بهینه سازی سایت

میزان پیشرفت خواندن شما

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت و سئو سایت چیست | بهینه سازی وب سایت چه کاربردی دارد؟ سئو چه کمکی به رونق کسب و کار من می کند؟ چگونه سایت خود را بهینه کنم؟ همه ی این سوال ها وقتی در ذهن ایجاد می شوند که بخواهید

از طریق دنیای پر رقابت وب، کسب درآمد کنید. ما در این مقاله سعی کرده ایم به مفهوم سئو و بهینه سازی وب سایت از یک زاویه متفاوت نگاه کنیم تا شما علاوه بر اینکه با مفهوم SEO آشنا می شوید.
اگر عبارت سئو چیست را در گوگل سرچ کنید با انبوهی از وب سایت ها مواجه می شوید که همه ی آن ها تعریف هایی کاملا مشابه و نامفهومی از سئو را ارائه داده اند که فقط باعث سردرگمی هرچه بیشتر شما می شود. ما در این مقاله سعی کرده ایم به مفهوم سئو از یک زاویه متفاوت نگاه کنیم تا شما علاوه بر اینکه با مفهوم SEO آشنا می شوید، چند تکنیک کاربردی در SEO را نیز بیاموزید تا درنهایت بتوانید از مزایای سئو بهره مند شوید.

سئو چیست ؟

سئو یعنی استفاده کردن از تکنیک هایی که با بکار گیری آن ها بتوانید در نتایج اولیه ی جستجوی گوگل قرار بگیرید. همان طور که می دانید هرچه وب سایت شما در نتایج بالاتری ازجستجوی گوگل قرار بگیرد تعداد بازیدهای وب سایت شما بیشتر می شود. یعنی افراد بیشتری با کالا و یا خدمات شما آشنا می شوند. بنابراین تمرکز اصلی خود را بر روی صفحه ی اول، لینک یک گوگل بگذارید.

چرا باید سایت خود را بهینه کنیم ؟

آمارها نشان می دهد حدود ۷۰ درصد از وب سایت هایی که افراد بروی آن کلیک کرده اند، در نتایج اول تا سوم گوگل قرار گرفته بودند. ( بنده تصور می کنم این آمار در ایران به ۹۰ درصد نیز رسیده باشد. ) این جایگاه شما در گوگل است که میزان فروش شما را تعیین می کند. این نکته را در نظر بگیرید که اگر سئو به روش کاملا درستی انجام شود می تواند یک روش تبلیغاتی ارزان باشد. به این خاطر که می تواند هم فروش شما را افزایش دهد و هم شما را به یک برند تبدیل کند.

چرا بهینه سازی سایت در کسب و کار اینترنتی اهمیت زیادی دارد ؟

وب سایت شما را به همه نشان می دهد، بنابراین از این طریق می توانید به یک برند تبدیل شوید.
همه روزه افراد جدیدتری از وب سایت شما دیدن می کنند و این به معنای داشتن مشتریان جدیدتری است.
هزینه های تبلیغات و بازاریابی شما به طور چشم گیری کاهش می یابد. شما از رقبای خود فاصله ی چشمگیری می گیرید. وقتی در گوگل اول هستید در نگاه مشتریان نیز اول خواهید بود.
احتمال استفاده از خدمات و یا کالاهای شما برای جستجو کنندگان گوگل بالای ۹۰ درصد می شود.

برای بهینه سازی سایت خود باید از کجا شروع کنیم ؟

برای بهینه سازی یا SEO کردن یک سایت فاکتورهای بسیاری را باید در نظر گرفت که ما در اینجا شما را با برخی از مهترین فاکتورهای سئو آشنا خواهیم کرد:

۱- انتخاب کلید واژه مناسب

یک سئوی خوب با انتخاب کلید واژه مناسب آغاز می شود. شما باید کلمات کلیدی را که مشتریان شما برای جستجوی محصول شما به کار می برند را بیابید. برای این کار می توانید یک پرسشنامه تهیه کنید و آن را در اختیار افرادی با گروه سنی متفاوت، سطح دانش متفاوت و جنسیت متفاوت قرار دهید. بعد از انجام این پرسشنامه شما به لیستی از کلمات کلیدی کاملا کاربردی دست خواهید یافت.

