بک لینک چیست

میزان پیشرفت خواندن شما

بک لینک‌ها یکی از جدایی ناپذیرترین مولفه‌های استراتژی بهینه‌سازی موتورهای جستجو هستند و روز به روز حیاتی‌تر می شوند. همانطور که شروع به توسعه استراتژی بک لینک خود می کنید، مهم است

که به یاد داشته باشید که کیفیت بک لینک شما بسیار مهم است. اگر بتوانید شبکه گسترده‌ای از بک لینک‌های با کیفیت بالا بسازید، احتمالاً از رقبا بالاتر می‌روید.

بک لینک چیست؟

بک لینک ها، لینک های خارجی هستند که در وب سایت های دیگر ظاهر می شوند و به سایت شما پیوند داده می شوند. آنها همچنین به عنوان لینک های باند یا بک لینک خارجی شناخته می شوند. قبل از اینکه بتوانید یک کمپین لینک سازی را شروع کنید، باید مراحل خاصی را برای آماده سازی وب سایت خود بردارید. اگر بتوانید قدرت وب سایت خود را افزایش دهید، می توانید در به حداکثر رساندن اثربخشی کمپین های بک لینک شما کمک زیادی کند.

بک لینک چیست

بهینه سازی آدرس

در بسیاری از موارد، بازاریابان یک کمپین بک لینک را قبل از وب سایت راه اندازی می کنند. بهتر است وب سایت خود را بهینه سازی کنید تا از بک لینک هایی که به آن متصل می شوند بیشترین بهره را ببرید. در غیر این صورت، ممکن است بهترین نتایج را نگیرید و گوگل سایت شما را معتبر تلقی نکند.
پیشنهاد می شود برای رفع تمام مسائل تجربه کاربری (UX) و سایر مسائل فنی وقت بگذارید، برای بر طرف کردن این مسائل می توانید با استفاده از نرم افزار خزیدن سایت برای جمع آوری تمام داده های صفحه انجام دهید. در این فرآیند، بینشی در مورد عملکرد سایت خود به دست خواهید آورد و تعیین می کنید که چه چیزی نیاز به بهبود دارد.

بهینه سازی آدرس بک لینک

برخی از مشکلات رایجی که ممکن است هنگام بررسی وب سایت خود با آنها مواجه شوید می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1.  خطاهای متعارف
  2. سرعت بارگذاری پایین صفحه
  3. مطالب تکراری
  4.  تگ های عنوان و متا داده ها را تکرار کنید
  5. دستورالعمل های نادرست
  6. عدم طراحی برای کاربران موبایل
  7. از پیوند داخلی موثر استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای پشتیبانی از صفحات وب خود در وب‌سایت و افزایش ترافیک، استفاده از استراتژی پیوند داخلی است. به صفحات دیگر محصولات یا خدمات پیوند دهید تا افراد را به سمت فروش هدایت کنید، یا می توانید به پست های وبلاگ مرتبط در داخل سایت پیوند دهید. سایر پست های وبلاگ و پیوندهای داخلی می توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا صفحات شما را راحت تر بخوانند و در عین حال افرادی را که از اولین صفحه فرود بازدید می کنند تشویق می کنند تا به کاوش در وب سایت شما ادامه دهند.

بک لینک های مفید

سعی کنید برای محتوای آموزشی بیشتر بک لینک داشته باشید

بسیاری از کسب و کارها ممکن است مشتاق دریافت بک لینک به صفحاتی باشند که افراد را به خرید تشویق می کند، مانند صفحات خدمات یا محصولات. داین کار به منظور افزایش فروش ایده‌آل است، اما اگر به دنبال پیوندهایی برای محتوایی باشید که افراد آن ها را مفید می‌دانند، احتمالاً به موفقیت بهتری با موتورهای جستجو و سایت‌های بک لینک‌دهنده دست پیدا خواهید کرد. پس بهتر است برای محتوای برتر مانند پست‌های وبلاگ آموزشی، بک لینک دریافت کنید که به مخاطبان اطلاع می‌دهد که وبلاگ نویس یا مدیر وب‌سایت دیگری علاقه بیشتری به پیوند دادن از محتوای آنها دارد.

