Google Adwords جیست؟

میزان پیشرفت خواندن شما

گوگل ادوردز معمولا ساده ترین راه برای افزایش کسب و کار است. امروز، می‌خواهیم جعبه سیاه گوگل ادوردز را برای اکثر مردم باز کنیم و به شما نشان دهیم که چیست، چگونه شروع کنید و چگونه راه موفقیت خود را مهندسی معکوس کنید.

اگر از هزینه‌ها و حاشیه‌های محصولات خود مطلع هستید، AdWords یک راه واقعاً آسان برای به دست آوردن ارزش پول شما است، که اغلب دارای ROI در صدها درصد است. اگر نمی دانید ROI به چه معناست، به معنای بازگشت سرمایه است.

Googl adworse چیست؟

اولین جایی که هنگام رشد یک سایت جدید شروع می کنیم، محتوا و پیوندها است. این استراتژی شماره 1 است که بیشتر اوقات توصیه می شود. به جز زمانی که به نتیجه فوری نیاز دارید. محتوای سئو قدرتمند است. به زبان ساده: سئو سودآورترین راه برای افزایش مقیاس یک وب سایت در دراز مدت است.

AdWords برعکس است. شما می توانید در کمتر از یک ساعت شروع به کار کنید (و همچنین می توانید تبلیغات را به راحتی ویرایش کنید). و اگر این کار را به درستی انجام دهید، می توانید فروش جدیدی را در پایان ساعت شروع کنید. قبلاً در مورد تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) صحبت کرده ایم. با سایر مدل‌های تبلیغاتی (مانند تبلیغات بنری با CPM یا هزینه هر هزار نمایش) متفاوت است، زیرا برای بازدید پولی پرداخت نمی‌کنید. در عوض، شما برای نتایج پول می پردازید.

اما این تنها فایده نیست…

وقتی مردم به گوگل مراجعه می کنند، به دنبال چیز خاصی هستند. آنها فعالانه به دنبال چیزی برای خرید هستند. آنها به معنای واقعی کلمه به شما می گویند که می خواهند با تایپ کردن کلمات در اطراف محصولات و خدمات شما چه چیزی بخرند. به همین دلیل است که Google AdWords بسیار قدرتمند (و سودآور) است.

بیش از 95 درصد از 60 میلیارد دلار درآمد سالانه گوگل از Google AdWords است. این را با این واقعیت ترکیب کنید که بیش از 1 میلیون کسب و کار از آن استفاده می کنند و می دانید که شرکت ها به طور جدی پول خرج می کنند

.

گوگل ادوردز بازاری است که شرکت ها برای رتبه بندی وب سایتشان در بالای صفحه نتایج جستجو، بر اساس کلمات کلیدی، هزینه می پردازند.

گوگل برندهای بزرگ را در رتبه بندی جستجوی ارگانیک خود دوست دارد. بنابراین، مگر اینکه (یا تا زمانی که) برند بزرگی نباشید، پیشی گرفتن از Papa John’s یا Domino’s در رتبه بندی سخت خواهد بود. AdWorse به شما امکان تقلب می دهد. به جای اینکه منتظر بمانید، محتوا و پیوندها را در طول چند ماه ایجاد کنید، می توانید مستقیماً به موقعیت شماره 1 در صفحه بروید.

بنابراین حتی بازیگران کوچک‌تر در صنعت می‌توانند آن را در صدر یک SERP قرار دهند، و تنها چیزی که طول کشید، چند دقیقه بود (بر خلاف ماه‌ها یا سال‌ها با سئو). AdWorse همچنین به شما یک امتیاز اضافی نیز می دهد. این می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی “پول درآوردن” را در صنعت خود آشکار کنید. بنابراین فقط با صرف چند دلار، متوجه خواهید شد که کدام کلمات کلیدی بهترین را تبدیل می کنند تا بتوانید آنها را به محتوا و استراتژی سئو خود بازگردانید.

بازار Adwords به عنوان یک حراج کار می کند. مردم برای کلیک ها پول پیشنهاد می دهند. اما، بالاترین پیشنهاد همیشه برنده نمی شود. گوگل فاکتور پول را با یک عامل کیفیت ترکیب می کند تا بهترین تجربه را برای کاربر ایجاد کند. این یک صنعت عظیم است و اگر از پتانسیل آن استفاده نکرده اید، شرط می بندیم که دوست دارید این کار را انجام دهید. البته Google AdWords ساده است، اما آسان نیست.

تسلط بر آن زمان می برد و بیشتر شرکت ها از این بابت ضرر می کنند، زیرا آنقدر صبور نیستند که از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک نتیجه بگیرند. در این راهنما، ما می خواهیم به شما کمک کنیم تا ساده شروع کنید.

بیایید با برخی از اصول اولیه شروع کنیم. در اینجا چند اصطلاح اساسی وجود دارد که باید بدانید:

  • کلمه کلیدی، کلمه یا عبارتی است که کاربر جستجو می کند و سپس تبلیغ شما را می بیند. تبلیغات شما برای کلمات کلیدی که انتخاب می کنید نشان داده می شود.
  • گوگل کلیک های روی تبلیغات شما را می شمارد و برای هر کلیک از شما هزینه دریافت می کند. آنها همچنین تعداد بازدیدها را می‌شمارند، که به سادگی عددی است که به شما می‌گوید زمانی که کاربران آن کلمه کلیدی را جستجو کرده‌اند، تبلیغ شما چند بار نشان داده شده است. اگر کلیک ها را بر نمایش ها تقسیم کنید، نرخ کلیک یا CTR را دریافت می کنید. این تنها درصدی از کاربرانی است که به دلیل کلیک بر روی تبلیغ شما در صفحه تبلیغاتی شما قرار می گیرند. این مهم است، زیرا نرخ کلیک به شما می گوید که کدام تبلیغات خوب کار می کنند و کدام نه.
  • گوگل ادوردز مانند یک خانه حراج است. شما باید یک بودجه و یک پیشنهاد تعیین کنید. قیمت پیشنهادی تعیین می کند که برای هر کلیک چقدر حاضرید بپردازید. اگر حداکثر قیمت پیشنهادی شما 2 دلار باشد، گوگل فقط در صورتی تبلیغ شما را به مردم نشان می دهد که دیگران (به طور متوسط) بیشتر پیشنهاد ندهند.

گوگل می‌خواهد درآمد خود را به حداکثر برساند، بنابراین، به طور طبیعی، تبلیغ را توسط شرکتی که بالاترین مبلغ را برای آن کلمه کلیدی پیشنهاد داده است، نشان می‌دهد، با این فرض که همه پیشنهاد دهندگان امتیاز کیفیت یکسانی دارند. با این حال، اگر مردم برای کلمه کلیدی که می‌خواهید تبلیغ شما برای آن نمایش داده شود، قیمت کمتری می‌دهند، گوگل حداکثر پیشنهاد شما را خرج نمی‌کند. این نمایش ها و پیشنهادات را بهینه می کند. بنابراین، ممکن است در نهایت به ازای هر کلیک کمتر از ۲ دلار بپردازید.

بنابراین هزینه به ازای هر کلیک یا CPC شما می تواند کمتر از حداکثر پیشنهاد شما باشد، به خصوص اگر تبلیغات شما امتیاز کیفیت خوبی داشته باشد. این یک معیار بر اساس تجربه ای است که کاربر در صفحه فرود شما دارد، ارتباط وب سایت شما و تبلیغ واقعی شما. گوگل فقط نمی‌خواهد آگهی‌هایی را که بالاترین قیمت را پیشنهاد می‌دهند به مردم نشان دهد، آنها می‌توانند تبلیغات وحشتناکی باشند. آن‌قدر به کاربران خود اهمیت می‌دهند که ترجیح می‌دهند تبلیغ مرتبط‌تر و بهتری را توسط شخصی که هزینه کمتری می‌پردازد به آن‌ها نشان دهند، زیرا این باعث می‌شود کاربران به گوگل بازگردند.

با این حال، اگر تبدیلی دریافت نمی کنید، هیچ یک از این موارد مهم نیست. تبدیل یک سرنخ یا فروش جدید است، اما، به طور کلی، به این معنی است که کاربر اقدامی را انجام داده است که شما می‌خواهید انجام دهد. در برخی موارد، آن اقدام ممکن است چیزی غیر از خرید باشد. ثبت نام در لیست ایمیل یا وارد کردن اطلاعات شخصی آنها نمونه هایی از اقدامات دیگر است.

شرکت ها اغلب به سرعت هزاران دلار را در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک AdWords می سوزانند، زیرا بودجه آنها روزانه تنظیم می شود. تصور کنید 10 کمپین مختلف برای کلمات کلیدی مختلف ایجاد کنید، با بودجه روزانه 10 دلاری به هر کدام. اگر اجازه دهید یک ماه بدون توجه کار کند، یک اسکناس 3000 دلاری پرداخت کرده اید!

