4 عامل موفقیت کسب و کار اینترنتی

میزان پیشرفت خواندن شما

دلایل موفقیت کسب و کار اینترنتی

عامل موفقیت کسب و کار اینترنتی ، برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی موفق، چهار عامل وجود دارد که عبارتند از: ایجاد مطلوبیت، قیمت گذاری مناسب، واقع بینی مشتریان و ارسال ارزش واقعی.

در ادامه این مطلب، به بررسی این 4 عامل مهم پرداخته شده است.

4 عامل موفقیت کسب و کار اینترنتی

4 عامل موفقیت کسب و کار اینترنتی
ایجاد مطلوبیت

اولین عامل، ایجاد مطلوبیت، مفید بودن و مرتفع سازی نیازهای مشتریان برای حصول بهترین نتیجه است. لازمه این روش آن است که شما به مشتریان خود کالایی را پیشنهاد کنید که مطابق با نیاز آنها باشد و بتوانند به وسیله آن به اهداف خود برسند. بهترین مثال بیل و یا کامیون است. چیزهایی نباشند که مشتری در ذهن خود دارد. ممکن است بارها این جمله را شنیده باشید (مردم دریل نمی خرند، بلکه آنها سوراخ های یک چهارم اینچی می خرند)
شرکت فدایکس مثال خوبی از یک صنعت جدید است که بر اساس نیازهای افراد تاسیس شد.
شرکت اپل صنایع جدید برای آی پاد، آیفون و آیپد ایجاد کرد در حالی که فدایکس صنعت جدید را برای ارسال نامه ها به طور شبانه روزی ایجاد نمود که از قبل وجود نداشت. فرد اسمیت، موسس شرکت فدایکس، در طول شبانه روز با در خواست های زیادی برای ارسال سریع تر نامه ها و بسته ها مواجه می شد که علت آن فقط سرعت پایین ارسال بود.
به بازار کنونی خود نگاه کنید. نیازهای مشتری های کنونی و مشتریان دیگر شما کدامند؟ سعی کنید خواسته های آنها را در ماه ها و سال های دیگر بررسی کنید و پیش بینی کنید که خواسته های آنها در ماه و سال های بعد از شما چه چیزهایی است؟
سعی کنید خواسته های آنها را در ماه ها و سال های آینده، برآورده سازید. پیتر داکر می گوید: تمایلات و خواسته ها، همه چیز هستند. خواسته های مشتریان شما در بازار کنونی چیست؟ اگر شما بتوانید به این سوال به درستی پاسخ دهید، می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید و بر بازار جدید تسلط یابید.

قیمت گذاری مناسب

عامل دوم قیمت گذاری مناسب است. شاید بتوان گفت یکی از مهمترین مزایای کسب و کارهای اینترنتی از نظر مصرف کننده مقایسه آسان قیمت ها است. اگر قیمت کالاها و خدمات خود را هم سطح انتظارات نرخی مشتریان خود کنید می توانید بازار جدیدی باز نمایید.
هنری فورد یکی از ثروتمند ترین افراد جهان است. وی چندین دهه با مشکلات مالی روبه رو بود ولی چون دیدگاه نرخ گذاری وی با دید نرخی مشتریان هم سو بود، برنده بازار شد. وی با تولید انبوه خودرو توانست قیمت را پایین بیاورد به نحوی که هر فرد آمریکایی استطاعت مالی خرید یکی از این خودرو ها را داشت. با رسیدن به این هدف، وی در صنعت ساخت و مصرف انبوه، انقلابی به پا کرد.
اکثر شرکت های موفق با پایین آوردن قیمت ها تا سطح خرید مشتریان، توانسته اند نبض بازار را در دست بگیرند. این گونه برداشت می شود که هرچه بازار وسیع تری به دست بگیرید، می توانید هزینه تولید و قیمت فروش را پایین بیاورید.
ژاپنی ها، سال های زیادی است که از این استراتژی استفاده می کنند. آن ها در ابتدا قیمت کالاها و خدمات خود را به قدری پایین می آورند که بتوانند بازار را در دست بگیرند. پس از آن، تولید محصولات به پایین ترین قیمت را سرلوحه کار خود قرار می دهند و مشتری داری می کنند و بازارهای خود را همچنان حفظ می نمایند. در نهایت بر اکثر بازارهایی که به آن ها وارد شده اند تسلط می یابند.

