انجام سئو به همراه مراحل انجام سئو

میزان پیشرفت خواندن شما

انجام سئو

SEO مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است. به عبارت ساده، این به معنای فرآیند بهبود سایت شما برای افزایش دید آن است، زمانی که مردم محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کار شما را در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو جستجو می کنند.

هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال بیشتری برای جلب توجه و جذب مشتریان بالقوه و فعلی به کسب و کار خود خواهید داشت.

سئو چیست؟

سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است.

جستجو: وقتی افراد می خواهند پاسخی برای یک سوال یا محصول یا خدماتی که نیازهایشان را برآورده می کند بیابند، چه کاری انجام می دهند.

موتور جستجو: سایتی (مانند گوگل یا بینگ) که در آن شخص می تواند جستجوی مذکور را انجام دهد.

بهینه سازی موتور جستجو: کاری که شما انجام می دهید تا موتور جستجوی گفته شده را برای اتصال جستجوی گفته شده با سایت خود انجام دهید.

از طرفی دیگر، متوان سئو را فرآیندی دانست که برای کمک به یک وب سایت یا محتوایی در رتبه بالاتر در گوگل انجام می شود. تفاوت اصلی بین سئو و تبلیغات پولی در این است که سئو شامل رتبه‌بندی «ارگانیک» است، به این معنی که برای حضور در آن فضا پولی پرداخت نمی‌کنید. برای ساده‌تر کردن آن، بهینه‌سازی موتور جستجو به معنای برداشتن یک قطعه از محتوای آنلاین و بهینه‌سازی آن است، بنابراین موتورهای جستجو مانند گوگل وقتی کسی چیزی را جستجو می‌کند، آن را در بالای صفحه نشان می‌دهد.

سئو چیست؟

به طور مثال، وقتی شخصی “لازانیا وگان” را در گوگل تایپ می کند، احتمالاً به دنبال دستور غذا، مواد اولیه و دستورالعمل هایی برای طرز تهیه آن است. اگر مقاله ای در مورد تهیه لازانیا وگان نوشته اید و دوست دارید مردم دستور پخت شما را پیدا کنند، باید بالاتر از همه وب سایت های دیگر با دستور العمل های لازانیا وگان قرار بگیرید. کار آسانی نیست، اما همان چیزی است که بازاریابی سئو حول محو آن می چرخد.

اکثر جستجوهای آنلاین با موتور جستجویی مانند گوگل آغاز می شوند. در واقع، 75 درصد از این جستجوها در گوگل شروع می شود. برای درک بهتر اینکه چگونه می توانید محتوای خود را در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید، ابتدا باید نحوه عملکرد جستجو را بدانید.

میتوان سئو را با مفاهیم دیگر هم تعریف کرد:

تعریف رسمی سئو: بهینه‌سازی موتور جستجو مجموعه‌ای از شیوه‌های فنی و محتوایی است که با هدف همراستایی یک صفحه وب‌سایت با الگوریتم رتبه‌بندی موتورهای جستجو انجام می‌شود تا بتوان آن را به راحتی پیدا کرد، خزید و فهرست‌بندی کرد و در SERP برای جست‌وجوهای مرتبط ظاهر کرد.

تعریف ساده تر از سئو: سئو عبارت است از بهبود ساختار و محتوای وب سایت شما به طوری که صفحات آن توسط افرادی که در جستجوی آنچه شما ارائه می دهید از طریق موتورهای جستجو می توانند کشف شوند.

ساده ترین تعریف سئو: سئو کاری است که شما برای رتبه بالاتر در گوگل و جذب ترافیک بیشتر به سایت خود انجام می دهید.

تعاریف مختلف سئو

هدف نهایی این مقاله این است که به شما در درک نکات سئو و جستجو کمک کند تا بتوانید محتوای خود را برای رتبه بالاتر در گوگل بهینه سازی کنید و در پست های خود چشم انداز بیشتری داشته باشید. گوگل تنها یکی از موتورهای جستجوی بسیاری است که وجود دارد. بینگ، موتورهای جستجو دایرکتوری و حتی اینستاگرام یک موتور جستجو است. اما عبارات «گوگل» و «موتور جستجو» با تصاحب 92 درصد از سهم بازار، برای مقاصد و اهداف این مقاله مترادف هستند.

مزایا و اهمیت سئو

مردم در جستجوی همه چیزهایی هستند که هم به طور مستقیم و هم به طور مستقیم با کسب و کار شما مرتبط است. این جستجوها همه فرصت هایی برای ارتباط با این افراد، پاسخ به سؤالات آنها، حل مشکلات و تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد است.

ترافیک بیشتر وب سایت: هنگامی که سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است، ترافیک بیشتری دریافت می کند که مساوی با افزایش آگاهی از برند و افزایش ترافیک است.

مشتریان بیشتر: برای بهینه سازی سایت، باید کلمات کلیدی را مورد هدف قرار دهید. اصطلاحاتی که مشتریان/بازدیدکنندگان ایده آل شما جستجو می کنند، به این معنی که ترافیک مرتبط بیشتری دریافت خواهید کرد.

شهرت بهتر: رتبه بالاتر در گوگل باعث ایجاد اعتبار فوری برای کسب و کار شما می شود. اگر گوگل به شما اعتماد می کند، پس مردم به شما اعتماد می کنند.

ROI بالاتر: شما پولی را در وب سایت خود و به کمپین های بازاریابی که به صفحات وب سایت شما باز می گردند، اختصاص می دهید. یک سایت با عملکرد برتر، ثمرات آن کمپین ها را بهبود می بخشد و سرمایه گذاری شما را ارزشمند می کند.

مزایا و اهمیت سئو

بنابراین هر آنچه می خواهید اعم از آگاهی از برند، دیده شدن آنلاین، سرنخ ها، فروش یا مشتریان وفادار، سئو پاسخ شماست.

انواع سئو

گوگل و سایر موتورهای جستجو در هنگام رتبه بندی محتوا فاکتورهای مختلفی را در نظر می گیرند و به همین دلیل سئو جنبه های مختلفی دارد. سه نوع اصلی سئو سئو داخلی، خارج از صفحه و سئو فنی است:

  1. سئو داخلی: بهینه سازی کیفیت و ساختار محتوا در یک صفحه. کیفیت محتوا، کلمات کلیدی و تگ های HTML بازیگران کلیدی برای سئو داخلی هستند.
  2. سئوی خارج از صفحه: دریافت لینک سایت های دیگر و سایر صفحات در سایت شما به صفحه ای که می خواهید بهینه سازی کنید. بک لینک ها، لینک های داخلی و شهرت MVP های خارج از صفحه شما هستند.
  3. سئوی فنی: بهبود عملکرد کلی سایت شما در موتورهای جستجو. امنیت سایت، UX و ساختار در اینجا کلیدی هستند.

انواع سئو

سه نوع سئوی بالا برای وب سایت ها و وبلاگ ها استفاده می شود، اما برای سه زیرگروه سئو نیز کاربرد دارند:

  1. سئوی هدفمند: رتبه بندی کسب و کار شما تا حد امکان در نقشه های گوگل و نتایج محلی SERP. نظرات، فهرست‌ها و بهینه‌سازی نمایه کسب‌وکار Google در اینجا مهم‌ترین هستند.
  2. سئوی تصویر: ترکیبی از استراتژی های درون صفحه و فنی برای رتبه بندی تصاویر در صفحات وب سایت شما در جستجوی تصاویر گوگل.
  3. سئوی ویدیو: ترکیبی از استراتژی‌های درون صفحه، فنی و خارج از صفحه برای رتبه‌بندی ویدیوهای شما در نتایج ویدیوی YouTube یا Google.

در حالی که هر سه زیرگروه به هر سه نوع اصلی سئو نیاز دارند، اما از نظر میزان تکیه بر هر نوع اصلی متفاوت هستند.

سئو چگونه کار می کند؟

سوالی که مطرح می شود این است که گوگل چگونه و بر اساس چه معیاری تعیین می کند که کدام صفحات در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برای هر درخواست داده شده ظاهر شود؟ چگونه این به ترافیک وب سایت شما تبدیل می شود؟ بیایید نگاهی به نحوه عملکرد سئو بیندازیم.

سئو چگونه کار می کند؟

خزنده های جستجوی گوگل به طور مداوم وب را اسکن می کنند، میلیاردها صفحه وب را در فهرست خود جمع آوری، دسته بندی و ذخیره می کنند. وقتی چیزی را جستجو می‌کنید و گوگل نتایج را می‌آورد، از فهرست خود بیرون می‌کشد، نه از خود وب. گوگل از فرمول پیچیده ای (به نام الگوریتم) برای سفارش نتایج بر اساس تعدادی معیار (عوامل رتبه بندی – که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت) از جمله کیفیت محتوا، ارتباط آن با عبارت جستجو، وب سایت (دامنه) استفاده می کند. نحوه تعامل افراد با نتایج، بیشتر به گوگل نشان می‌دهد که هر صفحه نیاز کاربر را برآورده می‌کند یا نه، که در الگوریتم نیز لحاظ می‌شود.

به عبارت دیگر، سئو مانند یک سیستم بازخورد پیچیده برای نشان دادن دقیق ترین، قابل اعتماد ترین و مرتبط ترین نتایج برای هر جستجوی داده شده با استفاده از ورودی شما، گوگل و جستجوگران، عمل می کند. نقش شما تولید محتوایی است که تخصص، اقتدار و الزامات اعتماد گوگل (E-A-T) را برآورده کند.

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از ربات ها برای خزیدن صفحات در وب، رفتن از سایتی به سایت دیگر، جمع آوری اطلاعات مربوط به آن صفحات و قرار دادن آنها در فهرست استفاده می کنند. فهرست را مانند یک کتابخانه غول پیکر در نظر بگیرید که در آن یک کتابدار می تواند یک کتاب (یا یک صفحه وب) برای کمک به شما پیدا کند که دقیقاً همان چیزی را که در آن زمان به دنبال آن هستید پیدا کنید.

سپس، الگوریتم‌ها با در نظر گرفتن صدها عامل یا سیگنال رتبه‌بندی، صفحات موجود در فهرست را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا تعیین کنند که صفحات ترتیب باید در نتایج جستجو برای یک پرس‌وجو نمایش داده شوند. در قیاس کتابخانه ما، کتابدار تک تک کتاب‌های موجود در کتابخانه را خوانده است و می‌تواند به شما بگوید که دقیقاً کدام یک پاسخ سؤالات شما را خواهد داشت.

عوامل موفقیت سئو را می توان بهینه سازی برای جنبه هایی از تجربه کاربر در نظر گرفت. به این صورت که ربات‌های جستجو دقیقاً تخمین می‌زنند که یک وب‌سایت یا صفحه وب چقدر می‌تواند به جستجوگر آنچه را که جستجو می‌کند ارائه دهد. بر خلاف تبلیغات پولی، شما نمی توانید برای به دست آوردن رتبه های جستجوی ارگانیک بالاتر به موتورهای جستجو پولی بپردازید، به این معنی که کارشناسان سئو باید کار کنند.

در جدول تناوبی عوامل سئو، عوامل را در شش دسته اصلی و وزن هر کدام بر اساس اهمیت کلی آن برای سئو سازماندهی می شود. به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق کلمات کلیدی از عوامل کلیدی بهینه سازی محتوا هستند و قابلیت خزیدن و سرعت از عوامل مهم معماری سایت هستند.

