الگوریتم های گوگل

میزان پیشرفت خواندن شما

الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل هرروز در حال تغییر هستند. اگر شما با بازاریابی اینترنتی همگام باشید، یا حتی به طور مرتب به دنبال اطلاعات آنلاین بگردید، احتمالاً نام الگوریتم های گوگل را شنیده اید. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که الگوریتم های گوگل دقیقا چه هستند؟
مجموعه ای از قوانین برای حل یک مسئله در تعداد محدودی از مراحل، تعریفی استاندارد برای الگوریتم های گوگل است.

در زبان کامپیوتری، یک الگوریتم زمینه را برای کامپیوتر فراهم می کند تا یک کار بسیار خاص را انجام دهد. برای مثال، کامپیوتر ممکن است طوری برنامه ریزی شود که به طور تصادفی عددی بین ۱ تا ۱۰۰ به دست آورد.

الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل مجموعه قوانینی هستند که گوگل از آنها برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند. سیستم پیچیده گوگل داده ها را از صفحات بازیابی می کند و به دنبال درک هدف جستجوگران می گردد. رتبه بندی صفحات بر اساس ارتباط و کیفیت است. گوگل الگوریتم بسیار پیچیده ای برای ارائه نتایج جستجو دارد و دچار تغییرات نسبتاً زیادی می باشد. اگرچه این شرکت الگوریتم دقیق را عمومی نمی کند، اما در اینجا چند عنصر وجود دارد که با رعایت آن ها می توان بر کلمه کیلدی اصلی تاثیر گذاشت:
• ظاهر کلمه کلیدی در عنوان صفحه، تگ های سرصفحه و توضیحات متا
• تعداد پیوندهای طبیعی و ارگانیک به صفحه
• نحوه عملکرد وب سایت در دستگاه های تلفن هوشمند و تبلت ها
البته، اینها تنها برخی از ویژگی هایی است که الگوریتم گوگل هنگام تعیین رتبه بندی صفحات بررسی می کند و موارد بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد.

 

گوگل چگونه تعیین می کند که کدام موارد بیشتر اهمیت دارد؟

زمانی که الگوریتم گوگل یک صفحه وب را می خواند، یک مقدار عددی از پیش تعیین شده را برای هر صفتی که در صفحه جستجو می کند تجویز می نماید. سپس آن مقدار عددی به نتیجه نهایی اضافه می شود. بنابراین، صفحه وب که دارای مطلوب ترین صفات است به بالای رتبه بندی صفحه ارتقا می یابد زیرا الگوریتم به آن اهمیت بیشتری می دهد.
این محاسبات توسط پلتفرم گوگل بسیار سریع انجام می شود و رتبه بندی ممکن است در نوسان باشد زیرا توسعه دهندگان وب ویژگی هایی را که در رتبه بندی صفحات در یک وب سایت نقش دارند را دستکاری می کنند. بنابراین، رتبه‌بندی‌هایی که توسط الگوریتم‌های گوگل تشخیص داده می‌شوند سیال هستند. صفحه ای که برای یک کلمه کلیدی در رتبه سوم قرار می گیرد، ممکن است با تغییر محتوای آن و سایر صفحات در نتایج، به رتبه اول یا دهم تغییر جا بدهد. معمولاً مشاغلی که بهینه سازی موتور جستجو یا سئو را در سایت خود انجام می دهند، رتبه های برتر را در اختیار دارند.

الگوریتم گوگل برای جستجو چیست؟

الگوریتم اصلی گوگل برای همه ی جستجو های انجام شده در سایت استفاده می شود، اما توسط جستجوگر شخصی سازی می شود. به عنوان مثال، فردی که “خرید کفش ” را جستجو می کند، نتایج بسیار متفاوتی از کسی که “ویدیوهای گربه” را تایپ می کند، می خواهد. الگوریتم برای هر جستجو تنظیم می شود و می توان آن را حتی با کوچکترین تغییرات در املا و ترتیب کلمات تغییر داد. سپس نتایج به کاربر داده می شود و او می تواند تصمیم بگیرد از کدام سایت بازدید کند.
الگوریتم گوگل برای ارائه طیف گسترده ای از شخصی سازی طراحی شده است. در سال‌های اخیر، جستجوی گوگل به اندازه‌ای پاسخ‌گو شده است که وقتی یک عبارت توسط کاربر تایپ می‌شود، پیشنهاداتی ارائه می‌دهد. این پیشنهادات جستجو بر اساس سابقه مرورگر و همچنین سایر عوامل می باشند.

الگوریتم گوگل برای سئو چیست؟

همانطور که قبلا ذکر شد، الگوریتم گوگل تا حدی از کلمات کلیدی برای تعیین رتبه بندی صفحات استفاده می کند. سئو در اصل راهی است که به گوگل بگوید یک وب سایت یا صفحه وب در مورد یک موضوع خاص فعالیت می کند.
سال‌ها پیش، برای بسیاری از سایت‌ها عادی بود که در محتوای خود از کلمات کیلیدی زیاد استفاده کنند. در اصل، آنها فرض کردند که الگوریتم گوگل فکر می کند که هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتری نوشته شود، صفحه باید اهمیت بیشتری داشته باشد. هنگامی که گوگل متوجه این موضوع شد، الگوریتم خود را تغییر داد تا با سایت هایی که صفحات خود را از کلمات کلیدی پر می کنند مقابله کند و همچنین بسیاری از روش های سئوی کلاه سیاه را جریمه کرد. به همین دلیل، باید از هر گونه تاکتیکی که با هدف پیشی گرفتن از موتورهای جستجو انجام می شود، اجتناب کنید. اگرچه ممکن است گوگل فورا متوجه نشود، اما در نهایت رتبه‌بندی شما آسیب خواهد دید.

آینده الگوریتم گوگل چیست؟

گوگل به ندرت نشانه ای از تغییرات در الگوریتم های خود ارائه می دهد، مگر اینکه این تغییرات عمده باشند. بسیار مهم است که از اطلاعیه‌های الگوریتم گوگل مطلع شوید، اما به همان اندازه مهم است که نباید با الگوریتم ‌ها زیاد بازی کنید. شما باید به سادگی، قدرت الگوریتم گوگل را بشناسید و سعی کنید بهترین وب سایت ممکن را تولید کنید. رضایت بازدید کنندگان از وب سایت شما، یک سیگنال مثبت برای رتبه بندی بهتر است.

منبع : https://www.webfx.com/seo/glossary/what-is-a-google-algorithm

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است