به همین دلیل است که برای به دست آوردن سریع پولی که برای تبلیغات خرج می‌کنید، به تبدیل نیاز دارید تا فروش یک محصول باشد. برای کسب درآمد با تبلیغات، باید چیزی بفروشید. به همین دلیل است که تبدیل ها همان چیزی است که با آن شروع می کنیم. من شما را با نحوه راه‌اندازی حسابتان آشنا می‌کنم، مطمئن شوید که نرخ کلیک و تبدیل‌هایتان را دنبال می‌کنید و سپس ما به شما پاسخ می‌دهیم.

اما ابتدا، در اینجا یک بررسی عمیق تر به نحوه عملکرد Google AdWords است. در زمان های قدیم، تقریباً هر کلمه کلیدی که می خواستید می توانستید پیشنهاد بدهید. بنابراین این یک حراج مستقیم بود که ارتباط بین چیزی که یک نفر در جستجوی آن بود و آنچه شما تبلیغ می‌کردید را فاکتور نداشت. امتیاز کیفیت همه اینها را تغییر داد.

این معیار چندین عامل را ترکیب می کند تا به طور موثر تعیین کند که پیشنهاد شما برای جستجوی شخصی چقدر “خوب” است. اگر می خواهید هر ماه هزاران هزار خرج کنید، درک اصول اولیه بسیار مهم است. هر کلمه کلیدی در حساب شما امتیاز کیفیت خود را دریافت می کند. بنابراین حتی دو کلمه کلیدی در یک گروه تبلیغاتی (در یک ثانیه به آن موضوع می رسیم) می توانند امتیازهای کیفیت متفاوتی داشته باشند (که به میزان مرتبط بودن آن با جستجویی که شخص انجام می دهد برمی گردد).

بنابراین این اولین عاملی است که آنها به دنبال آن هستند: ارتباط.

برای مثال، فرض کنید شخصی برای «اجاره اسنوبرد» جستجو می‌کند. به نظر شما کدام عبارت کلیدی نمره «ارتباط» بالاتری خواهد داشت؟

«تاهو اجاره اسنوبرد»

” اجاره اسکی ”

باید ساده باشد، درست است؟ حتی اگر آنها با هم مرتبط هستند، واضح است که یکی از آنها بسیار مناسب تر است. با این حال، این اتفاق در یک کمپین زمانی رخ می‌دهد که از عبارات کلیدی مانند:

  • اجاره اسنوبرد
  • قیمت اجاره اسنوبرد
  • اجاره اسنوبرد در دریاچه تاهو

این بار، همه آنها بسیار مرتبط هستند. اما بسته به محبوبیت هر کدام، شما در حالت ایده آل می خواهید تا حد امکان خاص باشید. (به عنوان مثال، این ممکن است به معنای ایجاد تبلیغات فردی یا حتی کمپین های جدید برای هر یک از آن کلمات کلیدی خاص باشد.)

دومین عاملی که در نظر گرفته می شود، نرخ کلیک است.

تبلیغات شما “نمایش” (نمایش) و کلیک واقعی را دریافت می کند. نرخ کلیک شما (CTR) محاسبه کلیک از بازدیدها است. CTR بالاتر به طور کلی به این معنی است که تبلیغات و مرتبط بودن کلمه کلیدی شما بهتر از سایرین با CTR پایین تر است (با فرض اینکه کپی، بدیهی است). بنابراین گوگل به CTR قدیمی‌تر شما نگاه می‌کند و همچنین موارد آینده را پیش‌بینی می‌کند تا تعیین کند تبلیغ شما چقدر با جستجوی دیگران مطابقت دارد.

در مرحله بعد، سابقه حساب شما در نظر گرفته می شود. این یک بخش نسبتاً جزئی از کیک است (در مقایسه با دو معیار قبلی) اما همچنان در کمک به گوگل در تعیین اینکه آیا شما یک برند معتبر و معتبر با محصولات و خدمات خوب هستید یا خیر، نقش دارد. همه این عوامل تاکنون با حساب واقعی AdWords شما سروکار دارند. اما روی دیگر سکه صفحه فرود شماست – یا مکانی که افراد پس از کلیک بر روی تبلیغ شما به آنجا خواهند رفت.

باید مرتبط با چیزی باشد که کسی به تازگی جستجو کرده است. بنابراین جستجوی «اجاره اسنوبرد» باید آگهی‌های «اجاره اسنوبرد» را نشان دهد که شما را به صفحه‌ای می‌رساند که درباره «اجاره اسنوبرد» صحبت می‌کند. خود صفحه فرود نیز باید کاربرپسند باشد. به عنوان مثال، اگر پیمایش دشوار باشد یا به هر حال نابسامان به نظر برسد، افراد به سرعت از سایت شما خارج می شوند (یا بلافاصله سایت شما را ترک می کنند).

این یک علامت منفی برای گوگل است. این بدان معناست که صفحه شما، به هر دلیلی، بد است. و بنابراین، “امتیاز” شما ضربه خواهد خورد و شما یا از کسانی که صفحات فرود بهتری دارند پایین می آیید (یا باید برای جبران زمین بیشتر هزینه کنید). این یک حراج است، درست است. اما گاهی اوقات، اگر این کار را به درستی انجام دهید، در واقع می توانید در بالاترین رتبه قرار بگیرید و در عین حال کمترین هزینه را نیز بپردازید (از سایر تبلیغ کنندگان).

اغلب به امتیاز کیفیت و رتبه تبلیغ شما برمی گردد. رتبه آگهی امتیاز کیفیت شما برابر حداکثر پیشنهادی است که انتخاب کرده اید. ریاضی ساده واقعا و این (در تئوری) چیزی است که تعیین می کند در کدام موقعیت ظاهر شوید. (در واقعیت، همیشه به این سادگی نیست، زیرا AdWords یک چشم انداز عظیم است.)

سپس، هزینه موثر به ازای هر کلیکی که قرار است پرداخت کنید، اغلب با این امتیازات در مقابل رقبای شما تعیین می شود. بنابراین گوگل ادوردز حداکثر پیشنهاد قیمت + امتیازات کیفیت + رتبه تبلیغات شما را ارزیابی می کند و آنها را با رقبای شما مقایسه می کند – همه در کسری از ثانیه – تا مشخص کند که قرار است چه چیزی بپردازید.

هزینه هر کلیک در صنعت خودتان ممکن است بر اساس (1) تقاضای افراد جستجوگر و (2) میزان هزینه های رقابتی بسیار متفاوت باشد. به عنوان مثال، صنعت خودرو ممکن است فقط چند دلار در هر کلیک به شما بازگرداند. اما در صنایع رقابتی مانند بیمه و قانون، من شخصاً هزینه هر کلیک را دیدم که از 50 تا 100 دلار برای هر قطعه متغیر است!

ممکن است از خود بپرسید: چگونه می توانید با هر کلیک 50 دلار بپردازید؟ این خیلی گران به نظر می رسد! اما حدس بزنید، با AdWords، در واقع بسیار ارزان است. اگر می دانید چه کاری انجام می دهید، هنوز هم می توانید 10 برابر پول خود را پس بگیرید.

چگونه حساب AdWords  بسازیم؟

مرحله 0. AdWords 101: راه اندازی با اولین کمپین خود

به گوگل ادوردز بروید و «اکنون شروع کنید» را بزنید. برای باز کردن حساب AdWords خود ایمیل (بهترین استفاده از حساب جیمیل) و URL صفحه اصلی خود را وارد کنید. سپس، گوگل از شما می خواهد که اولین کمپین AdWords خود را راه اندازی کنید.

به طور معمول، وقتی می‌گویم «تبلیغات PPC» از نظر فنی به شبکه جستجو اشاره می‌کنیم. این همان چیزی است که ما تاکنون در مورد آن صحبت کرده‌ایم، با نتایج متنی که پس از انجام جستجو مستقیماً در Google.com نشان داده می‌شوند.

همچنین یک انتخاب «شبکه» وجود دارد که مکان نمایش تبلیغات شما را گسترش می‌دهد. به عنوان مثال، اگر در یکی از شرکای Google (مانند AOL) جستجو کنید، تبلیغات شما نیز می‌تواند در سایت آنها نمایش داده شود.

به دلیل مزایایی که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم (مانند قصد جستجوگر و پرداخت برای عملکرد) بیشتر این مقاله را صرف تمرکز بر روی شبکه جستجو خواهیم کرد. این بدان معناست که می توانید انتظار نتایج بهتری نسبت به شبکه نمایش داشته باشید.

شبکه نمایش گوگل معمولاً در وب سایت های دیگر نمایش داده می شود. اینها تبلیغات بنری هستند که در سراسر شبکه AdSense آنها در بلاگ هایی با اندازه های واقعی ارسال می شوند. خود گوگل ادعا می کند که دو میلیون وب سایت در شبکه نمایش آنها می توانند به شما کمک کنند تا حدود 90 درصد از بازدیدکنندگان اینترنت را به دست آورید!