جدول تناوبی سئو

جدول تناوبی سئو که به تازگی به روز شده است، شامل لیستی از عواملی است که از بهترین شیوه های سئو می کاهد. اینها میانبرها یا ترفندهایی هستند که ممکن است برای تضمین رتبه بالا در روزگاری که روش های موتورها بسیار کمتر پیچیده بود، کافی بود. همچنین یک بخش کاملاً جدید نیچ شکل گرفته است که به عوامل موفقیت سئو در پشت سه جایگاه کلیدی می پردازد: سئوی محلی، اخبار/انتشار، و سئوی تجارت الکترونیک. در حالی که جدول تناوبی کلی سئو به شما در بهترین شیوه ها کمک می کند، دانستن تفاوت های ظریف سئو برای هر یک از این جایگاه ها می تواند به شما در موفقیت در نتایج جستجو برای کسب و کار کوچک، وبلاگ دستور پخت و/یا فروشگاه آنلاین کمک کند.

الگوریتم های جستجو به گونه ای طراحی شده اند که صفحات مرتبط و معتبر را نشان دهند و تجربه جستجوی کارآمدی را در اختیار کاربران قرار دهند. بهینه سازی سایت و محتوای خود با در نظر گرفتن این عوامل می تواند به رتبه بندی صفحات شما در نتایج جستجو کمک کند.

فاکتورهای رتبه بندی سئو

در واقع محتوای با کیفیت، هدفمند، مناسب سئو بهینه سازی شده چیست؟ صدها فاکتور رتبه‌بندی گوگل وجود دارد، و گوگل نیز دائما در حال تکامل و اصلاح الگوریتم خود است تا به ارائه بهترین تجربه ممکن ادامه دهد، اما ۱۲ مورد وجود دارد که باید در اولویت قرار گیرند.

  1. انتشار مداوم محتوای با کیفیت بالا (26%)
  2. کلمات کلیدی در عنوان متا (17%)
  3. بک لینک (15%)
  4. تخصص طاقچه (13%)
  5. تعامل کاربر (11%)
  6. لینک های داخلی (5%)
  7. موبایل پسند/اول برای موبایل (5%)
  8. سرعت صفحه (2%)
  9. امنیت سایت/گواهی SSL (2%)
  10. نشانه گذاری طرحواره/داده های ساختاریافته (1%)
  11. کلمات کلیدی در URL (1%)
  12. کلمات کلیدی در H1 (1%)

عناصر اصلی سئو: سئو درون صفحه و سئو خارج از صفحه

وقتی صحبت از سئوی گسترده تر به میان می آید، دو مسیر به یک اندازه مهم وجود دارد: سئو داخلی و سئوی خارج از صفحه.

سئوی داخلی (سئو داخل صفحه) در مورد ایجاد محتوا برای بهبود رتبه شما است. سئوی داخلی به ترکیب کلمات کلیدی در صفحات و محتوا، نوشتن محتوای با کیفیت بالا به طور منظم، اطمینان از این موضوع که متاتگ ها و عناوین شما غنی از کلمات کلیدی و به خوبی نوشته شده اند، گفنه می شود.

سئوی خارج از صفحه بهینه سازی است که در خود وب سایت شما اتفاق می افتد، مانند کسب بک لینک. این بخش از معادله شامل ایجاد روابط و محتوایی است که مردم می خواهند به اشتراک بگذارند. اگرچه کار بسیار زیادی می طلبد، اما برای موفقیت سئو ضروری است.

استراتژی های سئو: کلاه سیاه در مقابل. کلاه سفید

سئو یک پروسه زمان بر است و نیاز به صبر و حوصله ی زیادی دارد. با این حال، این مورد در مورد همه صدق نمی کند. برخی از افراد ترجیح می دهند سریع به نتیجه ی دلخواه برسند و به سراغ پروژه دیگری بروند.

سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

در سئو وقتی صحبت از رسیدن به نتیجه دلخواه در مدت زمان کوتاه به میان می آید،  نام «سئو کلاه سیاه» نیز عنوان می شود. افرادی که سئو کلاه سیاه را پیاده‌سازی می‌کنند، تمایل دارند از تاکتیک‌های زیرکانه مانند پر کردن کلمات کلیدی و حذف لینک برای رتبه‌بندی سریع استفاده کنند. ممکن است در کوتاه مدت کار کند و ترافیک سایت شما را افزایش دهد، اما پس از مدتی، گوگل سایت شما را جریمه کرده و حتی آن را در لیست سیاه قرار می دهد تا هرگز رتبه بندی نشوید.

 

از سوی دیگر، سئو کلاه سفید راهی برای ایجاد یک کسب و کار آنلاین پایدار است. اگر سئو را از این طریق انجام دهید، روی مخاطبان خود تمرکز خواهید کرد. شما سعی خواهید کرد بهترین محتوای ممکن را در اختیار آنها قرار دهید و با بازی بر اساس قوانین موتور جستجو به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

برخی از تکنیک هایی که به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می شوند:

  • محتوای تکراری: وقتی شخصی سعی می کند برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کند، ممکن است محتوای سایت خود را تکرار کند تا بارها و بارها آن کلمه کلیدی را در متن خود بیاورد. گوگل سایت هایی را که این کار را انجام می دهند جریمه می کند.
  • متن نامرئی و پر کردن کلمات کلیدی: سال ها پیش، یک استراتژی کلاه سیاه این بود که تعداد زیادی از کلمات کلیدی را در پایین مقالات خود قرار دهید اما آنها را همرنگ پس زمینه کنید. این استراتژی خیلی سریع شما را در لیست سیاه قرار می دهد. همین امر در مورد پر کردن کلمات کلیدی در جایی که آنها به آنها تعلق ندارند نیز صدق می کند.
  • Cloaking و Redirecting: وقتی صحبت از تغییر مسیر می شود، یک راه درست و غلط برای انجام آن وجود دارد. راه اشتباه خرید یک دسته از دامنه های غنی از کلمات کلیدی و هدایت تمام ترافیک به یک سایت است.
  • روش‌های ضعیف پیوند: بیرون رفتن و خرید یک بسته Fiverr که به شما 5000 لینک در 24 ساعت می‌دهد، راه درستی برای ایجاد پیوند نیست. شما باید از محتواها و سایت های مرتبط در جایگاه خود پیوندهایی دریافت کنید که ترافیک خاص خود را دارند.

از آنجایی که گوگل سایت‌هایی را که این کارها را انجام می‌دهند جریمه می‌کند، تمرکز را بر روی سئو کلاه سفید می گذاریم و به توضیح آن می پردازیم.

سئویی به نام سئو کلاه خاکستری وجود دارد. این بدان معناست که به اندازه سفیدترین کلاه سفید خالص یا بی‌گناه نیست، اما آنقدرها هم که تکنیک‌های کلاه سیاه می‌تواند دستکاری‌کننده باشد، نیست. در سئو سفید یا خاکستری، شما سعی نمی کنید کسی را فریب دهید یا عمداً سیستم را با کلاه خاکستری بازی دهید. با این حال، شما در تلاش برای به دست آوردن یک مزیت متمایز هستید. استانداردهای گوگل آنقدر هم واضح نیستند. حتی خیلی وقت ها ممکن است حرف های متناقضی بزنند.

در دنیای سئو، مهم این نیست که چه کاری انجام می دهید، بلکه به نحوه انجام آن بستگی دارد. اگر پست‌های مهمان را در سایت‌هایی خریداری می‌کنید که هیچ ربطی به جایگاه شما ندارند و مجموعه‌ای از لینک‌ها را اسپم می‌کنید، جریمه خواهید شد. اگر پست‌های مهمان منحصر به فردی ایجاد می‌کنید که برای خوانندگان در سایت‌های مرتبط با شما ارزش ایجاد می‌کند، بازدید سایت خود را بالا می برید.

چرا سئو برای بازاریابی مهم است؟

سئو بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد هر ساله تریلیون ها جستجو انجام می دهند. اغلب این جستجوها با هدف تجاری برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات است. جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها است و مکمل سایر کانال های بازاریابی است. دیده شدن بیشتر و رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقبای شما می تواند تأثیر مهمی بر نتیجه شما داشته باشد.  نتایج جستجو در چند سال گذشته در حال تغییر بوده است تا به کاربران پاسخ‌های مستقیم و اطلاعاتی بدهد که به احتمال زیاد کاربران را به جای هدایت آنها به وب‌سایت‌های دیگر، در صفحه نتایج نگه می‌دارد.

سئو بازاریابی

همچنین توجه داشته باشید، ویژگی‌هایی مانند نتایج غنی و پانل‌های دانش در نتایج جستجو می‌توانند دید را افزایش دهند و اطلاعات بیشتری را در مورد شرکت شما به طور مستقیم در نتایج به کاربران ارائه دهند. در مجموع، سئو پایه و اساس یک اکوسیستم بازاریابی جامع است. وقتی متوجه شدید که کاربران وب سایت شما چه می خواهند، سپس می توانید آن دانش را در کمپین های خود (پرداخت و ارگانیک)، در سراسر وب سایت، در میان ویژگی های رسانه های اجتماعی خود و موارد دیگر پیاده سازی کنید.

اصول بازاریابی سئو: تفکیک کامل

اکنون زمان آن است که یاد بگیرید چگونه بازاریابی سئو انجام دهید. درک سئو یک چیز است، اما سئو به عمل و زمان زیادی نیاز دارد. این چیزی نیست که بتوانید امروز آن را تغییر دهید و انتظار داشته باشید فردا نتایج را ببینید. سئو اقدامات روزانه را با هدف موفقیت بلند مدت انجام می دهد.

محتوا

احتمالاً قبلاً آن را شنیده اید: “محتوا پادشاه است.” بیل گیتس این پیش بینی را در سال 1996 انجام داد و امروز مانند همیشه درست است. زیرا یک کاربر گوگل زمانی خوشحال می شود که نتیجه ای را پیدا کند که به بهترین شکل نیازهای خود را برآورده کند. وقتی «مک و پنیر خانگی سریع و آسان» را در گوگل جستجو می‌کنید، گوگل تمام انرژی خود را صرف ارائه آنچه که گوگل معتقد است بهترین دستور پخت ماک و پنیر خانگی است (که زمان کمی می‌برد و از مواد کمی استفاده می‌کند) در کل وب به شما می‌دهد.

گوگل فقط به دنبال سریع‌ترین دستور غذا نیست، بلکه به دنبال ساده‌ترین دستور غذا است. سعی می کند دقیقا همان چیزی را که خواسته اید به شما بدهد. گوگل همیشه سعی می کند با هدایت شما به بهترین محتوایی که می تواند پیدا کند، بهترین تجربه ممکن را ارائه دهد. این به این معنی است که کار شماره یک شما برای عملکرد خوب در سئو، تولید محتوای عالی است.

