برندسازی در سئو چیست؟

میزان پیشرفت خواندن شما

اهمیت برند سازی در سئو

اهمیت برندسازی در سئو بسیار زیاد است. برندسازی و وب برندینگ برای کسب و کارهایی که به دنبال بازاریابی اینترنتی هستند، بسیار مهم می باشد. هدف از سئو سایت، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و جذب مشتریان بیشتر است.

در حالی که هدف برندسازی هم معرفی نمودن شرکت و فعالیت های آن و افزایش ترافیک می باشد. این اهداف در یک راستا قرار دارند و هر دو به دنبال کسب سود بیشتر برای صاحب سایت هستند.

برندینگ چیست؟

برندینگ یا برندسازی هنری است که یک تصویر مناسب از شرکت را در ذهن مشتریان ایجاد می کند و موجب می شود تا آنها ترجیح دهند که از محصولات یا خدمات این شرکت استفاده کنند.

برندینگ چیست

برند و قسمت های مختلف آن

انجمن بازاریابی آمریکا، برند را به این صورت تعریف می کند :  “برند یک نام، عبارت، نشانه یا علامت یا ترکیبی از اینها است که با هدف متمایز کردن یک کالا یا خدمت از سایر کالاها و خدمات یک فروشنده یا برای ایجاد تمایز بین کالا و خدمت یک فروشنده با فروشنده ی دیگر به کار گرفته می شود.”  بخش های اولیه یک برند شامل نام، لوگو، رنگ، فونت نوشتاری، شعار تجاری، تجسمات بصری و نگاه و احساس مشتری می شوند.

برند و قسمت های مختلف

  • نام برند :
    نام برند باید به صورت اصولی و دقیق انتخاب شود. نامی که برای برند سایت انتخاب می کنید باید کوتاه و  نشان دهنده ی حوزه ی فعالیت شما باشد. به صورت تمام فارسی یا تمام انگلیسی نوشته شود و امکان نوشتن فینگلیش آن به چندین صورت وجود نداشته باشد. اسم برند شما باید در دامنه ی سایت نوشته شود.
  • لوگوی سایت :
    لوگوی سایت به عنوان هویت بصری سایت محسوب می شود. اگر سایت شما تازه راه اندازی شده و برند شما مشهور نیست، باید اسم برند را در کنار لگوی سایت قرار دهید. این لوگو در قسمت بالای تمام صفحات سایت به نمایش در می آید. علاوه بر این، در نتایج جستجوی گوگل و در کنار دامنه مشاهده می شود.
  • رنگ برند :
    معمولا در انتخاب رنگ برند به یکسری اصول توجه می کنند. یک انتخاب درست می تواند اعتماد مشتری را جلب کند. طراحان برند با توجه به نکات ارائه شده در سایت  canva.com، رنگ برند را انتخاب می کنند. ممکن است برند به صورت تک رنگ، دو رنگ یا چند رنگ باشد. این موارد به صورت آگاهانه انتخاب می شوند. در انتخاب رنگ برند به آشنایی کامل با نظریه رنگ، هماهنگی نام تجاری با رنگ موردنظر، توجه به رقبا و دستورالعمل های ایجاد برند نیاز است.

سئو و برندینگ

  • فونت نوشتاری :
    انتخاب یک فونت مناسب نقش مهمی در زیبایی ظاهر متن و لوگو ایفا می کند. یک فونت خوب، شخصیت برند را نشان می دهد و تاثیر بسزایی در خوانایی دارد.
  • شعار تجاری :
    هویت کلامی برند شما از طریق شعار تجاری مشخص می شود. شعاری انتخاب کنید که ویژگی ها، شخصیت، آرمان ها و خدمت رسانی برند شما را نشان دهد. شعار تجاری، علامتی است که نشان می دهد شما در چه زمینه ای مهارت دارید.
  • تجسمات بصری :
    هویت بصری برند شامل اجزای گرافیکی می شود. سازمان های مختلف تلاش می کنند تا با استفاده از تجسمات بصری (لوگو تایپ، رنگ، سبک حروف و …) در ذهن مخاطب ماندگار شوند.
  • نگاه و احساس مشتری :
    یکی از موارد مهم در افزایش فروش شما، دید و احساس مشتری نسبت به برند شما است. برای جلب نظر مشتری می توانید با او ارتباط عاطفی برقرار نمایید و در مورد محصولات و خدمات خود تضمین دهید. از طریق بازخورد متوجه می شوید که درک مشتری نسبت به برند شما بهبود یافته یا خیر.

