23 ابزار برای اندازه گیری Core Web Vitals

میزان پیشرفت خواندن شما

اگر می دانید از چه ابزاری استفاده کنید و چگونه از آنها استفاده کنید، اندازه گیری Core Web Vitals کار سختی نیست. در این مقاله، فهرستی از 23 ابزار برای اندازه گیری Core Web Vitals را با شما به اشتراک می گذاریم. این فهرست شامل ابزارهایی است که ما شخصاً هنگام انجام بررسی Core Web Vitals برای مشتریانم آزمایش کرده‌ایم.

1: Google PageSpeed Insights
2: کنسول جستجوی گوگل
3: گزارش Chrome UX (CrUX)
4: فانوس دریایی گوگل
5: Chrome DevTools
6: Web.dev
7: WebPageTest
8: GTmetrix
9: سرعت سایت TREO
10: تستر دانپلاب وب ویتالز
11: Web Vitals (برنامه افزودنی کروم)
12: Core SERP Vitals (برنامه افزودنی کروم)
13: حاشیه نویسی Core Web Vitals (برنامه افزودنی کروم)
14: CLS Visualizer (برنامه افزودنی Chrome)
15: اشکال زدای تغییر چیدمان تجمعی
16: Layout Shift GIF Generator
17: ممیزی سایت سمروش
18: مقایسه سرعت صفحه
19: ContentKing
20: DebugBear
21: OnlineOrNot
22: SpeedVitals
23: سوپر مانیتورینگ

ابزارهای آزمایشگاهی در مقابل ابزارهای میدانی برای اندازه گیری Core Web Vitals

ابزارهای اندازه گیری حیاتی وب اصلی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • ابزارهای میدانی، داده های دنیای واقعی را ارائه می دهند که از کاربران در این زمینه بدست می آید. این اندازه گیری را مانیتورینگ کاربر واقعی (RUM) و به داده هایی که جمع آوری می کند، داده های میدانی می گویند.
  • ابزارهای آزمایشگاهی، داده‌هایی را در مورد اینکه کاربران بالقوه چگونه ممکن است یک وب‌سایت را تجربه کنند و برای اشکال‌زدایی توسط توسعه‌دهندگان استفاده می‌شوند، ارائه می‌کنند. داده های ارائه شده توسط ابزارهای آزمایشگاهی داده های آزمایشگاهی نامیده می شوند.

Core Web Vitals و سایر معیارها

فقط برای یادآوری سریع، Core Web Vitals از سه معیار ساخته شده است:

  • Largest Contentful Paint (LCP) که در مورد سرعت بارگذاری صفحه است (راهنمای Largest Contentful Paint را بررسی کنید).
  • اولین تاخیر ورودی (FID) که در مورد تعامل صفحه است (راهنمای تاخیر ورودی اول را بررسی کنید). گوگل اخیرا معیار دیگری را معرفی کرده است – Interaction to Next Paint (INP) که ممکن است در آینده جایگزین FID شود.
  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS) که در مورد ثبات بصری صفحه سایت است (راهنمای تغییر چیدمان تجمعی را بررسی کنید).

علاوه بر Core Web Vitals، ارزش تجزیه و تحلیل و اندازه گیری چهار معیار دیگر را نیز دارد:

  • Time to First Byte (TTFB) و First Contentful Paint (FCP) که می تواند هنگام تجزیه و تحلیل سرعت بارگذاری و تشخیص مشکلات LCP مفید باشد.
  • Time to Interactive (TTI) و Total Blocking Time (TBT) که معیارهای آزمایشگاهی حیاتی هستند که با تاخیر ورودی اول مرتبط هستند که فقط در میدان قابل اندازه گیری هستند.

    ابزارهایی برای آزمایش و اندازه گیری Core Web Vitals

و در اینجا 23 ابزار مختلف وجود دارد که می توانید برای اندازه گیری Core Web Vitals هم در آزمایشگاه و هم در میدان استفاده کنید. توجه داشته باشید که همه ابزارهای اندازه گیری Core Web Vitals به Google Chrome، CrUX یا هر دو متکی هستند.