از ریدایرکت ها برای لینک های شکسته استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های افزایش اعتبار وب‌سایت شما، استفاده از ریدایرکت‌ها به صورت 301 یا 302 است. در حالی که 302 ها تغییر مسیرهای موقتی هستند که ممکن است ناخواسته باشند، تغییر مسیرهای 301 به عنوان یک تغییر مسیر دائمی عمل می کنند. اگر پس از انجام خزیدن سایت متوجه هر 302 در پشتیبان وب سایت خود شدید، سعی کنید همه آنها را به 301 تبدیل کنید.
بسته به نوع بک اندی که دارید، ایجاد ریدایرکت های 301 می تواند یک فرآیند ساده باشد. به عنوان مثال، می توانید از یک افزونه برای کمک به ایجاد تغییر مسیر در وردپرس استفاده کنید. دقت کنید که ممکن است مقداری از اعتبار صفحه اصلی را از دست بدهید، زیرا پیوند کاملا جدید از یک صفحه کاملاً جدید خواهید داشت.

بک لینک و ریدایرکت

محتوای خود را مدیریت کنید

شما نمی توانید برای هر محتوایی که می خواهید بک لینک دریافت کنید. در عوض، بهترین روش این است که مطمئن شوید محتوای خوبی وجود دارد که افراد بخواهند در محتوای خود به آن لینک دهند و به مخاطبان خود اطلاع دهند. اگر محتوای شما رتبه خوبی داشته باشد و مردم آن را در نتایج جستجو بیابند، حتی ممکن است تمایل داشته باشند که آن را به تنهایی به اشتراک بگذارند و بک لینک های بیشتری را بدون هیچ کار اضافی برای شما ایجاد کنند.

عناصر یک استراتژی بک لینک موفق

هنگامی که وب‌سایت خود را آماده کردید، زمان آن فرا رسیده است تا استراتژی بک لینک خود را آماده کنید. اگر می‌خواهید با یک استراتژی خوب شروع کنید، باید برخی از عناصر را در نظر بگیرید که می‌تواند به تسهیل روند و تعیین اهداف مشخص برای کمپین‌های شما کمک کند. برخی از جنبه های یک استراتژی ساخت لینک موفق می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ترافیک: فرصت های بک لینک خاص می تواند از نظر کسب ترافیک سودآورتر باشد.
  • ارتباط پیوند: استراتژی های لایه ساخت لینک می تواند به سنجش ارتباط یک پیوند کمک کند.
  • کیفیت لینک ها: مطمئن شوید که برای بررسی نمایه‌های پیوند فرصت‌ها برای اندازه‌گیری کیفیت کلی آن‌ها، زمان می‌گذارید.
  • قدرت: با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics و Semrush، اعتبار سایت خود و سایت هایی را که می خواهید به سایت خود پیوند دهید، اندازه گیری کنید.
  • دشواری فرصت ها: به دست آوردن برخی فرصت ها سخت تر از دیگران خواهد بود. اگر سایتی استانداردهای ویرایشی خاصی دارد و دریافت پیوند به آن منبع چالش برانگیز تر است، اگر بتوانید زمان و تلاش خود را صرف کنید، اغلب ارزشمندتر و ارزش پیگیری دارد.
  • کیفیت کلی فرصت: علاوه بر مکان‌هایی با استانداردهای بالا، سعی کنید به دنبال فرصت‌هایی باشید که سطح کیفی بالایی را نشان می‌دهند. می‌توانید کمی زمان بگذارید تا وب‌سایت فرصت را مرور کنید و پست‌ها و پیوندهای دیگر را ببینید، که می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا این فرصت مناسب است یا خیر.
  • اهمیت تمرکز بر کاربر، نه گوگل: برای کمک به اطمینان از موفقیت استراتژی های بک لینک خود در سال 2021، به یاد داشته باشید که بهتر است به جای موتورهای جستجو بر روی ایجاد محتوای بهینه شده برای کاربر تمرکز کنید.