سئو محتوا

عناصر محتوا

میلیون ها عنصر برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا وجود دارد. چند مورد از مهم ترین عوامل که بر عناصر محتوا تاثیر می گذارند:

  1. کیفیت: زمانی، پست کردن یک محتوا با یک سری کلمات کلیدی استاندارد بود. اگر محتوای باکیفیتی ایجاد می‌کردید که واقعاً مشکل کسی را حل می‌کرد، برجسته بودید و رتبه‌بندی آن را آسان می‌کرد. امروزه محتوا بسیار مهم تر است و بسیاری از کسب و کارهای آنلاین وبلاگ هایی دارند که از آنها برای افزودن ارزش به سایت خود و رتبه بالاتر در گوگل استفاده می کنند. ارائه محتوای عالی آسان نیست، اما خبر خوب این است که شما همیشه نیازی به ایجاد محتوای خود از ابتدا ندارید. می‌توانید از آنچه دیگران ساخته‌اند استفاده کنید، اما به سادگی ارزش بیشتری به آن اضافه کنید و محتوای خود را عمیق‌تر کنید. نکته اصلی این است که محتوای شما باید یک مشکل را حل کند یا برای هر چیزی که خواننده را به پست شما می آورد راه حلی ارائه دهد. اگر اینطور نباشد، آنها به سرعت از صفحه شما دور می‌شوند و به Google می‌گویند که محتوای شما مشکل کسی را حل نمی‌کند.
  2. انتخاب کلمه کلیدی مناسب: گوگل بر هدف و نیت تاکید زیادی دارد. می خواهد بفهمد وقتی جستجوگر چیزی را در نوار جستجو تایپ می کند به دنبال چه چیزی است: آیا آنها می خواهند چیزی بدانند یا سعی می کنند چیزی بخرند یا صرفا بازدید کننده هستند؟ به عنوان سازنده محتوا، باید این را نیز در نظر بگیرید. شما نمی‌توانید محتوایی در مورد «بهترین چوب‌های ماهیگیری یخی» بسازید و «باس ماهیگیری» را به عنوان کلیدواژه اصلی خود هدف قرار دهید. منطقی نیست زیرا مردم معمولاً از چوب ماهیگیری یخی برای صید باس در سرما استفاده نمی کنند. بنابراین، شما پاسخ درستی به پرس و جو ارائه نمی کنید و گوگل می داند.
  3. محتوای به روز: HubSpot معیاری را تعیین کرد که نشان می‌دهد به روز رسانی مکرر به رتبه‌بندی گوگل کمک می‌کند. با این حال، ارسال محتوای جدید تنها یک راه برای نشان دادن به روز رسانی به گوگل است. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با محتوایی که قبلاً منتشر کرده اید انجام دهید تا آن را به روزتر کنید. مرور و به‌روزرسانی محتوایتان برای دقت، اصلاح پیوندهای خراب و تازه کردن داده‌های قدیمی با آمارهای جدید که مرتبط‌تر هستند، همه راه‌هایی هستند که به گول نشان می‌دهند محتوای شما همچنان شایسته جایگاه در صفحه اول است.

4 نکته برای ایجاد محتوای با کیفیت

نکات ذکر شده برای ایجاد بهترین محتوایی است که خوانندگان دوست دارند و گوگل به آنها احترام می گذارد:

  1. درک هدف کاربر: شما باید بدانید که خواننده وقتی در صفحه شما قرار می گیرد، می خواهد چه کاری انجام دهد.
  2. یک آواتار مشتری بسازید: همچنین باید بدانید خواننده شما کیست، چه چیزی را دوست دارد، چه چیزی را دوست ندارد و چرا آنجاست.
  3. تقسیم کردن متن: مردم دامنه توجه کوتاهی دارند و نوشتن متن های طولانی دیگر جواب نمی دهد. شما باید آن را با هدرها و تصاویر فراوان تقسیم کنید.
  4. مفید بودن مطلب: هیچ چیز بدتر از این نیست که یک قطعه محتوا را بخوانید و هر آنچه را که برای انجام کاری لازم دارید به دست نیاورید. محتوای شما باید کامل باشد، اما همچنین باید به این سوال پاسخ دهد که “حالا چه؟” آیا وقتی خواننده مقاله شما را تمام کند، همه چیزهایی را که نیاز دارد خواهد داشت؟

انتخاب کلمات کلیدی

ما فقط به طور خلاصه به تحقیق کلمات کلیدی پرداختیم، که تعیین می کند سایت خود را چه می نامید یا چگونه نام تجاری خود را آنلاین توصیف می کنید. کلمات کلیدی حتی نحوه ایجاد پیوندها را تعیین می کنند، از جمله همه چیز از تاکتیک هایی که انتخاب می کنید تا نحوه برنامه ریزی برای اجرای آنها. اشتباه رایج این است که سئو را نصفه و نیمه رها می کنید. وب سایت خود را دوباره طراحی می کنید و یا با یک کمپین بازاریابی جدید دوباره راه اندازی را انجام می دهید. این کار را برای یک یا دو هفته انجام می دهید، صفحات خود را به روز می کنید و سپس یکباره متوقف می شوید. توجه کنید که تحقیق در مورد کلمات کلیدی یک کار یکپارچه است.

تحقیقات کلمات کلیدی به دلایل مختلف انجام می شود، اما دو دلیل اصلی رتبه بندی در گوگل و ایجاد محتوای مرتبط است. کلمات کلیدی اغلب می توانند با گفتن دقیقاً آنچه مردم بر اساس آنچه که به دنبال آن هستند بدانند، دریچه الهام را باز کنند.

عناصر انتخاب کلمه کلیدی

انتخاب کلمه کلیدی خیلی بیشتر از ابزار تحقیق کلمه کلیدی و انتخاب هر کلمه کلیدی در لیست است. شما باید هدف از کلمه کلیدی و همچنین رقابت آن را درک کنید. مهمترین عناصر پس انتخاب کلمه کلیدی :

انتخاب کلمات کلیدی مناسب: فرض کنید شما خدمات مشاوره می فروشید. خدمات شما ممکن است در طول یک سال 10000 دلار برای مشتریان هزینه داشته باشد. هزینه عنوان شده کمی کمتر از هزار دلار در ماه است، که نسبتاً گران است. اکنون، اگر برای «نکات رایگان رشد کسب‌وکار» در رتبه اول هستید، حدس بزنید چه نوع مخاطبی را جذب خواهید کرد؟ شما افرادی را جذب خواهید کرد که به دنبال چیزهای رایگان هستند! این بدان معنی است که آنها احتمالاً کارت اعتباری خود را در لحظه ورود به سایت شما تحویل نخواهند داد. یک کلمه کلیدی می تواند هر ماه هزاران نفر را برای سایت شما ارسال کند. ولی مخاطبان جذب شده اشتباه هستند. شما برای کلمه کلیدی “رایگان” مخاطب جذب می کنید در حالی که خدمات نسبت گرانی برای فروش دارید.

تجزیه و تحلیل رقابت: شما کلمه کلیدی مناسب را از ابتدا انتخاب کرده اید. از لحاظ محتوایی به کاری که انجام می‌دهید مربوط می‌شود، و با چیزی که می‌خواهید بفروشید همسو می‌شود. قدم بعدی چیست؟ شما یک ابزار کلمه کلیدی مانند Ubersuggest را باز می کنید تا ایده های مرتبط با کلمه کلیدی را دریافت کنید. به طور طبیعی، ممکن است شما به سمت کلماتی جذب شوید که بیشترین تعداد جستجو را دارند، اما نکته ای که وجود دارد این است که کلمات کلیدی که تعداد جستجوی بیشتری دارند، بسیار رقابتی هستند.

 

تجزیه و تحلیل رقابت کلمات کلیدی

برای مثال کلمه کلیدی «بازاریابی محتوا» را بررسی کنید. «وای! ببینید، 35000 جستجو در ماه دریافت می کند. این عالی است!” چیزی که نمی دانید این است که صدها بک لینک و احتمالا سال ها طول می کشد تا حتی به رتبه بندی در صفحه اول به عنوان یک سایت جدید فکر کنید. علت چیست؟ رقابت شدید است. این سایت‌ها مدتی است که در صفحه ی اول قرار دارند، شهرت بالایی دارند و گوگل می‌داند که اطلاعات باکیفیتی ارائه می‌کنند و به این ترتیب این جایگاه را به دست آورده اند. اما شما هنوز اعتماد گوگل را به دست نیاورده‌اید، و پیشی گرفتن از رقبا نیاز به مقدار زیادی تلاش و حوصله دارد.

هدف جستجو: هدف جستجو مهم ترین موضوع و عامل برای گوگل است. بیشتر مردم بر روی کلمات کلیدی تمرکز می کنند. ولی نکته اینجا ست که نباید به آن چیزی که کاربران تایپ می کنند دقت داشته باشید، بلکه باید سعی کنید متوجه شوید بیشتر در جستجوی چه چیزی هستند. این نکته همان چیزی است که “هدف جستجو” به آن اشاره دارد. هدف جستجو تفاوت بین دریافت ترافیک و کسب درآمد واقعی است.

هدف جستجو کلمات کلیدی

4 نکته برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی

  1. از ابزارهایی برای کمک استفاده کنید: شما نمی توانید بهترین تحقیق کلمات کلیدی را بدون ابزارهایی که به شما کمک می کنند انجام دهید. ابزارهایی مانند Ubersuggest و Ahrefs بینشی در مورد رقابت شما ارائه می دهند و زندگی شما را آسان تر می کنند.
  2. درک معناشناسی: این یک راه عالی برای یادگیری آینده تحقیقات کلمات کلیدی است. اگر کلمه کلیدی دقیق را 15 بار وارد کنید، گوگل چندان اهمیتی نمی‌دهد. آنچه می خواهد مطابقت داشته باشد هدف است. اگر یک کلمه کلیدی را وارد کنید، به احتمال زیاد گوگل 12 کلمه کلیدی دیگر را پیدا خواهد کرد. نیازی نیست چوب ماهیگیری باس، چوب ماهیگیری باس، چوب ماهیگیری باس و هر جایگشت را در آن قرار دهید. اگر محتوای شما خوب باشد، گوگل آن را برای شما انتخاب می کند.
  3. هدف جستجو را یاد بگیرید: باید هدف کلمه کلیدی را بدانید. درک کنید که تفاوت زیادی بین آنچه یک خریدار در گوگل تایپ می کند و آنچه یک محقق در گوگل قرار می دهد وجود دارد. اگر محتوای شما به سوالی پاسخ می دهد، خریدار نمی خواهید. اگر محتوای شما چیزی را می فروشد، شما یک محقق نمی خواهید.
  4. بررسی رقبا: یکی از بهترین راه‌ها برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی این است که ببینید رقبای شما چه می‌کنند و از آنها پیروی کنید. اگر شخصی برای کلمه کلیدی مورد نظر شما رتبه یک را دارد، به ابزار تحقیق کلمه کلیدی خود بروید، URL او را وارد کنید و ببینید از چه کلمات کلیدی استفاده می کند.

HTML

HTML سایت شما بخش مهمی از پازل بازاریابی سئو است. بدون تگ‌ها، سربرگ‌ها و توضیحات مناسب، گوگل به سختی می‌تواند بفهمد محتوای شما در مورد چیست و چرا باید در رتبه بالاتر از رقبا قرار گیرد. وقتی مردم می شنوند که HTML بخشی از سئو است، نگران می شوند. اما جای نگرانی وجود ندارد. شما نیازی به درک کد ندارید و در فرآیند تغییر برچسب ها و توضیحات کد نویسی دخالت بسیار کمی وجود دارد. در بیشتر موارد، تغییر HTML از دیدگاه سئو به سادگی کپی کردن است.

عناصر HTML

حال بیایید برخی از عواملی را که باید در مورد HTML به آنها توجه کنیم را بررسی می کنیم.

برچسب های عنوان: یکی از چیزهایی که بسیاری از مردم اشتباه می گیرند، تگ عنوان و تگ H1 است. این دو عنوان، متفاوت هستند و باید به خوبی با آن ها آشنا بود. تگ عنوان چیزی است که در برگه بالای مرورگر شما نمایش داده می شود و زمانی که صفحه شما در گوگل نمایش داده می شود نشان داده می شود.

برچسب عنوان

توضیحات متا: توضیحات متا ناحیه زیر آن است. جایی است که شما فرصتی دارید که به جستجوگر بگویید محتوا در مورد چیست. بهینه سازی کلمه کلیدی این بخش مهم است و بیش از 160 کاراکتر اجازه نوشتن ندارید. شما می خواهید که هم در صفحه نمایش موبایل و هم در صفحه دسکتاپ به درستی نمایش داده شود.