می‌توانید وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها را در دسته‌های خاص (مانند «بهبود خانه») هدف قرار دهید. اما در غیر این صورت شما فاقد آن هدف جستجوی قاتل برای افزایش تبدیل هستید. در عوض، می‌خواهید از شبکه نمایش برای نشان دادن نام خود استفاده کنید. رسیدن به تعداد زیادی از افراد می تواند به شما در بهبود برندسازی و دیده شدن در یک صنعت کمک کند.

به این ترتیب، وقتی مردم شروع به جستجو و جستجوی محصولی برای خرید می کنند، از قبل نام شما را می شناسند. یک مثال عالی شامل خدمات با قیمت بالا است. ممکن است افراد در اولین بازدید از سایت شما احساس راحتی نداشته باشند که بیش از 10 هزار دلار خرج کنند. اما پس از دیدن نام شما در شبکه نمایش و پس از چند بار بازدید از سایت شما، در نهایت وقتی آماده خرید هستند، جستجو می کنند.

ابتدا نحوه محاسبه بودجه ادوردز را پوشش می‌دهیم که به طور سودآوری بیش از هزینه‌های شما به ارمغان می‌آورد. و سپس می‌توانیم به استراتژی‌های پیشنهادی پیشرفته شیرجه بزنیم.

مرحله 1: محاسبه بودجه AdWords

فرض کنید در حال فروش آجر هستید. برای انجام این کار به دو جزء نیاز دارید: سود در هر فروش و نرخ تبدیل. اگر یک بسته 500 آجری 200 دلار قیمت داشته باشد و از این 200 دلار، در هر بسته 100 دلار سود کسب کنید، 100 دلار سود هر فروش شما خواهد بود.

نرخ تبدیل شما درصدی از افرادی است که واقعاً هنگام ورود به صفحه فروش آجر شما سفارش می دهند. اگر به ازای هر 1000 بازدید از صفحه، 10 نفر خرید کنند، این یک درصد نرخ تبدیل است. از آنجایی که تبلیغات در گوگل هزینه دارد، آنها نیز کاهش می یابند. اگر فکر می‌کنید کسب 70 دلار در هر فروش هنوز مشکلی ندارد، اگر به ازای هر تبدیل موفقیت‌آمیز از طریق AdWords، 30 درصد کمیسیون به گوگل بپردازید، اشکالی ندارد. با کنار هم قرار دادن همه آنها، حداکثر CPC شما به دست می آید.

حداکثر CPC = سود شما x کمیسیون برای Google x نرخ تبدیل شما

اکنون، ما فقط می توانیم حداکثر CPC خود را افزایش دهیم تا بودجه روزانه خود را تعیین کنیم. یکی از تصورات غلط رایج این است که برای ارزیابی هر چیزی به کلیک های زیادی نیاز دارید.

هر چه داده های شما بیشتر باشد، از نظر آماری معنادارتر خواهد بود. اما، این حجم از داده چیزی است که در طول زمان به دست خواهید آورد. در حداکثر CPC ما، 6 دلار در روز برای ما هزینه دارد. شما می توانید یک کمپین را به مدت 10 روز اجرا کنید و فقط 60 دلار خرج کنید. اکنون می توانید این عملکرد را با استراتژی های مناقصه بهبود ببخشید.

AdWords راه های مختلفی را برای مدیریت این پیشنهادها در اختیار افراد قرار می دهد تا به شما کمک کند تا چندین کمپین را همزمان با نوسانات آنها پیگیری کنید. به عنوان مثال، می توانید آن را روی CPC دستی نگه دارید تا بیشترین کنترل را بر کمپین های خود داشته باشید. اساساً، هر کلمه کلیدی یا گروه تبلیغاتی پیشنهاد یکسانی دارد (البته مگر اینکه برای تغییر آن به صورت دستی وارد شوید).

قیمت های پیشنهادی خود را روی CPC دستی تنظیم کنید تا مطمئن شوید که بدون اینکه متوجه شوید به طور خودکار افزایش یا کاهش پیدا نکنند.

CPC خودکار یک استراتژی پیشنهادی پیشرفته برای کاهش مدت زمان مدیریت هر کمپین است. برای مثال، قیمت‌ها بسته به عوامل مختلف می‌توانند به خودی خود افزایش یا کاهش پیدا کنند.

فرض کنید می خواهید به بیشترین تعداد ممکن دسترسی داشته باشید. اگر برداشت‌های شما مثل سنگ شروع به افت کرد، قیمت‌ها می‌توانند کمی افزایش پیدا کنند تا مطمئن شوید تبلیغات شما همچنان نشان داده می‌شوند و دیده می‌شوند.

پس نقطه ضعف چیست؟

برخلاف پیشنهاد CPC دستی، نمی‌توانید حداکثر پیشنهاد CPC را برای کلمات کلیدی مختلف تعیین کنید. شما در نهایت با بخشی از کنترل بودجه خود معامله می کنید.

CPC پیشرفته به داده‌های تاریخی خود Google متکی است تا به شما کمک کند پیش‌بینی کنید کجا و چه زمانی قیمت‌ها را تنظیم کنید تا بهترین نتایج را به دست آورید.

برای مثال، اگر عملکرد یک کمپین امیدوارکننده به نظر برسد، به‌طور خودکار قیمت‌ها را برای «گرفتن» نتایج بیشتر (با پول کمتر) افزایش می‌دهد. به طور مشابه، در صورت لزوم، پیشنهادها را کاهش می دهد تا به شما در صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی تلف شده در صورت شروع کاهش عملکرد کمک کند.

اکنون می دانید که CPC به Cost Per Click اشاره دارد. مناقصه CPA یک تغییر دیگر در آن است، بنابراین شما به جای آن هزینه به ازای هر اقدام (یا تبدیل) را پرداخت می کنید. به عبارت دیگر، گوگل قیمت‌ها را تنظیم می‌کند تا بهترین هزینه به ازای تبدیل ممکن را در یک کمپین برای شما به ارمغان بیاورد (حتی اگر این به معنای افزایش آنها در برخی موارد باشد).

مناقصه CPM فقط برای Display Network اعمال می شود (همراه با کمپین های بازاریابی مجدد). در اینجا شما هزینه ای (مثل چند سنت یا دلار) به ازای هر هزار نمایش می پردازید. در این مورد، به جای کلیک یا تبدیل، برای کره چشم پول می پردازید. بنابراین اهداف شما نیز باید کمی متفاوت باشد.

از پیشنهاد CPM برای به حداکثر رساندن سرنخ ها یا تبدیل ها استفاده نمی کنید. اما برای افزایش آگاهی از برند، ابتدا – در یک کمپین جداگانه – قبل از پیگیری پیشنهادات CPC و CPA در کمپین‌های مختلف برای جلب یا تبدیل آن توجه جدید. اینها محبوب ترین استراتژی های مناقصه هستند. اما پس از آن می توان هر یک را بر اساس اصلاح کننده های پیشنهاد قیمت بهینه کرد.

موقعیت های جغرافیایی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. شما می‌توانید «قوانینی» ایجاد کنید که قیمت‌ها را بر اساس جایی که کسی از کجا جستجو می‌کند، افزایش یا کاهش دهد. برای مثال، شاید مردم کالیفرنیا پول بیشتری خرج کنند. یا شاید تبدیل ها در اوهایو گران تر هستند (بر اساس هزینه به ازای سرنخ). این اصلاح‌کننده به شما کمک می‌کند این تفاوت‌ها را «ناتوان» کنید تا در یک منطقه (مانند اوهایو) بیش از حد پول پرداخت نکنید. اما در دیگری (مثل کالیفرنیا) پول آسان روی میز نمی گذارید.

همین ایده در مورد دستگاهی که کسی از آن استفاده می کند نیز صدق می کند. افرادی که از طریق دستگاه های تلفن همراه خود به اینترنت دسترسی دارند بیشتر از دسکتاپ هستند. این بدان معناست که افراد بیشتری نیز در تلفن همراه خود جستجو می کنند. اما … این بدان معنا نیست که تبدیل ها نیز از این روند پیروی می کنند.

از نظر تاریخی، نرخ تبدیل روی دسکتاپ همچنان بیشتر از موبایل است. ممکن است بخواهید کمپین های تلفن همراه را برای ایجاد آگاهی یا دید جدید بهینه کنید. اما موارد تبدیل محور را برای زمانی که افراد در دفتر هستند، متمرکز کنید. بنابراین، اصلاح‌کننده‌های پیشنهادی در دستگاه‌ها به شما کمک می‌کنند تا میزان تخصیص آن هزینه (و زمان عقب نشینی) را کنترل کنید.