واقع بینی مشتریان

4 عامل موفقیت کسب و کار اینترنتی
سومین عامل استراتژی در بازاریابی دیجیتال، سازگاری با واقع بینی اجتماعی و اقتصادی مشتریان است. مثال خوبی از این واقع بینی، سیرس است که به یکی از بزرگ ترین خرده فروشان زمان خود تبدیل شد، وی کار خود را از سیاست ضمانت برگشت پول بدون هیچ شرطی، در تجارت کاتالوگ آغاز کرد.
واقع بینی مشتریان در آن زمان بسیار بالا رفت، چرا که آنها دیدند که اگر محصولی را بخرند که کار نمی کتد و یا به درد آنها نمی خورد می توانند آن را برگردانند. سیرس دریافت که بهترین روش برای غلبه بر بازار فروش این است که محصولات پیشنهادی خود را با واقع بینی مشتریان سازگار سازد. این عمل وی، انقلابی در تجارت و خرده فروشی ایجاد کرد.
هر محصولی یک سود اساسی دارد، این همان دلیلی است که مشتریان به خاطر آن یک محصول را خریداری می کنند. هر محصول و یا خدمات می تواند محرک ترسی اساسی نیز باشد که منجر به برگرداندن خدمات و یا محصول از طرف مشتریان شود. مثلا مشتریان از ریسک کردن هراس دارند.
آن ها می ترسند از این که مبالغ زیادی پرداخت کنند ولی محصولی نامطلوب خریداری نمایند که نتواند خواسته آن ها را به اجابت برساند. ترس آن ها از هرچه که باشد، می تواند دلیل اصلی برگرداندن کالا و خدمات بشود.
زمانی که بر سود کلیدی، که همان ارزش افزوده منحصر به فردی است که مشتری با خرید محصولات و خدمات از شما به آن دست می یابد و نیز به از بین بردن ترس اصلی مشتریان تاکید کند، می توانید بازار بزرگی برای فروش محصول خود به دست آورید.

ارسال ارزش واقعی

چهارمین عامل در استراتژی بازاریابی دیجیتال، عرضه چیزی است که نمایانگر ارزش واقعی به مشتری می باشد. ارزش واقعی ممکن است تنها با ارتباط نزدیک برقرار کردن با مشتریان مشخص شود.
شرکت IBM یکی از از بهترین نمونه ها است. این شرکت 80 درصد بازار کامپیوتر جهان را در دست دارد. شرکت IBM به این نتیجه رسید که در دنیایی که تکنولوژی و تجهیزات به قیمت صدها هزار میلیون دلار به فروش می رسند، تنها عملکرد کامپیوتر نیست که خریداران را مشتاق به خرید می کند، بلکه خدمات پس از فروش نیز برای آنها بسیار حائز اهمیت است. شرکت IBM نه تنها محصولات کامپیوتری کل دنیا را تولید می کند، بلکه بهترین خدمات پس از فروش را نیز ارائه می دهد. در واقع این همان ارزش واقعی است.

جمع بندی

برای اینکه در کسب و کار اینترنتی بتوانیم موفق باشیم و سود خود را بیشتر کنیم، عوامل بسیاری وجود دارد که در بالا به 4 عامل مهم و حیاتی آن اشاره شد. به طور اختصار، صداقت و راست گویی در بازاردیجیتال موجب بقای کسب و کار در این بازار خواهد شد. برای ارزیابی عوامل موثر در کسب و کار اینترنتی می توانید از طریق راه های ذکر شده با تیم سئو تماس حاصل فرمایید. تیم سئو با کادری جوان و مجرب و مشاور های ماهر در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ آماده ارائه خدمت هستند.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است