الکسا چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

میزان پیشرفت خواندن شما

الکسا چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

الکسا چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟ اگر می خواهید درمورد سایت الکسا اطلاعات بیشتری داشته باشید و بدانید ایا واقعا بر سئو سایت تاثیر گذار است یا خیر تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

الکسا چیست؟

وب سایت الکسا یکی از زیر شاخه های وب سایت آمازون است. این وب سایت به شما الگوریتم هایی درباره میزان مخاطبانی که به وب سایت شما مراجعه کردند می دهد. در واقع الکسا بر اساس تعداد بازدیدکنندگان و متوسط تعداد صفحاتی که هر نفر در سایت بازدید کرده، آمارها را محاسبه می‌کند. الکسا همچنین نرخ بانس و متوسط مدت زمان حضور کاربران در سایت را هم نشان می دهد.

الکسا و تاثیر آن بر سئو

تاثیر الکسا بر سئو

متاسفانه چندی است این دروغ بزرگ رایج شده که هرچه در الکسا رتبه وب سایت شما بالاتر باشد، سایت شما بهینه تر است. این دروغ باعث به اشتباه افتادن برخی از افراد ناآگاه شده است. دقت کنید با گرفتن رتبه خوب از الکسا نمی توانید سایت خود را بهینه کنید، فقط یک دید کلی از وضعیت بازدیدهای وب سایت خواهید داشت.
گوگل به رتبه هایی که الکسا به وب سایت شما می دهد توجهی نمی کند. بنابراین وقت خود را برای گرفتن رتبه ی خوب از الکسا تلف نکنید و بیشتر به عواملی توجه داشته باشید که گوگل در رتبه دهی خود دخالت می دهد. برای آگاهی از این عوامل می توانید به مقاله های راهکارهای سئو مراجعه کنید.

چرا وب مستران علاقه دارند رتبه الکسا را افزایش دهند؟

صاحبان وب سایت ها و بازاریابان از الکسا به عنوان یک مقیاس ارزش دهی به سایت استفاده می کنند. اگر تمایل به فروش وب سایت خود دارید بهتر است بر روی رتبه ی الکسای آن بسیار کار کنید چون با افزایش رتبه الکسا می توانید وب سایت خود را با قیمت بالاتری به فروش برسانید.

چرا رتبه ی الکسا برای وب سایت های فروشگاهی مهم است؟

با بهبود رتبه الکسا می توانید اعتماد بازدیدکنندگان وب سایت فروشگاهی خود را بالا ببرید، به این صورت که اگر بازدیدکننده ای متوجه بالا بودن رتبه الکسای وب سایت شما شود اعتمادش به سایت شما بیشتر می شود و همین امر بر روی فروش شما تاثیر به سزایی می گذارد. البته این امر امروزه بسیار کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

چگونه از الکسا استفاده کنیم؟

دو امکان برای دسترسی به الکسا وجود دارد. در صورتی که مرورگر شما IE است نوار تولبار الکسا را دانلود و نصب کنید و اگر مرورگر شما کروم یا موزیلا است از افزونه های الکسا که برای این کار در نظر گرفته شده است استفاده کنید.

چگونه از الکسا استفاده کنیم؟

چند راه مناسب برای افزایش رتبه الکسا

1. اگر احساس می کنید مخاطبان شما از الکسا استفاده نمی کنند و یا آن را نصب نکرده اند می توانید از Alexa rank widget در وب سایت خود استفاده کنید. البته نسخه ی رسمی این ویجت منسوخ شده و به صورت رسمی پشتیبانی نمی شود ولی نسخه های غیر رسمی آن هنوز در سطح وب موجود است.
2. هم چنین می توانید در الکسا تسکباری مختص به خود تهیه کنید که شامل تمامی سوشیال نتورک های موجود باشد.
3. شما می توانید یک بخش ویژه برای مدیران وب سایت داشته باشید تا مدیرانی که به صورت همیشگی سایت شما را چک می کنند، از این ابزار بهره مند شوند.
4. می توانید یک stumbleupon ایجاد کنید و لینک مطالب خود را در آن قرار دهید. این روش معمولا موفق بوده و توانسته مخاطبان بسیاری به خود جذب کند.
5. ادوردز نیز یک روش کاربردی در افزایش رتبه ی الکسا است.
6. روش موثر دیگر در بالا بردن رتبه الکسا استفاده از سوشیال نتورک است این روش می تواند بر تعداد بازدیدکنندگان وب سایتتان تاثیر به سزایی داشته باشد.