برندینگ و سئو

سئو سایت و برند سازی

باید توجه داشت که قبل از برندسازی لازم است تا سایت خود را سئو کنید. در واقع، سئو سایت به عنوان مقدمه و زیر مجموعه ای از برندسازی و وب برندینگ شناخته می شود. بهینه سازی سایت باعث می شود تا سایت شما در نتایج جستجو جایگاه خوبی به دست آورد. قرار گرفتن سایت در صفحات اول گوگل موجب جذب کاربران بیشتر و افزایش بازدید می شود. این امر در نهایت، سودآوری بیشتر را به دنبال دارد.

سئو سایت و برندسازی

اصول سئو و وب برندینگ

تولید یک محتوای مناسب و مرتبط با کسب و کار برای وب برندینگ لازم است. این کار موجب افزایش اعتبار سایت شما می گردد. علاوه بر این، ترافیک سایت شما بیشتر می شود و افراد زیادی برند شما را می شناسند.

اصول سئو و وب برندینگ

 اهمیت برندسازی در سئو

آیا سئو و برندسازی با هم ارتباط دارند؟ در پاسخ این سوال باید گفت بله.

  • هر چقدر برند شما معروف تر و شناخته شده تر باشد، کاربران بیشتری وارد سایت شما می شوند. در این حالت، رتبه سایت شما بهبود می یابد. این امر موجب آگاهی بیشتر گوگل در مورد تجارت ، محصولات و خدمات شما می شود. همه این موارد، در افزایش نرخ کلیک سایت شما موثر هستند.
  • محتوای سایت هایی که متعلق به برندهای معروف هستند، مورد علاقه گوگل می باشند. گاهی اوقات برخی وب سایت ها، به محتوای سایت های معتبر لینک می دهند. به این ترتیب، کاربران بیشتری وارد سایت های معروف می شوند و مقدار بک لینک ها افزایش می یابد. این امر موجب می شود تا گوگل به کمک الگوریتم پنگوئن خود، رتبه ی بهتری به صفحات سایت برند بدهد.
  • اگر شما در یک بازار رقابتی شدید فعالیت می کنید، نام تجاری (برند) شما باعث می شود تا موقعیت مناسبی در موتورهای جستجوی اینترنتی به دست آورید. با استفاده از یک نام تجاری خوب می توانید بدون تلاش و تحمل فشار زیاد، این موقعیت را کسب کنید. بهینه سازی سایت موجب افزایش بازدیدکنندگان می شود.
  • برای ایجاد یک برند به زمان زیادی نیاز دارید. در این مدت، مشتریان هدف را می شناسید و اطلاعاتی در مورد نحوه ی خرید آن ها به دست می آورید. با این کار، اطلاعات شما در زمینه تولید محتوای سایت بیشتر می شود. افزایش کیفیت محتوا نقش مهمی در بهینه سازی سایت شما دارد. به این ترتیب، تعداد بازدیدکنندگان بیشتری وارد سایت شما می شوند و برند شما مشهورتر می شود.

اصول سئو و وب برندینگ

سخن پایانی

با مطالعه مقاله متوجه اهمیت برندسازی در سئو می شوید. سئو و برندسازی به یکدیگر وابسته هستند. یک برند خوب، بال پرواز کسب و کار شما می شود. با استفاده از آن می توانید یک شروع قدرتمند داشته باشید. یادآوری می کنیم که لازمه ی موفقیت و کسب رتبه بهتر در نتایج جستجوی اینترنتی، تلاش و تمرین است. از طریق به دست آوردن تجربه می توانید به اهداف خود برسید. تیم سئو هاما می تواند پشتیبان خوبی در زمینه سئو و برندینگ، سئو سایت، سئو تضمینی باشد. برای اطلاع از نحوه همکاری تیم سئوهاما با پشتیبانی سئو هاما تماس بگیرید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است