1: Google PageSpeed Insights

Google PageSpeed Insights (PSI) یکی از مهمترین ابزارهای سئو در مورد اندازه گیری و ارزیابی Core Web Vitals است. PSI با گزارش Lighthouse و Chrome UX پشتیبانی می‌شود، بنابراین داده‌های آزمایشگاهی و میدانی را هم در دستگاه‌های تلفن همراه و هم در دستگاه‌های رومیزی ارائه می‌کند. PageSpeed Insights علاوه بر ارائه یک نمای کلی از داده های میدانی که از کاربران دنیای واقعی (CrUX) به دست می آید، توصیه های خاصی در مورد چگونگی بهبود عملکرد سایت (Lighthouse) نیز ارائه می دهد. PSI بر اساس هر صفحه کار می کند.

نوع: میدانی و آزمایشگاهی، مبتنی بر وب
قیمت: رایگان
معیارهای اصلی Web Vitals اندازه‌گیری شده: LCP، FID، CLS، FCP، TTI، TBT
سطح: پایه، متوسط
آدرس: Google PageSpeed Insights

2: کنسول جستجوی گوگل

گزارش Core Web Vitals کنسول جستجوی Google به شما امکان تجزیه و تحلیل و شناسایی گروه‌هایی از صفحاتی را می‌دهد که ممکن است نیاز به بهبود و اصلاح داشته باشند. GSC بر اساس داده‌های میدانی واقعی مبتنی بر گزارش Chrome UX است. URL ها بر اساس وضعیت (ضعیف، نیاز به بهبود، خوب) و نوع متریک گروه بندی می شوند. گزارش GSC Core Web Vitals به شما این امکان را می دهد که بدانید همه (یا اکثریت) صفحات وب شما از نظر Core Web Vitals چگونه عمل می کنند.

نوع: میدانی، مبتنی بر وب
قیمت: رایگان
معیارهای اصلی Web Vitals اندازه گیری شده: LCP، FID، CLS
سطح: متوسط
URL: کنسول جستجوی گوگل

 

 

3: گزارش Chrome UX (CrUX)

گزارش Chrome UX (CrUX) به خودی خود یک ابزار نیست، بلکه یک مجموعه داده عمومی است که حاوی داده‌های تجربه کاربر در دنیای واقعی از میلیون‌ها سایت است. داده‌های گزارش تجربه کاربر Chrome از کاربران فعال Chrome می‌آید، به این معنی که داده‌های میدانی را در تمام معیارهای Core Web Vitals اندازه‌گیری می‌کند. اگر یک توسعه دهنده هستید، ممکن است بخواهید از CrUX API برای اندازه گیری نسخه های میدانی Core Web Vitals در برنامه خود استفاده کنید.

نوع: فیلد
قیمت: رایگان
معیارهای اصلی Web Vitals اندازه‌گیری شده: LCP، FID، CLS، FCP، TTFB
سطح: پیشرفته
URL: گزارش تجربه کاربر Chrome

4: فانوس دریایی گوگل

Google Lighthouse ابزار شماره یک برای اندازه گیری وب سایت شما در محیط آزمایشگاه است. این امکان را به شما می دهد تا سایت خود را در چهار زمینه مانند عملکرد، دسترسی، بهترین شیوه ها و سئو بررسی و ارزیابی کنید. Lighthouse معیارهای مختلف تجربه کاربر آزمایشگاه مانند LCP، CLS، TTI یا TBT را اندازه گیری می کند. مشابه PSI (که تا حدی بر اساس Lighthouse است)، این ابزار همچنین به شما توصیه های خاصی در مورد چگونگی بهبود سایت خود می دهد. هنگام آزمایش سایت خود با Lighthouse، مطمئن شوید که ماشین حساب امتیازدهی Lighthouse را بررسی کرده و با آن بازی کنید.