یکی از آخرین تکنیک های محبوب روز سپری نام دارد. این به سادگی به کنترل روزها و زمان های هفته که تبلیغات شما نمایش داده می شود اشاره دارد. برای مثال، اگر می‌خواهید سرنخ‌هایی برای تماس با دفتر خود داشته باشید، ممکن است از یک اصلاح‌کننده پیشنهاد قیمت استفاده کنید تا کمپین‌های شما در ساعات کاری عادی بیشترین تهاجمی را داشته باشند. این زمان دقیقی است که می خواهید تلفن زنگ بخورد.

همه اینها تکنیک‌های پیشرفته‌ای هستند که می‌توانید پس از کسب تجربه کمی از آنها برای اصلاح چیزها استفاده کنید. اما بیایید فعلاً آن را رها کنیم تا شروع به تنظیم حساب خود کنیم.

مرحله 2: یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید

اکنون که می‌دانید می‌خواهید حداکثر قیمت کلمه کلیدی شما در محدوده 3 دلار باشد، وقت آن است که چند کلمه کلیدی را تعیین کنید. به برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل بروید و جستجو را شروع کنید. خودتان را به جای مشتری بگذارید.

اگر به دنبال خرید آنلاین آجر هستید، چه چیزی را در نوار جستجوی گوگل وارد می کنید؟ دقیقا همین عبارت را تایپ کنید. اگر بتوانید آن را پیدا کنید، حتی می توانید دسته بندی محصول خود را تنظیم کنید. همچنین، کشور و زبان مناسب را در قسمت «هدف‌گیری» تنظیم کنید.

برای گوگل، فقط گوگل را انتخاب کنید و شبکه را حذف کنید (اینها سایت هایی هستند که بنرها و غیره را نشان می دهند). “دریافت ایده” را بزنید. هنگامی که به برگه ایده های کلمه کلیدی بروید، حجم جستجوی ماهانه کلمات کلیدی خود را در آن منطقه به اضافه میانگین CPC برای هر یک خواهید دید.

از این، می‌توانید ببینید که فقط 10 نفر در ماه در ایالات متحده برای «خرید آجر ارزان» جستجو می‌کنند، اما برای هر کلیک تقریباً 3.00 دلار هزینه دارد تا برای آن کلمه کلیدی تبلیغ شود. از سوی دیگر، «آجر ارزان» 260 جستجو در ماه دارد، اما به طور متوسط ​​فقط 0.78 دلار هزینه دارد.

همیشه با جستجوهای برند شروع کنید. اینها اصطلاحات آسان و «میوه کم آویزان» هستند که قبلاً با شرکت شما مرتبط هستند. این می تواند به معنای نام محصول یا خدمات شما باشد. یا می‌تواند به معنای اصطلاحی باشد که برای توصیف کاری که انجام می‌دهید (به این فکر کنید: «بازاریابی ورودی» توسط HubSpot ابداع کرده‌اید).

این شرایط به شما کمک می‌کند تا از افرادی که قبلاً شما را با نام جستجو می‌کنند، تبدیل‌های آسانی داشته باشید. اما نقطه ضعف آن این است که ما در مورد یک بازار بسیار کوچک در طرح چیزها صحبت می کنیم. درعوض، باید به دنبال اصطلاحات بزرگتر از افرادی باشید که هنوز نام شما را نشنیده اند.

این کلمات کلیدی “پایین” یا پایین قیف با نرخ بالاتری تبدیل می شوند. اما کمتر از آنها وجود دارد. بنابراین باید کلمات کلیدی را هم از وسط و هم از بالای قیف اضافه کنید. این ها باید همان موضوعاتی باشند که قبلاً در استراتژی محتوای خود شناسایی کرده اید.

به عنوان مثال، “مشاوران اتوماسیون بازاریابی” ممکن است بازار بسیار کوچکی باشد. بنابراین می‌توانید با کشف عبارات مرتبطی که قبلاً تقاضای جستجوی زیادی دارند، کمی به سمت بالا بروید.

Moz’s Keyword Explorer (از لحاظ فنی، یک ابزار پولی برای SEO) کمک می کند تا این روند کشف کمی آسان تر شود. برای مثال، با یک عبارت جستجو شروع کنید و فهرستی از پیشنهادات پیشنهادی را ارائه می‌کند که می‌توانید بر اساس میزان ارتباط و حجم جستجو مرتب کنید.

SEMrush یکی دیگر از ابزارهای عالی برای تحقیق کلمات کلیدی است. اما با یک امتیاز اضافی. شما می توانید از ابزاری مانند SEMrush برای جاسوسی واقعی از رقابت استفاده کنید. می‌توانید ببینید چه کسی با همان شرایطی که شما در حال تحقیق هستید، پیشنهاد می‌دهد، و حتی از چه نسخه‌ای تبلیغاتی برای هدف قرار دادن این عبارت استفاده می‌کند.

بنابراین، اگر برای مثال «خرید بیمه خودرو آنلاین» را تایپ کنید، می‌توانید نسخه تبلیغاتی آن‌ها را نیز صادر کنید تا از قبل در مورد اینکه چه شرایط مرتبط دیگری ممکن است مناسب باشد فکر کنید. ما فقط به سختی سطح تحقیق کلمات کلیدی را بررسی می کنیم.

به عنوان مثال، شما همچنین می توانید به عبارت کلیدی بر اساس زیر نگاه کنید: چه چیزی پرطرفدار است – به Google Trends بروید تا ببینید آیا افراد، مکان‌ها یا مکان‌های خاصی در رسانه‌های اصلی مطرح می‌شوند یا خیر

  • فصلی – در مورد رویدادهای بزرگی که در چند هفته آینده در حال وقوع هستند (مانند Super Bowl یا موارد مشابه)
  • جستجوی سایت – گوگل آنالیتیکس به شما می گوید که افراد در حال حاضر در سایت شما چه چیزی را جستجو می کنند. بنابراین شما فقط باید آن را پیدا کنید و به آنها بدهید.

کلمات کلیدی که انتخاب می کنید مهم هستند. اما باید انواع تطابق آنها را نیز در نظر بگیرید.

بگویید که به دنبال استخدام “مهندس” هستید. بنابراین شما یک صفحه فرود جدید ایجاد می کنید و یک کمپین AdWords جدید ایجاد می کنید تا متقاضیان مهندسی جدید را وارد سیستم خود کنید. وقتی شروع به بررسی نتایج اولیه خود می کنید، متوجه می شوید که بسیاری از این مهندسان نوع درستی نیستند.

شما “مهندسین نرم افزار” می خواستید. اما در عوض، شما “مهندسین برق”، “مهندسین عمران” و موارد دیگر را دریافت می کنید. مشکل شما فقط کلمه کلیدی انتخابی شما نبود. اما به طور خاص، نوع مسابقه ای که استفاده می کردید.

Google Adwords دارای سه نوع تطبیق اصلی است:

  • Broad: هر کلمه ای را که مربوط به کلمه ای که انتخاب کرده اید را انتخاب می کند.
  • عبارت: زمانی که به عنوان بخشی از عبارت استفاده می شود، کلمه را انتخاب می کند.
  • دقیق: تنها زمانی انتخاب می شود که دقیقاً از آن کلمه انتخاب شده استفاده شود.

بنابراین تطابق گسترده، بیشترین تعداد افراد ممکن را جذب خواهد کرد. در حالی که دقیق در کوچکترین بکشد. شما معمولاً به تعادل هر سه نیاز دارید تا بتوانید بهترین ضربه را برای دلار خود داشته باشید. خیلی کم است و هرگز کسب و کار خود را افزایش نخواهید داد. خیلی زیاد است، و برای کلیک های ناخواسته بیش از حد پرداخت می کنید.

بنابراین در اینجا نحوه نوشتن هر کدام به جای آن آمده است (به علائم نگارشی استفاده شده توجه کنید):

  • گسترده: +نرم افزار +مهندس
  • عبارت: “مهندس نرم افزار”
  • دقیق: [مهندس نرم افزار]

استفاده از ترکیبی از سه نوع تطبیق اطمینان حاصل می کند که مقطع خوبی از عبارات جستجو به دست می آورید.

این بسیار مهم است، زیرا در حالی که برای کلمات کلیدی مناقصه می دهید، چیزی که در واقع برای آن هزینه می کنید عبارت های جستجو هستند. اینها کلماتی هستند که مردم وقتی در گوگل تایپ می کنند و تبلیغ شما نمایش داده می شود استفاده می کنند.

و به همین دلیل است که، اگر قبلاً از انواع تطبیق مناسب استفاده نمی‌کردید، شروع به دریافت دسته‌ای از نتایج تصادفی – اما تقریباً مرتبط – برای مهندسان «عمران» و «برق» کردید. بنابراین در زیر تب کلمات کلیدی، می‌توانید به دنبال گزارش شرایط جستجو بگردید و همه عباراتی را که در حال حاضر برای آن‌ها پرداخت می‌کنید، ببینید (حتی اگر لزوماً آن‌ها را به هیچ کمپین اضافه نکرده باشید).