توضیحات متا

طرحواره (Schema): طرحواره نتیجه همکاری چندین موتور جستجو است. این اساسا فقط زیرمجموعه ای از تگ های HTML خاص است که نحوه نمایش محتوای شما توسط SERP ها را بهبود می بخشد. پس از اتمام افزودن طرحواره خود، فراموش نکنید که صفحه خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به خوبی اجرا می شود.

عناوین فرعی: یک نمونه از عنوان فرعی می تواند H1 شما باشد. H1 عنوان مقاله شما است و در بالای صفحه نمایش داده می شود. اگرچه ممکن است فقط یک رشته کلمات به نظر برسد، اما مهم است زیرا H1، هدر اصلی شماست. عنوان به گوگل می گوید که مقاله یا قسمتی از محتوا در مورد چیست. همچنین فرصتی است که خوانندگان را در اولین باری که در صفحه قرار می گیرند، جذب کنید. شما می خواهید از کلمه کلیدی اصلی خود در H1 استفاده کنید، اما نمی خواهید کلمات کلیدی را پر کنید.

متن جایگزین (Alt Text): متن جایگزین، تصویری را در مقاله شما توصیف می کند. همه ی سایت ها محتوا دارند، اما بسیاری کمی از متن جایگزین استفاده می کنند. نکته متن جایگزین به این صورت عمل می کند که موتورهای جستجو می توانند به صورت شفاهی تصویر را برای افرادی که دارای اختلال بینایی هستند توصیف کنند. وقتی متن جایگزین می‌نویسید، می‌خواهید به درستی تصویر را توصیف کنید، اما می‌توانید از آن برای درج کلمات کلیدی نیز استفاده کنید.

URL Slug: بخشی از URL است که به گوگل می گوید محتوا در مورد چیست. قسمت مهمی است که می توانید مهمترین کلمه کلیدی خود را در آن وارد کنید.

URL Slug

4 نکته برای ایجاد بهبودهای مناسب HTML

  1. از ابزارهایی برای کمک استفاده کنید: ابزارهای مختلف بازاریابی سئو موجود در بازار، ارزش سرمایه گذاری را دارند زیرا به شما کمک می کنند تا مشکلات HTML سایت خود را شناسایی کنید. به عنوان مثال، Ahrefs به شما می گوید که آیا یک سایت دارای برچسب های عنوان تکراری است یا چند مقاله فاقد توضیحات متا هستند.
  2. Piggyback در رقابت: دزدی بد است، اما استفاده از رقبای رتبه برتر برای الهام گرفتن اینطور نیست. اگر در تلاش هستید که بفهمید چه چیزی را باید برای تگ عنوان یا توضیحات متا خود استفاده کنید، ببینید رقبا چه می کند.
  3. هرگز کلمات کلیدی را زیاد تکرار نکنید: هیچ چیز بدتر از توضیحات متا پر از کلمات کلیدی نیست. گوگل دقیقاً آن را می بیند و حتی ممکن است شما را جریمه کند. از کلمات کلیدی به اندازه در توضیحات متا استفاده کنید.
  4. تیتر های H3، H2 و H4 را فراموش نکنید: ما در مورد هدرهای H1 صحبت کردیم، اما بقیه را فراموش نکنید. همه تیترها مهم هستند و باید کلمات کلیدی اصلی را در بر داشته باشند تا به گوگل بگویید که مقاله شما روی کدام موضوع تمرکز دارد.

معماری سایت

یک معماری خوب وب سایت منجر به تجربه کاربری عالی می شود که برای بازاریابی سئو مهم است. طراحی سایت روی مواردی مانند زمان بارگذاری سریع، اتصال ایمن و طراحی سازگار با موبایل تمرکز دارد. در حالت ایده آل، حتی قبل از خرید دامنه، معماری سایت خود را ترسیم می کنید. این به شما این امکان را می دهد که واقعاً وارد ذهن کاربر خود شوید و راه خود را به سمت یک تجربه کاربری عالی (UX) مهندسی معکوس کنید. ConversionXL یک راهنمای عالی در مورد چگونگی اطمینان از موثر بودن UX دارد. هرچه وب سایت شما در دسترس گوگل باشد، رتبه بهتری خواهد داشت.

عناصر معماری سایت

اگر در درک معماری سایت مشکل دارید، بخش های زیر باید آن را برای شما روشن کند.

خزیدن آسان: خواهید دید که از کلمه “crawl” زیاد استفاده شده است. این بدان معناست که گوگل در حال بررسی سایت شما است تا بفهمد که محتوا چیست. گوگل کلمات کلیدی مهم را شناسایی می کند، مشکلات موجود در سایت را تشخیص می دهد و از این عوامل برای تعیین رتبه شما استفاده می کند. بسته به اینکه ربات های گوگل چقدر از صفحات سایت شما را ایندکس کنند، نتیجه را گزارش می دهند. هرچه شبکه پیوندهای بین صفحات سایت شما بهتر باشد، دسترسی عنکبوت ها (ربات های گوگل – خزنده ها) به همه آنها آسان تر است و به موتور جستجو درک بهتری از سایت شما می دهد.

اگر در وردپرس هستید یا از یک تولیدکننده نقشه سایت XML آنلاین استفاده می‌کنید، می‌توانید با ایجاد یک نقشه سایت با یک افزونه ساده، این کار را برای گوگل آسان‌تر کنید. هدف شما باید این باشد که سایت را تا حد ممکن آسان کنید. اگر گوگل در تشخیص سایت شما مشکل داشته باشد، برای رتبه بندی زمان طولانی تری صرف خواهد شد زیرا هوش مصنوعی تمام کلمات کلیدی را که استفاده می کنید را انتخاب نمی کند.

محتوای تکراری: افسانه های زیادی در مورد محتوای تکراری و اینکه چگونه به رتبه شما آسیب می رساند وجود دارد. بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کنند که همه چیز در صفحه اصلی باید باشد، اما واقعیت این است که موتورهای جستجو وب سایت ها را برای محتوای تکراری جریمه نمی کنند. ارسال مجدد محتوای خود در وب سایت های دیگر یا انتشار مجدد پست های مهمان خود در سایت خود به سئو سایت شما آسیب نمی رساند مگر اینکه این کار را به روش اشتباه (هرزنامه) انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر دقیقاً همان محتوای خود را مجدداً در یک رسانه بزرگ مانند Medium ارسال کنید، ممکن است به رتبه شما آسیب برساند زیرا گوگل مقاله Medium شما را ابتدا ایندکس می کند که دامنه معتبرتری دارد. این اتفاق به عنوان یک مشکل “قانونی سازی” نامیده می شود و ممکن است در حال حاضر بدون اینکه شما متوجه شوید در سایت شما اتفاق می افتد.

مشکلات متعارف زمانی رخ می دهد که یک یا چند URL در سایت شما محتوای مشابه یا تکراری را نمایش می دهد. در حقیقت، محتوای تکراری زیادی در اینترنت وجود دارد. یکی از موقعیت هایی که بسیاری از صاحبان سایت با آن مواجه می شوند، داشتن محتوای تکراری است که در نوار کناری ظاهر می شود. اگر یک مقاله وبلاگی در سایت خود ارسال می کنید و یک مقدمه در نوار کناری دارید، گوگل می تواند آن را محتوای تکراری را در نظر بگیرد. همچنین ممکن است محتوای تکراری در دو دامنه مختلف وجود داشته باشد. Syndication زمانی است که محتوای اصلی در جایی دیگر ارسال می شود. تا زمانی که این کار با اجازه انجام شود، گوگل شما را به خاطر آن جریمه نمی کند.

سازگاری با موبایل: از تمرکز گوگل بر روی موبایلی بودن سایت با خبر هستیم. این بدان معناست که ما باید سایتی بسازیم که در تلفن همراه عملکرد خوبی داشته باشد زیرا زمانی که گوگل تعیین می کند که خزیدن سایت شما چقدر آسان است، این مهم ترین عامل تصمیم گیری خواهد بود.

سازگاری با موبایل

سرعت صفحه: با پیاده سازی Core Web Vitals، گوگل تاکید زیادی بر سرعت صفحه و قابلیت استفاده دارد. اگر سایت شما خیلی کند بارگذاری می‌شود یا برخی از عناصر به کندی بارگیری می‌شوند، ممکن است گوگل شما را جریمه کند یا برتری رقبا را برای شما دشوارتر کند.

HTTPS و SSL: امنیت و ایمنی عوامل مهم رتبه بندی هستند. اگر گوگل فکر کند که سایت شما اسپم است، رتبه‌بندی صفحه اول را به شما نمی‌دهد. یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند خوب و بد را فیلتر کند، گواهی‌های SSL و HTTPS است. تنظیم این موارد ساده است و می تواند قفل کوچکی را در کنار URL و HTTPS قبل از رشته URL به شما بدهد. این علامت یک ناشنه مهم برای اعتماد است و بهترین روشی است که به اهداف بلندمدت شما کمک می کند.

3 نکته برای بهبود معماری سایت

برای بهبود معماری و طراحی سایت خود سه عامل مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

  1. مطمئن شوید که با Core Web Vitals آشنایی دارید: مهمترین بخش پازل Core Web Vitals است. شما باید بدانید که Core Web Vitals چیست، چگونه بر رتبه بندی شما تأثیر می گذارد و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید. در مورد Core Web Vitals بیشتر بخوانید و مطمئن شوید که تمام حرکات درست را در سایت خود انجام می دهید.
  2. دریافت نقشه سایت: اگر سایت گسترده ای دارید از چیزی مانند افزونه نقشه سایت وردپرس استفاده کنید. یک مثال عالی وب سایت املاک و مستغلات است. سایت هایی مانند وب سایت املاک و مستغلات بسیار بزرگ هستند زیرا هزاران صفحه برای تمام لیست املاک خود دارند. بدتر از همه، با خرید و فروش خانه ها، صفحات به طور مداوم در حال تغییر هستند. دریافت نقشه سایت به رتبه سایت املاک و مستغلات برای هر آدرس کمک می کند و تعداد کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی می کنند، ترافیک آنها و اعتبار دامنه آنها را افزایش می دهد.
  3. رفع مشکلات canonicalization: ویژگی که باعث ایجاد محتوای تکراری می شود اغلب در سایت تعبیه شده است، اما راه هایی برای رفع مشکلات canonicalization  وجود دارد. راه حل دقیق بستگی به این دارد که چه چیزی باعث مشکل اصلی شده است. اگر چندین نسخه از یک صفحه دارید، تگ canonical می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید کدام محتوا اصلی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک خط کد را که به URL صفحه اصلی ارجاع می دهد، بازنویسی کنید.

رفع مشکلات تگ ها

خوشبختانه افزونه هایی مانند Yoast SEO این کار را ساده می کنند. می‌توانید صفحه پیش‌فرض یا نسخه پست را به عنوان نسخه متعارف تنظیم کنید تا همیشه این خط را به‌طور پیش‌فرض اضافه کند. از طرف دیگر، می توانید آن را به صورت دستی در زیر گزینه های تنظیمات پیشرفته برای هر صفحه یا پست مشخص کنید.

بررسی تگ ها

یکی دیگر از نکات صرفه جویی در وردپرس استفاده از افزونه Quick Page/Post Redirects است. اگر صفحات قدیمی را به صفحات جدید تبدیل کرده اید، که اغلب موجی از پیوندهای شکسته را پشت سر می گذارد، مفید است. افزونه را نصب کنید و می توانید URL های قدیمی را به صورت انبوه و سپس نسخه جدید هر صفحه را اضافه کنید.