نوع: آزمایشگاهی، مبتنی بر وب
معیارهای اصلی Web Vitals اندازه گیری شده: LCP، CLS، TTI، TBT، FCP
سطح: پایه
آدرس اینترنتی: Google Lighthouse

5: Chrome DevTools

Chrome DevTools ابزاری است که مستقیماً در مرورگر کروم ساخته شده است. برای باز کردن آن، فقط باید کلیک راست کرده و “Inspect” را انتخاب کنید و Chrome DevTools باز می شود. پانل Chome DevTools Performance به شما امکان می دهد برخی از معیارهای Core Web Vitals را تجزیه و تحلیل کنید. فقط مطمئن شوید که Web Vitals را بررسی کنید. بخش تجربه به شما کمک می کند تا تغییرات طرح بندی را تجزیه و تحلیل کنید.

نوع: آزمایشگاه، ساخته شده در مرورگر کروم
معیارهای اصلی Web Vitals اندازه گیری شده: LCP، CLS، FCP، TBT
سطح: پیشرفته
آدرس: Chrome DevTools

6: Web.dev

Web.dev فقط کمی تجسم فانتزی از Google Lighthouse است. تفاوت اصلی این است که اگر به حساب Google خود وارد شده باشید، ابزار web.dev تاریخچه ممیزی هایی را که انجام داده اید ذخیره می کند. اگر در حال بهبود مستمر در سایت هستید و می خواهید پیشرفت خود را در طول زمان ببینید، ممکن است بسیار مفید باشد.

نوع: آزمایشگاهی، مبتنی بر وب
معیارهای اصلی Web Vitals اندازه‌گیری شده: LCP، CLS، FCP، TTI، TBT
سطح: پایه
آدرس اینترنتی: web.dev

7: WebPageTest

WebPageTest یک ابزار آزمایشگاهی پیشرفته تر برای آزمایش سرعت و عملکرد وب سایت است. اگرچه این یک ابزار آزمایشگاهی است، روش‌های مختلفی برای تنظیم تست سرعت شما وجود دارد (محل تست، مرورگر، نوع اتصال، Chromium و موارد دیگر). WebPageTest در مورد معیارهای Core Web Vitals که می تواند در آزمایشگاه شبیه سازی شود، گزارش می دهد. اگر در مورد Core Web Vitals کمی بداخلاق هستید، باید این ابزار را بررسی کنید.

نوع: آزمایشگاهی و میدانی، مبتنی بر وب
معیارهای اصلی Web Vitals اندازه‌گیری شده: LCP، CLS، TBT، FCP، TTFB
سطح: پیشرفته
آدرس: WebPageTest

8: GTmetrix

GTmetrix یکی دیگر از ابزارهای آزمایشگاهی ضروری برای اندازه گیری سرعت و عملکرد سایت شما است. این ابزار به داده های Google Lighthouse متکی است. معیارهای Web Vitals مانند بزرگترین رنگ محتوایی، زمان مسدود کردن کل، تغییر چیدمان تجمعی و غیره را اندازه گیری می کند. باید یک حساب کاربری ایجاد کنید تا بتوانید تنظیمات آزمایشی (اتصال، مکان سرور، Chromium) را تنظیم کنید.

نوع: آزمایشگاهی، مبتنی بر وب
معیارهای Core Web Vitals اندازه گیری شده:
سطح: پایه
آدرس اینترنتی: GTmetrix

9: سرعت سایت TREO

TREO Site Speed یکی دیگر از ابزارهای فانتزی برای اندازه گیری Core Web Vitals است. رابط کاربری بسیار زیبا و واضحی دارد. این به داده‌های میدانی گزارش Chrome UX و داده‌های آزمایشگاهی Google Lighthouse متکی است، بنابراین می‌توانید مطمئن شوید که داده‌ها دقیق هستند. چیزی که من واقعاً در مورد این ابزار دوست دارم این است که داده های تاریخی در مورد چگونگی ارزیابی معیارهای Core Web Vitals خاص برای سایت را نشان می دهد.

