بهبود سئو سایت به همراه 17 روش موثر در افزایش سئو سایت

میزان پیشرفت خواندن شما

بهبود سئو سایت موضوع مهمی است که بعد از راه اندازی سایت باید به آن توجه کرد. در این میان، طراحی و ساختار سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف از راه اندازی وب سایت، افزایش ترافیک و اعتبار سایت می باشد. برای رسیدن به این هدف باید سئو سایت را ارتقا داد. بهبود ساختار سایت تاثیر بسزایی در بهبود سئو سایت و کسب جایگاه برتر در نتایج موتورهای جستجو دارد..

راهکارهای ارتقاء و بهبود سئو سایت

برای بهبود سئو سایت روش های مختلفی وجود دارد. اما برخی از این روش ها فقط بر روی سئوی یک صفحه از سایت موثر هستند. با این حال، می توانند سئوی کلی وب سایت را افزایش دهند.

1- بهبود کیفیت محتوای وب سایت :


بهبود ساختار و کیفیت محتوای وب سایت تاثیر مثبتی بر روی تجربه کاربری بازدیدکنندگان دارد. کیفیت محتوا، چینش صفحات و لینک سازی داخلی بین صفحات مختلف وب سایت جزء مواردی هستند که برای گوگل اهمیت دارند. یک محتوای غنی در نقش پادشاه وب سایت است. به همین علت، موفقیت یک وب سایت در گرو تولید محتوای ارزشمند، جدید و بهینه می باشد. بهتر است برای انتشار محتوای سایت از تکنیک pillar ، cluster یا کرنر استون استفاده نمایید. تکنیک آسمان خراش هم گزینه ی مناسبی برای ساختار مقالات می باشد.

2- بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب سایت :

یکی از عوامل موثر در رتبه بندی وب سایت ها، سرعت لود صفحات آنها است. به نظر می رسد که گوگل، رتبه ی بهتری به وب سایت های پر سرعت می دهد. سرعت بالا تاثیر مثبتی بر تجربه ی کاربری بازدیدکنندگان دارد. استانداردی که برای بارگذاری هر صفحه در نظر گرفته شده است، 4 ثانیه می باشد. اگر زمان بارگذاری صفحات وب سایت بیش از این مقدار باشد، نرخ پرش را افزایش می دهد. در این حالت، وب سایت موردنظر، کاربران زیادی را از دست می دهد. سئوکاران برای بهبود سرعت لود صفحات وب سایت از تکنیک بارگذاری تنبل، کش صفحات و فشرده کردن کدها استفاده می کنند. البته اینها تنها راه حل های این مشکل نیستند. در سایت های وردپرسی، افزونه های مختلفی وجود دارند که با نصب آنها می توان سرعت سایت را افزایش داد.

3- انتخاب کلمات کلیدی مناسب :


یکی از روش های موثر در بهبود سئو سایت، انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای هر کسب و کار است. سئوکاران حرفه ای با انتخاب کلید واژه های اصلی و تولید محتوای جذاب در این زمینه، نقش مهمی در سئو سایت ایفا می کنند. با توجه به کلمات کلیدی می توان یک استراتژی تولید محتوا تنظیم نمود. روش های زیادی برای استخراج این کلمات وجود دارند. سئوکاران با استفاده از ابزارهای گوناگون، کلمات کلیدی مناسب را پیدا می کنند.

4- بهبود سایت با استفاده از سئو تصاویر:

سئوی تصاویر یا بهینه سازی آنها یکی از راهکارهای موثر در ارتقاء سئو سایت است. ربات های گوگل علاوه بر محتوای متنی وب سایت ها، تصاویر، ویدئو، پادکست و … را نیز بررسی می کنند. این موارد می توانند باعث نمره مثبت یا منفی برای وب سایت شوند. توصیه می شود تا قبل از قرار دادن تصاویر در سایت، حجم آنها را کاهش دهید. این کار تاثیر مثبتی در سرعت بارگذاری سایت دارد. یکی از ویژگی های تصاویر، تگ alt آنها است. این تگ، یک نوشته ی جایگزین است که اگر تصاویر به هر دلیلی بارگذاری نشدند، جایگزین آن شوند. استفاده از کلمات کلیدی در این نوشته ها، مورد توجه گوگل قرار می گیرد. ممکن است در تصاویر جستجو شده در صفحات نتایج گوگل مشاهده می شوند.