اگر آنها کاملاً نامربوط باشند و شما فقط بابت این کلیک‌های بد (مثل کلیک‌های «مدنی» یا «الکتریکی» قبلی) پول زیادی را هدر دهید، چه؟ شما می خواهید آنها را با اضافه کردن آنها به عنوان کلمات کلیدی منفی حذف کنید.  اما در حال حاضر، فقط متوجه شوید که می‌توانید کلمات کلیدی خاصی را در کمپین‌های خود «پرچم‌گذاری کنید» که اساساً به Google می‌گویند دیگر هرگز تبلیغات شما را برای آن‌ها نشان ندهد.

همه این کلمات کلیدی منفی در لیستی قرار می گیرند که در طول زمان ایجاد می شود. بنابراین در عرض چند هفته، شما شروع به فیلتر کردن همه آشغال‌ها و گرفتن آن‌ها می‌کنید قبل از اینکه خرابی‌ها را خراب کنند. این بدان معناست که تبلیغات شما فقط باید برای چیزهای خوب نمایش داده شود. و بازگشت سرمایه کمپین شما باید در طول زمان افزایش یابد.

انتخاب بودجه و عبارات کلیدی خود نیمی از کار است. نیمه دیگری که تعیین می‌کند چه چیزی باید بپردازید، رقابتی است که در مقابل آن قرار دارید.

مرحله 3: مسابقه را بررسی کنید

نگاهی به کسب و کار رقبای خود به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که کسب رتبه از آنها آسان است یا نه. به یاد داشته باشید که چگونه گوگل ادوردز کیفیت را نیز در نظر می گیرد؟ شما می خواهید بدانید که تبلیغات شما چقدر باید خوب باشد تا برنده شوید.

به Spyfu.com بروید و کلمه کلیدی خود را وارد کنید. در این مورد، “آجرهای ارزان” است. میانگین CTR را به شما نشان می دهد (بنابراین بدانید چه انتظاری داشته باشید) و تعداد شرکت هایی که در 3 ماه گذشته برای این کلمه کلیدی تبلیغ کرده اند.

همچنین کلمات کلیدی دیگری را که در AdWords به خوبی عمل کرده اند، در این جایگاه به شما نشان می دهد. اگر روی “تاریخچه تبلیغ” کلیک کنید، حتی تبلیغات واقعی را که رقبای شما استفاده می کنند، مشاهده خواهید کرد. در این مورد، Brickit حتی به آجر در آگهی خود اشاره نمی کند. بنابراین، این بدان معناست که شکست دادن آنها نباید خیلی سخت باشد.

SEMrush را به خاطر دارید؟ بیایید دوباره آن را بالا ببریم تا یک تحلیل رقابتی مشابه انجام دهیم. می توانید از آن برای یافتن میانگین هزینه های تخمینی برای کلمات کلیدی خاص استفاده کنید. شما می توانید یک رقیب فردی را جستجو کنید. بنابراین با گوریل 800LB که بر SERP ها تسلط دارد شروع کنید.

سپس می‌توانید وارد شوید و تمام کلمات کلیدی را که در حال حاضر برای آنها پیشنهاد می‌دهند (البته به همراه حجم تخمینی و هزینه‌های آنها) جستجو کنید. بنابراین ترکیب این رویکردها می تواند به شما کمک کند تا کل کتاب بازی PPC رقابت خود را کشف کنید و سپس می توانید آن را مهندسی معکوس کنید تا از آنها بهتر عمل کنید.

اکنون می دانید AdWords چگونه کار می کند. شما اصول اولیه نحوه تعیین قیمت شما توسط حراج مبتنی بر آگهی را درک می کنید. ما چیزهای ناخوشایند مانند استراتژی های مناقصه را پوشش داده ایم. انتخاب کلمات کلیدی (و انواع تطبیق آنها). آنها را بر اساس عبارات جستجویی که دریافت می کنید اصلاح کنید و موارد بد را با عبارات کلیدی منفی حذف کنید.

مرحله 4: مطمئن شوید که صفحه فرود شما ثابت است

شما در حال خرج کردن پول برای به دست آوردن ترافیک هستید. من باید مطمئن شوم که شما آن را درک کرده اید. در اصل برای رفتن به وب سایت خود به مردم پول می دهید. تبدیل آنها و تشویق آنها به پرداخت پول به شما هنوز وظیفه شماست.

به این معنی که اگر صفحه فرود شما ضعیف باشد، تمام آن پول را از دست خواهید داد. وقتی فهمیدیم کسب‌وکارها به ازای هر 92 دلاری که برای خرید آن هزینه می‌کنند، فقط 1 دلار برای تبدیل ترافیک خود هزینه می‌کنند، شوکه شدیم. پس از اینکه افراد به صفحه فرود شما آمدند، آیا 92 دلار دیگر برای آنها خرج می کنید، اگر این بدان معناست که آنها در نهایت محصول 300 دلاری شما را می خرند؟ البته شما این کار را می کنید!

اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع به تبلیغ، تمام کارهای ممکن را برای تبدیل بازدیدکنندگان انجام داده اید. اگر 1000 نفر را از طریق AdWords به صفحه فرود خود بفرستید و با 1٪ تبدیل کنید، با یک محصول 100 دلاری، 1000 دلار درآمد خواهید داشت. تصور کنید آن را به 2 درصد افزایش دهید. شما فوراً پول خود را دو برابر می کنید و می توانید بیشتر برای تبلیغات خرج کنید.

اگر به درستی انجام شود، گوگل ادوردز یک اثر تقویتی مثبت دارد، اما صفحه فرود شما باید تبدیل شود. پس از صرف یک چهارم میلیون دلار برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO)، دیدن پیشنهادات عمومی و خسته‌کننده، مانند این از سیتی بانک، قلبم را می‌شکند:

آنها نوعی حساب بانکی ارائه می دهند. اما، هیچ مزیت آشکاری نسبت به هر حساب بانکی دیگری ندارد. بدتر از آن، آنها همچنین از من می خواهند اطلاعات زیادی را وارد کنم.

در اینجا 4 نکته اصلی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد:

  • طراحی را ساده نگه دارید. صفحه خود را با تعداد زیادی ویدیو، انیمیشن و طراحی فانتزی که بارگذاری آن برای همیشه طول می کشد، پر نکنید.
  • تیتر را قدرتمند کنید و آن را برجسته کنید. این اولین چیزی است که مردم می خوانند. بهتره خوب باشه
  • کپی واضح بنویسید سعی نکنید با استفاده از اصطلاحات پیچیده ای که هیچ کس نمی فهمد، هوشمندانه به نظر برسید. همانطور که صحبت می کنید بنویسید. تا حد امکان در مورد آنچه ارائه می دهید شفاف باشید.
  • از نقاط گلوله، تصاویر و سایر عناصر بصری استفاده کنید. باز هم، زیاده روی نکنید. قرار است این چیزها به خواننده کمک کند تا پیام شما را بهتر درک کند، نه اینکه تنها دلیل جلب توجه آنها باشد.

مثال خوب دیگر Codecademy است. صفحه اصلی آنها بلافاصله به شما می گوید که چه چیزی دریافت خواهید کرد. و اینکه به سرعت آن را دریافت خواهید کرد. هر دو Lyft و Codecademy نمونه های کاملی از طراحی تبدیل محور هستند. این باعث می شود خوانندگان مانند چسب به صفحه شما بچسبند. و آنها را ترغیب می کند تا مجبور شوند برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنند.

برای مثال، Hiten با ProfitWell همکاری کرد تا تفاوت بین صفحه قیمت‌گذاری «خوب» و «بد» را تجزیه و تحلیل کند. به طور خاص، صفحاتی که ترکیبی از «اطلاعات بیشتر» و «اقدامات بیشتر» هستند، مطمئن‌ترین کاربران را به همراه دارند. (به این معنی که آنها با شما راحت ترین احساس را دارند که به جلو حرکت کنند.)

در غیر این صورت، این ترکیب را اشتباه بگیرید و نتیجه اغلب باعث ترس، دلسردی یا پرت شدن بازدیدکنندگان می شود. هیچ کدام از آنها خرید نخواهد کرد. مطالعه آنها به Zendesk به عنوان یکی از نمونه های بد اشاره کرد. در ظاهر، طرح بندی صفحه قیمت گذاری نسبتا مشابه است.

با این حال، تفاوت بزرگ در نحوه نمایش اطلاعات است. که همه به طراحی صفحه بازمی گردد. تفاوت کلیدی بعدی کپی است. کپی رایتینگ به تنهایی یکی دیگر از موضوعات پیچیده و چالش برانگیز است. برای پوشش دادن آن در اینجا (در پستی درباره AdWords) به اطلاعات بسیار زیادی نیاز دارد.