بررسی تگ ها

محتوای تکراری و لینک های شکسته (یا خطاهای 404) دو خطای رایج خزیدن هستند که اکثر وب سایت ها را آزار می دهند. اگر از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده نمی کنید، باید فایل htaccess. سایت خود را ویرایش کنید تا کد 301 برای تغییر مسیر را داشته باشد. اکیداً توصیه می‌کنیم درباره تغییر مسیر 301 بآموزش ببینید و یا از یک فرد ماهر کمک بگیرید.

تجزیه و تحلیل تگ ها

اعتماد

PageRank، فرمول معروفی است که بنیانگذاران گوگل اختراع کردند، مطمئناً تنها معیاری نیست که آنها هنگام رتبه بندی صفحات در ده نتیجه جستجوی برتر انجام می دهند. اعتماد به طور فزاینده ای اهمیت پیدا کرده است و بیشتر به روز رسانی های اخیر گوگل به وب سایت های هرزنامه و مبهم ضربه زده است. TrustRank راهی برای گوگل است تا ببیند آیا سایت شما قانونی است یا خیر. برای مثال، اگر مانند یک برند بزرگ به نظر می رسید، احتمالاً گوگل به شما اعتماد خواهد کرد. بک لینک های با کیفیت از سایت های معتبر (مانند دامنه های .edu یا .gov) نیز کمک می کند.

عناصر اعتماد

اکنون، سه بخش برای ایجاد اعتماد وجود دارد: قدرت، نرخ پرش و سن دامنه.

قدرت: گوگل اعتبار کلی سایت شما را با ترکیبی از دو نوع قدرتی که می توانید ایجاد کنید تعیین می کند:

1. اعتبار دامنه، که به میزان گسترده بودن نام دامنه شما مربوط می شود.

2. اعتبار صفحه، که به میزان معتبر بودن محتوای یک صفحه (مثلاً یک پست وبلاگ) مربوط می شود.

دو معیار محبوب دیگر، اعداد اعتبار دامنه و صفحه از Moz هستند.

نرخ پرش: نرخ پرش شما به سادگی معیاری است که نشان می دهد چند نفر قبل از اینکه بلافاصله دوباره سایت شما را ترک کنند، فقط یک صفحه را در سایت شما مشاهده می کنند. محتوا، زمان بارگذاری، قابلیت استفاده و جذب خوانندگان مناسب همگی بخشی از کاهش نرخ پرش شما هستند.  خوانندگان زمان بیشتری را در سایتی که سریع بارگیری می شود، ظاهر خوبی دارد و محتوای عالی دارد، صرف می کنند.

ویدئو روش عالی دیگری برای انجام این کار است، اما شما نیاز دارید که محتوای ویدئویی خود را برجسته  ارائه دهید. مهمتر از همه، محتوای شما باید آنچه را که خواننده انتظار دارد ارائه دهد. آنها باید در صفحه شما بیایند و در اسرع وقت دقیقاً به آنچه می خواستند برسند. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، اکثر افراد به اندازه کافی در سایت می مانند.

اعتماد

عصر دامنه: گاهی اوقات محترم ترین فرد در اتاق مسن ترین است، درست است؟ در مورد اینترنت هم همینطور. اگر وب‌سایتی برای مدتی وجود داشته باشد و محتوای ثابتی تولید کند و این کار را به گونه‌ای انجام دهد که برای موتورهای جستجو خوشایند باشد، مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، بالاتر از یک سایت جدید قرار می‌گیرد.

3 نکته برای ایجاد اعتماد بیشتر

  1. صبور باشید: اعتماد چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. گاهی اوقات، شما فقط باید صبور باشید و متوجه شوید که گوگل عجله ای برای خزیدن سایت شما ندارد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید آن‌ها را زودتر به انجام این کار وادار کنید، ایجاد تغییرات جزئی در سایت و درخواست فهرست‌سازی در کنسول جستجوی گوگل است. این امر گوگل را وادار به عمل می کند، اما هنوز چیزی را تضمین نمی کند.
  2. درک هدف: بخش بزرگی از بازاریابی سئو این است که بدانید کاربران چه می خواهند. وقتی کسی چیزی را در گوگل جستجو می کند، به دنبال انجام کاری است. اگر آن راه حل را ارائه می کنید، مطمئن شوید که راه حل کامل را ارائه کرده اید. در غیر این صورت، آنها به سایت شما می رسند، متوجه می شوند که به اندازه کافی خوب نیست و ادامه می دهند.
  3. آنچه را که می خواهند به آنها بدهید: یک نکته عالی برای جلوگیری از جهش کاربران این است که به محض ورود به سایت شما آنچه را که می خواهند به آنها بدهید. اکثر مردم به دنبال خواندن یک مقاله کامل نیستند، در عوض، آنها می خواهند پاسخی دریافت کنند، و هر چه زودتر آن را به آنها بدهید، بهتر است.

پیوندها

لینک ها یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی گوگل برای شما هستند. یکی از مشکلات بسیاری از سئوکاران این است که نمی دانند چگونه این کار را به درستی انجام دهند. اگر از تاکتیک های اشتباه استفاده کنید، از همان ابتدا خود را برای شکست آماده کرده اید. اگر استراتژی بلندمدت را انتخاب کنید و پیوندها را به روش درست بسازید، ممکن است کمی بیشتر طول بکشد، اما در ادامه راه از خود تشکر خواهید کرد.

عناصر لینک سازی

در اینجا مهمترین فاکتورهایی که باید هنگام ایجاد لینک برای سایت خود در نظر بگیرید آورده شده است:

کیفیت لینک: لینک ها همه چیز نیستند ولی وقتی به لینک ها نگاه می کنیم، کیفیت آنها همه چیز است. کیفیت لینک ها خیلی بیشتر از تعداد لینک هایی که دارید، اهمیت دارد. ساختن بک لینک های با کیفیت به معنای دستیابی به منابع مناسب و ارائه ارزش در ازای یک لینک قوی است. راه‌های زیادی برای ایجاد پیوند به روش درست وجود دارد، بنابراین گوگل به کسانی که این کار را به درستی انجام می‌دهند، پول می‌دهد.

اکثر مردم فقط به تعداد کل پیوندها نگاه می کنند، اما به چند دلیل این کار یک اشتباه بزرگ است:

  • موتورهای جستجو ممکن است اکثریت قریب به اتفاق لینک ها را در صورتی که کیفیت پایین یا اسپم داشته باشند نادیده بگیرند.
  • لینک های سایت های کاملا جدید، ارزش بیشتری نسبت به لینک های تکراری از سایت های موجود دارند.
  • ارزش لینک های سایر وب سایت ها از تعداد زیادی لینک از سایت شما (از یک صفحه به صفحه دیگر) بیشتر است.

چگونه یک لینک بد را از یک لینک خوب تشخیص دهیم؟

گوگل انتظار دارد لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند، مرتبط باشند. یکی دیگر از موارد این است که گوگل به دنبال سایت هایی است که برای لینک ها هزینه دریافت می کنند. می‌توانید یک جستجوی سریع «:site» انجام دهید. برخی از این سایت‌ها ممکن است در ازای دریافت لینک، هزینه پست مهمان در سایت خود را از شما دریافت کنند. شما می خواهید در یک سایت با افرادی که به تخصص شما علاقه مند هستند، یک پست مهمان بنویسید. سایتی که برای نوشتن پست مهمان انتخاب می کنید نیز باید ترافیک خاص خود را داشته باشد. وقتی سایت دارای ترافیک باشد، پیوند بیشتری به سمت شما جریان می‌یابد، زیرا مردم در واقع آنچه را که شما مشارکت می‌دهید می‌بینند.

بک لینک

متن لنگر: Anchor text متنی است که در زیر پیوند استفاده می شود. هدف این است که متن تا حد امکان به صورت طبیعی در مقاله ظاهر شود. انواع مختلفی از انکر تکست ها را در متن خود داشته باشید زیرا هر کدام جایگاه خاص خود را در حوزه سئو دارند. مسئله ای که پیش می آید این است که وجود متن زیاد در سایت با دکمه ی “اینجا کلیک کنید” خوشایند نیست. برای مثال، اگر مقاله‌ای در مورد تخت‌های مرتفع باغ نوشته‌اید و می‌خواهید پیوندی را به آن ارجاع دهید، داشتن متن لنگر با یک پیوند روی آن با عبارت “تخت های مرتفع باغ” در واقع یکی از گزینه های شما است.

تعداد لینک ها: در نهایت، تعداد کل لینک‌هایی که دارید نیز مهم است و باید به مرور زمان بک لینک‌هایی با کیفیت بالا در مقیاس ایجاد کنید. تعداد لینک ها، چیزی نیست که اهممیت داشته باشد. بلکه در پایان روز، سایتی که بیشترین لینک ها را با کیفیت بالا داشته باشد، معمولاً از مزیت بهتری برخوردار است. با این حال، کیفیت لینک ها به صفحاتی که از آنها پیوند می‌گیرید نیز بستگی دارد. اگر پیوندها به صفحه اصلی شما ارجاع داده شود، تاثیر بیشتری دارد اما بیشتر پیوندهای طبیعی به صفحه اصلی نمی روند مگر اینکه نام برند شما را به طور خاص ذکر کنند. اما چیزی که معمولا نصیب شما می شود لینک هایی است که افراد به صفحات یا پست های شما ارجاع می دهند. مطمئن شوید که منابع مناسب به صفحات مناسب پیوند داده شده اند.

این اولین اشتباه است. دوم اشتباه این است که این پیوندها از کجا و چگونه می آیند. یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های Crazy Egg، نقشه حرارتی است که به افراد کمک می‌کند تا مشخص کنند کدام عناصر سایت، به لینک ها کمک می‌کنند و کدام‌ عناصر کاربر را از لینک درست منحرف می‌کند. این ممکن است برای صفحات ویژگی دیگر مانند ضبط‌ها تغییر کند. در اینجا، پیوند مرتبط با طراحی چندان منطقی نخواهد بود. آنقدرها به زمینه مرتبط نیست. با این حال، اگر صفحه یا پست در مورد قابلیت استفاده یا طراحی رابط صحبت می کرد، آنگاه مناسب خواهد بود. منبع و کیفیت پیوندهایی که دریافت می‌کنید مهم است، اما مکانی که به آن پیوند می‌دهند نیز اهمیت دارد.

3 نکته برای بهبود لینک

اکنون  چند گام عملی را به شما ارائه دهیم که می توانید برای بهبود نمایه پیوند خود از آن ها استفاده کنید:

  1. از میانبر استفاده نکنید: هیچ میانبری در لینک بیلدینگ وجود ندارد. شما باید زمان بگذارید و آنها را به روش درست بسازید. این لینک سازی، شامل گفتگو با افراد، معرفی خود و گفتن اینکه چگونه می توانید برای سایت آنها ارزش قائل شوید، می شود. به دنبال پیوند شکسته باشید، سایت‌هایی را پیدا کنید که مرتبط با جایگاه شما هستند و آنها را از طریق ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی معرفی کنید.
  2. حذف پیوندهای خطرناک: گوگل چیزی به نام ابزار انکار دارد که به شما امکان می دهد پیوندهایی را حذف کنید که ممکن است به توانایی شما در رتبه بندی آسیب برساند. شما باید با دقت از این ابزار استفاده کنید زیرا رد کردن تعداد زیادی لینک در واقع می تواند به سایت شما آسیب برساند. حذف پیوندهایی که دیگر مرتبط نیستند یا ممکن است به طور تصادفی در نمایه شما ظاهر شوند، می تواند به پاکسازی نمایه پیوند شما کمک کند.
  3. پیوند داخلی را فراموش نکنید: پیوند داخلی نیز بخش مهمی از پازل است. ما نباید فقط نگران پیوندهای خارجی باشیم. البته، لینک های خارجی مهم هستند، اما ایجاد یک وب از موضوعات در همان جایگاه به گوگل کمک می کند تا سایت شما را بخزد. گوگل توجه زیادی به هدف جستجو و جامعیت کلی یک قطعه از محتوا دارد.

