سئو اینستاگرام و افزایش بازدید

میزان پیشرفت خواندن شما

سئو اینستاگرام

در نوامبر 2020، اینستاگرام به‌روزرسانی بسیار مهمی را در عملکرد جستجوی خود انجام داد. به جای اینکه فقط بتوانید نمایه ها، هشتگ ها و مکان ها را جستجو کنید، اکنون می توانید کلمات کلیدی را جستجو کنید و همه پست هایی که شامل کلمات هستند، نشان داده می شود..

این تغییرات نشان دهنده ی دو چیز هستند: اول اینکه الگوریتم اینستاگرام تغییر کرده است و دوم این که سئو اینستاگرام باید بخشی از استراتژی بازاریابی باشد. همه ما با سئو برای گوگل آشنا هستیم، اما باید به خاطر داشته باشیم که پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیز به طور گسترده ای از الگوریتم های جستجو استفاده می کنند! با توجه به این تغییرات جستجوی گسترده در اینستاگرام، بهینه‌سازی پروفایل و پست‌ها راهی عالی برای افزایش تعداد بازدیدها نسبت به رقبا است. اکنون علاوه بر برچسب‌ها، حساب‌ها و افراد، گزینه «Top» نیز در قسمت جستجوی نتایج مشاهده می شود.

سئو اینستاگرام

در این مقاله به توضیح در باره ی سئوی اینستاگرام، علت اهمیت آن و پنج مرحله برای بهینه سازی حساب اینستاگرام برای جستجو می پردازیم.
1.    کلمات کلیدی خود را شناسایی کنید
2.    KPI های خود را شناسایی کنید
3.    بیوگرافی خود را بهینه کنید
4.    توضیحات پست خود را بهینه کنید (کپشن، هشتگ)
5.    متن جایگزین اضافه کنید

سئو اینستاگرام چیست؟

سئوی اینستاگرام، فرآیند بهینه سازی محتوای شما به منظور رتبه بالاتر در نتایج جستجوی اینستاگرام است. البته ممکن است محتوای شما مانند پخش زنده یا تبلیغات جذابیت نداشته باشد، اما به اندازه هر چیز دیگری ارزش وقت شما را دارد. با پیروی از بهترین شیوه های سئو اینستاگرام شانس خود را برای کشف شدن توسط کاربرانی که کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت شما را جستجو می کنند افزایش می دهید. یعنی بازدید بیشتر، لایک بیشتر و فالوور بیشتر!
برای نمونه از موضوع باغبانی استفاده می کنیم. “باغبانی” را در نوار جستجوی اینستاگرام تایپ کنید:

سئو اینستاگرام

روی «مشاهده بیشتر» کلیک کنید، و فهرست عبارت‌های جستجوی پیشنهادی گسترش می‌یابد:

سئوی اینستاگرام

با انتخاب «ایده‌های باغبانی» به این صفحه می‌روید:

سئوی اینستاگرام

و اگر بخواهید روی نتیجه بالا کلیک کنید – تصویری که در گوشه سمت چپ بالا، درست زیر کلمه “سبزیجات” قرار دارد – به این پست آورده می شوید:

سئو اینستاگرام

عکس خوبی است ولی اگر بخواهید به صفحه ای که آن را ارسال کرده است بروید، می بینید که متعلق به یک تجارت کوچک است. این کسب‌وکار به‌جای خرید یک آگهی، به سادگی با بهینه‌سازی محتوا برای یک کلمه کلیدی: «ایده‌های باغبانی» افراد را از کالاهای خود آگاه کرد.

سئو اینستاگرام

خرید تبلیغات در اینستاگرام یک تاکتیک فوق العاده موثر برای بسیاری از مشاغل است. به این ترتیب، سئوی اینستاگرام باید به عنوان مکمل تبلیغات اینستاگرام استفاده شود، نه به عنوان جایگزینی برای آن. همچنین باید توجه داشته باشیم که سئو اینستاگرام منحصراً مربوط به رتبه بندی پست های فردی برای کلمات کلیدی طولانی (مثلاً ایده های باغبانی) نیست. به عنوان یک کاربر، به جای گسترش فهرست جستجوهای پیشنهادی، می توانید به سادگی به یکی از این پروفایل های مربوط به باغبانی بروید. قرار گرفتن پروفایل های خاص در بالای لیست تصادفی نیست.