۲- استفاده از تگ های مناسب

تگ جز اصول اصلی SEO نمی باشد ولی می تواند کمک زیادی به صفحه بندی وب سایت شما کند. فرض کنید شما در وب سایت خود ۲ مقاله پیرامون موضوع سئو دارید، یکی SEO چیست؟ و دیگری راهکارهای سئو و مقاله ی آخری که می خواهید در وب سایتتان قرار دهید سئو 2018 است. اگر شما در مقاله ی سئو 2018 خود از تگ های SEO چیست و راهکارهای سئو استفاده کنید در اصل یک دسته بندی از موضوعات مرتبط به سئو را در اختیار مخاطب خود قرار داده اید تا به راحتی بتواند به تمامی مقالات سئو شما دسترسی داشته باشد.

۳- محتوا پادشاه است

اگر از یک سئوکار بخواهید که راز موفقیتش در SEO را برای شما برملا کند، او قطعا به شما می گوید که محتوای مناسب راز موفقیت در بهینه سازی سایت می باشد. ولی چه محتوای ارزشمند است؟ محتوای در سئو ارزشمند می باشد که در آن ۲ اصل اساسی زیر رعایت شده باشد:

اولین اصل در محتوا

اولین اصل در محتوا، نوشتن بر اساس استاندارهای گوگل است. گوگل تمامی محتوای ( نوشتن مقاله بر اساس سئو ) شما را به زبان انگلیسی ترجمه می کند. اگر محتوای شما برای گوگل تکراری و یا غیرقابل فهم باشد، گوگل محتوای شما را به عنوان یک نوشته ی بی کیفیت شناسایی می کند و در برخی مواقع، ممکن است وب سایت شما را به دلیل داشتن محتوای بی کیفیت جریمه کند.

دومین اصل در محتوا

دومین اصل در محتوا، جلب رضایت مخاطبان است. هر چه محتوای شما برای بازدیدکنندگان ساده تر و در عین حال جذاب تر باشد، تمایل آن ها برای خواندن ادامه ی محتوای شما بیشتر خواهد شد. این نکته را فراموش نکنید که محتوای شما باید نیاز کاربرانی را که به سایت شما مراجعه کرده اند را تامین کند. یعنی شما باید درک درستی از نیازهای مخاطبان خود داشته باشید و براساس نیاز آن ها محتوای مناسب را در وب سایت خود قرار دهید.

لینک داخلی

ساختن لینک داخلی

منظور از لینک های داخلی، برقراری نوعی ارتباط بین مطالب داخلی وب سایت شما است. در واقع با گذاشتن لینک داخلی به گوگل و مخاطبان خود این امکان را می دهید که به راحتی بتوانند به سایر مطالب موجود در وب سایت شما دسترسی داشته باشند. گوگل به این لینک های داخلی اعتبار زیادی می دهد. زیرا هدف گوگل ارائه دادن محتوای با کیفیت و مرتبط به مشتریانش است.

بهینه سازی سایت در فروش بیشتر موثر است یا ادوردز ؟

این سوال ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است که، برای داشتن فروش بیشتر در گوگل، از سئو یا ادوردز استفاده کنند؟ تجربه چندین ساله ما در SEO و ادوردز ثابت کرده است که بهترین روش برای کسب درآمد بیشتر، استفاده از هر دوی این امکانات است. زیرا گوگل به سئو سایت هایی که آن ها را تبلیغ می کند، اهمیت می دهد، یعنی اگر وب سایت شما ارزش چندانی نداشته باشد، برای ادوردزکردن وب سایت خود نیاز دارید که هزینه ی بسیار بالایی بپردازید. این نکته راهم در نظر بگیرید که ادوردز اطلاف هزینه نیست. ادوردز سئو پولی است، که از آن طریق می توانید زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید.

سخن پایانی

بهینه سازی سایت میانبر ندارد یعنی شما نمی توانید با ترفندهای عجیب غریب و یا استفاده از خدمات بعضی افراد سودجو به صفحه اول گوگل بیایید، این افراد کلمات مورد نظر شما را با استفاده از سئو سیاه به صفحه اول گوگل می آورند، اما مشکل بزرگی که ایجاد می شود سندباکس گوگل شدن است و جدیدا گوگل با حباب گوگل کلمه مورد نظر را در صفحه اول نمایش می دهد، اما بعد از گذشت مدت کوتاهی آن کلمه را به طور کامل از سرچ خود حذف می کند. پس مراقب این افراد سودجو باشید.

پیشنهاد ما برای آن دست از دوستانی که می خواهند فروش خوبی داشته باشند این است که، بهینه سازی سایتشان را بر اساس استاندارد های گوگل انجام دهند تا بتوانند از مزایای سئو بهره مند شوند. امیدوارم بعد از خواندن این مقاله به پاسخ تمامی پرسش های خود در خصوص سئو رسیده باشید. اگر بازهم نیاز به راهنمایی و یا مشاوره داشتید، می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا از مشاوره ی رایگان ما بهره مند شوید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است