شخصی سازی

دسته بعدی سئوی خارج از صفحه که ارزش نگاه کردن به آن را دارد عوامل شخصی است. این عوامل به طور خودکار بر نحوه پاسخگویی افراد به محتوای شما تأثیر می‌گذارند، اما تلاش‌های سئوی شما نیز از ناحیه‌ای از جهان به منطقه دیگر متفاوت عمل می‌کند. در حالی که بسیاری از این موارد خارج از کنترل شما هستند، می توانید چند کار را انجام دهید تا شانس خود را برای دستیابی به یک مخاطب خاص افزایش دهید. وقتی صحبت از فاکتورهای سئو شخصی به میان می‌آید، گزینه «یک اندازه مناسب برای همه» وجود ندارد.

عناصر عوامل سئوی شخصی

در اینجا بزرگترین عوامل موثر بر سئوی شخصی آورده شده است:

کشور: همه جستجوگران نتایج مربوط به کشوری را که در آن هستند می‌بینند. زمان‌های باز فروشگاه‌ها و رستوران‌های توصیه‌شده براساس منطقه زمانی شما ظاهر می‌شوند. کلمات کلیدی راهی برای این است که به گوگل بگویید می‌خواهید کشورهای خاصی را هدف قرار دهید. با این حال، ابتدا از خود بپرسید که آیا ارزش آن را دارد که چندملیتی شوید. سطوح مختلف رقابت از کشوری به کشور دیگر وجود دارد. به یاد داشته باشید که چگونگی انتخاب کلمه کلیدی تا حد زیادی به رتبه بندی رقابت بستگی دارد. گوگل کانادا نتایج متفاوتی نسبت به گوگل برزیل خواهد داشت. هر کشور ممکن است سطوح مختلفی در سختی کلمات کلیدی داشته باشد. یک سایت چند زبانه نه تنها اطلاعات شما را در اختیار افراد بیشتری که با زبان مادری آنها یکی است، قرار می دهد بلکه می تواند به شما در رتبه بندی راحت تر در مکان های دیگر کمک کند.

ایجاد محتوای چند زبانه یکی از ساده‌ترین «پیروزی‌های سریع» است که مطرح است. بیشتر افزونه های ترجمه وب خیلی خوب نیستند. خیلی از این افزونه ها محتوای شما را به طور خودکار به تقریباً هر زبانی ترجمه کنند، اما نتیجه نهایی طبیعی نیست. با این روند، ترجیح بر آن است که به جای استفاده از افزونه های ترجمه، با تلاش بیشتر و کمک افراد بومی‌زبان به ترجمه محتوا بپردازیم. در این حالت کیفیت و دقت افزایش می‌یابد و به این معنی که افراد مدت طولانی‌تری در سایت می‌مانند و داده‌های استفاده از سایت و رتبه‌بندی بالاتر می‌رود.

شهر: هدف گذاری جغرافیایی حتی فراتر می رود و به سطح شهر می رسد. به همین دلیل است که هنگام جستجوی یک زنجیره فست فود، معمولاً نتایج اطراف خود را می بینید. استفاده از نام شهرها به عنوان کلمات کلیدی کمک می کند.

3 نکته برای بهبود عوامل شخصی

  1. آواتار مشتری خود را بشناسید: فقط شما می توانید بفهمید مشتری شما کیست و اگر شخصیت مشتری ایده آل خود را ندارید، این اولین قدم برای سئوی شخصی است. مشتری شما چه می خواهد؟ چرا دنبال شما می گردند؟ وقتی در سایت شما قرار می گیرند چه انتظاری دارند؟ اگر به این سؤالات به درستی پاسخ دهید، باید بتوانید دقیقاً همان چیزی را که مشتری انتظار دارد ارائه دهید. وقتی این کار را انجام می دهید، گوگل به شما پاداش می دهد زیرا مردم زمان بیشتری را در سایت شما صرف می کنند و با عناصر موجود در سایت تعامل دارند.
  2. محتوای چند زبانه تولید کنید: داشتن محتوا به زبان های مختلف آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. وقتی این کار را انجام می‌دهید، موانع بسیاری را از بین می‌برید و به افرادی که بومی نیستند اجازه می‌دهید تا جذب وب سایت شما شوند.
  3. تحقیق در مورد کلمات کلیدی در کشورهای دیگر: تقریباً تمام ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به شما امکان می دهد برای سایر کشورها تحقیق کنید. اگر افراد خارج از کشور مادری خود را هدف قرار می دهید، باید برای دسترسی به آن افراد، تحقیق کلمات کلیدی مناسب را انجام دهید.

اجتماعی

در نهایت، بیایید نگاهی به عوامل اجتماعی سئو خارج از صفحه بیندازیم. علاوه بر سیگنال‌های اجتماعی که مستقیماً از کاربر دریافت می کنید، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که در کسب نتایج خوب در رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند. چه به طور مستقیم از طریق پیوندهای بیشتر یا به طور غیرمستقیم از طریق افزایش روابط عمومی، مسائل اجتماعی تاثیر بسیاری دارند.

عناصر اجتماعی برای سئو

دو عامل اصلی تأثیر وجود دارد:

کیفیت سهام: بازاریابی سئو و بازاریابی رسانه های اجتماعی دست به دست هم می دهند زیرا هدف این است که به گوگل بگویید چقدر عالی هستید. اگر افرادی در آنجا هستند که محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند و دسترسی را بیشتر می‌کنند، به گوگل نشان می دهد که آنچه را که شما برای ارائه دارید، دوست دارند و شما ارزش زیادی برای مردم قائل هستید. این یک نشانه ی بسیار خوب برای گوگل خوب است.

تعداد سهام: معیار اجتماعی ثانویه تعداد سهام است. رسیدن به موفقیت، آرزوی هر بازاریاب است. نکات و هک های زیادی وجود دارد، اما حقیقت کمی ساده تر است: محتوای عالی بسازید. به معنا که عوامل مختلف برای افراد مختلف، متفاوت است. برای به دست آوردن سهام در بازی سئو، شما فقط باید محتوای عالی ایجاد کنید که مردم آن را دوست داشته باشند و بخوانند.

سئو اجتماعی

3 نکته برای بهبود اشتراک گذاری اجتماعی

سه ​​نکته برای به اشتراک گذاری بیشتر در رسانه های اجتماعی وجود دارد:

  1. ایجاد محتوای عالی: ایجاد محتوا با بهترین کیفیت راهی برای به اشتراک گذاشتن، ساده است. گوگل ساعت‌های زیادی و پول بیشتری از آنچه تصور می‌کنید برای جلوگیری از بازی دادن سیستم توسط افراد صرف می‌کند. این کا را می توان یک مبادله ارزش دانست. همه چیز در تجارت، مبادله ارزش است و همین امر در مورد بازاریابی سئو نیز صدق می کند. محتوای ارزشمندی را در اختیار گوگل قرار دهید تا گوگل به شما پاداش دهد.
  2. سازگار باشید: ثبات در سئو و رسانه های اجتماعی بسیار مهم است. اگر هر سه ماه یک بار پست کنید، نه تنها الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی از شما متنفر خواهند شد، بلکه کسی سایت شما را دنبال نمی کند و محتوای شما به اشتراک گذاشته نمی شود، زیرا از پست قبلی شما زمانی بسیاری گذشته است. پست کردن مداوم در رسانه های اجتماعی مستلزم داشتن محتوای جدید برای به اشتراک گذاشتن به طور منظم است.
  3. کار را آسان کنید: افزونه های زیادی برای ترویج اشتراک گذاری اجتماعی وجود دارد، بنابراین باید از چیزی در سایت خود استفاده کنید. اگر خواننده نتواند راه ساده ای برای به اشتراک گذاشتن پست شما در رسانه های اجتماعی بیابد، احتمالاً ادامه خواهد داد.

دستورالعمل EAT گوگل

همانطور که شیوه های سئوی خود را ارزیابی می کنید، می توانید تجزیه و تحلیل کنید که گوگل از چه چیزی برای آموزش ارزیابی کنندگان محتوا استفاده می کند. ببینید، علاوه بر تعداد انبوهی از الگوریتم‌ها، گوگل از ارزیابی‌کنندگان کیفیت برای بهبود تجربه موتور جستجو برای همه استفاده می‌کند. گوگل در دستورالعمل های ارزیاب خود، توضیح می دهد که یک صفحه با کیفیت بالا باید دارای سطح بالایی باشد:

  • تجربه و تخصص
  • قدرت
  • امانت

بررسی آنچه باعث می‌شود یک محتوای EAT نمایش داده شود، به موضوع، پیشینه ارسال‌کنندگان، شهرت وب‌سایت و موارد دیگر بستگی دارد. اگرچه ممکن است از همان ابتدا کنترلی روی همه عوامل نداشته باشید، اما در نظر داشتن EAT هنگام ایجاد محتوا می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که محتوای شما در آن جهت است.

سئو EAT

4 نکته برای بهبود امتیاز EAT شما

  1. تحقیقات خود را انجام دهید: این مورد ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما بهترین راه برای به تصویر کشیدن واقعی تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن، به اشتراک گذاشتن اطلاعات دقیق است. در صورت امکان از مصاحبه ها با یک متخصص یا پست های مهمان استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید، در زمینه موضوع و برای مخاطبانی که آن را می خوانند، صحیح باشد.
  2. دقیق باشید: اکنون که از صحت اطلاعات خود مطمئن شدید، باید از جامع بودن آن نیز مطمئن شوید. پاسخ دادن به یک سوال با یک پست کوتاه یا ساده می تواند احساس نادیده گرفته شدن را در کاربر القا کند. برای اینکه به عنوان یک متخصص دیده شوید، محتوای شما باید احساس رضایت را در خواننده ایجاد کند.
  3. درباره ی آنچه می دانید صحبت کنید: زمانی که در حال تولید محتوا برای وب سایت خود هستید، به آنچه که به عنوان یک نام تجاری در مورد آن می نویسید پایبند باشید. از گم شدن در محتوایی که به موضوع وب سایت شما مرتبط نیست اجتناب کنید. پایبندی به موضوع تخصصی خود به ایجاد شهرت شما به عنوان مکانی که برای کسب اطلاعات در مورد آن باید مراجعه کنید، کمک می کند.
    با نیاز مخاطب خود صحبت کنید: با توجه به یک نکته مشابه، تنها زمانی قادر خواهید بود که در ذهن خواننده اعتماد و اقتدار ایجاد کنید که واقعاً در مورد موضوعی صحبت کنید که خوانندگان برای خواندن آن به سایت شما مراجعه کرده اند. موضوعی که می خواهند بدانند، چیست؟ چه مشکلاتی را می توانید حل کنید؟ تفاوت زیادی بین اینکه بتوانید درباره یک موضوع عمیق صحبت کنید و بتوانید آن را به روشی که در دسترس و مرتبط است آموزش دهید. دومی به خوانندگان کمک می کند که در واقع شما را به عنوان یک مرجع و فردی که می توانند به آنها اعتماد کنند ببینند.