بنابراین در عوض، این چارچوب ساده را در ذهن داشته باشید: PAS. در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است.

  • مشکل: ادوردز می تواند پول زیادی برای شما به ارمغان بیاورد. اما شروع کار دشوار و پیچیده است.
  • تحریک کنید: اشتباه کنید و نه تنها زمان زیادی را هدر خواهید داد، بلکه هزاران پول را نیز تلف خواهید کرد.
  • راه حل: خوشبختانه، برای جلوگیری از انجام این اشتباهات، می توانید این راهنمای عمیق را بخوانید.

 

این فرمول به شما کمک می کند تا روی حفظ نقاط درد یک نفر در جلو و مرکز تمرکز کنید. و همچنین به شما کمک می‌کند تا صفحه فرود «ارتباط» + کلمه کلیدی مورد نظرتان + عبارت جستجویی را که شخصی استفاده کرده است، مطابقت دهید. (که همانطور که توضیح دادیم، بهترین بازگشت سرمایه را به شما می دهد.)

امتیاز کیفیت AdWords ارتباط صفحه فرود شما را درجه بندی می کند. این بدان معناست که باید با عبارت کلیدی که دنبال می‌کنید مطابقت داشته باشد. چند عبارت کلیدی به معنای صفحات فرود متعدد است. اگر در حال حاضر با طراحان و توسعه دهندگان کار می کنید، مشکل حل شده است. اما اگر نه، به چند ترفند یا ابزار اضافی نیاز خواهید داشت.

Unbounce بسیاری از این حوزه های مشکل را حل می کند، مانند ایجاد، میزبانی و آزمایش صفحات جدید. آنها یک کتابخانه الگو با طرح هایی دارند که می توانید به سادگی از قفسه بردارید. سپس سازنده وب‌سایت آنها یک سفارشی‌ساز ساده کشیدن و رها کردن است تا بتوانید تقریباً هر چیزی را در مورد صفحه (بدون لمس کردن یک خط کد) ویرایش یا تغییر دهید.

آنها همچنین دارای یک ویژگی پیشرفته به نام جایگزینی کلمه کلیدی پویا هستند. با استفاده از این، شما می توانید فقط یک صفحه فرود ایجاد کنید و به طور خودکار عبارت کلیدی را که کسی جستجو کرده است وارد می کند. در قدیم باید صفحات فرود اختصاصی برای هر کمپین بزرگ AdWords ایجاد کنید. که فوق العاده وقت گیر بود.

Instapage و LeadPages دو گزینه دیگر هستند. هر دو قالب های زیبایی ارائه می دهند که می توانید با یک کلیک انتخاب کنید. و هر دو سفارشی‌سازی‌های محدودی را ارائه می‌کنند تا بتوانید در عرض چند دقیقه صفحه فرود جدیدی را دریافت کنید. متأسفانه، پخش زنده صفحه فرود فقط نیمی از کار است. به عنوان مثال، این چیزی است که معمولاً انجام می شود.

شما یک قالب زیبا انتخاب می کنید. آن را زنده فشار دهید. سوئیچ را روی کمپین های تبلیغاتی خود بچرخانید و بعد… هیچی. بازدیدها وارد می شوند، اما سرنخ ها و فروش اتفاق نمی افتد. یکی از راه های پی بردن به این موضوع استفاده از CrazyEgg است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا رفتار کاربر را کشف کنید – مانند کاری که مردم واقعاً در صفحه انجام می‌دهند.

بنابراین می‌توانید ببینید که افراد روی چه چیزی کلیک می‌کنند، چقدر در حال پیمایش هستند، چگونه بازدیدکنندگان فیس‌بوک به دنبال چیزهای متفاوتی در صفحه شما نسبت به بازدیدهای AdWords هستند. اساساً به شما کمک می‌کند تا یک قدم به درک اینکه چه چیزی خوب کار می‌کند و چه چیزی باید بهبود یابد، نزدیک‌تر شوید.

اکنون صفحه را اصلاح کردید. سرنخ ها شروع به ورود کرده اند. تا زمانی که استراتژی AdWords خود کامل شود به یک چیز آخر نیاز دارید. گوگل آنالیتیکس عالی است. اما فقط تعداد خام تبدیل را به شما نشان می دهد. به همین دلیل است که شما به چیزی اضافی مانند Kissmetrics نیاز دارید.

اگر در حال حاضر هزاران دلار در هر ماه برای AdWords خرج می‌کنید، باید بدانید که کدام یک از این کمپین‌ها بیشترین خریدار را دارند (نه فقط انتخاب کردن). کمپین A 10 سرنخ ارائه می دهد. کمپین B، فقط 5. اما این اعداد مهم نیستند. مهم این است که چند نفر از آن افراد در نهایت به شما پول می دهند.

این ممکن است فقط 2 برای کمپین A و 3 برای کمپین B باشد. یا میانگین ارزش سفارش کمپین B ممکن است بیشتر باشد. بنابراین باید تمام راه را تا خط پایان طی کنید تا ببینید کدام کمپین‌ها واقعاً درآمد دارند (از کمپین‌هایی که در ظاهر خوب به نظر می‌رسند، اما کالا را تحویل نمی‌دهند).

صفحه فرود شما برای تبدیل طراحی شده است. تمام اطلاعات مورد نیاز مردم را در اختیار آنها قرار می دهد. اما آن را به سادگی ارائه می دهد تا درک آن آسان باشد. کپی رایتینگ صفحه شما از فرمول ساده PAS پیروی می کند. و هنگامی که شروع به مشاهده رفتار کاربر و تعداد مشتریان واقعی می‌کنید، می‌توانید بلافاصله صفحات فرود را ویرایش کنید.

مرحله 5: راه اندازی اولین کمپین Google AdWords

قبلاً ما یک بودجه روزانه تنظیم کردیم. بیایید 6.00 دلار را انتخاب کنیم تا به شما ایده دهیم که چگونه کار می کند. گام بعدی این است که در نظر بگیرید مشتریان کجا هستند. اگر کسب و کار شما فقط در ایالات متحده، اما در سراسر ایالات متحده فعالیت می کند، وارد ایالات متحده شوید.

در زیر شبکه‌ها، علامت شبکه نمایش را بردارید. شما فقط می خواهید تبلیغ شما در نتایج جستجوی دسکتاپ گوگل نمایش داده شود، نه در سایر وب سایت های صنعت شما. سپس، کلمه کلیدی خود را وارد کنید (نگران توصیه های گوگل نباشید، می توانید بعداً موارد بیشتری اضافه کنید) و قیمت پیشنهادی خود را روی 3.00 دلار تنظیم کنید.

شاید بخواهید در حال حاضر فقط با یک کمپین شروع کنید. اما وقتی در این کار خوب شوید، کمپین های متعددی خواهید داشت. در هر کمپین، ممکن است تعداد زیادی گروه تبلیغاتی وجود داشته باشد. و سپس حتی کلمات کلیدی و تبلیغات بیشتر. اکنون چند راه برای ساختار حساب AdWords شما وجود دارد.

اکثر کارشناسان حرفه‌ای PPC مورد علاقه خود را دارند. اما هیچ اتفاق نظری وجود ندارد. هیچ تنظیم کاملی وجود ندارد. بنابراین ما تعدادی از محبوب‌ترین سریع‌ها را همراه با مزایا و معایب آن‌ها پوشش خواهیم داد تا بتوانید تصمیم خود را بگیرید.

اولین تنظیم بر اساس نوع مسابقه است. شما اساساً یک کمپین برای Broad match ایجاد می کنید. سپس یکی دیگر برای مطابقت عبارت. و در نهایت یکی دیگر برای Exact match. این تنظیم خوب است زیرا به شما کمک می کند تا به سرعت عملکرد را از آن عبارات دقیق برجسته کنید. بنابراین می توانید بودجه کمتری را به سرعت بر اساس نتایج تنظیم کنید.

نکته منفی این است که اغلب با گذشت زمان بزرگ و پیچیده می شود. بنابراین اگر یک تبلیغ‌کننده بزرگ‌تر با یک کاتالوگ محصول بزرگ هستید و می‌خواهید مقداری سکه بریزید، ممکن است بخواهید از این یکی اجتناب کنید. در عوض، ممکن است بخواهید کمپین هایی را پیرامون محصول، برندها و غیره خود راه اندازی کنید.

از جنبه مثبت، سازماندهی را آسان می کند و می توانید به سرعت زمان و پول خود را به هر چیزی که می خواهید به بازار وارد کنید اختصاص دهید. اگرچه سازماندهی محصول و اهداف را آسان‌تر می‌کند، بهبود آنچه در سطح کلمه کلیدی با عملکرد فردی اتفاق می‌افتد می‌تواند دشوار باشد.

آخرین اما نه کم اهمیت، گروه های تبلیغاتی تک کلمه کلیدی (SKAG) هستند. اینها کمی منحصر به فرد هستند، زیرا شما به معنای واقعی کلمه در حال ایجاد گروه های تبلیغاتی مستقل برای هر کلمه کلیدی هستید.

