گوگل Api چیست | مشهورترین API

میزان پیشرفت خواندن شما

گوگل Api چیست | مشهورترین API

گوگل Api چیست | مشهورترین API | API در ایران ، API مخفف سه کلمه ی Application Programming Interface است و در زبان فارسی به رابط کاربری برنامه نویسی معنی می شود.

Api مجموعه ای از سرویس های برنامه نویسی کاربردی است که توسط google (گوگل) ایجاد شده. این رابط اجازه ارتباط با سرویس های گوگل و ادغام آن ها با سرویس های دیگر را می دهد. در واقع API قراردادی است میان دو نرم افزار که آن ها را قادر میسازد با هم ارتباط برقرار کرده و تبادل اطلاعات کنند.

تاریخچه Google Api

تاریخچه ی گوگل Api

در سال ۲۰۰۵ خبر انتشار اولین نسخه ی نقشه ی گوگل مپ در وبلاگ رسمی گوگل اعلام شد.
در سال ۲۰۰۶ نقشه های خیابانی نیز به این نسخه اضافه شد. البته این آپدیت برای کشور های ایلات متحده، پورتوریکو، کانادا، بریتانیا ، ژاپن و شهر های ایرلند بود.
در سال ۲۰۰۷ سرویس تشخیص ترافیک گوگل (Google traffic) نیز اضافه شد (Google traffic) تا به‌طور خودکار شرایط جریان ترافیکی را به‌صورت بلادرنگ در نقشه‌ی ۳۰ شهر بزرگ ایالات متحده به نمایش بگذارد.
در سال ۲۰۰۸ در ۱۸ مارس شرکت گوگل به کاربران اجازه داد به ویرایش فهرست‌های کسب و کار بپردازند و مکان‌های جدید را به نقشه اضافه کنند.
سال ۲۰۰۹ سرویس استریت ویو (street view) برای کشورهای انگلیس و هلند منتشر شد.
سال ۲۰۱۱ شرکت گوگل از نسخه‌ی محدود و پولی API خود برای وب‌سایت‌های تجاری رونمایی کرد. سال ۲۰۱۲ روز ۳۰ می ۲۰۱۲ سرویس Google Places با Google+ Local جایگزین شد.
در سال ۲۰۱۳ نقشه‌ی گوگل در روز ۲۹ ژانویه نقشه‌ی کره‌ی شمالی به گوگل مپ افزوده شد. ۲۷ مارس، گوگل سرویس Google Maps Engine Lite که نسخه‌ی ساده‌تر محصول تجاری Maps Engine است، منتشر کرد.
سال ۲۰۱۴ شرکت گوگل از رابط کاربری جدید نقشه‌ی رونمایی کرد؛ روز ۱۲ آوریل، نقشه‌ی گوگل برای بازتاب بحران کریمه به‌روز شد.
در سال ۲۰۱۵ از ۲۹ آوریل، کاربران نسخه‌ی کلاسیک نقشه‌ی گوگل به نسخه‌ی جدید آن منتقل شدند تا گزینه‌ی Revert از رابط کاربری آن حذف شود.
در سال ۲۰۱۶ در ۲۷ ژوئن شرکت گوگل تصاویر جدید ماهواره‌ای به‌دست‌آمده از لندست ۸ را منتشر کرد که شامل بیش از ۷۰۰ تریلیون پیکسل از داده‌های جدید می‌شود.
و در سال ۲۰۱۷ در ششم فوریه سال جاری، نسخه‌ی اندروید نقشه‌‌ی گوگل با یک رابط کاربری جدید که شامل بهبودهایی در زمان‌های حمل و نقل عمومی، داده‌های ترافیکی، مکان‌های محلی و قابلیت‌های پیشنهادی جدید بود، به‌روزرسانی شد.

API را چه کسانی استفاده می کنند؟

تغریبا بیشتر شرکت های بزرگ برای توسعه کسب و کار خود از API استفاده می کنند. از معروف ترین آن ها میتوان به :

۱.Amazon Web Services : از عناصر قوی E2 استفاده می کند و از آن کسب درآمد میلیاردی کرده است.

۲. Twitter

۳. Google Maps

Twilio .4 : یکی از معروف ترین کسب و کار مشهور که API را ارائه کرده است و خدمات ارتباطی ارائه شده مانند SMS، Voice، MMS، و … را در ازای مبلغی به صورت ماهیانه، مهیا می کند.

۵. Fickr API

۶. Web API

می توانید یک فهرست کامل و طبقه بندی شده از API ها درProgrammable Web و WebMashup پیدا کنید.

API در ایران

بیش ترین و مشهور ترین API در ایران سیستم های ارسال پیامک هستند.

Google Map API چیست؟

API Google Maps به شما امکان می دهد نقشه های خود را در وب سایت خود نمایش دهید.

Web API چیست؟

ASP.NET ASP.NET Web API یک چارچوب است که باعث ساخت آسان خدمات HTTP می شود که به طیف وسیعی از مشتریان، از جمله مرورگرها و دستگاه های تلفن همراه دسترسی دارند. ASP.NET Web API یک پلت فرم ایده آل برای ساخت برنامه های RESTful در NET Framework. است.

Api وب
API در جاوا اسکریپت

کد برنامه ای است که قبل از اجرای آن قبل از پردازش (به عنوان مثال، کامپایل کردن) نیاز ندارد. در چارچوب یک مرورگر وب، اسکریپت معمولا به کد برنامه نوشته شده در جاوا اسکریپت است که توسط مرورگر هنگام بارگیری یک صفحه یا در پاسخ به یک رویداد که توسط کاربر اجرا می شود، اشاره می کند.

چرا به API نیاز داریم؟

مهم ترین تیاز ما از API ارتباطات است. شما ممکن است بپرسید چرا ارتباط بسیار مهم است. برای جواب به این سوال تصور کنید Notepad نمی توانست که نوشته ها از MS Word یا Google Chrome یا Firefox کپی و پیست (Copy & Paste) کند. تصور کنید باید برای هر نوع نیاز در هر زمانی تمامی متن را در نرم افزار دیگر تایپ می کردید. این فقط یک از مثال های مربوط به ارتباط بین نرم افزارها است و باید بدانیم که تمامی ارتباط ها از طریق API امکان پذیر است.

تأیید اعتبار و مجوز در API

استفاده از بعضی Api ها مستلزم تأیید اعتبار و مجوز،با استفاده از پروتکل Oauth 2.0 است.Oauth 2.0 یک پروتکل ساده است.برای شروع لازم است که مدارک را از کنسول Developers بدست آوریم.سپس برنامه ی سرویس گیرنده می تواند یک توالی دسترسی را از سرور مجوز گوگل درخواست کند و هنگام دسترسی به یک سرویس Api گوگل،آن را برای مجوز استفاده کند.

کتابخانه های قابل استفاده در Google API

کتابخانه های مشتری در زبان های مختلفی وجود دارند که به توسعه دهندگان اجازه میدهد از Api های خود با استفاده از کد های JAVA SCRIPT,.NET,PHP,OBJECTIVE-C,PYTHON استفاده کنند.

نظر شما چیست ؟

گوگل همیشه به دنبال توسعه کسب و کار خود بوده و همیشه پیشگام فناوری است. هم اکنون می توانید با فعال کردن Google API خود، برای راحت تر بودن از سرویس های آن استفاده کنید . گوگل و قابلیت‌های آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ با تیم سئو مشورت کنید و راهنمایی ها و مشاوره های لازم در جهت فعال سازی Google API را دریاف کنید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است