سئو ویدئو

میزان پیشرفت خواندن شما

ویدیوها بدون شک قدرتمندترین ابزار بازاریابی محتوا برای شما هستند. ایجاد یک ویدیوی بهینه اولین گام به سوی یک کمپین بازاریابی ویدیویی موفق است.

بهینه‌سازی ویدیو به معنای استفاده از مجموعه‌ای از فناوری‌ها برای ارائه یک تجربه تماشای عالی و در عین حال کاهش میزان مصرف پهنای باند شبکه است. باید بهترین شیوه های سئو ویدیو را برای پیاده سازی در استراتژی محتوای ویدیویی خود بدانید.

سئوی ویدئو چیست؟

سئوی ویدیو (vSEO) فرآیند بهبود رتبه یا دیده شدن یک ویدیو در موتورهای جستجوی است که اجازه می دهد محتوای ویدیویی در صفحه اول نتایج نشان داده شود. این فرآیند شامل ایجاد ابرداده ویدیویی مرتبط با آنچه مردم در جستجوی آن هستند، می شود. انجام این کار منجر به حداکثر دید و افزایش ترافیک محتوای ویدیویی شما می شود.

سئو ویدئو

دو مورد از مهمترین عناصر بهینه سازی ویدیو عبارتند از:

  • نمایه شدن ویدیوهای شما: موتورهای جستجو به طور کامل قادر به درک تمام اطلاعات مرتبط در ویدیوهای تعبیه شده در یک وب سایت نیستند. به همین دلیل، برای ایندکس کردن محتوای ویدیویی خود باید کاری اساسی انجام دهید.
  • رتبه بندی ویدیوهای خود در SERP: رتبه بندی ویدیوهای شما منجر به ترافیک بیشتر برای ویدیوهای شما می شود و در نهایت منجر به رشد مخاطبان و کسب و کار شما می شود.

سئو ویدئو چیست؟

در این مقاله نحوه دستیابی به هر دو را بررسی خواهیم کرد.

چرا سئوی ویدئو مهم است؟

ویدئو به سرعت به دیگر محتوای آنلاین ترجیح داده می شود. با تحقیقاتی که نشان می‌دهد بیش از ۱ میلیارد ساعت ویدیو فقط در یوتیوب تماشا می‌شود، نادیده گرفتن ویدیو به معنای از دست دادن بخش بزرگی از بازار است. همین تحقیقات نشان می‌دهد که تولید ویدیو در چند سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است. البته، برای اطمینان از موفقیت بازاریابی ویدئویی خود، باید روی ایجاد محتوای با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید. خوشبختانه، با پیشرفت‌های فناوری، انجام این کار سخت یا پرهزینه نیست. حتی می‌توانید با استفاده از یک گوشی هوشمند و نرم‌افزار ویرایش ویدیوی خوب، فیلم‌هایی با کیفیت بالا ایجاد کنید.

چرا سئو ویدئو مهم است؟

با این 8 نکته در سئو ویدیو، بازدید ویدیوهای خود را افزایش دهید

بازاریابی ویدئویی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مؤثرترین راه‌های دستیابی به مخاطبان است. شما باید روی توسعه و استقرار یک استراتژی سئوی ویدیویی موثر سرمایه‌گذاری کنید که باعث می‌شود شما در رتبه اول SERP‌ها قرار بگیرید. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در انجام این کار وجود دارد:

1. پلتفرم هاست ویدیوی خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

یکی از اولین گام ها برای اطمینان از اینکه ویدیوهای شما رتبه خوبی دارند یا خیر، میزبانی آنها بر روی پلتفرم مناسب است. برای انتخاب پلتفرم مناسب، باید مشخص کنید که هدف ویدیوی شما چیست. اگر رهبری فکری هدف نهایی شماست، پلتفرم هایی مانند یوتیوب و ویمئو به خوبی به شما خدمت خواهند کرد. اگر هدف شما تولید ترافیک است، استفاده از پلتفرم‌های ویدیویی مانند Vimeo، Vidyard، Wistia و … توصیه می‌شود. آنها به شما این امکان را می دهند که ویدیوها را در وب سایت خود میزبانی کنید. در نتیجه، وقتی مردم ویدیوهای شما را در SERP ها کشف می کنند، تمام ترافیک مستقیماً به وب سایت شما می رود.

پلتفرم های سئو ویدئو

میزبانی ویدیوها در وب سایت خود نیز تجربه کاربری را افزایش می دهد زیرا مردم پس از تماشای ویدیوی شما مجبور به جستجوی وب سایت شما نخواهند بود.

2. یافتن و فهرست بندی های ویدیو خود را آسان کنید.

هنگامی که ویدیوی خود را روی پلتفرم مناسب میزبانی کردید، باید جستجو و فهرست بندی ویدیوهای خود را برای موتورهای جستجو آسان کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که برای هر ویدیو یک صفحه اختصاصی در وب سایت خود ایجاد کنید. وقتی ویدیوی خود را در آن صفحه جاسازی می کنید، ویدیوی خود را در یک تگ HTML قرار دهید تا موتورهای جستجو بتوانند به راحتی ویدیو را در صفحه وب شما شناسایی کنند.

3. عنوان و شرح ویدیویی جذاب بسازید.

عنوان ها شما نقش مهمی در کمک به رتبه بندی ویدیو های شما دارند. عنوان بهینه شده با کلمات کلیدی، درک موضوع ویدیوی شما را برای موتورهای جستجو آسان می کند. همچنین به متقاعد کردن کاربران برای کلیک کردن و تماشای ویدیوی شما کمک می کند اگر:

  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی شما به درستی انجام شده باشد.
  • عنوان شما نوید پاسخ به یک سوال یا حل یک مشکل را بدهد.