5- سئو یا بهینه سازی کدهای سایت :

اگر استانداردهای کدنویسی در طراحی صفحات سایت رعایت شوند، تاثیر مهمی در بهبود سئو سایت می گذارند. کدنویسی سایت باید به صورت ساده و بهینه انجام شود و هیچ گونه مشکلی در زیر ساخت ها و کدهای HTML وجود نداشته باشد. این امر در بهبود سئو سایت و افزایش سرعت لود صفحات آن موثر است.
نکات مهم برای جلوگیری از بروز مشکل در کدهای سایت
– عدم استفاده از کدهای java script به صورت inline
– استفاده نکردن از نسخه های قدیمی html و css
– توجه به تگ های اصلی مانند تگ title

6- بهبود سئو سایت به وسیله لینک داخلی :


استفاده از لینک داخلی موجب بهبود سئو سایت می شود. اگر لینک دهی داخلی به درستی انجام شود، اعتبار صفحه افزایش می یابد. سئوکاران با رعایت اصول استاندارد لینک گذاری، باعث هدایت کاربران به صفحات ارزشمند سایت می شوند. برای لینک سازی صفحات اصلی از کلمات کلیدی دقیق استفاده می شود. اگر لینک های صفحات دارای ویژگی فالو باشند، اعتبار آنها به درستی منتقل می گردد.

7- بهبود سئو سایت با لینک سازی خارجی :

ربات های گوگل در بین صفحات وب سایت ها حرکت می کنند و مطالب آنها را مورد بررسی قرار می دهند. سپس، به دنبال یک منبع معتبر برای تایید محتوا می گردند. هنگامی که در سایت یا بلاگ هایی که نزد گوگل معتبر هستند، از وب سایت شما صحبت می شود، گوگل محتوای سایت شما را نیز تایید می کند. برای لینک سازی طبیعی می توان از رپورتاژ آگهی، بک لینک های کامنتی، خرید بک لینک و … استفاده نمود.

8- ریسپانسیو بودن سایت :


ریسپانسیو بودن یا طراحی واکنشگر وب سایت تاثیر زیادی در بهبود سئو سایت دارد. این فاکتور باعث می شود تا ظاهر صفحات وب سایت متناسب با اندازه مرورگر کاربران تغییر کند. در این حالت، صفحات وب در دستگاه های مختلف (کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی موبایل و …) مناسب و بهینه می شود. امروزه افراد زیادی از گوشی موبایل استفاده می کنند. بهینه سازی صفحه موبایل نکته ی مهمی در بهبود سئو سایت است.

9- توجه به قالب بندی سایت :

موتورهای جستجو با کمک کدهای HTML می توانند محتوا و اطلاعات وب سایت را بفهمند. این کدها همان قالب های سایت هستند. برای راه اندازی سایت می توان از سایت های کدنویسی شده یا قالب های آماده ی وردپرسی استفاده نمود. قالبی را باید انتخاب کنید که با کسب و کار شما متناسب باشد. ساختاربندی سایت، استانداردهای url، سئو کدهای سایت و ریسپانسیو بودن سایت رعایت شده باشد.