سئو اینستاگرام

چرا سئو اینستاگرام مهم است؟

سئوی اینستاگرام مهم است چون به شما امکان می دهد با افرادی که محتوای مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می کنند ارتباط برقرار کنید.
هر بار که یک کاربر کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را تایپ می کند، فرصتی برای ایجاد تأثیر مثبت و جذب ترافیک با کیفیت بالا دارید. سئوی اینستاگرام کلید سرمایه گذاری بر روی این فرصت ها است.
یک سوال مهم این است که آیا مردم واقعاً از اینستاگرام برای تعامل با مشاغل به این روش استفاده می کنند؟ آیا واقعاً ارزش دارد که محتوای خود را برای رتبه بالاتر در نتایج جستجو بهینه کنید؟
بله! طبق گزارش AdEspresso، روزانه بیش از 200 میلیون کاربر اینستاگرام از پروفایل های تجاری بازدید می کنند. 66 درصد از این بازدیدها از سوی کاربرانی است که پروفایل هایی را که بازدید می کنند، دنبال نمی کنند. 60 درصد از تمام کاربران اینستاگرام می گویند که از طریق این پلتفرم با محصولات جدید آشنا شده اند. بسیاری از مردم اینستاگرام را راهی برای کشف مشاغل جدید، برندهای جدید و محصولات جدید می دانند.
جستجوی کلمات کلیدی خاص تنها یکی از چندین روشی است که کاربران کسب و کارهای جدید را کشف می کنند. تبلیغات اینستاگرام باعث معرفی می شود و تب Explore نیز این کار را انجام می دهد. به عبارت دیگر، سئوی اینستاگرام همه چیز نیست.

معرفی کسب و کار به کمک سئو اینستاگرام

5 نکته برای موفقیت در سئو اینستاگرام

1.    کلمات کلیدی خود را شناسایی و اولویت بندی کنید

برای کدام کلمات کلیدی می خواهید رتبه بندی شوید؟ قبل از ایجاد یک تغییر در پروفایل یا محتوای اینستاگرام خود، پاسخ به این سوال کاملا ضروری است. برای یافتن کلمات کلیدی اینستاگرام می توانید از ابزارهای معمولی تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید، مانند:

  • ابزار کلمه کلیدی رایگان WordStream
  • SEMRush
  • اهرفس (Ahrefs)

به خاطر داشته باشید که آنچه دنبال کنندگان شما در اینستاگرام جستجو می کنند ممکن است با چیزی که در گوگل جستجو می کنند یکی نباشد. در این زمینه، شاید بهتر باشد از ابزار هشتگ استفاده کنید، مانند:

  • ابزار هشتگ اینستاگرام Keyword.io
  • ابزار تولید کننده هشتگ Ingramer

بین کلمات کلیدی گسترده و خاص تمایز قائل شوید

مطمئن شوید که بین کلمات کلیدی گسترده و اصطلاحات اصلی و کلمات کلیدی خاص تمایز قائل شوید.

  • عبارات اصلی (مثلاً باغبانی) به طور مکرر جستجو می شوند و معمولاً هدف تجاری پایینی را در ذهن کاربر نشان می دهند.
  • کلمات کلیدی خاص (مثلاً ایده های باغبانی) به ندرت جستجو می شوند و معمولاً هدف تجاری بالایی را در ذهن کاربر نشان می دهند.

کدام یک برای شما مهم تر است: افزایش ترافیک صفحه خود یا افزایش نرخ فروش؟ اگر اولی باشد، احتمالاً عبارات اصلی را به کلمات کلیدی خاص اولویت می دهید. اگر دومی باشد، احتمالاً عکس آن را انجام خواهید داد.
ممکن است هر دو هدف را در نظر داشته باشید. یعنی می خواهید ترافیک پروفایل خود را افزایش دهید تا فروش بیشتری داشته باشید. در این صورت نیاز دارید محتوای خود را هم برای اصطلاحات اصلی و هم برای کلمات کلیدی طولانی بهینه می‌کنید.

2. KPI ها را برای بررسی میزان تاثیرگذاری، در نظر بگیرید.

یک سوال دیگر وجود دارد که باید قبل از شروع بهینه سازی به آن پاسخ دهید: چگونه می خواهید میزان تلاش های سئو اینستاگرام خود را اندازه گیری کنید؟ اندازه‌گیری میزان تلاش، بخشی ضروری از فرآیند است، زیرا به شما امکان می‌دهد تعیین کنید کدام بهینه‌سازی ناموفق است.