عنوان و شرح سئو ویدئو

علاوه بر عنوان ویدیوی خود، عنصر دیگری که باید با دقت بسازید، توضیحات ویدیوی شما است. توضیحات خود را به گونه ای بنویسید که جذاب باشد و جستجوگران را متقاعد کند که روی پیوند شما در نتایج جستجو کلیک کنند. عنوان، توضیحات و سایر عناصر ابرداده شما (مانند توضیحات متا) به افزایش نرخ کلیک شما کمک می کند و در سئوی شما را بهتر می کند.

4. رونوشت ویدئویی بهینه شده را منتشر کنید.

برای افزایش شانس مشاهده بیشتر ویدیوی خود در جستجو، باید رونوشت ویدیویی بهینه شده را در صفحه ای که ویدیوی شما تعبیه شده است منتشر کنید. یکی از بزرگترین مزایای رونوشت ویدیو این است که مانند کپی صفحه عمل می کند. درست مانند یک صفحه متنی معمولی، می‌توانید رونوشت ویدیوی خود را با استفاده از موارد زیر بهینه کنید:

  • از جمله کلیدواژه تمرکز شما و انواع مترادف های آن
  • مطابقت کپی شما با قصد کاربر
  • در صورت لزوم، تگ‌های صفحه بهینه‌ سازی شده برای کلمات کلیدی را اضافه کنید.

رونوشت سئو ویدئو

رونوشت ویدیو به شما شانس بیشتری برای ایندکس شدن ویدیو می دهد زیرا به موتورهای جستجو نشان می دهد که ویدیوی شما در مورد چیست.

5. سئوی ویدیوی خود را با نقشه سایت ویدیویی(site map) تقویت کنید.

نقشه سایت صفحه ای است که اطلاعاتی در مورد صفحات و فایل های وب سایت شما ارائه می دهد. هنگام طراحی استراتژی بازاریابی ویدئویی، باید نقشه سایت ویدیویی را نیز به سایت خود اضافه کنید. سایت مپ راهی عالی برای کمک به موتورهای جستجو برای یافتن و درک محتوای ویدیوی شما است، به خصوص که موتورهای جستجو نمی توانند محتوای ویدیویی را کامل درک کنند.
خوشبختانه، ایجاد یک نقشه سایت ویدیویی با ابزار قدرتمندی مانند AIOSEO بسیار آسان است. برای شروع، به داشبورد AIOSEO خود بروید و نقشه سایت را انتخاب کنید. گزینه Video Sitemap را انتخاب کرده و روی Activate Video Sitemap کلیک کنید.

6. ریز عکسهای ویدیویی (Thumbnails) جذاب و چشم نواز طراحی کنید.

در حالی که تصاویر بندانگشتی مستقیماً بر سئو تأثیر نمی گذارند ولی تأثیر غیرمستقیمی بر نحوه رتبه بندی ویدیوهای شما توسط موتورهای جستجو دارند. تصاویر کوچک جذاب به افزایش نرخ کلیک شما کمک می کند و به موتورهای جستجو نشان می دهد که جستجوگران محتوای شما را ارزشمند می دانند.

7. برای صفحات ویدیوی خود پیوند ایجاد کنید.

پیوندها اجزای سازنده اینترنت هستند. به همین دلیل است که باید یک استراتژی ساخت لینک طراحی شده برای تقویت بازاریابی محتوای ویدیویی خود داشته باشید. این استراتژی باید شامل موارد زیر باشد:

  • لینک های داخلی
  • لینک های خارجی
  • بک لینک ها

8. یک استراتژی تبلیغات ویدئویی تاثیر گذار داشته باشید.

نتیجه افزایش ترافیک، افزایش سئو است. به همین دلیل یکی از عناصر سئوی ویدیویی که باید در استراتژی خود بگنجانید، ارتقای محتوای ویدیویی است. ارتقای محتوا یعنی استفاده استراتژیک از کانال‌های دیگر، علاوه بر جستجوی گوگل (و سایر موتورهای جستجو) برای نمایش محتوای شما در مقابل مخاطبان هدف است. این موضوع به هدایت ترافیک مرتبط به سایت شما کمک می کند.

استراتژی سئو ویدئو

سخن پایانی

مهم نیست که چقدر ویدیوی شما شگفت انگیز است، برای مشاهده آن توسط افراد مناسب باید آن را به شدت تبلیغ کنید. این جایی است که اکثر مشاغل کوچک کوتاهی می کنند. آنها محتوای استثنایی تولید می کنند و از بازاریابی آن غفلت می کنند.
رتبه بندی ویدیوهای شما در جستجو، به یک عنصر حیاتی در استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی تبدیل شده است. با استفاده از 8 نکته سئوی ویدیویی که در بالا ذکر شد، رتبه بندی ویدیوهای شما چندان دشوار نخواهد بود. AIOSEO ابزاری است که به شما کمک می کند تا بهترین شیوه های سئو را در وب سایت و محتوای خود پیاده سازی کنید. همچنین به بهینه ‌سازی اشتراک‌های اجتماعی برای تعامل بهتر کمک می‌کند و منجر به جذب ترافیک بیشتر به ویدیوهای شما می شود.

خب، به انتهای مقاله سئو ویدیو رسیدیم. در این مقاله علاوه بر 8 راهکار بهینه کردن ویدیوهای در نتایج جستجو، با یک سری از تکنیک های اصلی و خاص سئو ویدئو هم آشنا شدیم. برای دریافت پشتیبانی سئو در زمینه سئو ویدئو، سئو سایت و سئو تضمینی می توانید از مشاوران و کارشناسان ما در تیم سئوهاما کمک بگیرید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است