نوع: آزمایشگاهی و میدانی، مبتنی بر وب
معیارهای Core Web Vitals اندازه گیری شده:
سطح: مبتدی
URL: سرعت سایت TREO

10: تستر دانپلاب وب ویتالز

Dunplab Web Vitals Tester ابزاری است که بر پایه Google Lighthouse و CrUX نیز ساخته شده است. توضیح هر یک از معیارهای Core Web Vitals از قبل به خوبی انجام می شود. این ابزار علاوه بر گزارش در مورد سه Core Web Vitals، معیارهای مهم دیگری مانند FCP، TTI و TBT را نیز به شما نشان می‌دهد.

نوع: آزمایشگاهی و میدانی، مبتنی بر وب
معیارهای Core Web Vitals اندازه گیری شده:
سطح: مبتدی
آدرس اینترنتی: Dunplab Web Vitals Tester

11: Web Vitals (برنامه افزودنی کروم)

Web Vitals یک برنامه افزودنی مفید Google Chrome است که به شما امکان می دهد معیارهای Core Web Vitals را در زمان واقعی روی دسکتاپ تجزیه و تحلیل کنید. برنامه افزودنی Chrome Web Vitals به ویژه برای توسعه دهندگانی که می خواهند پیشرفت های اجرا شده را تجزیه و تحلیل و اشکال زدایی کنند مفید خواهد بود. برای تجزیه و تحلیل معیارها، کافی است از صفحه بازدید کرده و سپس روی افزونه کلیک کنید.

نوع: آزمایشگاه، پسوند مرورگر
معیارهای Core Web Vitals اندازه گیری شده:
سطح: مبتدی
آدرس: Web Vitals

12: Core SERP Vitals (برنامه افزودنی کروم)

Core SERP Vitals یکی دیگر از برنامه‌های افزودنی مفید Google Chrome است که به شما امکان می‌دهد معیارهای Core Web Vitals صفحات را مستقیماً در نتایج جستجو مشاهده کنید. برنامه افزودنی متکی به داده‌های میدانی از گزارش تجربه کاربر Chrome است، بنابراین مقادیر Core Web Vitals فقط برای صفحاتی نمایش داده می‌شود که گزارش CrUX دارای داده‌های واقعی کافی است.

نوع: آزمایشگاه و میدان، پسوند مرورگر
معیارهای Core Web Vitals اندازه گیری شده:
سطح: آسان
آدرس: Core SERP Vitals

13: حاشیه نویسی Core Web Vitals (برنامه افزودنی کروم)

Core Web Vitals Annotations یک برنامه افزودنی Google Chrome است که به شما کمک می کند تا درک بهتری از معیارهای Core Web Vitals خاص در صفحه اندازه گیری و ارزیابی کنید. این یک ابزار آزمایشگاهی است، بنابراین فقط داده ها را در بزرگترین رنگ محتوایی و تغییر چیدمان تجمعی حاشیه نویسی می کند. با این حال، بسیار سرگرم کننده است.

نوع: آزمایشگاه و میدان، پسوند مرورگر
معیارهای اصلی Web Vitals اندازه گیری شده: LCP، CLS، FID
سطح: آسان
URL: حاشیه نویسی های اصلی وب

14: CLS Visualizer (برنامه افزودنی Chrome)

CLS Visualizer ابزاری است – همانطور که از نامش پیداست – که به شما کمک می کند متریک تغییر چیدمان تجمعی صفحه را با نشان دادن دقیقاً چه عناصری در حال جابجایی و نحوه جابجایی آنها تجسم کنید. این هم خیلی سرگرم کننده است. توجه داشته باشید که این همچنین یک ابزار آزمایشگاهی است که داده ها را بر اساس دستگاه، مرورگر، وضوح صفحه یا نوع اتصال شما ارائه می دهد.