اگر قرار است کلمات کلیدی زیادی داشته باشید … این به معنای حجم زیادی کار برای سازماندهی و مدیریت است. اما این نیز چند مزیت را به همراه دارد. بنیانگذار KlientBoost جاناتان دین (که خود را عاشق SKAG معرفی می کند) چند مورد از این مزایا را برجسته می کند:

  • به طور خودکار امتیاز کیفیت و مطابقت پیام را به تنهایی حل می کند
  • تبلیغات برای یک کلمه کلیدی مورد هدف لیزری قرار می گیرند
  • می‌توانید «کنترل» بیشتری بر آنچه که از طریق آن انجام می‌شود (مانند عبارات جستجویی که برای آن پول پرداخت می‌کنید) داشته باشید.

نکته منفی بزرگ (علاوه بر زمان‌بر بودن آن) این است که باید بدانید در حین یا قبل از راه‌اندازی این کمپین‌ها، چه کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهید. بنابراین فضای زیادی برای آزمایش وجود ندارد. هر یک از این روش ها کارساز خواهد بود. این فقط به این بستگی دارد که چه چیزی برای شما مناسب تر است.

مهم نیست که کدام یک را انتخاب می کنید، مهم است که بفهمید چگونه در سفر مشتری شما قرار می گیرد. این سه عبارت جستجو را بررسی کنید:

1.لاس وگاس
2.رستوران های لاس وگاس
3.هتل لاس وگاس

همه آنها مرتبط هستند اما هر فردی به دنبال چیزی متفاوت است. قصد تغییر می کند. به عنوان مثال، کسی که به دنبال اولین عبارت است ممکن است به طور کلی به شهر علاقه مند باشد. شاید آن‌ها آن را با مکان‌های دیگر، مانند نیواورلئان، برای تعطیلات آینده مقایسه می‌کنند.

اما این بدان معنا نیست که آنها آماده خرید یا گذاشتن کارت اعتباری در یک هتل هستند. عبارت دوم به این معنی است که آن شخص در حال سفر است، اما هنوز گزینه های خود را ارزیابی می کند. به نظر می رسد که آنها مطمئناً به لاس وگاس خواهند رفت، اما این بدان معنا نیست که آنها یک هتل انتخاب کرده اند. آنها هنوز به اطراف نگاه می کنند.

سومین و آخرین مورد کسی است که آماده خرید است. آنها اکنون در حال مقایسه تاریخ های سفر هستند و می بینند که قیمت هتل چگونه به نظر می رسد. هر کدام از این سه مورد مهم است. اما کلمات کلیدی که برای جذب هر کدام انتخاب می کنید متفاوت خواهند بود. همین امر در مورد تبلیغاتی که در نهایت قرار است به آنها نشان دهید نیز صدق می کند.

یک بار دیگر، همه چیز به تجارت خود شما برمی گردد. ممکن است بودجه محدودی داشته باشید و بخواهید به شدت به دنبال پرداخت به مشتریان باشید. یا شاید بخواهید زودتر با افراد در فرآیند تصمیم‌گیری تماس بگیرید تا هزینه هر سرنخ را که در نهایت به دست می‌آورید کاهش دهید.

نکته این است که قبل از اینکه بتوانید به جزئیات ایجاد یک تبلیغ بپردازید، باید به نحوه راه اندازی این کمپین های AdWords و اینکه کدام قسمت از قیف را هدف قرار می دهند فکر کنید. تنها چیزی که در حال حاضر از دست رفته تبلیغ است.

مرحله 6: اولین تبلیغ خود را بنویسید

بنابراین، برای نوشتن یک تبلیغ عالی گوگل چه چیزی لازم است؟ دقیق باش. شما فضای زیادی برای ابراز وجود ندارید. داشتن یک ارزش پیشنهادی منحصر به فرد (UVP) کمک می کند. این یک توضیح یک جمله ای از مزایای برای مشتریان شما است. به عنوان مثال، MarketingExperiments.com مطالعه‌ای را انجام داد که نشان داد استفاده از یک نسخه از سرفصل (کم و بیش) هم در آگهی و هم در صفحه فرود، 2.5 برابر بیشتر سرنخ ایجاد کرد.

آزمایش دیگری نشان داد که گنجاندن یک عدد در عنوان منجر به افزایش 217٪ در CTR و 23٪ بهبود در نرخ تبدیل شد. به عبارت دیگر، الگوهایی وجود دارد که باید از آنها پیروی کرد. فرمول هایی برای تقلید وقتی شخصی عبارت “وکیل مالیاتی لس آنجلس” را تایپ می کند، به این معنی است که در واقع می خواهد یک وکیل مالیاتی در لس آنجلس پیدا کند.

بنابراین یک «قلاب» قانع کننده در نسخه تبلیغاتی خود ایجاد کنید که توجه آنها را جلب کند. مطمئن شوید که یک پیشنهاد ارزش قانع کننده وجود دارد. اما در غیر این صورت، چرخ را دوباره اختراع نکنید. بیش از حد پیچیده یا باهوش نباشید به قیمت تبدیل.

شامل یک فراخوان برای اقدام نیز بسیار مهم است. ساده ترین راه برای اینکه مردم روی تبلیغ شما کلیک کنند این است که از آنها بخواهید این کار را انجام دهند. بدون یک فراخوان برای اقدام واضح، نرخ کلیک شما متضرر خواهد شد.

یکی از تکنیک‌هایی که به CTA شما کمک می‌کند، استفاده از کلمات قدرتمند است. این کلمات محرک تقریباً مشتریان بالقوه را مجبور به کلیک کردن می کنند. آنها با روانشناسی ما بازی می کنند (چه بخواهیم چه نخواهیم). به عنوان مثال، گاهی اوقات بهتر است از ترس استفاده کنید. و گاهی نتیجه معکوس می دهد. ترفند این است که بدانید چه زمانی از آن به درستی استفاده کنید.

Outbrain دریافت که سرفصل‌های مبتنی بر منفی (آنهایی که روی تهدیدات و اشتباهات تمرکز می‌کنند) 69٪ نرخ کلیک بالاتری نسبت به تیترهای مثبت دارند (در حالی که 50٪ نیز عملکرد بهتری از آنها داشتند). بنابراین هنگامی که متن تبلیغاتی را می نویسید، تغییر CTA از صحبت در مورد صرفه جویی در پول به هدر دادن پول ممکن است تفاوت را ایجاد کند. به جای این که «هم اکنون این نکات صرفه جویی در پول را دریافت کنید»، این خواهد بود: «همین حالا این 5 پول مرگ مغزی را که اشتباه می کنند متوقف کنید».

کنجکاوی یکی از قوی ترین اهرم های انگیزه ای است که ما داریم. با برانگیختن علاقه افراد، با مسخره کردن آنها یا پرسیدن سوالی بدون پاسخ فوری، کمی “شکاف” در ذهن کسی ایجاد می شود. کنجکاوی حتی یکی از روش‌های استفاده از Copyhackers است که زمانی از آن برای افزایش کلیک‌ها تا 927% استفاده می‌کرد.

به این تبلیغ که برای کلمه کلیدی ما “آجر ارزان” آمده است نگاه کنید. آنها نه تنها کلمه کلیدی را به درستی درج نمی کنند (داشتن آن به شکل واقعی آن بسیار مفید است)، بلکه هیچ اقدامی نیز وجود ندارد که مرا به انجام آن ترغیب کنند.

یکی دیگر از عوامل کلیدی URL نمایش شما است. این پیوند سبز رنگی است که در زیر عنوان نمایش داده شده است. این می تواند هر چیزی باشد که می خواهید باشد، اما دامنه باید با دامنه صفحه فرود شما مطابقت داشته باشد. برای برجسته کردن بیشتر، همیشه باید کلمه کلیدی را در اینجا قرار دهید.

با در نظر گرفتن این عوامل، تبلیغ خود را ایجاد کنید.

مرحله 7: جزئیات را اصلاح کنید

سپس برای اولین بار روی داشبورد خود فرود خواهید آمد. اول از همه، کمپین AdWords را موقتاً متوقف کنید تا هنوز شروع به اجرا نکند. اگر روی کمپین کلیک کنید، خواهید دید که در داخل کمپین، گوگل به طور خودکار یک گروه تبلیغاتی ایجاد کرده است. با نمونه تبلیغات واحد ما، گروه تبلیغات مهم نیست. اما، زمانی که شروع به اجرای یک کمپین AdWords بزرگتر با کلمات کلیدی متعدد می کنید، تقسیم آنها به گروه های تبلیغاتی مدیریت تبلیغات شما را بسیار ساده تر می کند.

اگر روی آن کلیک کنید، در سطح تبلیغات قرار می گیرید، جایی که می توانید کلمه کلیدی خود را ببینید. روی کلمه کلیدی خود کلیک کنید و آن را روی عبارت match قرار دهید.

