکارها برای ادامه ی کار خود ، و همچنین برای ماندن در بازار و رقابت با سایر رقبای خود ، نگاه ویژه و خاصی به استفاده مفید از اینترنت در کسب وکار خود داشته باشند ، و زیرساخت های لازم برای این کار را مهیا سازند.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است