عوامل موثر بر بک لینک

اگر محتوای شما برای بازدیدکنندگان جذاب باشد، در نهایت با جذب ترافیک بیشتر، بک لینک های بیشتر و رتبه های بالاتر را تشویق خواهید کرد. سعی کنید از تمرکز بیش از حد بر روی لینک ها اجتناب کنید و زمان بیشتری را صرف ایجاد یک رابطه قوی با مخاطبان و رهبران صنعت خود کنید. موتورهای جستجو در سال 2021 همچنان از محتوای کاربر محور حمایت خواهند کرد، بنابراین به نفع شماست که هنگام ایجاد محتوا و توسعه استراتژی ایجاد لینک، کاربر را در نظر داشته باشید.

دریافت بک لینک

مکان های زیر تعدادی از بهترین بک لینک های سئو را ارائه می دهند.

  • فهرست های کسب و کار و نقل قول ها: یک راه آسان برای ایجاد بک لینک این است که مطمئن شوید کسب و کار شما در لیست های با کیفیت بالا با تعداد زیادی نقل قول ظاهر می شود. این می تواند به شما در ایجاد اعتبار برای سایت خود کمک کند و در عین حال اعتماد مردم را جلب کنید.
  • رسانه های اجتماعی: اگر بخواهید در فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین یا پلتفرم دیگری ظاهر شوید، می توانید محتوای خود را در یک سایت مرتبط به اشتراک بگذارید و مخاطبان خود را تشویق کنید که از پست یا صفحه از آنجا بازدید کنند.
  • هدف گذاری جغرافیایی و تخصصی: همچنین می‌توانید مطمئن شوید که سایت شما در فهرست‌های هدفمند جغرافیایی یا تخصصی ظاهر می‌شود. اگر کسب و کار شما دارای مکان فیزیکی است، می توانید آن را در فهرست های جغرافیایی خاص قرار دهید. اگر می‌خواهید جایگاه خاصی را هدف قرار دهید، می‌توانید کسب‌وکار خود را نیز در فهرست‌های تخصصی نشان دهید.
  • پست های مهمان: وبلاگ ها یا مجلات آنلاین در صنعت شما می توانند فرصت های بسیار خوبی برای ارسال پست های مهمان که ممکن است شامل بک لینک به وب سایت شما باشد، ارائه دهند. در عین حال، پست های مهمان شما می تواند اعتبار بیشتری را به کسب و کار شما ببخشد و مخاطبان شما را بسازد و به طور بالقوه مشتریان بیشتری را جذب کند.
  • نظرات وبلاگ: نظرات هرزنامه احتمالاً به سایت شما آسیب می زند، اما گذاشتن نظرات مفید یا واقعی در پست های وبلاگ با پیوندهایی به سایت شما می تواند یک استراتژی بک لینک سئو موثر ایجاد کند.

از چه بک لینکی باید استفاده کرد

از چه نوع بک لینک هایی باید اجتناب کنید؟

برای یک کمپین بک لینک قوی و جلوگیری از اتلاف وقت و لطمه زدن به اعتبار وب سایت خود، موارد زیر چند فرصت هستند که بهتر است نادیده بگیرید:

• نظرات وبلاگ هرزنامه
• وب سایت های نامربوط
• بک لینک های خودکار که لینک ها را از طریق استفاده از نرم افزارهای اسپم به دست می آورند.
• پیوندهای نوار کناری و پاورقی که حاوی محتوایی هستند که مفید یا مرتبط نیستند.

در نهایت

در نظر گرفتن همه این جنبه ها و ایجاد یک استراتژی بک لینک موثر به افزایش عملکرد سئو در دراز مدت کمک می کند. همچنین می توانید شهرت و شناخت خود را به عنوان یک مرجع در صنعت خود بهبود بخشید. تیم سئو هاما می تواند همراه خوبی برای شما در پروژه های سئو باشد.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است