در ابتدا، گوگل این را روی تطابق گسترده تنظیم می کند. متأسفانه، این خیلی هدفمند نیست. این بدان معناست که کاربران می توانند کلمات کلیدی شما را در هر جایی از پرس و جو تایپ کنند.

اما، اگر کسی عبارت “چگونه می توانم آجر را در خانه ارزان بسازم” را جستجو می کند، به دنبال خرید آجر ارزان نیست، بنابراین این چیزی نیست که شما می خواهید. تطابق دقیق ممکن است بیش از حد هدفمند باشد، زیرا فقط عبارت دقیق “آجرهای ارزان” را مجاز می کند.

معمولاً تطبیق عبارت گزینه خوبی است، زیرا باید حاوی کلمه کلیدی شما به عنوان یک عبارت ثابت باشد، اما می تواند اصطلاحات دیگری را در اطراف خود داشته باشد. اگر کاربران «از کجا آجر ارزان بخریم» را جستجو کنند، تبلیغ شما همچنان نمایش داده می‌شود.

مرحله 8: ردیابی تبدیل را راه اندازی کنید

شما پس از خرید موفقیت آمیز از شما، کمی کد را در صفحه ای که کاربران به آن دسترسی دارند، قرار می دهید، که این امکان را به شما می دهد. گوگل ادوردز می داند که هر بار که کاربر پس از کلیک روی یک تبلیغ به صفحه می رسد، خریدی وجود داشته است.

برای تنظیم آن، به «ابزار» و سپس «تبدیل» بروید.

 

اولین مورد راه اندازی افزونه تماس AdWords است. با این کار یک شماره تلفن یا دکمه تماس به خود آگهی اضافه می شود بنابراین وقتی شخصی تماس می‌گیرد، حلقه‌های جدیدی را به‌عنوان تبدیل در AdWords ثبت می‌کند (بنابراین می‌توانید ببینید که هر تماس تلفنی چه کمپین یا تبلیغاتی را ارائه می‌کند). اما همه با شماره موجود در آن آگهی تماس نخواهند گرفت. آنها ممکن است روی وب سایت کلیک کنند و قبل از تماس کمی در اطراف آن مرور کنند.

متأسفانه، شما ردپای دیجیتالی را از تبلیغاتی که آن تماس را ارائه کرد، از دست خواهید داد. مگر اینکه از ابزاری مانند CallRail برای کمک به پیگیری استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک اسکریپت را در وب سایت خود کپی و جایگذاری کنید (مشابه ادوردز در بالا). و سپس می توانید شماره تلفن سایت خود را به عنوان “هدف مبادله” تنظیم کنید.

اکنون، یک شماره تلفن کاملاً جدید به هر بازدیدکننده اختصاص داده می شود و آنها را از صفحه ای به صفحه دیگر دنبال می کند. به این ترتیب وقتی کسی تماس می گیرد، بلافاصله متوجه می شوید که چه کمپین تبلیغاتی او را برای شما ارسال کرده است.

گوگل ابتدا تبلیغ شما را بررسی می کند، قبل از اینکه شروع به نمایش آن به مردم کند. به همین دلیل است که ایجاد فوراً تعداد زیادی تبلیغات منطقی نیست. هنگامی که روز بعد وارد حساب خود شدید و مشاهده کردید که تبلیغ شما تأیید شده است (یک ایمیل از Google نیز دریافت خواهید کرد)، می توانید با کپی کردن آگهی اصلی خود شروع به ایجاد تبلیغات بیشتر کنید.

به این ترتیب، می‌توانید از ادامه روند تأیید مجدد اجتناب کنید. به تب تبلیغات بروید. تبلیغ خود را در کادر انتخاب انتخاب کنید و روی «ویرایش» و سپس «کپی» کلیک کنید. سپس همین کار را انجام دهید و روی «Paste» کلیک کنید (یا فقط Cmd/Ctrl+V را فشار دهید). تبلیغ خود را جایگذاری کنید و هر دو کادر را علامت بزنید.

سپس می توانید روی تبلیغ کپی شده خود کلیک کرده و آن را تغییر دهید. تیتر و/یا کپی را تغییر دهید. برای به دست آوردن نتایج در AdWords، همیشه باید تبلیغات مختلف را در مقابل یکدیگر آزمایش کنید. اگر فقط یک تبلیغ اجرا می کنید و نتایج بدی دریافت می کنید، احتمالاً نمی توانید بدانید که چه چیزی بهتر بود، زیرا نمی توانید آن را با هیچ چیز مقایسه کنید.

به همین دلیل است که شما باید حداقل یک تبلیغ دوم را در روز دوم خود ایجاد کنید، پس از تایید اولین تبلیغ.

اعتبار اضافی: نگهداری منظم حساب

حساب شما در حال اجراست. در طی چند روز و هفته آینده، نتایج شروع خواهد شد. تا آن زمان کار زیادی برای انجام دادن وجود ندارد. اما، قبل از اینکه حسابی همه فروش های جدید را راحت کنید، آخرین چیزی وجود دارد که باید روی رادار خود قرار دهید.

 

با گذشت زمان، شما می خواهید به طور مداوم حساب خود را حفظ، هرس و بهبود دهید. حساب های کوچکتر می توانند هر ماه یا بیشتر منتظر بمانند. در حالی که دیگر شرکت‌های بزرگی که روی آنها کار کرده‌ام، هر هفته با چنین چیزی مواجه می‌شوند.

هدف بررسی سلامت کمپین های خود است. و به سرعت آنچه را که کار نمی‌کند برطرف کنید تا میزان هدر رفت تبلیغات را به حداقل برسانید. بنابراین قبل از هر چیز، آن گزارش عبارت جستجو را تهیه کنید. شما می خواهید این گزارش را به طور منظم اجرا کنید و یکی از این دو کار را انجام دهید:

  • عبارات کلیدی بالقوه جدیدی را برای افزودن به کمپین های موجود خود شناسایی کنید،
  • کلمات کلیدی خارج از موضوع را که می خواهید به لیست کلمات کلیدی منفی خود اضافه کنید، شناسایی کنید تا دوباره نمایش داده نشوند.

هدف در اینجا انتقال هزینه های بد به سمت خوب است. محدود کردن هر بخش از بودجه اتلاف شده و قرار دادن آن در پشت چیزهایی که قبلاً می‌بینید، عملکرد خوبی دارد. این در نهایت راهی برای مقایسه سودآوری در هر کلمه کلیدی به شما می دهد.

مرحله بعدی بررسی موقعیت های تبلیغاتی است.

برای مثال، اگر مرتباً در جایگاه اول ظاهر می‌شوید، ممکن است در واقع با کاهش اندکی بودجه خود کنار بیایید تا هزینه به ازای سرنخ خود را کاهش دهید (در حالی که همچنان در بالا ظاهر می‌شوید). در حالی که اگر در موقعیت های 3-4 ظاهر می شوید، احتمالاً کلیک های زیادی دریافت نمی کنید. بنابراین، این بار، قیمت پیشنهادی کلمه کلیدی خود را ذره ذره افزایش دهید تا به آرامی به موقعیت های 1-2 برسید (دوباره، بدون هزینه اضافی).

قدم بعدی ایجاد تبلیغات بیشتر است. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید تبلیغاتی را ببینید که با نرخ کلیک (CTR) حداقل ~ 8 درصد کار می‌کنند. این بدان معناست که احتمالاً باید حداقل چند تغییر را برای هر کلمه کلیدی یا گروه تبلیغاتی (بسته به نحوه تنظیم آن) آزمایش کنید تا بتوانید یک تبلیغ با عملکرد بالا را پیدا کنید.

در این بین، با خیال راحت، عملکرد ضعیف را رها یا مکث کنید. معمولاً برای آزمایش چندین نسخه تبلیغاتی خواهید داشت که به طور نامحدود در حال چرخش هستند. بنابراین سریعاً بازنده‌ها را متوقف کنید تا همچنان بودجه را از برندگانتان کم نکنید. همچنین می‌توانید در این مدت افزونه‌های تبلیغاتی جدید را نیز آزمایش کنید. به عنوان مثال، گاهی اوقات افزودن چند برنامه افزودنی (خواه این شماره تلفن باشد یا آن ستاره های زرد کوچک از رتبه بندی محصول) می تواند عملکرد یک آگهی موجود را بهبود بخشد.

پس از بهبود تبلیغات، به مکان ها و ساعات روز (هر دو زیر ابعاد) بروید. چه مکان هایی ضعیف عمل می کنند؟ بودجه را کنار بگذارید و آن را پشت سر کسانی که در حال تولید هستند قرار دهید. هیچ نمودار یا آمار فانتزی مورد نیاز نیست. فقط وقتی می دانید کجا باید نگاه کنید، عقل سلیم است.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است