10- انتخاب و بهبود عنوان و متا تگ های صفحات :

صفحات مختلف وب سایت از نظر عنوان، آدرس و  موضوع با هم تفاوت دارند. موتورهای جستجو با توجه به عنوان و موضوع صفحه می توانند به محتوای آن پی ببرند. عنوان صفحات تاثیر مهمی در ارتقاء رتبه سایت دارد. عنوان (متا تگ تایتل)، تب بالای مرورگر است. اگر ماوس را روی آن قرار دهید، یک نوشته به نمایش درمی آید. این نوشته، همان عنوان صفحه می باشد. البته نباید این عنوان را با تیتر مطلب (تگ H1) اشتباه بگیرید. بهتر است حتما در این عنوان از کلمه کلیدی استفاده شود.
تگ دیگری که در بهبود سئو سایت تاثیر می گذارد، تگ توضیحات یا دیسکریپشن است. این توضیح را زمانی می توانید مشاهده کنید که کلمه کلیدی را در گوگل سرچ کنید. تگ توضیحات در لیست نتایج به عنوان خلاصه مطلب نمایش داده می شود. استفاده از توضیحات متا موجب می شود تا موتورهای جستجو از محتوای شما آگاه شوند. بهتر است تا در این قسمت هم از کلمات کلیدی استفاده نمایید.

11- رفع خطاهای وب سایت :

اگر وب سایت موردنظر، خطاهای زیادی داشته باشد، گوگل امتیاز منفی به آن می دهد. معمولا وب سایت ها با خطای 404 روبه رو می شوند. این خطا به دلیل نبود یک صفحه ی خاص ایجاد می شود.

12- به روز رسانی محتوای وب سایت :

آپدیت مطالب وب سایت به عنوان یک روش معتبر برای دیده شدن در نتایج گوگل شناخته می شود. به روز رسانی محتوای وب سایت موجب بهبود سئوی آن می گردد.

13- حذف لینک های اسپم :

لینک های اسپم، لینک های مخربی هستند که به دنبال افزایش رتبه در صفحات وب سایت هستند. بدون اینکه توجهی به تجربه کاربر داشته باشند. سایت هایی که از لینک اسپم استفاده کنند، توسط گوگل جریمه می شوند. این لینک ها را می توان به کمک کنسول گوگل از سایت حذف کرد.

14- نسبت مناسب کلمات کلیدی به کل محتوا :

استفاده ی مناسب از کلمات کلیدی در محتوای سایت، تاثیر بسزایی بر سئوی آن دارد. اما نباید بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوا استفاده کرد. در این صورت سایت، با امتیاز منفی گوگل مواجه می شود. برای رعایت چگالی کلمات کلیدی می توان از برخی افزونه ها کمک گرفت. نسبت مناسب کلید واژه ها به کل محتوا 3 % می باشد.

 

پیشنهاد مقاله :  چگالی کلمات کلیدی و نحوه ی محاسبه ی آن ها

15- عدم استفاده از محتوای تکراری :

محتوای تکراری به عنوان آفتی برای سایت شناخته می شود. اگر وب سایتی از مطالب تکراری و کپی استفاده کند، جایگاه خود را در نتایج گوگل از دست می دهد. برای بهبود سئو سایت خود از محتوای تکراری استفاده نکنید.

16- رعایت نکات نگارشی :

اگر نکات نگارشی در سایت رعایت شوند و غلط های املایی در آن وجود نداشته باشد، مورد توجه کاربران و گوگل قرار می گیرد. چنین سایت هایی با استقبال خوبی از سمت مخاطبان روبه رو می شوند.

17- فعالیت در شبکه های اجتماعی :

این امر در بهبود سئو سایت موثر می باشد. برای این منظور باید بر روی فعالیت در شبکه های اجتماعی فارسی زبان مانند فیسبوک و توئیتر تمرکز کرد.

سخن پایانی

برای بهبود سایت می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. ما در این مقاله به برخی از آنها اشاره کردیم. همیشه وبمستران به دنبال راهکارهایی برای بهبود سئو سایت هستند تا از این طریق بتوانند ترافیک بیشتری به دست آورند. با این حال در بیشتر مواقع، برای ارتقاء سئو سایت از چند تکنیک محدود استفاده می شود. متخصصین سئو توصیه می کنند تا همواره از جدیدترین تکنیک های سئو سایت آگاه باشید و اطلاعات خود را به روز کنید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است