 

نحوه انجام سئو: بهینه سازی روی صفحه

اکنون زمان آن است که در مورد نحوه انجام سئو واقعاً صحبت کنیم. چگونه باید وب سایت خود را برای این عوامل بهینه کنید تا بتوانید در گوگل رتبه بالاتری داشته باشید و ترافیک بیشتری دریافت کنید؟ این به ترکیبی از بهینه‌سازی‌های درون صفحه، خارج از صفحه و فنی نیاز دارد، بنابراین ما می‌خواهیم مراحل را به این ترتیب سازماندهی کنیم:

  1. با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید
  2. محتوای باکیفیت با هدف قرار دادن آن کلمات کلیدی ایجاد کنید
  3. کلمات کلیدی خود را قرار دهید
  4. عناوین خود را بهینه کنید
  5. توضیحات متا خود را بهینه کنید
  6. شامل و بهینه سازی تصاویر
  7. لینک های داخلی و خارجی

 

1. با جستجوی کلمات کلیدی سئو شروع کنید

اولین قدم در بهینه سازی موتور جستجو این است که تعیین کنید برای چه کلمات کلیدی بهینه سازی می کنید. کلمات کلیدی عباراتی هستند که بازدیدکنندگان وب سایت ایده آل شما احتمالاً در گوگل یا سایر موتورهای جستجو تایپ می کنند و هر صفحه در سایت شما باید یک خوشه کلیدواژه متفاوت را هدف قرار دهد تا با eac رقابت نکند.

این مراحل اولیه شما برای یافتن بهترین کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن محتوای ارگانیک شما هستند:

فهرست اولیه خود را ایجاد کنید: با فهرست کردن کلمات و عباراتی که مشتریان ایده آل شما در گوگل تایپ می کنند شروع کنید. در مورد علایق، خواسته ها، نقاط ضعف و اهداف آنها فکر کنید.

از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید: ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی اطلاعاتی را در مورد این کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید ببینید که در کدام عبارات می توانید رتبه بندی کنید و بهترین فرصت ها در واقع کجا هستند. معیارها عبارتند از:

  • حجم جستجو: چند بار آن عبارت در ماه جستجو می شود.
  • رقابت: رتبه بندی برای آن کلمه کلیدی چقدر دشوار است.
  • نحوه استفاده از تبلیغات گوگل – ابزار رایگان کلمه کلیدی wordstream

مرتب سازی و اولویت بندی: شرایط و داده های حاصل را در یک صفحه قرار دهید. اکنون می توانید آنها را در موضوعات اصلی گروه بندی کنید و همچنین آنها را اولویت بندی کنید. در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید کلمات کلیدی را با حجم جستجوی کافی هدف قرار دهید تا به شما دسترسی مناسبی بدهد، اما نه آنقدر زیاد که کلمه کلیدی برای رتبه‌بندی آنقدر رقابتی شود. بهتر است در صفحه یک برای یک کلمه کلیدی با حجم کمتر و رقابت کمتر نشان داده شوید تا اینکه اصلاً برای یک کلمه کلیدی با حجم بالا و رقابت بالا رتبه ای نداشته باشید.

سئو محتوا

2. محتوای باکیفیت با هدف قرار دادن آن کلمات کلیدی ایجاد کنید

صفحات پیمایش اصلی شما (صفحه اصلی، درباره ما، تماس، محصولات، خدمات) کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند. کیفیت و محتوای سئو عبارتند از:

مطابق با هدف کلمه کلیدی: مطمئن شوید که محتوای شما اطلاعاتی را که افراد هنگام جستجوی این کلمه کلیدی به دنبال آن هستند ارائه می دهد. به همین دلیل است که همیشه باید ابتدا کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید.

تجربه خوبی را ارائه دهید: سای شما باید عاری از پاپ‌آپ‌های بیش از حد یا CTA یا سایر عناصر مزاحم باشد. از تصاویر برای به تصویر کشیدن مفاهیم استفاده کنید و به سرعت و به درستی بارگذاری شوند.

کلمات کلیدی را زیاد تکرار نکنید: کلمات کلیدی را زیاد مورد استفاده قرار ندهید.  یک نویسنده محتوا برای بینه سازی نمی نویسد، بلکه تلاش می کند با مخاطبین ارتباط برقرار کند.

طول محتوا: گوگل علاقه ای به صفحات نازک، تکراری یا کم ارزش ندارد. این به معنا است که محتوایی که 1500-2500 کلمه دارد می تواند اطلاعات دقیق و به روزی به کاربر ارائه دهد..

سازماندهی: از تگ های عنوان خود برای نشان دادن سلسله مراتب اطلاعات در صفحه استفاده کنید.

3. کلمات کلیدی خود را جایگاه های مختلفی در متن قرار دهید

کلمات کلیدی به طور طبیعی در بدنه محتوا قرار می‌گیرند، اگر از کلمات کلیدی در نقاط خاص دیگر هم استفاده کنید، می توانید به گوگل نشان دهید که کدام کلمات برایتان الویت دارند و به دنبال چه چیزی هستید. این شامل:

  1. عنوان سئو (برچسب عنوان)
  2. عنوان صفحه (برچسب H1)
  3. حداقل دو عنوان H2
  4. متن جایگزین تصویر
  5. نام فایل تصویری
  6. به طور طبیعی در بدن متن
  7. URL

عناوین سئو

4. عناوین خود را بهینه کنید

برای هر صفحه در وب سایت خود، شما در واقع دو عنوان دارید. تگ عنوان، عنوانی است که در SERP ظاهر می شود و تاثیرگذارترین مکانی است که می توانید کلمه کلیدی خود را قرار دهید. تگ H1 عنوانی است که وقتی روی آن کلیک می کنید در صفحه ظاهر می شود. یکسان بودن یا نبودن اینها به صفحه بستگی دارد. برای بهینه سازی عناوین خود، حتماً:

کلمه کلیدی را وارد کنید: اگر می توانید این کار را به روشی طبیعی و قانع کننده انجام دهید، چند اصلاح کننده مرتبط نیز در اطراف آن عبارت اضافه کنید.

فقط یک H1 در هر صفحه داشته باشید: H1 باید عنوان اصلی شما باشد و H2 باید برای برچسب زدن بخش های اصلی شما استفاده شود.

برچسب‌های عنوان را بین 55 تا 60 کاراکتر نگه دارید: مقداری که گوگل نشان می‌دهد متفاوت است (بر اساس پیکسل‌ها است، نه تعداد کاراکترها)، بنابراین با کلمه کلیدی پیش‌نویس کنید.

5. توضیحات متا خود را بهینه کنید

توضیحات متا توضیحاتی است که در SERP در زیر برچسب عنوان ظاهر می شود. گوگل همیشه موردی را که شما در SERP ارائه کرده اید نشان نمی دهد. بلگه گوگل دوست دارد که توضیحات متا را بر اساس پرس و جو بسازد، اما هنوز هم بهینه سازی برای سئو مهم است. گوگل این توضیحات را هنگام خزیدن در صفحه می خواند تا بفهمد در مورد چیست. برای بهینه سازی توضیحات متا:

  • اگر می توانید این کار را به روشی طبیعی و قانع کننده انجام دهید: کلمه کلیدی و کلمات کلیدی مرتبط را در توضیحات متا قرار دهید.
  • کوتاه بنویسید: طول توضیحات متای ایده آل 155-165 کاراکتر است.
  • متقاعد کننده بنویسید: به یاد داشته باشید، نمایش در نتایج جستجو تنها اولین قدم است! هنوز باید جستجوگران را وادار به کلیک کنید. شامل یک توضیح مختصر، یک مزیت واضح، و یک فراخوان برای اقدام بنویسید!

6. شامل و بهینه سازی تصاویر

تصاویر نقش کلیدی در بهینه سازی سئو دارند. آن‌ها کاربران را با صفحات شما درگیر می‌کنند، کیفیت اطلاعات را افزایش می‌دهند و فرصت‌هایی را برای شما فراهم می‌کنند تا از طریق نتایج جستجو تصویر، برای صفحات اصلی خود رتبه‌بندی و ترافیک ایجاد کنید. به علاوه، گوگل به طور فزاینده ای SERP را بصری تر می کند:

نام فایل: نام فایل را با کلمه کلیدی، با خط تیره به جای فاصله ذخیره کنید.

افزودن متن جایگزین: متن جایگزین، جایگزین متن یک تصویر است و به این صورت است که گوگل چگونه یک تصویر را در یک صفحه “می بیند” و ارتباط آن را با کلمه کلیدی تشخیص می دهد. همچنین سایت شما را برای صفحه‌خوان‌ها در دسترس قرار می‌دهد و اگر تصاویر شکسته شوند، متن جایگزین همچنان ظاهر می‌شود. در متن جایگزین، کلیدواژه را بیان نکنید. تصور کنید دارید تصویر را برای کسی توصیف می‌کنید که نمی‌تواند آن را ببیند.

فشرده سازی: تصاویر بزرگ می توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند. آنها را فشرده کنید تا اندازه فایل کاهش یابد و اندازه آنها به درستی انجام شود. شما نباید به تصاویر بزرگ تر از 1000 پیکسل نیاز داشته باشید.

7. لینک های داخلی و خارجی

هنگام انجام سئو برای پست های وبلاگ، باید پیوندهای داخلی و خارجی را اضافه کنید:

پیوندهای خارجی: 1 تا 3 صفحه مرتبط با موضوع مورد نظر خود را در سایت های دیگری که دارای اعتبار دامنه بالایی هستند پیدا کنید و در پست خود به آنها پیوند دهید. این به ایجاد اعتماد با گوگل کمک می کند.

پیوندهای داخلی: در محتوای پستی که می نویسید به سایر پست های وبلاگ در سایت خود پیوند دهید – درست مانند آنچه در آخرین گلوله انجام دادم، با استفاده از “حق دامنه بالا” به عنوان متن لنگر من. این به Google مسیرهای متعددی را برای هر پست داده شده می دهد و خزیدن سایت شما را به طور کلی آسان تر می کند. این که چه تعداد در اینجا گنجانده شود به طول پست و میزان محتوای دیگری که برای پیوند در دسترس دارید بستگی دارد. پیوندها را مرتبط با صفحه و متن لنگر مورد استفاده خود نگه دارید.

سئو

نحوه انجام سئو: بهینه سازی خارج از صفحه

تمام مراحل بالا استراتژی های سئو داخلی هستند. از طرف دیگر، سئوی خارج از صفحه، کاری است که شما در سایر صفحات وب سایت خود، سایر وب سایت ها و حتی سایر پلتفرم ها انجام می دهید تا به رتبه بندی صفحه خود کمک کند. در اینجا چند تاکتیک سئوی خارج از صفحه آورده شده است

1. کسب درآمد کنید و به دنبال بک لینک باشید

بک لینک ها یا لینک هایی به سایت شما از سایر وب سایت ها، سومین فاکتور مهم رتبه بندی گوگل هستند. البته بک لینک های سایت هایی با اعتبار بالاتر از سایت های با اعتبار پایین تر ارزشمندتر هستند. هرچه بک لینک های با کیفیت بیشتری داشته باشید، رتبه بالاتری خواهید داشت. پس چگونه بک لینک بیشتری دریافت می کنید؟ چندین استراتژی وجود دارد، اما برخی از آنها عبارتند از:

  • تولید محتوای اصلی و معتبر که ارزش دریافت بک لینک را داشته باشد.
  • دسترسی فعالانه به سایت‌هایی که پیوند به محتوای شما می‌تواند مفید باشد.
  • پست مهمان
  • پوشش روابط عمومی

    2. محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

علاوه بر پیوند دادن به صفحه اصلی خود در پروفایل های رسانه های اجتماعی، باید به طور مرتب پست های وبلاگ خود را با فید خود به اشتراک بگذارید. این باعث می شود که شما ترافیک ارجاعی داشته باشید و هر چه نگاه ها به یک پست بیشتر باشد، شانس تولید بک لینک بیشتر می شود. رسانه های اجتماعی به خودی خود یک عامل مستقیم رتبه بندی گوگل نیستند، اما فعالیت شما در پلتفرم ها و تعامل کاربران با محتوای شما در آنجا سیگنال های اجتماعی را به گوگل ارسال می کند که بر رتبه شما تأثیر می گذارد.