نوع: آزمایشگاهی
معیارهای Core Web Vitals اندازه‌گیری شده: CLS
سطح: متوسط
آدرس: CLS Visualizer

15: اشکال زدای تغییر چیدمان تجمعی

جابجایی چیدمان تجمعی ابزاری است که توسط Fili Wiese، یک کارمند سابق گوگل که واقعاً می داند در مورد چه چیزی صحبت می کند، برای شما آورده است. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا تغییرات طرح‌بندی را که هم در نسخه موبایل و هم در نسخه دسکتاپ سایت شما رخ می‌دهد، با جزئیات تجزیه و تحلیل کنید. شما تجسم‌های تغییرات طرح‌بندی، جزئیات عناصر HTML که باعث تغییر طرح‌بندی می‌شوند و داده‌های فیلد در امتیاز CLS (بر اساس CrUX) را مشاهده خواهید کرد. این ابزار فایل‌های GIF را ایجاد می‌کند که تغییرات طرح‌بندی را هم در موبایل و هم در دسکتاپ نشان می‌دهد.

نوع: آزمایشگاهی و میدانی
معیارهای Core Web Vitals اندازه‌گیری شده: CLS
سطح: پیشرفته
آدرس: CLS Debugger

16: Layout Shift GIF Generator

Cumulative Layout Shift GIF Generator احتمالاً خنده دارترین ابزار در اینجا است. این ابزار به شما امکان می‌دهد یک GIF ایجاد کنید که تغییرات طرح‌بندی صفحه را نشان می‌دهد. این ابزاری بود که به من کمک کرد تا بفهمم (در گذشته) متریک تغییر چیدمان تجمعی واقعاً در مورد چیست.

نوع: آزمایشگاهی
قیمت: رایگان
معیارهای Core Web Vitals اندازه‌گیری شده: CLS
سطح: مبتدی
آدرس: Layout Shift GIF Generator

17: ممیزی سایت Semrush

Semrush – یک ابزار سئو همه‌جانبه – اخیراً اندازه‌گیری Core Web Vitals را به ابزار ممیزی سایت خود اضافه کرده است. پس از اجرای ممیزی سایت Semrush، اکنون می توانید گزارش Core Web Vitals را نیز بررسی کنید (در نمای کلی در زیر گزارش های موضوعی). Semrush از داده های Lighthouse استفاده می کند و از معیارهایی مانند LCP، TBT و CLS گزارش می دهد.

نوع: آزمایشگاهی
قیمت: رایگان
معیارهای اصلی Web Vitals اندازه گیری شده: LCP، CLS، TBT
سطح: متوسط
آدرس: ممیزی سایت Semrush

18: مقایسه سرعت صفحه

PageSpeed Compare یک ابزار واقعاً عالی است که از Google PageSpeed Insights (که توسط Lighthouse و Chrome UX Report پشتیبانی می‌شود) استفاده می‌کند. کاری که این ابزار متفاوت از اکثر ابزار Core Web Vitals انجام می دهد این است که به شما امکان می دهد معیارهای عملکرد صفحات خود را در برابر یکدیگر یا در مقابل رقبای خود مقایسه کنید.

نوع: آزمایشگاهی و میدانی
قیمت: رایگان
معیارهای اصلی Web Vitals اندازه‌گیری شده: LCP، CLS، FID، FCP، LCP، TTI، TBT
سطح: متوسط
URL: مقایسه سرعت صفحه

19: ContentKing

ContentKing یک پلت فرم جامع SEO است که به شما امکان می دهد سایت خود را از نظر تمام عناصر مهم سئو (از جمله سئو فنی) نظارت و بازرسی کنید. خلاصه منبع Web Vitals اخیراً به این ابزار اضافه شده است که اکنون به شما امکان می دهد داده های فیلد Core Web Vitals را مستقیماً در برنامه تجزیه و تحلیل و نظارت کنید.

