افزودن کاربر به وب مستر

میزان پیشرفت خواندن شما

افزودن کاربر به وب مستر

افزودن کاربر به وب مستر یکی از چالش هایی است که دارندگان سایت با آن رو به رو هستند. در مواقعی ممکن است بخواهید شخص دیگری مدیریت وب مستر را بر عهده بگیرد و یا بخواهید برای رفع مشکلات احتمالی سایت از فرد دیگری کمک بگیرید. بسیار از افراد در این موقعیت جیمیل و رمز خود را در اختیار دیگران قرار می دهند که کاری نادرست می باشد.

افزودن کاربر به وب مستر

شرکت‌هایی که برای افزایش درآمد به نمایان بودن جستجو وابسته هستند، نیاز دارند که هر روز شخصی در داشبورد کنسول جستجوی گوگل حضور داشته باشد تا داده‌های جستجو و گزارش‌های تحلیلی آنها را تجزیه و تحلیل کند. اگر متخصصی را بیاورید تا داده‌های خود را به یک استراتژی سئوی عملی تبدیل کند، می‌توانید آزادانه روی رشد کسب ‌و کارتان تمرکز کنید در حالی که آنها برای افزایش ترافیک برای شما تلاش می‌کنند.
ولی سپردن کنترل به شخص دیگری به این معنی نیست که شما باید اطلاعات خصوصی خود را فاش کنید. شما می توانید با امکان افزودن ادمین به وب مستر، مسئولیت های سئو را بدون واگذاری کنترل کامل حساب خود به شخص دیگری بسپارید. اما قبل از اینکه آنها را اضافه کنید، باید مطمئن شوید که مجوزهای مناسب را به حساب های آنها اختصاص می دهید و کاربران را به انجام وظایف خاصی محدود می کنید.
سه سطح مجوز را در GSC(سرچ کنسول گوگل) خواهید یافت: کامل، محدود و مالک. برای کمک به درک سطوح مختلف مجوز، در اینجا یک نمای کلی از نقش‌های کاربری موجود از طریق فرآیند افزودن کاربر کنسول جستجوی گوگل آورده شده است.

افزودن کاربر به وب مستر

مالک (owner)

صاحب حساب دارای بالاترین سطح مجوز است. در سطح مجوز مالک، کاربر کنترل کاملی بر ویژگی‌های یک حساب کنسول جستجو دارد.
علاوه بر امکان مشاهده تمام داده ها، مالکان همچنین می توانند:
• حذف یا اضافه کردن کاربر به کنسول جستجوی گوگل
• مدیریت و پیکیربندی تنظیمات حساب

کاربر کامل(full user)

مجوز کامل کاربر به شخص امکان دسترسی کامل به حساب کنسول جستجوی گوگل را می دهد. اگر شخص دیگری سئوی وب سایت شما را مدیریت کند، به این سطح دسترسی نیاز خواهد داشت. جای نگرانی نیست زیرا آنها نمی توانند آدرس شما را تغییر دهند و یا مالک را حذف و ویرایش کنند.
علاوه بر توانایی خواندن همه داده ها، یک کاربر کامل می تواند این اقدامات ضروری را انجام دهد:
• رد کردن لینک ها
• ارسال نقشه های سایت XML
• ایندکس شدن یا نشدن صفحات سایت

کاربر محدود(Restricted User)

اگر تصمیم دارید کاربری را با مجوزهای محدود به وب مستراضافه کنید، تنها کاری که می تواند انجام دهد مشاهده داده های شماست.

وابسته(Associate)

آنها می توانند وظایفی را برای سایت شما انجام دهند یا داده های خاصی را مشاهده کنند، اما نمی توانند مستقیماً به حساب کنسول جستجوی شما دسترسی داشته باشند.

افزودن کاربر به وب مستر
نحوه اضافه کردن کاربر به کنسول جستجوی گوگل

مرحله 1: وارد حساب وب مستر خود شوید.
هنگامی که به حساب خود وارد شدید، ویژگی مورد نظر برای اضافه کردن کاربر را انتخاب کنید، سپس روی تنظیمات کلیک کنید.
مرحله 2: به قسمت کاربران و مجوزها بروید.
روی فلش کنار «کاربران و مجوزها» کلیک کنید.
مرحله 3: روی دکمه «افزودن کاربر» کنسول جستجوی گوگل کلیک کنید.
پس از کلیک بر روی دکمه، باید حساب ایمیل کاربر جدید را ارائه دهید. سپس، از شما خواسته می شود که یک سطح مجوز را انتخاب کنید.
مرحله 4: کاربر جدید خود را اضافه کنید.
در صفحه «افزودن کاربر»، ایمیل کاربر جدید را در کادر نوشتاری «آدرس ایمیل» وارد کنید و مجوزهای «کامل» یا «محدود» را در منوی کشویی انتخاب کنید و روی «افزودن» کلیک کنید.
مرحله 5: بررسی کنید که کاربر جدید لیست شده است.
کاربر جدید شما ایمیلی دریافت نمی کند، اما وب سایت شما با ورود به حساب کنسول جستجوی گوگل خود، نمایش داده می شود.
مرحله 6: مجوزهای کاربر را به روز کنید.
اگر می‌خواهید کاربری را از حساب خود به ‌روزرسانی یا حذف کنید، به قسمت «کاربر و مجوزها» در کنسول جستجوی گوگل برگردید. در قسمت «مجوزها»، می‌توانید بین دسترسی محدود و کامل برای تک تک کاربران انتخاب نمایید و یا با کلیک کردن روی سه نقطه کنار نام کاربر و انتخاب «حذف دسترسی»، یک کاربر را به طور کلی حذف کنید.
منبع : https://victoriousseo.com/blog/google-search-console-add-user/

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است