تفاوت لینک فالو و نوفالو در چیست ؟

میزان پیشرفت خواندن شما

تفاوت لینک فالو و نوفالو در چیست؟

تفاوت لینک فالو و نوفالو در چیست؟ لینک های فالو (dofollow) و نوفالو (nofollow) نقش مهمی در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو دارند. با استفاده از این لینک ها می توان صفحات سایت های مختلف را به هم پیوند داد. بک لینک ها جزء سئوی خارجی به شمار می روند و تاثیر زیادی در موفقیت هر وبسایت دارند.

به دو روش می توان یک وب سایت را به سایت دیگری لینک دارد. راه اول یک لینک dofollow و راه دوم یک لینک nofollow است. اگرچه هر دو نوع لینک به یک هدف یعنی پیوند از سایت مبدا به سایت مقصد دست می یابند، اما دو چیز متفاوت را به موتور جستجو می گویند. در این مقاله می خواهیم در مورد تفاوت ها و موارد استفاده بک لینک های dofollow و nofollow صحبت کنیم.

تفاوت لینک فالو و نوفالو در چیست؟

تفاوت لینک فالو و نوفالو

بک لینک فالو یا دوفالو چیست؟

لینک dofollow لینکی است که با انتقال اعتبار سایت مبدا به سایت مقصد موجب بهبود سئوی سایت می شود. به این گذر از اختیار، «آب پیوند یا ارزش پیوند» می گویند. آب پیوند، یک عامل در رتبه بندی موتور جستجو می باشد که بر اساس این الگوریتم، پیوندهای خاصی می توانند اعتبار و ارزش یک صفحه را به صفحه دیگری منتقل کنند. ارزش پیوند یا آب پیوند به عوامل مختلفی مانند اقتدار صفحه پیوند دهنده، ارتباط موضوعی محتوا، وضعیت HTTP و … بستگی دارد. به دست آوردن بک لینک های dofollow به بهبود اعتبار دامنه وب سایت یا رتبه بندی دامنه کمک می کند که این امر نقش مهمی در بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی دارد.

تفاوت لینک فالو و نوفالو

بک لینک Nofollow چیست؟

لینک نوفالو یا بک لینک، پیوندی است که اعتبار سایت به وسیله آن منتقل نمی شود. این لینک ها از نظر سئو کمکی نمی کنند. برای ایجاد لینک nofollow، هنگام لینک دادن به یک وب سایت، rel=”nofollow” را به کد اضافه کنید.

چه زمانی باید از بک لینک Nofollow استفاده کرد؟

زمانی که نمی‌خواهید ارزش پیوند را به وب‌سایت لینک داده شده تأیید کنید، باید از بک‌لینک nofollow استفاده کنید. به عنوان مثال، بک لینک های nofollow برای اولین بار توسط موتورهای جستجو در سال 2005 شناسایی شدند، زمانی که هرزنامه نظرات به یک مسئله تبدیل شد. مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانستند لینک‌هایی را در قسمت‌های نظر nofollow ایجاد کنند تا وب‌سایت از ارسال نظرات هرزنامه با پیوندها سود نبرد. موقعیت های دیگری که ممکن است بخواهید از پیوند nofollow استفاده کنید، برای پیوندهای حمایت شده، پیوندهای وابسته یا محتوای تولید شده توسط کاربر است.

آیا لینک های Nofollow بد هستند؟

خیر، به دست آوردن لینک های nofollow چیز بدی نیست. اگر چه شما از مزایای کامل سئوی لینک dofollow بهره نمی‌برید، لینک‌های nofollow می‌توانند برای وب‌سایت شما ترافیک ایجاد کنند و همچنین سبد بک لینک شما را متنوع کنند. یک پروفایل بک لینک طبیعی شامل توزیعی از بک لینک های dofollow و nofollow است.

تفاوت لینک فالو و نوفالو

چگونه بفهمیم که یک لینک Dofollow است؟

برای بررسی اینکه آیا یک لینک dofollow یا nofollow است، می توانید به سادگی پیوند را در مرورگر بررسی نمایید و کد HTML را ارزیابی کنید. برای انجام این کار، روی پیوند موجود در مرورگر کلیک راست کرده و “Inspect” را انتخاب کنید. با این کار کد HTML مرتبط با آن پیوند ظاهر می شود. اگر rel=”nofollow” را مشاهده کردید، لینک یک لینک nofollow است. اگر rel=”nofollow” را نمی بینید، لینک یک لینک dofollow است. علاوه بر استفاده از ابزار inspect، می توانید از ابزار تحلیل بک لینک مانند Ahrefs یا Moz استفاده کنید.

جمع بندی

بک لینک های دافالو و بک لینک های نوفالو دو راه برای شناسایی یک لینک هستند و به گوگل می گویند که چگونه وب سایتی را که لینک می کنید به وب سایت شما مرتبط کند. لینک‌های Dofollow راهی برای انتقال اعتبار به یک وب‌سایت هستند، در حالی که پیوند nofollow روی آب پیوند (ارزش پیوند) منتقل نمی‌شود. لینک های فالو را می توان برای محتواهای مرتبط، مطالب مفید برای بازدیدکنندگان و لینک های داخلی سایت به کار برد. برای مطالب نامرتبط، کامنت ها، لینک های فوتر سایت، لینک های اسپانسر و لینک های تبلیغاتی هم می توان از لینک های نوفالو استفاده کرد.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است