نوع: فیلد
قیمت: پرداخت شده
معیارهای اصلی Web Vitals اندازه گیری شده: LCP، CLS، FID
سطح: متوسط
آدرس: ContentKing

20: DebugBear

DebugBear ابزار پیشرفته تری است که به شما امکان می دهد معیارهای عملکرد کاربر محور (مانند First Contentful Paint و Cumulative Layout Shift) را نظارت کنید. شما همچنین می توانید در مقابل رقبا معیار قرار دهید و امتیازات Google Lighthouse را برای سایت خود به طور مداوم (عملکرد، دسترسی و سئو) پیگیری کنید.

نوع: آزمایشگاهی
قیمت: پرداخت شده
معیارهای اصلی Web Vitals اندازه‌گیری شده: LCP، CLS، FCP، TBT، وزن صفحه
سطح: متوسط
آدرس: DebugBear

21: OnlineOrNot

OnlineOrNot ابزاری است که به شما امکان می دهد سایت خود را به طور مداوم نظارت کنید. می‌توانید زمان به‌روزرسانی سایت خود (به همراه زمان پاسخگویی و زمان خرابی) و معیارهای سرعت صفحه (از جمله Core Web Vitals) را کنترل کنید. این یک ابزار پولی است اما یک طرح رایگان نیز دارد که به شما امکان می دهد تا 10 سایت را نظارت کنید. قطعا ارزش بررسی را دارد.

نوع: آزمایشگاهی و میدانی
قیمت: رایگان با طرح های پولی
معیارهای Core Web Vitals اندازه گیری شده: امتیاز عملکرد و LCP
سطح: متوسط
آدرس اینترنتی: OnlineOrNot

22: SpeedVitals

SpeedVitals یک ابزار رایگان بهینه سازی Web Vitals است که به شما امکان می دهد آزمایش را در 12 دستگاه و 9 مکان انجام دهید. دارای ویژگی هایی مانند Layout Shift Visualizer، نکات بهینه سازی خاص پلتفرم، نمودار آبشار و نمودار داده های میدانی است. این ابزار به یکی از ابزارهای مورد علاقه من برای اندازه گیری Core Web Vitals تبدیل شده است.

نوع: آزمایشگاهی و میدانی
قیمت: رایگان
معیارهای اصلی Web Vitals اندازه‌گیری شده: TTFB، CLP، CLS، TBT، TCP، FID
سطح: متوسط
آدرس اینترنتی: SpeedVitals

 

 

23: سوپر مانیتورینگ

Super Monitoring هم داده های آزمایشگاهی و میدانی را نظارت می کند. داده‌های مانیتورینگ آزمایشگاه به شما هشدار اولیه می‌دهد که مشکلی وجود دارد. وقتی تغییر داده فیلد تشخیص داده می شود، واقعاً دیر شده است و باید در اسرع وقت واکنش نشان دهید. این ابزار به شما امکان می دهد Core Web Vitals را برای یک URL خاص و برای کل وب سایت نظارت کنید.

نوع: آزمایشگاهی و میدانی
قیمت: پرداخت شده
معیارهای اصلی Web Vitals اندازه‌گیری شده: TTFB، CLP، CLS، TBT، TCP، FID
سطح: مبتدی
آدرس: Super Monitoring

سخن پایانی

استفاده از این ابزارها نیتز به آشنایی سطحی با گوگل مستر و سایر ابزارها دارد. در این راه یا باید از یک متخصص کمک بگیرید یا خودتان به یک متخصص سئو تبدیل شوید. پشتیبانی سئوهاما با برگذاری کلاس های آموزشی سئو در زمینه سئو سایت و سئو تضمینی، هم می تواند شما را به یک متخصص سئو تبدیل کند هم می تواند مشاوری در این مسیر باشد.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است