روش تقلبی برای افزایش رتبه ی الکسا

برای افزایش رتبه الکسا روش های متعددی وجود دارد اما این نکته را فراموش نکنید که قصد ما صرفا داشتن مخاطبان بسیار نیست، بلکه قصد داریم مخاطبانی با رضایت بالا داشته باشیم. بنابراین از روش های تقلبی برای افزایش بازدیدها استفاده نکنید، شاید با روش های تقلبی بتوانید تعداد مخاطبان وب سایتتان را افزایش دهید اما هیچ وقت رضایت آن ها را جلب نکرده اید و زمان ماندن آن ها را در وب سایت خود بالا نبرده اید.

روش متداول تقلب در افزایش رتبه الکسا

1. یکی از این روش های تقلبی استفاده از پاپ آپ ها است. توصیه می کنم هرگز از این روش برای افزایش تعداد مخاطبان سایت خود استفاده نکنید، زیرا اگر مراجعه کننده ای وارد سایتی شود که دارای پاپ آپ است، می تواند بعلت نارضایتی از این موضوع از سایت ارائه دهنده پاپ آپ و پاپ آپ انجام شده، به گوگل شکایت کند تا گوگل نیز آن را به عنوان اسپم شناسایی کند. گوگل در مورد استفاده از پاپ اپ ها بسیار حساس است.
2. استفاده از cafenet ها، به این صورت که از آن ها بخواهید در ازای گرفتن مبلغی، نوار ابزار الکسا را بر روی تمامی سیستم های خود نصب کنند و وب سایت شما را به عنوان صفحه نخست آن ها قرار بدهند.
3. استفاده از بک لینک های رایگان برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان، یکی از بدترین روش های افزایش بازدیدها است.

استفاده از نرم افزار های افزایش رتبه الکسا خوب است یا بد؟

متاسفانه چندی است استفاده از نرم افزارهای افزایش رتبه الکسا بسیار شایع شده است. برخی از این نرم افزارها سعی در دور زدن اهداف اصلی سایت الکسا را دارند به نحوی که باعث غیرواقعی نشان دادن این رتبه می شوند. استفاده از این نرم افزار ها را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم.

الکسا و تاثیر ان بر رتبه گوگل

سخن پایانی

در پایان بازهم اعلام می کنم که رتبه ی الکسا هیچ تاثیری بر سئو سایت شما ندارد و گوگل اهمیتی به بالا بودن رتبه ی الکسای سایت نمی دهد. اگر با خواندن این مقاله سوال هایی در ذهن شما ایجاد شده است که به دنبال پاسخی برای آن هستید، می توانید با مشاوران ما در seohama تماس بگیرید.

پایان کار الکسا

البته سایت الکسا بعد از 25 سال فعالیت در 1 می 2022 کار خود را به پایان خواهد رساند ولی شما به این مورد توجه داشته باشید که ابزارها صرفا جهت استفاده برای بهبود وب سایت برای رسیدن به اصول بهینه سازی مورد توجه گوگل مورد استفاده قرار می گیرند و نباید خود آن ها رو هدف اصلی قرار داد و از مسیر اصلی خودمان را نباید خارج کنیم.

در حالت عادی شما نباید این انتظار را داشته باشید که وب سایت تان در طول ماه اول فعالیت به رده های بالای الکسا دست یابد، اما از طرفی این کار در طول زمان شدنی است و معمولا هر 3 ماه می توانید تا 15% رتبه ی خود را افزایش دهید. بهترین کار برای افزایش رتبه در الکسا این است که روی افزایش ورودی های خود از گوگل تمرکز کنید. تیم سئو و تیم پشتیبانی سئو در تمامی این مراحل و تجزیه و تحلیل داده ها می توانند کمک به سزایی به شما کنند. برای انجام هماهنگی و مشاوره های لازم، از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه می توانید استفاده کنید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است