     3. شهرت برند خود را بسازید

وقتی تعیین می‌کند که یک صفحه خاص در سایت شما چقدر رتبه‌بندی شود، گوگل فقط به آن یک صفحه نگاه نمی‌کند. این برند شما را به‌عنوان یک کل در نظر می‌گیرد، که این کار را با مشاهده سایر اطلاعات در مورد آن در سراسر وب انجام می‌دهد. از جمله بررسی‌ها، رتبه‌بندی‌ها، فهرست‌ها، جوایز، و حتی نام‌های تجاری بدون پیوند. به این ترتیب، ایجاد شهرت برند خود با بهینه سازی لیست های خود، به دست آوردن مطبوعات مثبت و درخواست بررسی برای سئو ضروری است. بسیاری از این موارد در حوزه سئوی هدفمند قرار می‌گیرند، اما استراتژی‌های زیادی برای برندسازی وجود دارد که برای مشاغل نیز اعمال می‌شود.

انجام سئو

نحوه انجام سئو: بهینه سازی فنی

بهینه‌سازی فنی سئو در قسمت پشتی وب‌سایت شما انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که امنیت سایت و الزامات تجربه کاربر Google را برآورده می‌کند، و همچنین انجام کار خود را تا حد امکان برای Google در سایت شما آسان می‌کند. در اینجا برخی از بهینه سازی های فنی اصلی وجود دارد که باید از آنها مراقبت کرد:

سرعت صفحه: علاوه بر اندازه تصویر، کد پشت محتوای وب سایت شما و ترتیب بارگذاری آن می تواند بر سرعت صفحه تأثیر بگذارد.

امنیت: مطمئن شوید که سایت شما به جای HTTP از HTTPS استفاده می کند.

سازگاری با موبایل: نمایه سازی گوگل در حال حاضر برای موبایل در اولویت است، بنابراین سایت شما باید به طور کامل پاسخگو باشد.

Core Web Vitals: این سه معیار برای تعیین کمیت تجربه کاربر با صفحه شما استفاده می شود. در اینجا می توانید نحوه بهبود Core Web Vitals خود را بیاموزید.

ساختار URL: یک ساختار سایت سازمان‌یافته، مانند استفاده از /blog، / Landing page، /، خزیدن سایت شما را برای گوگل آسان‌تر می‌کند، کاربران می‌توانند آن را ببینند و شما را به بخش‌بندی داده‌ها در گزارش‌ها می‌رساند.

معماری سایت: در حالت ایده آل، کاربر باید بتواند با سه کلیک یا کمتر به هر صفحه در سایت شما دسترسی داشته باشد. پیوند داخلی در اینجا کلیدی است.

URL های متعارف: URL متعارف، URLی است که می خواهید مجموعه ای از صفحات تکراری را نشان دهد. گوگل تمام تلاش خود را برای شناسایی URL متعارف برای هر مجموعه ای از موارد تکراری انجام می دهد، اما شما همچنین می توانید این موضوع را از طریق تگ های متعارف یا تغییر مسیرهای 301 به گوگل نشان دهید.

نشانه گذاری طرحواره: نشانه گذاری طرحواره به گوگل (و سایر موتورهای جستجو) کمک می کند تا انواع محتوای شما را درک کند و به آن اجازه می دهد در صورت لزوم نتایج غنی را نمایش دهد. به عنوان مثال، طرح سایت لینک می تواند املاک بیشتری در SERP به شما بدهد.

انجام سئو

ابزارهای سئو

شما نمی توانید بدون داده بهینه سازی موثر موتورهای جستجو را انجام دهید و برای به دست آوردن داده ها به ابزارهایی نیاز دارید. خوشبختانه اکثر آنها رایگان هستند. بهترین ابزار سئو برای یک استراتژی سئو بهینه عبارتند از:

  1. Google Analytics: این استاندارد طلایی برای تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت است و رایگان است. از آن برای همه معیارهای سئو برای اندازه گیری عملکرد خود استفاده کنید، مانند ترافیک، زمان در صفحه، تعامل با صفحه، تعداد صفحات در هر جلسه، و (بسیاری) موارد دیگر.
  2. کنسول جستجوی گوگل: GSC برای سئو متمرکز بر محتوا است. اگرچه برخی از داده‌های کنسول جستجو در گوگل آنالیتیکس ظاهر می‌شوند، اما چیزهای زیادی در این پلتفرم دریافت می‌کنید. از آن برای Core Web Vitals، تجزیه و تحلیل پرس و جو دانه ای، نمایه سازی و موارد دیگر استفاده کنید.
  3. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی: همانطور که در بالا ذکر شد، شما به این ابزارها نیاز دارید تا بتوانید کلمات کلیدی را پیدا کنید که از نظر حجم جستجو و رقابت برای شما واقع بینانه باشد.
  4. نرم افزار سئو: اگر می خواهید به معیارهای سئو عمیق تر مانند بک لینک ها، اطلاعات رقابتی و داده های کلمات کلیدی پیشرفته تر نگاه کنید، به یک ابزار سئو پولی مانند Ahrefs، Moz Pro، Screaming Frog، SEMrush و … نیاز دارید.
  5. رتبه‌بندی‌های وب‌سایت: در حالی که ابزارهای ذکر شده اغلب پیچیده هستند و از شما می‌خواهند که نحوه درک داده‌ها را بدانید، رتبه‌بندی‌های وب‌سایت می‌توانند SEO را برای شما ساده کرده و راهنمایی بیشتری ارائه دهند.

ابزارهای سئو

صدها ابزار برای بهبود، مدیریت و گزارش اثربخشی سئو وجود دارد. برخی رایگان هستند و برخی نه. اما همه آنها به بازاریابان کمک می کنند تا در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنند، استراتژی ها را توسعه دهند و نتایج رتبه بندی بالاتر در SERP ها را اندازه گیری کنند. در اینجا برخی از ابزارهای رایج سئو که امروزه توسط بازاریابان استفاده می شود آورده شده است:

  • Semrush. این پلت فرم برای تحقیقات کلمات کلیدی و داده های رتبه بندی آنلاین استفاده می شود. این به بازاریابان بینشی در مورد توسعه و حفظ استراتژی های کلمات کلیدی می دهد. Semrush همچنین می تواند برای اندازه گیری عملکرد SEO در طول زمان استفاده شود.
  • گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجو. این پلتفرم داده هایی را در زمان واقعی در مورد اثربخشی SEO ارائه می دهد. در ترکیب با کنسول جستجوی گوگل، بازاریابان می توانند ترافیک وب سایت را کنترل کنند، رتبه بندی را بهینه کنند و تصمیمات آگاهانه ای در مورد ظاهر نتایج جستجوی سایت بگیرند.
  • Yoast. برای وب سایت هایی که از وردپرس به عنوان CMS خود استفاده می کنند، Yoast SEO افزونه ای است که برای بهبود بهینه سازی در صفحه استفاده می شود. کاربران می توانند URL Slug، توضیحات متا و عنوان صفحه را تعریف کنند. آنها همچنین می توانند نحوه عملکرد محتوای صفحه خود را در جستجوها ببینند. چک لیستی از موارد موجود است تا کاربران بتوانند اطمینان حاصل کنند که صفحه آنها تا حد امکان بهینه شده است.
  • Ahfres. این ابزار برای بررسی وب سایت ها و ارائه پروفایل های کلیدواژه، لینک و رتبه بندی استفاده می شود. همچنین می تواند تشخیص دهد که کدام صفحات بهترین عملکرد را دارند و کدام یک نیاز به بهبود دارند.
  • SpyFu. این یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی رقیب برای تبلیغات گوگل است. علاوه بر تحقیقات کلیدواژه و داده‌هایی که می‌تواند تولید کند، بینش دقیقی در مورد سئوی رقیب و داده‌های پرداخت به ازای کلیک می‌دهد.
  • وب سایت HubSpot Grader. این یک ابزار رایگان است که گزارش کارت هایی را با بینش عملی در مورد عملکرد SEO ارائه می دهد. این می تواند نشان دهد که آیا یک وب سایت برای تلفن همراه بهینه شده است، عملکرد وب سایت را اندازه گیری می کند و توصیه های امنیتی ارائه می دهد.
  • Google Trends. این ابزار به دنبال روندهای محتوا در کشورها یا مناطق جهان است. موضوعات پرطرفدار و کلیدواژه های طولانی مرتبط با آنها را پیدا می کند. همچنین این روندها را در طول زمان مقایسه می کند.
  • وب مستر بینگ. این ابزار بازاریابان را قادر می سازد تا پروفایل های بک لینک و تحقیقات کلمات کلیدی را ببینند. همچنین دارای قابلیت اسکن سایت داخلی است.
  • مشاوران. در حالی که دقیقاً ابزاری برای خرید یا استفاده رایگان نیست، مشاوران دارای تخصص سئو هستند که برخی از تیم ها در داخل فاقد آن هستند. مشاوران خوب می توانند به توسعه استراتژی های مناسب، اجرا یا توصیه برنامه بلندمدت کمک کنند. آنها همچنین می توانند در مورد معیارها برای تعیین موفقیت گزارش دهند.

ابزار سئو

استراتژی های سئو

بیایید با برخی از استراتژی‌های سئو، بهترین شیوه‌ها و نکاتی که به شما کمک می‌کند بهترین استفاده را از زمان خود ببرید، کار را به پایان برسانیم.

  1. همیشه کلمه کلیدی را جستجو کنید: چیزی که فکر می کنید کاربران هنگام انجام یک جستجوی خاص در گوگل به دنبال آن هستند، ممکن است آن چیزی نباشد که واقعا به دنبال آن هستند. هدف کلمه کلیدی مهم است، بنابراین همیشه کلمات کلیدی را که می‌خواهید هدف قرار دهید جستجو کنید تا مطمئن شوید که هدف شما مطابقت دارد.
  2. صبور باشید: سئو زمان می برد. مثلا خیلی وقته ممکن است چند ماه طول بکشد تا شما واقعاً نتیجه تلاش‌های خود را ببینید، اما هنگامی که شروع به دیدن تأثیر آن می‌کنید، فواید آن در طول زمان ترکیب می‌شوند. پس زود تسلیم نشوید!
  3. تمرکز بر کیفیت: گوگل همیشه الگوریتم خود را به‌روزرسانی می‌کند و با ویژگی‌های جدید SERP عرضه می‌شود، اما در پایان روز، همه آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بهترین محتوای موجود را به نمایش بگذارند. بنابراین تمرکز شما باید همیشه روی ایجاد محتوای مفید و قابل اعتماد به طور مداوم باقی بماند. این بهترین استراتژی سئو بیش از هر چیز دیگری است.
  4. محتوای خود را حفظ کنید: در حالی که انتشار مداوم محتوای با کیفیت بالاترین فاکتور رتبه‌بندی گوگل است، این نباید به قیمت از بین رفتن محتوای قدیمی باشد. به طور مرتب صفحات همیشه سبز خود را به روز کنید تا ارزش سئوی آنها حفظ شود و در طول زمان رشد ترافیک ثابتی داشته باشید.
    ردیابی و اندازه گیری: به طور منظم از ترافیک و داده های سایت خود گزارش دهید تا بتوانید ببینید چه موضوعاتی بیشتر در بین مخاطبان شما طنین انداز می شود، مشکلات را شناسایی کرده و اهدافی را برای رشد ترافیک تعیین کنید.

 

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است