چگونه کامنت ها می توانند بر سئوی سایت موثر باشند؟

میزان پیشرفت خواندن شما

Seo سایت یک روش موثر برای قرار گرفتن در جایگاه های برتر گوگل است. سئوکاران برای بهینه سازی وب سایت ها از  تکنیک های مختلفی استفاده می کنند.

یکی از این تکنیک ها که در داخل سایت انجام می شود، سئو داخلی یا on page seo می باشد. اگر سئوی داخلی وب سایت به صورت اصولی انجام شود، وب سایت شما رتبه ی خوبی در نتایج موتورهای جستجو به دست می آورد. به این ترتیب، کاربران بیشتری وارد سایت شما می شوند و میزان فروش شما افزایش می یابد. وب سایت هایی که در صفحه اول گوگل نمایش داده می شوند، می توانند به راحتی خدمات و محصولات مهم خود را به کاربران اینترنتی معرفی کنند. یکی از موارد موثر در بهینه سازی صفحات و سئوی داخلی سایت، کامنت های کاربران است. در ادامه مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که  “چگونه کامنت ها می توانند بر سئوی سایت موثر باشند؟” اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید با ما همراه باشید.

کامنت (comment) چیست؟


کامنت (comment) یا همان بخش نظرات که در قسمت انتهای برخی از مقالات وجود دارد، به عنوان رابطه ای بین بلاگ ها و سایت ها، وبلاگ نویسان و خوانندگان شناخته می شود. با استفاده از کامنت می توان از ایده ها، افکار و نظرات کاربران نسبت به یک موضوع یا پست خاص آگاه شد. در واقع، بازدیدکنندگان و خوانندگان سایت ها می توانند در بخش کامنت ها علاوه بر پرسیدن سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را بیان کنند.
معمولا کامنت ها برای تکمیل محتوای شما، پرسیدن سوال، قدردانی، انتقاد و بیان نظرات ارسال می شوند. در هر صورت می توانند بر روی سئو سایت شما تاثیر بگذارند.

چرا کامنت گذاری در وب سایت مهم است؟

همان طور که گفتیم کاربران از طریق کامنت ها، نظرات، ایده ها، انتقادات و سوالات خود را بیان می کنند. به این ترتیب می توانند علاوه بر یافتن پاسخ سوالات خود، دانش و اطلاعات را نیز به اشتراک بگذارند. بخش نظرات در وب سایت محل مناسبی برای گفتگو و رابطه بیشتر بین کاربر و نویسنده است. با افزایش مکالمات، محبوبیت سایت شما بیشتر می شود. البته کامنت ها فقط باعث محبوبیت بیشتر وب سایت یا وبلاگ نمی شوند بلکه شرایط دریافت بک لینک و افزایش ترافیک ورودی را فراهم می کنند. نظرات کاربران، تاثیر بسزایی در سئو سایت و بهبود رتبه آن دارند.

چگونه کامنت ها می توانند بر سئوی سایت موثر باشند؟

یکی از استراتژی های موثر برای افزایش سئو سایت، استفاده از  بخش کامنت در وبلاگ یا صفحه فروش آنلاین سایت است. در واقع، کامنت کاربران به عنوان بخشی از محتوای صفحه محسوب می شود. گوگل، محتوای هر صفحه را فهرست بندی می کند. اگر پیوندی در قسمت نظرات وجود داشته باشد، توسط موتورهای جستجو آنالیز می شود. ممکن است فردی با سرچ یک موضوع، از طریق کامنتی که حاوی کلمه کلیدی است وارد سایت شما شود. به این ترتیب، ترافیک ورودی سایت شما افزایش می یابد و گوگل رتبه بهتری به وب سایت شما می دهد.

باید توجه داشت که کامنت های با کیفیت و مرتبط با موضوع صفحه می توانند بر سئوی سایت تاثیر مثبتی بگذارند. عکس این حالت هم صادق است.
گوگل با مشاهده کامنت های کاربران متوجه ارزشمندی محتوای صفحه می شود. بنابراین، سایت شما را در نتایج ابتدایی جستجو قرار می دهد و به این ترتیب، ارزش سایت افزایش می یابد. شما از طریق پاسخگویی به کامنت ها، محتوای وب سایت خود را به روز رسانی و از کلمات کلیدی بیشتری استفاده می کنید. این امر برای گوگل اهمیت دارد و سئو سایت شما را بیشتر می کند.