مطمئن شوید که چند شاخص کلیدی عملکرد (KPI) دارید. با Instagram Insights – ابزار تجزیه و تحلیل بومی که همراه با صفحه کسب و کار شما ارائه می شود – می توانید KPIهایی را ردیابی کنید:

  • میزان تاثیر سئو اینستاگرام
  • دست یابی
  • بازدید از پروفایل
  • بازدیدکنندگان/دنبال کنندگان
  • کلیک های وب سایت

معیار های سئو اینستاگرام

3. نمایه خود را بهینه کنید (نام کاربری و بیوگرافی)

اکنون که می دانید کلمات کلیدی کدام اند و چگونه می خواهید ROI خود را بررسی کنید، زمان آن رسیده است که هم صفحه خود و هم پست های فردی خود را بهینه کنید. بیایید با صفحه شما شروع کنیم، نام کاربری و بیوگرافی باید بهینه باشد. انتخاب نام کاربری ساده است، باید کلیدواژه ای را که با ارزش است انتخاب کنید. در مثال زیر، واضح است که شخصی که این صفحه را دارد، می‌خواهد برای «ایده‌های باغبانی» رتبه‌بندی شود.

نام کاربری سئو اینستاگرام

سوالی که پرسیده می شود این است که: اگر قبلاً یک نام تجاری تثبیت شده داشته باشید، اگر نامی که انتخاب کرده اید کلمه کلیدی اصلی شما را در بر نگیرد، چه؟ خوشبختانه اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که بین نام تجاری و نام کاربری خود تفاوت قائل شوید:

نام تجاری سئو اینستاگرام

سعی کنید نام تجاری و کلمه کلیدی اصلی خود را در نام کاربری خود بگنجانید. به عنوان مثال، اگر صاحب یک تجارت الکترونیک به نام Nellie’s هستید و سعی می‌کردید برای «کلاه زمستانی» رتبه‌بندی کنید، نام کاربری اینستاگرام شما می‌تواند «winterhatsbynellie» یا «nellieswinterhats» باشد.

4. پست های فردی خود را بهینه کنید (کپشن ها، هشتگ ها)

آیا بهینه سازی هر پست به اندازه بهینه سازی نام کاربری و بیو مهم است؟ نه، احتمالا نه.

بهینه سازی پست های سئو اینستاگرام

اگر شخصی که این عکس را پست کرده است از عنوان برای هدف قرار دادن “ایده های باغبانی” استفاده نمی کرد، ممکن است هرگز به صفحه، وب سایت یا محصولاتش برخورد نکرده باشیم. همانطور که می دانید، هشتگ گذاری در رتبه بندی این پست برای “ایده های باغبانی” نقش داشته است. با این حال، این به وضوح تنها کلیدواژه مورد هدف شخص پشت پست نبود.

به طور کلی، هنگامی که یک پست فردی را بهینه می کنید، باید:

  • از بدنه اصلی عنوان برای هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی با ارزش بالا استفاده کنید.
  • برای تقویت آن کلمه کلیدی و هدف قرار دادن کلمات کلیدی فرعی از هشتگ استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید پستی را که برای «ایده‌های باغبانی» رتبه‌بندی می‌شود، بیشتر بهینه کنید، می‌توانید جمله دومی را به متن اصلی عنوان اضافه کنید: «باغ زیبای پشت بام در نیویورک. برای #ایده های باغبانی بیشتر صفحه ما را بررسی کنید!»

هرچه در کپشن خود توضیح بیشتری داشته باشید، پست شما برای سئو اینستاگرام بهتر بهینه می شود. در حالی که الگوریتم در حال حاضر فقط از اصطلاحات کلی پشتیبانی می کند، شکی نیست که در طول زمان بیشتر و بیشتر پیشرفته خواهد شد.

5. متن جایگزین را به تصاویر اضافه کنید

شما در مورد متن جایگزین برای بهینه سازی تصاویر وب سایت و وبلاگ می دانید، این پزینه برای تصاویر اینستاگرام نیز وجود دارد. هنگامی که تصویری را اضافه کردید و به صفحه عنوان آورده شدید، “تنظیمات پیشرفته” را انتخاب کنید.

متن جایگزین سئو اینستاگرام

به بخش «دسترسی» بروید و متن جایگزین خود را از آنجا اضافه کنید.

از سئو اینستاگرام غافل نشوید!

سئوی اینستاگرام یک تاکتیک بی‌هزینه و تاثیرگذار برای هر کسی است که می‌خواهد بازدید خود را افزایش دهد، ترافیک پروفایل/وب‌سایت خود را افزایش دهد و افراد بیشتری را جذب کند. اگر متعهد به استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان موتور رشد کسب و کار خود هستید، سئوی اینستاگرام یک کار بیهوده است. با این حال تیم سئو هاما در زمینه سئو اینستاگرام، سئو سایت و راهنمایی برای راه اندازی کسب و کارتان آماده ارائه خدمات می باشد.

منبع:

5 Instagram SEO Tactics to Rank Higher in the Feed

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است