مزایای کامنت های کاربران برای وب سایت

بخش کامنت یا نظرات می تواند با اثرگذاری بر سئو سایت موجب پیشرفت سایت شود. افرادی که به بخش کامنت گذاری محتوا توجه می کنند، می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.
1- ایجاد یک محتوای جدید، مفید و رایگان برای وب سایت
2- به روز رسانی محتوای سایت از طریق کامنت گذاری
3- افزایش ترافیک سایت (برای دریافت پاسخ سوالات و خواندن نظرات دیگران)
4- افزایش فرصت لینک دهی داخلی
5- بالا رفتن ارزش سایت
6- یافتن ایده های جدید برای محتوای وبلاگ

چطور می توانیم کامنت های بیشتری از کاربران بگیریم؟

همه کاربرانی که وارد سایت می شوند، تمایلی برای ثبت نظر یا پرسیدن سوال ندارند. شما با استفاده از یکسری تکنیک ها می توانید کاربران را تشویق کنید تا کامنت بگذارند. برای این منظور ابتدا یک محتوای متنی یا ویدئویی را تولید کنید و با استفاده از کلمات مناسب، خواننده را تشویق نمایید که ادامه مطلب را بخواند. در قسمت های مختلف محتوا به کاربر یاداوری کنید تا سوالات خود را در انتهای متن مطرح نماید. به او اطمینان دهید که در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ سوالات او را می دهید. این استراتژی خوبی برای گرفتن کامنت از کاربران در سایت های آموزشی است. در سایت های فروشگاهی، از آنها بخواهید تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را درباره ی خرید محصولات و نوع خدمات مجموعه شما در قسمت کامنت صفحه وارد کنند. حتما نظرات، پیشنهادات و انتقادات آن ها را مطالعه نمایید و برای رفع نواقص آن ها تلاش کنید. این کار باعث جلب اعتماد کاربران می شود.

روش های افزایش میزان کامنت های سایت

یکی از روش های موثر در افزایش میزان کامنت سایت، توجه به نظرات کاربران است. برای سوالات و نظرات کاربران ارزش قائل شوید و به آن ها اطمینان دهید که در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ آن ها را می دهید.
تولید یک محتوای ارزشمند هم می تواند توجه کاربران را جلب کند. محتوایی که به نیازهای مخاطب توجه داشته باشد، ارزش بیشتری دارد. کاربران با مطالعه ی یک محتوای با کیفیت احساس خوبی می کنند و کامنت های مفیدی برای آن می گذارند.
در یک روش دیگر، می توانید با پرسیدن سوال از کاربران، آنها را ترغیب کنید تا کامنت بگذارند. سوالی درباره ی موضوع مقاله بپرسید و از خوانندگان بخواهید تا نظرات و تجربیات خود را مطرح کنند.

چطور می توانید از کامنت های بی کیفیت جلوگیری کنید؟


برخی از کاربران در کامنت های خود از حرف های غیر محترمانه، انتقادهای بسیار شدید و یا لینک های تبلیغاتی استفاده می کنند. این موارد که به عنوان کامنت های بی کیفیت شناخته می شوند، تاثیر مخربی روی سایت می گذارند. بنابراین باید کاری کنید که این کامنت ها هرگز در سایت وجود نداشته باشند. البته نمی توانید مانع از ایجاد چنین کامنت هایی شوید. اما می توانید از نمایش آن ها برای عموم جلوگیری کنید. این کار را از طریق مسدود کردن کامنت های بی کیفیت یا انتخاب ادمین برای سایت انجام دهید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره ی تاثیر کامنت ها بر سئو سایت صحبت کردیم. اگر سوالی در این مورد برای شما پیش آمده است می توانید در قسمت نظرات (پایین صفحه) بپرسید تا در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده شود. شما عزیزان می توانید با مطالعه ی مقالات مختلف در زمینه سئو و طراحی سایت، اطلاعات مفیدی به دست آورید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است